ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.901
    7.972
    113
    Oh nee wat een rot nieuws, lijkt me zo frustrerend als je niet weet waarom het toch steeds niet lukt. Sterkte met het weer moeten accepteren van deze uitkomst. Heb je nog cryo's?

2. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Aaah gadver @Kiwietje85!! Dikke knuffel ook voor jou!

Hoe is het die ene embryo vergaan, konden ze die nog invriezen?

3. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Ik heb nog 1 blasto en een 2cellige in de vriezer. Hoe het met die ene verder is gegaan heb ik nog niet gevraagd ik heb me echt op deze 2 geconcentreerd. Als ik morgen opnieuw negatief test ga ik er verder achteraan.

@Kyra77 ik heb nog nooit pregnyl gebruikt na de eisprong, altijd 3x daags 2 bolletjes utrogestan.

4. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik heb inmiddels bericht uit DD.
    En ben nog op tijd. Hoef pas op dag 5 volgende spuit te zetten.
    @Kiwietje : ik duim voor je dat de volgende Tp eindelijk raak mag zijn!

5. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Ok ik heb vandaag contact gehad. Moet straks gaan beslissen of ik er 1 of 2 wil terugplaatsen (als de mogelijkheid er is). Het schijnt ook af te hangen van de kwaliteit. De blasto die ik nog heb is 3BC kwaliteit en de ander is tweecellig dus is nog afwachten hoe die zich ontwikkelt.

Ik heb vorige keer cryo TP gedaan met progynova. Zit eraan te denken om nu in natuurlijke cyclus te doen. Maar ik vind het wel lastig. Heb vorige keer voor medicatie gekozen omdat ik het gevoel had dat het probleem misschien wel bij de innesteling zit en het misschien daar iets bij zou kunnen helpen. Maar ze zeggen ook dat er geen verschil in resultaten is en hebben dus ook geen advies hierin. Hebben jullie daar nog afwegingen bij?

6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.901
    7.972
    113
    Ik denk zelf dat ik weer voor de progynova zou kiezen. Inderdaad voor dat beetje hulp dat het kan geven. Ook omdat ik soms wel eens drie dagen lang een dik streepje heb bij de ovulatietesten, ik zou dan alleen maar heel onzeker worden over wat de juiste dag voor m'n terugplaatsing zou zijn. Heb geen zin in onnodige stress daarover.

7. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.644
    262
    83
    Hallo dames.

Ik heb op de achtergrond mee gelezen maar ga nu weer mee praten.

We hebben besloten (ondanks dat de jongste pas drie maanden is en ik ontzettend veel pijn gehad heb bijna de gehele zwangerschap) we toch voor een derde willen gaan. In verband met vervroegde overgang moeten we gewoon snel zijn als we dat willen.

17 mei heb ik gesprek met mevrouw Cuypers.

8. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Spannend! Succes!

Ik heb toch gekozen voor natuurlijke cyclus, begin morgen met ovulatietesten.

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.901
    7.972
    113
    Hoi @knor1981 welkom terug. Het is zeker snel, maar met een laag amh heb je nu eenmaal niet die luxe om rustig aan te doen, dus ik geef je groot gelijk. Nu is de tijd over een paar jaar kan het misschien niet meer.
    Maar zorg wel goed voor jezelf, zonder kinderen is de mmm al zwaar laat staan met een kleine baby. Ik heb de 19e mijn afspraak staan dus je bent met zelfs nog voor :)

@Kiwietje85
    Spannend weer, heb je al besloten of je er 1 of 2 laat terugplaatsen?

10. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.644
    262
    83
    We hebben besloten dat we geen ivf meer willen. Ik heb toch altijd maar 1 of 2 eitjes. Wil wel weer mijn dhea laten onderzoeken en het op natuurlijke wijze proberen maar dan met de dhea tabletten. Ben benieuwd naar haar mening hierover.

11. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Goedemorgen...

Ik mag eigenlijk dinsdag pas testen maar omdat ik vorige keer zo zeker was dat het gelukt was en de test omo-wit bleef ging ik twijfelen aan mezelf, om die reden heb ik vier dagen eerder al getest :oops: Gelukkig met een positief resultaat al was hij begrijpelijkerwijs nog wel licht. Vanmorgen, 2dgn later, weer getest en veel duidelijker. Maarrrrr vanmorgen bij het wakker worden wel bruin verlies en heb ook al de afgelopen dagen veel buikpijn, was heel misselijk en sinds gister mindero_O Ik gebruik progynova en de utrobollen.

Iemand positieve ervaringen?

12. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Of pfff wat mega-spannend zeg. Ik heb nog nooit positief getest dus nee geen idee. Vond het al heel gek om een streepje op de ovulatietest te zien hehe. Ik twijfel nu of mijn ovulatie misschien gisteren al was. Had gisteren een licht streepje, gisteren wat krampen gevoeld en vandaag het idee dat het streepje nog lichter was. Ik heb het maar gemaild naar DD alleen die doen er denk ik ook nog niks mee op zondag?? Dan gaat het met de tweecellige volgens mij automatisch al niet door of hoe gaat dat dan? Want dan zijn ze toch te laat met ontdooien maandag? Weten jullie eigenlijk of het nog handig is om zelf te proberen tijdens zo'n cryo-cyclus? Of kun je daarmee de tp verstoren?

13. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Daarom speel ik op safe met progynova, al knap je er emotioneel niet echt van op haha. Volgens mij zal DD eerst de blasto terug willen plaatsen, zijn ze wettelijk ook verplicht, of was die al teruggeplaatst?

