@Animal2307 Tuurlijk ben ik er wel sip van (geweest). En het zal nog heus weleens steken. Maar ik zou het niet oké van mezelf vinden als ik nu in een hoekje zou gaan zitten treuren alsof de wereld was vergaan. We hebben tenslotte 2 kinderen gekregen. Da's meer dan menigeen hier kan zeggen. En meer dan wijzelf 5 jaar geleden voor mogelijk gehouden hadden. Een derde kindje zou de kers op de taart zijn geweest. Maar de taart op zich is ook al heel mooi.
@Kiwietje85 ik heb juist slechte ervaring met die inbrenghuls. Het inbrengen zelf ging op zich wel goed maar bij mij was het een plastic ding en toen ik de eerste keer zwanger was en in het beginstadium nog de utro moest inbrengen heb ik met die huls juist iets geraakt en een hele "grote" bloeding gehad. Je schrikt je natuurlijk rot omdat je na 3 jaar eindelijk zwanger bent en dan ga je ineens bloed verliezen. Uiteindelijk is het bij 1 x bloedverlies gebleven en dat kwam dus door die huls. Maar dat is mijn ervaring, volgens mij zijn de meeste wel "voor".
Thanks voor jullie reacties! Maar die huls moet je dan dus alsnog steeds schoonmaken en in je tas hebben op werk enzo toch? Dat spreekt me dan weer minder aan. En beschadigingen juist door die huls ook natuurlijk... dan misschien maar gewoon doorgaan zoals nu, ik vind het al niet zo erg meer, heb gemerkt dat het allemaal makkelijker gaat als je je vinger eerst nat maakt en daarna afveegt met toiletpapiertje want met water krijg je die troep dus niet weg. En lange nagels heb ik toch al niet.
Hi lady's, Tijdje geleden dat ik heb meegeschreven en gelezen. Na mijn 2e MA en curettage een pause ingelast. Door gezondheidsproblematiek in 2017 niks gekund. Zou graag weer met jullie meekletsen Liefs, Elise
Welkom @Elise33 wat heftig zeg twee keer een zwangerschap die mis is gegaan. En dan nog gezondheidsproblemen. Je gaat nu dus weer beginnen begrijp ik? Op welk punt zit je? Wat is het verder rustig hier zeg, niemand meer die nieuwtjes heeft? Ik heb zelf zaterdag terugplaatsing gehad, er was in ieder geval 1 van de 4 embryo's goed genoeg. 1 was afgevallen en 2 gingen ze nog even volgen maar zag er minder goed uit. Ik vind het wel mager als er uit 8 bevruchtingen straks maar 2 terugplaatsingen kunnen volgen maar goed first things first, wel erg blij dat het niet helemáál afgebeld werd natuurlijk. En deze is echt flink doorgegroeid! Kijk: een blasto die al uit zijn voegen barst! Hij was er niet negatief maar ook niet per sé positief over. Ik hoop dat het betekent dat ie gewoon heel enthousiast is helemaal klaar om in te nestelen. Paar keer wat krampen gehad maar als ik er niet mee bezig ben voel ik er eigenlijk ook niets van.
Ik ben niet heel actief maar kom hier wel vaker om te lezen en heel af en toe reageren. Afgelopen woensdag heb ik een tp gehad van een cryo. Mijn gevoel en manier van afwachten is totaal anders na de afgelopen periode(zie handtekening). Voorheen zag ik de wachtweken als een soort van afwachting tot de grote finish. Nu ik heb meegemaakt dat het na die "finish" nog zo lelijk mis kan gaan voelt het onbeschrijflijk anders. Heel laconiek ben ik. Ik weet niet of iemand mij hierin snapt Ik had een goed ontwikkeld cryo teruggekregen. Ik merk dat sommige artsen (oa.Mevr. Cuypers) heel enthousiast kunnen reageren op een goed ontwikkelde cryo en andere artsen (oa. Mr. Cuypers, Mr. Scholtens) daar niet echt emoties over loslaten. Ik snap wel dat ze er niet te enthousiast over willen doen, wil denk ik niks zeggen. Ik had in ieder geval van Mevr Cuypers begrepen dat zo een Blasto als wat jij nu terug hebt gekregen super is! Veel succes de komende dagen!
