ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ok.....morgen weer echo we zullen zien.

Ps: je kunt je tekst wel aanpassen je moet dan onderaan je post op tools klikken en dan bewerk dan kun je het aanpassen

2. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Ah gevonden! Onder tools staat bewerken

3. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Unicorn misschien ook een clear bleu met indicator? Had met t streepje van k2v5 ook niet verwacht 2-3 weken te zien.. zo zegt dus blijkbaar de intensiteit van de streep niet alles over de hoeveel hcg.
    Onder t bericht staat "Tools" als je daarop klikt komt "bewerk" tevoorschijn, dan kun je een bericht aanpassen.
    Handtekening zie je als je iemand aanklikt en dan op "profielpagina" en dan op " informatie " klikt.

4. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Juffie, wij moeten er om 10.30 zijn, jullie?? Ben ook weer zo benieuwd naar de uitslag maar mijn gevoel zegt dat er niet veel bij is gekomen, voel namelijk niet veel in mijn buik en dat lijkt me geen goed teken.

@Sneeuwmees weet jij nog wat je als platlegger hebt gebruikt? Ik heb altijd in mijn achterhoofd dat de deca bij mij de boosdoener is. (alhoewel dat in 2013 niet zo was gezien het resultaat).

En wat is het verschil tussen menopur en meriofort?? Nog nooit van gehoord maar kan het natuurlijk eens aankaarten.

Tot nu toe nog steeds in gedachten dat we deze poging gaan cancelen en dan vragen om een escape iui als ze dat doen. En anders thuis maar weer wat hobbyen

5. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Babsvdh wat een mooie testen!! Nogmaals gefeliciteerd. Hopelijk blijft het nu allemaal goed gaan.

6. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Jaa dankjewel:)
    DrC heeft mij gezegd alEn s een poging niet slaagt daarna iets anders te doen en nooit t zelfde zou gaan doen. Dus ik neem aan dat hij dan een plan klaar heeft Knor...? Ben benieuwd. Ook voor jou Mikka, spannend hoor!

7. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en erg benieuwd naar jullie ervaringen in DD! Ik heb zelf afgelopen donderdag de intake gehad, bij dr S. We wilden namelijk graag een second opinion nadat bij onze eerste IVF in Nederland van de 15 eicellen er geen enkele goede bevruchting was... Een echte verklaring hadden ze daar niet voor, ze dachten aan een verminderde rijping/kwaliteit van de eicellen. Het plan was om de tweede poging met menopur en ICSI te doen, wederom met een lang protocol. En dan maar zien wat er gebeurt, werd er gezegd... We wilden daarom toch graag weten of er in het buitenland nog meer mogelijkheden waren.

We hebben een heel positief gesprek gehad. Dr S. vond het erg onwaarschijnlijk dat er structureel iets mis zou zijn met mijn eicellen dat niet met het juiste schema opgelost zou kunnen worden. Hij weet het slechte resultaat deels aan het lange protocol, omdat daarbij de natuurlijke slelectie om de beste eicellen te laten rijpen uitgeschakeld wordt. Ook sloot hij, ondanks goed zaad van manlief, een invloed van de zaadcellen ook niet volledig uit; daarvoor konden we PICSI overwegen. Kortom: weer hernieuwde hoop!

Nu alles een beetje heeft kunnen bezinken zitten we alleen nog een beetje met het gevoel dat het misschien ook wel een beetje een mooi reclamepraatje is allemaal; het is tenslotte een commerciele kliniek en aan elke extra optie hangt ook een aardig prijskaartje. Ik lees, onder andere op dit forum, ook niet onverdeeld positieve verhalen over DD voor wat betreft onverwacht tegenvallende bevruchtingen en doordelen van embryo's. Ik ben daarom vooral benieuwd naar ervaringen van dames die na een tegenvallende poging met een andere behandeling toch een veel beter resultaat kregen, en wat dan bij jullie het verschil maakte: het schema, picsi, calciumactivatie, embryoscope...
    Hopelijk krijgen we zo ook een realistisch beeld van wat we mogen verwachten!

8. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Welkom!
    4x iui in NL gehad; verminderde zaadkwaliteit.
    1e icsi DD er zijn bij mij geen afwijkingen te vinden. 75 menopur en 75 puregon, cetrotide en pregnyl. 6 follikels, 5 eitjes? 3 bevruchting en niets dag 5 gehaald. Weg poging 1. We dacht: zijn we hier voor naar DD gegaan? Maar goed je moet iets proberen om te kijken hoe je lichaam reageert.
    2e icsi: 150 menopur 150 puregon, cetrotide en decapeptyl (ivm milde overstimulatie icsi1). Picsi en calcium activator. 11 eitjes, 10 bruikbaar 9 bevrucht. 4 embryos direct dag 1 ingevroren. 5 embryos dag 5 gehaald. 2x 2 blasto's terugplaatst gekregen , beide biochemische zwangerschap. Scratching laten doen, ascal gaan gebruiken uit voorzorg. 1x 1 blasto terug laten plaatsen weer biochemische zwangerschap. Nk cellen zijn goed.
    4 embryos uit de vriezer gehaald vorige maand om door te laten groeien tot dag 5. Helaas maar 1 gehaald. Maar vandaag testdag en zwanger:D
    Ik heb nooit het idee gekregen dat ze geld aan mij willen verdienen. Ze hebben mij nooit iets aangesmeerd en geven juist goed advies. Alle vragen die ik telkens bedacht had hoefde ik niet te stellen aangezien drC daar al mee kwam. DrS doet de intake en drC (er zijn er 2, broer en zus) pakt de rest op. Ik ben zeer positief ondanks dat ik niet direct zwanger ben geworden. Perfect lopen doet dit traject zelden volgens mij.

9. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Equivoque; wij hebben dankzij dokter s een prachtig gezin gekregen. In nl werd er gezegd dat ik een laag AMH zou hebben maar niets bleek minder waar. Mijn AMH waarde was keurig volgens de nieuwere testen die ze in Duitsland eerder deden dan in Nederland. We hebben 2 icsi pogingen in nl gedaan en iedere keer veel eitjes goed zaad en weinig bevruchtingen. Waar het aan gelegen heeft weet ik niet maar het was teleurstellend op zijn zachts gezegd! Toen in dd begonnen en de twee icsi was raak!!! Een prachtige zoon als resultaat. Vorig jaar nog een poging gewaagd en weer een prachtige zoon.

Als je het over commerciële behandelingen hebt vind in het in nl commerciëler. Ze veranderen niks, houden zich vast aan een standaard protocol waar niet van afgeweken kan worden en ze willen nog best een derde, vierde en vijfde poging met je doen die je dan overigens ook zelf moet betalen. Vergeet niet dat dr s een man is die weet heel erg goed waar hij het over heeft. Ik ben nog nooit zon kundige arts tegen gekomen op het gebied van fertiliteit!
    Zelfs in de kliniek in nl komen ze in dd om dingen af te kijken van hem! Hij is de crème de la crème op dit gebied. Dus over afzetterij is totaal geen sprake. Ze passen de behandeling af die voor jou het BESTE is en blijven niet in 1 bepaald protocol zitten!!!

Daarbij als je goed verzekerd bent betaald de verzekering veel al dan niet alles en je kunt bij de belastingdienst bepaalde behandelingen aftrekken die je niet vergoed krijgt van de verzekering.

Maak een wijze keuze maar denk niet dat het alleen commercieel is. Er zijn daar zoveel meiden zwanger geworden die zelfs in nl zijn opgegeven.

10. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel meiden! Wat fijn om succesverhalen te lezen! En Babs, gefeliciteerd met je positieve test!!! :D Lijkt me zo onwerkelijk na zo'n lange tijd...
    Inderdaad had ik in Nl ook het idee dat ik niet in het standaard protocol paste, en ze daardoor niet echt wisten wat ze met me aan moesten. Dat vond ik zeker positief aan Dr. S, de individuele benadering. Ben ook benieuwd of er nog iets uit het bloedonderzoek komt, daar word ik 2 mei over gebeld.

