ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    @Nellie4 wauw het is gelukt. Nu van genieten en mooi broeden meid.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nellie4: wow, wat fijn dat de tp door kon gaan en dat je zo'n mooi exemplaar hebt teruggekregen. Wat zal het zenuwslopend voor je geweest zijn. Hopelijk groeit dat pracht exemplaar door tot een wolk van een baby over 9 maanden! Ik zal voor je duimen!
    @poppysun: ik heb denk ik wel een vermoeden wie je bent ;). Ben blij te horen dat je een mooie echo hebt gehad!

3. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Whoop whoop Nellie!! Wij hadden ook zo'n topper van een blasto en zie mijn banner. Ik duim!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben mijn declaraties aan het doen en NK-onderzoek kost €131,06.

Ik heb ook een idee wie Puppyson is, hoop dat ik het goed heb. Fijn van de goede echo!!

Meiden van PNO:
    - Krijg je NK-cellen onderzoek vergoed?
    - krijg je Granocyte vergoed?
    - krijg je DHEA vergoed?
    En kan je het indienen, of heb je dan kans dat ze de volledige poging niet vergoeden?

4. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Bij mij werd de dhea niet vergoed maar dat kan misschien ook zijn omdat ik toen nog niet aan het maximum van mijn eigen risico zat

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames misschien kunnen jullie "helpen" ik kom er niet uit....
    Vandaag zet mijn menstruatie denk ik wel goed Door maar nu twijfel ik wat ik moet doen wel of toch maar geen progynova......aan de ene kant wil ik nu zo snel mogelijk Door en duidelijkheid aan de andere kant wil ik niet nog meer hormonen als het niet nodig is. Mijn cyclus was voor de spuitronde prima regelmatig en ook mijn bms was rond de 9 a 10 dus dat was ook prima.
    Cuypers adviseert toch om kunstmatig te doen nu omdat het na 24 eicellen misschien lang kan duren voordat de boel weer op orde is voor een natuurlijke tp......De bijsluiter van de progynova stekt daarbij ook niet gerust en al zijn die bij evt gevolgen vanaf 5 jaar gebruik het laat me niet los en ik zit nu echt te twijfelen wat ik moet.......
    Jullie kunnen mij daar ook geen antwoordt op geven natuurlijk maar misschien tips of iets als jullie progynova gebruikt hebben hoe je dat ervaren hebt....ook dat verschilt weer bij iedereen ook dat weet ik.
    Goed ik ben het weer kwijt....zucht wat een gedoe ook.... :(

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @juffie: ik kan me niet herinneren dat ik veel last gehad heb van de progynova (heb 2x een cryo tp gedaan met progynova en utro). Hoogstens in het begin een beetje zweverig in de maag. Maar dat was snel weer over. Van die bijsluiter werd ik idd ook niet blij. Maar aan de andere kant: geen gedoe met vage ovulatietestjes enzo. Dat vond ik wel veel relaxter dan tp in eigen cyclus.
    Aan de andere kant; als je nu alweer ongesteld wordt, dan is je cyclus toch alweer aan het opstarten? Verwacht Cuypers dan dat het nog maanden gaat duren tot het weer op regel is?

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De menstruatie die ik nu krijg is een soort obtrekkingsbloeding van de punctie zeg maar. Ze verwacht inderdaad dat het wel eens ff kon duren voordat er nu weer een nieuwe follikel gaat groeien nu er 24 weg zijn zal ik maar zeggen....
    Dan inderdaad geklooi met testen of paar keer op en neer voor echo en de kans dat het op zondag valt en dan zijn ze dicht dat ook nog eens....
    Maar die bijsluiter inderdaad die houdt me meeste tegen en ja in paracetamol zit ook een bijsluiter met rare dingen maar daar staan nog lang niet die dingen in die in de progynova staan.....Ik weet het echt niet en mijn gevoel laat me ook in de steek....De vorige cryo bleef ook niet zitten in mijn natuurlijk cyclus dus op de een of andere manier heb ik daar ook weinig vertrouwen in....lastig

8. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Nellie wat een ontzettend goed nieuws!!! Heerlijk meis,wat een opluchting. Nu spannende wachtdagen... ik duim!

Juffie, ik had niet veel last van de progynova, iets meer hoofdpijn dan normaal maar dat heb ik eigenlijk altijd wel van (alle) hormonen. Hoe voel je je verder?

Bbibi hoe gaat het met jou?

Dank je, sneeuwmees :)

Stiertje wanneer gaan jullie voor de cryo tp?