Ik ben ook nooit door de utro heen ongesteld geworden maar word hier wel nerveus van. Zijn onze laatste twee emmy’s :$

14. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Jawel maar ik mag er twee terugplaatsen dus we kunnen deze (de laatste) ontdooien en kijken of die nog goed genoeg groeit voor TP. Anders alleen de blasto. Ik voelde me vorige keer niet fijn met de progynova (hoewel ik het altijd lastig inschatten vind ik hoeverre het daarmee te maken heeft), en had een flinke klap gehad van de laatste poging dus ik dacht, laat ik mijn lijf eens rustig houden en het toch een keer in natuurlijke cyclus proberen.

15. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Snap ik, ik heb ook staan twijfelen maar ben blij met de huidige keuze. Ik zou ontzettend in de stress schieten van die streepjes, te laat? te licht? wel de juiste keuze? Ik ken mezelf en ga daar van wakker liggen. Heb deze ronde minder last en dat was de vorige keer wel anders :oops:
    Als ze er 1 terug plaatsen zou ik sws door klussen :D

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @knor1981 : welkom terug en enorm spannend dat jullie er al weer voor gaan! Houdt ons op de hoogte!
    @Elise33 : alvast voorzichtig gefeliciteerd! Hoor en lees veel verhalen van bruinverlies en zelfs bloedverlies bij ivf en na tp. Dus ja, het komt veel vaker voor en alles gaat goed. Maar kan me voorstellen dat dat je enorm onzeker maakt. Ik ben spontaan zwanger geraakt tussen twee pogingen en heb rondom nod twee dagen behoorlijk helder rood bloedverlies gehad. Dat ik al met de suprefact was begonnen omdat ik dacht ongesteld geworden te zijn. Maar dat stopte en zette niet door en bleek toch (goed) zwanger te zijn. Je gebruikt in ieder geval utro, dus dat kalmeert de baarmoedermond ook wat. Waarschijnlijk heb je wat geraakt met inbrengen of is het nog wat oud innestelingsbloed. Het kan alle kanten op en hoeft niets te betekenen. Sterkte!
    @Kiwietje85 : lastig als je net op zondag met zo'n twijfel geval zit. Heb je naar een van de artsen gemaild? Wie weet lezen zij vandaag nog wel de mail. Algemene mail wordt niet gelezen ben ik bang. Hopelijk weet je snel meer.

17. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Nee daar heb ik volgens mij ook nooit gegevens van gekregen. Maar dan kunnen ze toch sowieso ook niet meer ontdooien... Ik vind het ook niet zo erg, vind het ook prima als we nu alleen voor de blasto gaan, het is alleen dan wel jammer als die mislukt dat je de volgende cyclus helemaal niet weet of je iets hebt om mee door te gaan. Ik ben ook wel rustig onder het testen nu. Heb ook zoiets van, als het deze keer niet gaat dat heeft mijn lijf in ieder geval wat langer rust en proberen we het de volgende ronde. Alleen kwa timing vind ik het wel spannend of je wel goed zit... ik had helemaal nog geen positieve test verwacht dus vraag me wel af of ie misschien dan eerder al wel donkerder is geweest. Wat dat betreft wel fijn dat ik gisteravond van alles voelde, dat geeft dan toch wel het idee dat het ei misschien wel toen was.

18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.901
    7.972
    113
    Ik heb ook een vraag (werd getrickerd door de vraag van @Kiwietje85)
    Op cd 19 krijg ik scratching, daarvoor heb ik dus m'n eisprong gehad, mag je in deze cyclus dan wel 'klussen' zoals jullie het noemen? :D Want verstoord scratching dan ook niet een eventuele zwangerschap? ook al is de kans klein ik wil eigenlijk geen enkele maand missen

@knor1981 slikte je in de periode dat je spontaan zwanger werd ook dhea?
    Dr S vond het bij mij niet nodig om te slikken. Ik zal dr C ook eens vragen.

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @Elise33 , wat geweldig! Een positieve test. Over het bruinverlies. Het kan wat oud bloed zijn van de punctie of het prikkelen van alles down under door het utrogestan gebruik. Toch is het tot aan de eerste echo zo spannend en onwerkelijk. Houd je ons op de hoogte?

@knor1981 , ik ben ook altijd snel na de bevallingen door gegaan door de lage amh waarde. Zelf heb ik ivf en spontaan gecombineerd (wie niet hier eigenlijk) en tot 2x in een rustmaand na een verse mislukte poging spontaan zwanger.

@Nellie4 , je mag gewoon gemeenschap hebben hoor in de maand van de scratiching. Sterker nog, ik ben tot 2x toe in de maand van de scratching zelf zwanger geraakt. Ik scratchte in de rustmaand naar de volgende tp toe om maar bezig te zijn en 2x zo zelf zwanger geworden. Toch doen ze in de scratch maand zelf geen tp want je zou theoretisch een ingebracht embryo kunnen uitvegen. Maar dat hoeft dus niet, desondanks snap ik dat het medisch gezien als rustmaand/ voorbereidende behandeling gezien wordt. Good luck!!

knor1981 en Nellie4 vinden dit leuk.
  20. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.644
    262
    83
    Ja heb voor de ivf behandeling eerst een aantal weken dhea geslikt, bleek uit de bloedtest dat die waarde te laag was

Deel Deze Pagina