@babs: het resultaat bij jouw eerste icsi is precies waar ik nu ook weer zo bang voor ben... Maar pcisi + calciumactivator did the trick, zo te zien! Wat een verschil met de eerste poging zeg... Dan moeten wij dat ook maar proberen! Heb vooral veel vertrouwen in de calciumactivator; over picsi heb ik nog zo mijn twijfels, vraag me af of dat toegevoegde waarde heeft als de zaadkwaliteit verder goed is. Vandaar ook dat ik dacht, is dat nou echt nodig... Maar ik liever alles uit de kast, dan achteraf te denken had ik maar...

11. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Wij hebben 5 ziekenhuizen in Nederland gehad, clomid en iui's maar ivf wilden ze niet doen. Ons werd door alle 5 verteld 'dat het hier ophield' of 'ga maar adopteren'. We zijn zelfs vrij ver geweest in het adoptieproces toen ik echt heel depressief werd. Uiteindelijk de stap gezet naar dd en dr S was de eerste die ons zei dat hij echt dacht dat het bij ons wèl kon lukken. 2x een ivf gedaan die er mislukte, waardoor we weer hoop begonnen kwijt te raken. Pauze gehad en daarna de laatste ivf gedaan. Die was ineens raak. We hebben nu een geweldige dochter. 14 jaar gestreden. Ik ben dd echt eeuwig dankbaar! En dr S ook. Ik ervaar helemaal geen commercie, vooral wel meedenken en niet in hokjes/protocollen denken. Soms vind ik het er wel te druk maar ja, dat neem ik voor lief. Dr. S gelooft ook in allerlei vitaminen, die wij braaf slikken, met nog een beetje meer. Ik geloof dat dit ook bijgedragen heeft. Succes!

12. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Voor die 150euro zou ik picsi erbij doen. Zn kwaliteit is goed, denk dat je het dan over de hoeveelheid hebt? Bij picsi worden de meeste rijpe zaadcellen eruit gehaald. Dit kun dus ook alleen bij icsi en niet bij ivf.
    Ik ben trouwens ook voorstander van Rika Lukac's boek Innesteling.

13. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Haha, @unicornbaby en @Babsvdh: het verbaasde mij dat hij niet over vitamines en supplementen begon, want daar had ik al het een en ander over gehoord... ;) Ondanks dat ik zelf niet echt een 'believer' ben, toch alvast braaf voor €100 aan visolie, Q10, maca en een zwangerschaps-multi met goede hoeveelheden zink, selenium, inositol, B-vitamines etc. aangeschaft :eek:... Dus dan kan die €150 voor picsi er ook nog wel vanaf! :p

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Wij moeten er morgen om 8.30 uur zijn dan gaan we elkaar niet zien, jammer.
    Ik voel echt vanalles in mijn buik.....best wat last onderin en heb erg vol gevoel. Niet echt misselijk maar beetje zo,zo....
    Ik hoop dat er nog stuk of 3 meer mee zijn gaan doen....ben erg benieuwd morgenvroeg

15. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
  16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je :)

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Eens met de dames hierboven. Dusseldorf is een privekliniek dus er is daar gewoon meer mogelijk. Uiteindelijk gaan zij voor een positief resultaat en een behandeling op maat. Iets wat ze in nederland niet kunnen. Ik heb nooit getwijfeld en direct naar Dusseldorf gegaan. Nooit geen spijt gehad!

Juffie succes morgen meid.

Gein helaas een hele dikke oogezette buik. Misschien morgen toch maar even naar ons ziekenhuis. Buik is zo hard en gespannen.

Unicorn fijn dat het beter gaat. En je dochter weer wat belangstelling heeft voor haar zieke mamatje hihi

Sneeuwmees idd mijn lichaam fluit mij terug! Ik vrees morgen toch maar even langs ziekenhuis. Lijk wel hoogzwanger momenteel sn voel heel mn buik kloppen en hard dus niet zo goed.
    Wat goed voor je manneke! En toch spannend hoor zonder vleugeltjes.. hou hem maar goed in de gaten he :)
    Heb je lekker vrij in de meivakantie? :)

Rest zwaai zwaai!

18. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    @Juffie26 succes morgen! Ben erg benieuwd naar de uitslag! Duim voor je!
    @Bbibi doe je wel heel rustig aan en drink je veel??

19. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik ben niet jarig hoor. Was dat niet stiertje

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860