@Kiwietje85 wat een enthousiasteling! Dat zou ik wel een heel goed gevoel bij krijgen zeg. Spannend meid! Hopelijk kan er nog minimaal 1 ingevroren worden, 2 zou heel mooi zijn. @3112 Lijkt me niet raar hoor dat je wat terughoudend bent. Geeft niets. Ik denk dat het voornamelijk zelfbescherming is. @Elise33 Leuk dat je weer mee komt schrijven. Ik ken je niet, ik ben hier rond juni mee komen schrijven. Ik hoop dat de gezondheidsproblemen voorbij zijn en je vol goede moed kunt beginnen. Als je het over over actie hebt: Ik ben zaterdag begonnen met de synarela en vandaag met de ovaleap en meriofert. Volgende week maandag de eerste follikel meting. Dat mag gewoon bij mijn oude NL fertiliteitskliniek. Scheelt heel wat reistijd.
Goedemorgen @Kiwietje85 Ja was zeker heel heftig, ik raak wel snel zwanger kennelijk maar helaas nog niet veel verder gekomen. Een MA is een missed abortion, dan is het hartje al gestopt maar wordt het vruchtje nog niet afgestoten.Ik ben vorige week begonnen met de progynova en mag a.s. maandag komen voor een TP. Super spannend! Ik voel me vreselijk met dat spul; hoofdpijn, misselijk, opvliegers alles erop en eraan. Hebben jullie dat ook? Spannend hoor! Je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig he meid! En het zijn niet altijd de toppers die aanslaan, hoor genoeg verhalen van dames die van mindere kwaliteit embryo's succesvol zwanger zijn geworden en gebleven! @3112 Pittige geschiedenis, voor jou ook spannend! Ja ik begrijp je heel goed, helaas! In het begin stond ik er nog redelijk ontspannen in, nu meer realistisch en minder onbevangen. @Animal2307, (synarela,ovaleap en meriofert) die ken ik nog niet, moet je dat ook spuiten? @Stiertje73, wat verdrietig dat het niet meer zo mag zijn! Heel veel sterkte!! Hoe voel je je nu?
Dat gevoel heb ik ook wel ja, maar goed blijft afwachten. Ik snap jouw beleving heel goed. Maar je situatie is zó anders dan de mijne. Je hebt n.b. al een zoon! Een positieve test zou voor mij zeker niet de finish zijn, maar ik ben nog nooit zo ver gekomen en ieder stapje erbij is toch al meer hoopgevend. Het was voor mij al heel wat om de 'extra horde' te kunnen nemen vorige keer dat er in ieder geval eens een keer een succesvolle TP gedaan was. Maar helaas het punt van die test heb ik nooit bereikt. Dat er een kans op een miskraam is zou ik enorm spannend vinden en het gevoel is heel dubbel want je wil dat natuurlijk nooit meemaken maar aan de andere kant zou het in ieder geval betekenen dat het mogelijk is om zwanger te worden... ik sta daar trouwens ook alweer anders in dan in het begin, ik herinner me nog wel vooral aan het eind van het eerste jaar dat we natuurlijk probeerden zwanger te worden en daarna bij de IUI's, dat iedere keer dat ik ongesteld werd eigenlijk al voelde als het verliezen van een kindje. Dat is nu gelukkig wel anders. Ook een soort 'laconiek' misschien zoals jij dat beschrijft.
Nou laten we hopen dat het bij toch wel die topper is dan Mijn andere embryo's zijn afgevallen dus dit is de laatste. Ik heb geen misselijkheid of opvliegers. Wel veel pijn, hoofdpijn en meer last van mijn chronische pijn in nek en schouders. Soms ook een beetje rare ervaring met mijn zicht, beetje migraine-achtige reactie op licht maar niet helemaal, moeite met kijken naar iemand soms als het contrast hoog is. Op dit punt nog geen gevoelige borsten, dat had ik vorige keer heel erg, stond helemaal strak!
@Kiwietje85, Ik herken je wel dat je het lastig vindt dat je nog geen positieve test in de handen hebt gehad. De onzekerheid of het wel of niet kan lukken is vreselijk! Konden we maar even spieken in de toekomst, kijken of het allemaal ergens goed voor is geweest. In je handtekening staat; 'IVF poging 1 jun/jul 2017. 9 eitjes gevonden, 4 bevruchtingen, niet teruggeplaatst ivm ontstane infectie' Wat is er met die vier gebeurd?
