Ach Juffie, wat K allemaal... Begrijpelijk je angsten. Verschil met de vorige keer is wel dat je er nu alert op bent, samen met DD. En vergeet je eigen onderschrift niet he!? Heb je niet voor niets geplaatst: Never trust your fears, they don't know your strength! Knuffel!
Hier 11 DPO; spanning neemt langzaam toe. Soms wat buikpijn; kan naderende ongesteldheid zijn. Darmen rommelen beetje; winderig (srry ); kan uitwerkende Pregnyl zijn, dalend HCG. Borsten lijken slapper te worden; idem. Dus tja, ik weet het niet, vrees van niet. Morgen denk ik te gaan testen, hoewel ik iemand ook begrijp die hier laatst zei dat de zalige onwetendheid ook niet verkeerd is. Zo'n Omo-witte test is zo hard... Zucht...
Ik weer het..... Op dit moment halen de angsten mijn kracht die ik dacht te hebben even in. Hopelijk snel de punctie ik wil ervan af zijn en ik ga het hierna nooooooooit meer doen echt nooit meer
Ik heb denk ik al wel eerder echo aangezien ik in t ziekenhuis werk en veel werk met de gynaecologen. Dus mn gyn wilde sowieso eerder kijken haha. Zie t wel als voordeel... maar wil verder graag een gewone zwangere zijn in hoeverre t kan met zo'n traject idd! Sterkte zowelkom! Wat balen zeg dat de zwangerschap zo loopt...
Ik vind het een beetje een overtrokken beeld van verloskundige/gynaecoloog. Alsof een gyn alles kan en een vk maar een beetje aanrommelt. Echt onzin. De meeste vk's kunnen tegenwoordig ook echo's maken. En als er ook maar een beetje onraad is, sturen ze je door naar het ziekenhuis. Een gyn is er voor zwangerschappen waarvoor medische begeleiding nodig is (bloeddruk/suiker/dreigende vroeggeboorte/etc). Niet alleen maar omdat je toevallig via IVF/ICSI zwanger bent geworden. Dat is een normale zwangerschap. Ik heb de 1e echo in het ziekenhuis laten doen omdat je daar al met 6 weken terecht kan en een vk niet eerder dan met 8 weken een echo maakt. En daarna wist ik niet hoe snel ik het ziekenhuis achter me moest laten. Maar de 2e zwangerschap moest ik toch aan het eind weer naar de gyn, vanwege keizersneeverleden en een laagliggende placenta. Maar dat was dus echt medisch.
Juffie, meid, ik snap heel goed dat het je even aanvliegt. Kun je er goed over praten met je partner? En wat zeggen ze in DD? Sterkte joh!
Ja mijn man is een ontzettende lieverd en begrijp me helemaal. Doordat mijn lijf me in het verleden wel vaker in de steek heeft gelaten en we bijna 2 jaar geleden (op onze trouwdag en de dag erna) een heftige gebeurtenis hebben meegemaakt ben ik snel in de paniekmodus en dat is gewoon k.u.t. zeg maar.....ik had me zo voorgenomen dat het nu wel goed zou gaan maar dus toch niet.....DD is heel lief voor me ze laten me al om de dag komen en houden me echt goed in de gaten meer kunnen ze ook niet voor mij doen.... Ik ben gewoon zoals ik zei al heel erg bang dat het "toch wel weer mis zou gaan bij mij". Die hormonen zijn natuurlijk ook niet echt helpend nu maar goed.