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, lastig is het zeker! Heeft jouw man ook nog een voorkeur, voor zover je daaraan hecht? Als je het echt niet weet: misschien kop of munt doen? :) Geintje hoor. Sterkte met het maken van je keuze. (Ik heb de progynova al in huis :))

@poppysun: ik verwacht dat wij begin juni onze cryo gaan ophalen. Zit nu in de tweede helft van mijn 'wachtcyclus'. Op dag 1 van de nieuwe cyclus begin in met progynova.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Juffie, nog even aanvullend. Bij ons heeft de keuze voor progynova ook te maken met het planningsaspect. Omdat wij van zo ver moeten komen, moeten wij onze kindjes ook langere tijd ergens onderbrengen. Het is dan wel fijn dat je net ietsje langer van tevoren weet wanneer je ongeveer in DD moet zijn. En ik weet nu al dat ik op vrijdag 9 juni ab-so-luut niet kan (ik ben naast mijn gewone werk ook nog ambtenaar vd burgerlijke stand en moet op die dag een huwelijk voltrekken). Dan kunnen we daar met de progynova nog een beetje rekening mee houden.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn man staat achter mijn keuze welke het ook is het zo'n lieverd echt.
    Jij gaat dus wel aan de progynova nu?

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik voel me verder helemaal prima heb geen last gehad van de hormonen ook niets gemerkt en na de punctie dag of 2 last en dat was het.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit is ook wel een dingetje ja.....dat plannen

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, ik ga aan de progynova.

15. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Super bedankt! Ik was het even komen vragen. Valt me mee die kosten zeg. Nu maar eens DD mailen of ik dat onderzoek kan doen, zonder dat ik daar in behandeling ben.

16. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    @juffie misschien naar drC luisteren en voor progynova kiezen? Schrijf voors en tegens op, de meeste voors wint! Ik zou t wel weten nu de cyclus na stimulatie, progynova!

17. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    @Juffie26 ik had bij mijn tp precies hetzelfde dilemma, heb er nog een eigen topic aan gewijd. Ik heb een regelmatige cyclus en wilde het dus in eigen cyclus doen, ben ook niet zo van die hormonen als het niet hoeft. Helaas door het gedoe in het UMC wilden ze het in kunstmatige cyclus omdat het anders voor hun niet te plannen zou zijn en als ik toch perse in eigen cyclus wilde dan zou ik elke keer risico lopen dat het vol zit omdat ze op halve kracht draaien. Heb toen braaf voor de progynova gekozen, maar toen ik thuis kwam en de bijsluiter las ben ik me helemaal rot geschrokken. Dus ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Van de voelbare bijwerkingen heb ik weinig last gehad, maar je bent natuurlijk ook bang voor negatieve bijwerkingen op de lange termijn. Wat ik wel opmaakte uit de bijsluiter is dat het gebruik van utrogestan ook geadviseerd wordt omdat dit je beschermt tegen bepaalde negatieve effecten.
    En ik neem aan dat je die op een iets later tijdstip ook moet gaan gebruiken. Het is mij reuze meegevallen en als ik het weer zou moeten gebruiken zal ik er minder moeite mee hebben. Ook omdat ik niet zo'n mooie bms waarde heb als jij ben ik denk ik wel extra geholpen daarmee. Daarnaast heb ik soms wel 4 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest dat is ook niet echt handig. Heb je ervaring met tp's in eigen cyclus? Hoe is dat bevallen?

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja nou dat precies ik ben me ook rot geschrokken en van hoofdpijn of moe lig ik niet wakker maar die lange termijn bijwerkingen dat is wat mij tegenhoudt inderdaad. Maar ik begreep wel dat die pas gelden bij langer dan een half jaar of jaar gebruik en dan nog maar bij minder dan 1 op de 100 mensen dus ja....In het beste geval gebruik ik het tot 13 weken zwangerschap en dan is die bijwerking verwaarloosbaar denk ik.....
    Tp in natuurlijk cyclus heb ik 1x gehad die bleef niet zitten helaas biochemisch zwangerschap, gestrest met testen en mocht niet op zondag vallen want dan zijn ze dicht......

Maar goed mijn menstruatie is zojuist doorgebroken en ik denk dat ik het toch maar ga doen de progynova....moet ik nu dan meteen de eerste pil pakken?? Of hoe doe ik dat nu?

19. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Oja hoe zat dat ook alweer, zal ff m'n instructies erbij pakken. Moet je 3 x per dag slikken?

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat is een opbouwend schema. Verandert dus naarmate je cyclus vordert. Vanuit DD kunnen ze je zo het schema mailen.

Deel Deze Pagina