Daar zat een bacteriele en schimmelinfectie in, volgens het ziekenhuis was die er waarschijnlijk samen met het zaad in terechtgekomen. Daardoor waren de embryo's in één klap waardeloos. We zaten toen al aan een overstap naar DD te denken vanwege de focus op protocol in NL en het onverklaard blijven van ons probleem. Dus toen zijn we direct daar doorgegaan en kwam ineens veel twijfel over de zaadkwaliteit naar voren. Ze hebben dat geprobeerd te onderzoeken maar dat lukte tot 2x toe niet omdat er ineens (voor het eerst) ook echt zeer lage aantallen beweeglijke zaadcellen werden gevonden. Toen toch gestart met ICSI (en ineens weer 50mln zaadcellen).
@Kiwietje85 heel herkenbaar over nog nooit een positieve test... Ik heb dan wel bij IVF 1.1 een heeel lichte positieve test in handen gehad, maar ik wist meteen al dat het veel en veel te weinig was. Zat toen al 16 dg na de punctie, dus had eigenlijk wel een zeer duidelijke test moeten zijn. Hierdoor is er wel hoop dat het ooit gaat lukken. Het zou toch moeten kunnen??? Dat iemand al een kindje heeft, hoeft niet te betekenen dat er geen erge kinderwens meer zou kunnen zijn. Ik denk wel dat wij niet nog een keer dit hele traject in zouden gaan voor een evt 2e kindje, maar dat is meer gezien mijn/onze leeftijd en het heeeeele lange traject. Maar wie weet. Eerst maar eens 1 kindje proberen te krijgen... @3112 ik vond men Cuypers anders altijd erg enthousiast Heb Dr Scholtes eigenlijk nog niet weer gezien behalve bij de intake. @Elise33 , Synarela is een neuspray die de eisprong remt. Meriofert is het zusje van Menopur en Ovaleap is weer een relatief nieuw soort FSH. Dat zijn beiden injecties. Meriofert moet je ook aanmaken. Eigenlijk niet echt heel spannend dus, maar wat andere merknamen.
Ik was heel bang voor een grote klap. Maar het valt eigenlijk wel mee. Ieder einde is ook weer een nieuw begin. Het zijn pittige jaren geweest: zwangerschap 1, een jaar borstvoeding, zwangerschap 2, weer een jaar borstvoeding. In combinatie met structureel gebroken nachten. Allemaal met liefde gedaan (en ik zou het met liefde een derde keer doen). Maar nu kan ik weer iets meer aan mezelf toekomen. De kinderen slapen nog steeds niet altijd door trouwens.
Het klopt wat je zegt, dat ik al een zoon heb nu dat maakt het meer draagbaar. Ik duim voor je dat de mooie blasto voor 9 maanden blijft plakken!!
Ik wil absoluut niet suggereren dat er dan geen grote kinderwens meer zou zijn of dat het traject dan niet zwaar meer zou zijn hoor. Maar de ervaring lijkt me wel anders als je al een succes hebt doorgemaakt, en als de angst om echt kinderloos te blijven weg is.
De wens voor een tweede (of volgende!) kan heel sterk zijn. Maar toch is het anders omdat je al papa en mama bent. Toen ik net zwanger was van de oudste, wisten we al dat we ooit voor een tweede zouden gaan. De wens voor een derde voelde echt anders dan voor de eerste twee.
Hoi dames, mag ik met jullie mee kletsen? In januari heb ik de intake in DD gehad en ik moet nu eerst 6 weken DHEA slikken voordat een nieuwe IVF poging wordt opgestart. Ik zal in het weekend het topic wat beter bij lezen, want er is veel gekletst @Stiertje 73: ik ken je niet, maar wel een digi knuffel, omdat je laatste poging helaas niet is gelukt. Vraag: ik moet bij mijn verzekering toestemming vragen voor de ivf behandeling in DD. Ik heb een formulier gekregen met de aanvraag door dhr dr. C. Moet ik behalve dit formulier nog meer naar de verzekering opsturen op dit moment?