Juffie; ik snap wel dat ze verschil maken tussen 1 eenvoudige vraag dan meerdere vragen. Ze zullen daar inderdaad geen tijd voor hebben. Het gaat tenslotte ook om de behandelingen en terug plaatsingen!!! Daarbij als je een telefonisch consult in laat plannen is het prettiger voor jezelf en de arts dat je hem direct kunt spreken. Over de telefoon praat toch fijner dan via de mail. Daarbij heb ik persoonlijk liever dat ze de behandelingen goed uitvoeren dan de hele tijd met hun neus in de computer zitten mails te beantwoorden. En als je echt heel erg ontevreden bent moet je je misschien je gevoel volgen en ergens anders gaan kijken!
Ik hoef nergens anders te gaan kijken maar ten opzichte van 5 jaar geleden ben ik nu minder tevreden over de gang van zaken dan nu toen maar nog altijd beter dan in Nederland. Ik snap ook wel dat ze niet hele dag kunnen zitten mailen of direct gaan bellen maar om vervolgens week te moeten wachten op een telefonisch consult om antwoord te krijgen op je vraag vind ik ook belachelijk eerlijk gezegd. Mede daarom nu ook besloten om even een pauze in te lassen. Ik vind inderdaad dat het gaat om de behandeling en tp maar daar horen automatisch vragen bij die mensen ongetwijfeld veel hebben en ook daar moet je aksxaets op voorbereid zijn. Of zorgen dat je assistent er meer vanaf weten en die dragen kunnen beantwoorden Voor mij gaat het verder dan alleen behandeling en tp het gaat mij ook om het totaalpakket en daar horen vragen over de behandeling ook bij.
Goed dat je er even afstand van neemt! Ik denk dat ze de urgentie van de vraag ook bepalen en aan de hand daarvan een tel consult inplannen. Als de tp bijv nog twee weken opzich laat wachten en ze er bijv ook nog niet uitgehaald hoeven worden hoef je niet direct gebeld te worden om die discussie aan te gaan en uit te leggen waarom jij er wel meer uit wilt hebben. Ik begrijp overigens ook dat ze niet heel de dag mails kunnen beantwoorden, ook de assistentes niet. Ik werk ook in een kliniek en daar wordt er ook wel degelijk onderscheid gemaakt in de urgentie van iets. Als assistent moeten ze goed kunnen incalculeren wat urgentie heeft. DD is voornamelijk maatwerk dus denk dat ze per persoon kijken (en wellicht kwaliteit embryo's hoe ze de vriezer in gingen) beslissen wat ze doen. Als er een nieuwe wetgeving is gekomen moeten ze zich daar aan houden. Hoop dat je even je rust kan vinden door iets afstand ervan te nemen
Ik gedeeltelijk.. Had er ook menopur bij en suprefact en granocyten. Maar gonal f icm menopur om te stimuleren
Ook dat begrijp ik dat er gekeken wordt naar de vraag en naar maatwerk. Vragen die kunnen wachten heb ik geen enkele moeite mee om te moeten wachten wel vaker gehad en geen probleem. Maar ik had ook een vraag die ik gisteren toch echt moest weten en als ik dan pas week! Later een antwoord krijg via de telefoon dan is dat te laat. Ik ben nog steeds blij met het maatwerk zou ook niet naar Nederland willen maar voor mijn gevoel zijn ze minder toegankelijk als dat dokter scholtes dat destijds was.....het is nu groter geworden en dat gaat ten koste van andere dingen voor mijn gevoel. Maar goed onze 5 bevruchte eicellen blijven mooi ingevroren en ik wacht mijn natuurlijke cyclus af.....