Juffie, wat de meiden en jijzelf ook, al zeggen.. Never trust your fears! Al snap ik nu heeeeeeel goed wat je bedoelt. Ohss wil ik echt nooit meer. Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld en dat is nog zacht uitgedrukt. Wat zegt Dd erover? Veel follikels wil niet zeggen dat je meteen overstimulatie krijgt. En als je geen verse tp doet 3n na de punctie meteen rust neemt en veel drinkt zou die kans ook klein moeten zijn toch? Dd kan je hier denk ik in adviseren, ik zou de poging niet zomaar annuleren, je hebt er al zoveel voor gedaan, je bent al zo ver! Klein stukje nog meis... Knuff
Hier ben ik het helemaal mee eens. De vk waar ik bij zat bij de zwangerschap van mijn dochter, maakt geweldige echo's, beter nog dan in het ziekenhuis waar ze soms niet eens het hartje konden vinden. Bij de 20 weken echo moest ik deze in het zkh doen omdat ik toen echt medisch was omdat mijn baarmoeder exponentieel groeide tov de zwangerschap maar ik moest 3 keer (!) terugkomen omdat ze haar hart en hersenen niet goed konden beoordelen. Ik werd er helemaal zenuwachtig van en belde de vk op, ik mocht dezelfde dag komen en ze deden gratis voor mij de 20 weken echo. Ze kon alles wel vinden en meten en alles bleek in orde. Wel wacht ik net als Zowelkom de echo in dd af, dat is voor mij echt het startpunt. Ellendig om zo lang te wachten maar toch gaf het me ook hoop, hoe raar dat misschien klinkt. Is voor iedereen denk ik persoonlijk wat je keus is ❤️
Nee, morgen 12 DPO. Bij mijn eerdere vroege miskramen had ik op 10 DPO al een licht streepje en op 12 DPO hoefde ik niet meer te turen... Pfff, aftellen tot morgen. Als ik dat haal, kan ook heel goed ondertussen ongesteld worden. Bij vorige verse TP op 10 DPO. Of houdt Suprefact icm utro je ongesteldheid tegen??? Nee toch..?
@Gyn of VK hier moest ik wel van Dr S bij gynae blijven en mocht dus geen VK. Daarnaast moest dus de 20 weken echo een GUO worden dus ook in zkh dus daar hele zws gebleven. Ook later maar moest wegens gezondheidsproblemen en zws diabetes helaas @mikka balen van je poging meid Kon je niet alsnog IUI doen waarove rje had gesproken? @juffie dikke knuffel meid wat vreselijk dat je zo onzeker bent. Zon ervaring hakt er ook wel in. Maar eens met de rest..afbreken heeft weinig zin. Bij mij waren er gisteren 25 follikels te zien die zich weer gevuld hadden met vocht flinke grote. Mijn eiersrokken waren gigantisch vergroot van de hormonen. En dan nog een behoorlijk gewocht van de follikels eraan. Ik zou kiezen om alles door te laten gaan meis. Stoppen is zonde. Dan kiezen voor deca sn geen pregnyl (die hcg zorgt voor de laatste stoot stimulatie en doorgroeien waardoor overstim.) en dus een verse tp die zorgt bij innestelen voor hcg. Dus als je deca spuit ipv pregnyl sn geen verse tp doet is er echt niets aan de hand meid! Kom op meid, je kunt het. En van die 14 heb je wellicht nog 50% wat af alt en hou je nog een mooi aantal over. Je moet doen wat goed voelt en tuurlijk je kansen op oversrim verkleinen. Maar er zijn er genoeg die met veel follikels toch elfeen overstimulatie krijgen. Die hormonen zijn killing en maken je onzeker en angstig heb ik ook hoor.. niet leuk meid
@Mariska rustig aan doen dan meid. Toch ook weer spanning zon bevalling. Doet vanwege totaalreptuur de bevalling nou een gynae ipv vk? Was bij mijn vriendin wel zo. @ Mieksel wat spannend meid. Morgen testje wagen? Hoe voel je je? @Unicorn al wat beter meid?
Ik vind het wel raar dat dr. S kan bepalen of je wel of niet naar de gynaecoloog moet. Daar heeft hij niet zoveel over te zeggen lijkt mij. Hij kan hoogstens advies geven. Bbibi, lukt het een beetje om je rustig te houden? Lijkt me lastig als je een bezig bijtje bent ...
Lieve meiden ik wil niet zielig doen of iets maar ik dacht ik deel mijn verleden met jullie. Ik moet het gewoon even kwijt....lees er gerust overheen als je er geen behoefte aan hebt geen probleem. Eigenlijk is dit niet de plek voor mijn verhaal/verleden maar ik heb even de behoefte om het te vertellen......lees er maar gerust overheen want heeft niet allemaal met zwanger worden te maken... Okt 2011 we wilde met icsi beginnen maar mijn verstandskies moest eruit. Ok dat dan maar eerst ff doen...dacht ik. De kies lag ver onderin mijn kaak onder mijn kaakbot. uiteindelijk was die toch eruit naar huis en goed koelen, doe ik. 4 dagen daarna doodziek opgezwollen gezicht en kaak en hals vol met vocht. Opgehaald net de ambulance en om 23uur met spoed geopereerd. Ik bleek een kaakabces te hebben. 3 dagen zkh en morfine en drain in mijn mond en nog week antibiotica waar ik kotsmisselijk van werd. Maart 2012 begonnen met icsi. 1e ronde afgebroken te weinig eicellen. 2 ronde 12 follikels.mijn man op de dag van mijn punctie de micro tese. Ik zag m thuis en samen bellen naar dusseldorf. Yes!!! Zaad gevonden en nog weefsel ingevroren. Op dag 5 tp dat bleek meteen raak helaas toen dus overstimulatie slecht bloed lever en nieren werkte bijna niet meer en veel vocht.... Mijn man was ook doodziek abces in zijn balzak na de operatie....Zo gingen de eerste 6 weken voorbij... 27 weken in het zkh wegens te vroege weeën, aan de remmers en met 37 weken geboren uiteindelijk. Kerngezond ♡ Dolblij nu waren we overal vanaf....tenminste....dachten we. Zonder 1 druppel borstvoeding kreeg ik een ontsteking meteen naar de HA voor een kuurtje. Shit hielp niet...wat bleek 2 borstabcessen...Elke dag naar ziekenhuis voor de abcessen te laten reinigen en zware antibiotica tabletten slikken waar ik doodziek van werd. Na 3 weken was dat eindelijk voorbij pffff ik kon ban mijn baby genieten....dacht ik. Snaxhts wakker vreselijk pijn....Ze kwamen erachter dat mijn galvlaas vol stenen zat en toen mijn meisje 6 weken was weer in het ziekenhuis en hebben ze mijn galblaas verwijderd. Weer 3 dagen zkh, pijn en morfine.. Toen mijn dochter ruim 2.5 maand was kon ik zelf klein rondje met haar lopen. Trouwen 20 juni 2015 mijn man moest op de locatie de champagnefles met een zwaard open slaan. Dit ging (natuurlijk) mis. De fles spatte uitelkaar en glas schoot in zijn hand. Meteen naar de spoedeisende hulp. Zit je dan op je trouwdag net pak en jurk daar bleek dat het glas zijn buigpees van zijn duim volledig heeft afgesneden hij kon zijn duim niet meer bewegen en dit moest operatief worden hersteld. Ze deden er voor nu gips om en pijnstillende middelen en 2 dagen later werd hij dan geopereerd zodat we nu nog ff terug konden naar onze gasten..... Feest was niets meer van over mijn man had pijn. Volgende ochtend werd het drama nog groter toen bleek dat mijn schoonbroer (net 30 was geworden en 10 maanden getrouwd met mijn zusje) niet meer wakker werd....onwerkelijk. De dag dat we eigenlijk op huwelijksreis zouden gaan zaten we bij mijn lieve schoonbroer op de crematie en had mijn man net een hersteloperatie ondergaan. Dit was allemaal heel erg heftig vooral het laatste en daarom schiet ik snel bij onzekerheid in de paniekstand.... De gedachte dat mij mogelijk iets gebeurd iets "engs" overheerst nu ff en daarbij heb ik ook beetje gevoel aan dit alles overgehouden 'het zal toch wel misgaan bij ons' Die hormonen helpen nu ook niet enorm natuurlijk en bij elk pijntje denk ik "foute boel" Jullie kunnen niks met dit verhaal en lees er gerust overheen ik moest het misschien even kwijt lucht op. Bedankt allemaal jullie zijn lief vind deze groep erg fijn.
Unicorn tnx!! Ik ga t nog even bekijken nog tijd genoeg om de vk in te lichten dus.. Knuffel juffie, echt heftig allemaal!!