Dan zou ik ze bellen en zeggen dat je vraag hebt waar je echt antwoord vandaag op moet hebben en dat dat absoluut niet kan wachten tot dinsdag.. Dr. Scholtes loopt ook zo hard niet meer, die is minder aanwezig en ik denk er toch voornamelijk heel veel bij dr w Cuypers terecht komt. Helaas zijn wij mmm meisjes soms gewoon nood gedwongen om naar buitenland te gaan en DD heeft goede recensies. Maar nog een arts erbij zou idd denk niet verkeerd zijn.. Als ik er voor gestudeerd had zou ik het zeker overwegen
Trouwens mbt kosten scratching en onderzoek ik heb het net gehad en moest 2 formulieren tekenen. Het lab kost 224 eur en scratching zelf 138 eur dus zo'n 362 eur
"Breekt even in.... ik vind net nog 2 pennen Meriofert. Weet niet of er nog iemand belang bij heeft. Breekt weer uit"
@Juffie26 : snap je frustratie, zeker als je maar 2 vragen hebt. Snap aan de andere kant DD ook wel. In jouw geval zouden de artsen die twee vragen zo beantwoord hebben, als deze dame er niet tussen had gezeten. Maar denk dat zij ook vaak mails krijgen met hele waslijsten aan vragen. Denk dat ze dus een grens hebben gesteld en dat die in jouw geval net even te streng is toegepast. Op zich vind ik het wel goed dat ze in ieder geval een telefonisch consult aanbieden, zodat je toch 'gehoord' kan worden. Al snap ik dat als je in de mmm zit je door wil en niet wil wachten om een week later gebeld te worden. Ik ben zelf een DD-ganger uit 2013 met alleen nog dr. S. Als ik toen een vraag had, vroeg ik het aan de assistentes en die overlegde dan met dr. S. en belde mij dan terug (alhoewel ik toen wel had toegejuicht als ik wat vaker hem zelf had kunnen spreken). Hopelijk beantwoord dr. C. je mailtje alsnog snel. @Mieksel : 6 weken vandaag! In ieder geval de spannende 5e week doorgekomen. Hoe voel je je verder?
Lief dat je ernaar vraagt Stiertje. Ja, het was een spannende week, maar nog steeds geen rood. Nu wordt het echt aftellen naar de echo... nog een dikke week. Hoe is het met jou?
Het zijn nog twee pennen van 150IE. Dit was voor mij de eerste keer dit medicijn. Heb geen idee of dit vergelijkbaar is met menopur. Misschien weet iemand anders dit
Wanneer had jij het laten doen? Ik had 2 bedragen op die vd universiteit staan en als totaal 224? Ben benieuwd wat ik als rekening dan ga krijgen
Ik 3. Nk cellen, iets met onderzoek en porto kosten. 131 euro. En vd kliniek is de echo en de pipelle om t weefsel te verkrijgen 138 euro. In februari heb ik dit laten doen, vandaag pas rekening van de uni gekregen.
Lieve dames, kan iemand mij helpen? Vandaag uitslag van het bloedonderzoek. LH en Progesteron <1 en 17-B-O2 110. Geen idee wat dit betekend.... Ik moest bloed prikken omdat er afgelopen maandag tijdens de echo nog steeds 2 grote follikels zitten en we eigenlijk niet weten of dit nu cystes zijn of nog follikels met eicellen die nog niet zijn gesproken. Zit vandaag op cd 29/ (normaliter cyclus van 25/26 dagen). Nu gaf de assistente van de huisarts aan dat ik een vitamine B12 tekort heb?!! Geen idee waar dat ineens vandaan komt en waarom ze dat hebben getest. Ik weet ook niet wat de waarde is? Zou dat die 17-B-O2 zijn? Ik ben namelijk van mening dat dat E2 is maar daar heeft de assistente dus niets over gezegd, die waarde zou nog niet binnen zijn. Snap er niets meer van...... Ik heb ongeveer 9 dagen menopur gespoten en daarna niets meer omdat de poging is afgebroken.
Hi Mikka, Sorry kan je niet helpen hiermee Maar weet wel dat b12 tekort miskramen KAN veroorzaken.. het lijkt mij handig om hier even advies bij je huisarts en/of DD op te vragen!