Juffie, heel herkenbaar je gevoel. Ik liep de laatste maanden tegen hetzelfde gevoel aan. Minder antwoorden, werd meer op een zijlijn gezet als in 'wacht maar even', gedoe om alles in de embryoscope te moeten krijgen, enz. terwijl het in 2015 (nota bene niet eens zo lang geleden) echt zo veel soepeler ging. Ik heb dit ook geuit tegen dr C. Hij zei dat het kwam dat dr S idd stap terug had gedaan en zijn zus ziek was geweest voor langere tijd, ze hebben eindeloos geprobeerd meer artsen aan te trekken maar die zijn er simpelweg niet met een NL en Duits geregistreerd arts/iets. Het is de reden dat ik de echo's in DD wilde, dan sprak ik dr C in ieder geval persoonlijk en kon ik even al m'n vragen en frustraties weer kwijt. Maar daar heb je nu niks aan. je kan misschien wel een evaluatie gesprek plannen, persoonlijk? Weet niet of je dat zou willen/ tijd vor wilt maken.
Hoi lieve meiden! Sorry voor de radio-stilte! Vreselijke weken achter de rug. Heel slecht nieuws op mijn werk ( ivm herkenning even geen detaills). En daarnaast huis gekocht net daarvoor min of meer officieel getekend in de week van overstimulatie. (Leuk) Maar nu moest huidig huis snel in de verkoop... dus dat is gisteren gebeurd. Gelukkig al extreem veel reacties dus dat loopt goed Afgelopen weken dus vreselijk hectisch en dagelijks pas rond 1uur half 2 snachts pas tijd om naar bed te gaan. Geen tijd gehad bij te lezen dus.. kunnen jullie me bijpraten? Wij hebben besloten ons traject weer even uit te stellen. De timing is nu heel slecht en 1 augustug gaan we over.. dus liever weer volledig klaar en rust voor ik voor een terugplaatsing ga... wil mijn kansen wel zo goed mogelijk benutten en niet zomaar snel snel snel zonder succes.. Dus ergens wel dubbel en jammer en moeilijk.. maar moet ook metijn verstand keuzes maken niet met gevoel. Hoe issie met iedereen? Hier vorige week woensdag zwaar ongesteld geworden! Dus overstimulatie helemaal over gelukkig! Voel me echt weer prima , niet meer benauwd geen hartkloppingen en buik weer plat... toch wel een heftige periode geweest als ik eerlijk ben.. had ik echt niet zo verwacht!
Oh gelukkug dat je je weer beter voelt. Wel shit van je werk zeg. Hopen maar dat jullie huis snel verkocht is. Dan maar even wachten met terugplaatsing zodra je alles weer een beetje op de rit hebt.
@Bbibi Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis en fijn dat de overstimulatie achter de rug is, fijn als alles lichamelijk weer een beetje normaal is. Je huis in de verkoop kan heel druk zijn, vooral als je veel kijkers hebt. Ben je de hele dag aan het schoonmaken en opruimen. Lijkt me verstandig om het traject even uit te stellen, hoe moeilijk ook om zo'n beslissing te maken. Ik werd deze week door mijn huisarts op de vingers getikt dat ik niet moet denken dat je de mmm er maar even bij kan doen. Dus bij deze geef ik dat advies maar even door, maar goed, jij hebt die wijsheid dus al wel in pacht @hier Ben lekker geduldig aan het wachten. Maar wel saai hoor dames, alleen op het wachtbankje Afgelopen weken waren voor mij ook stressvol en had ook last van hartkloppingen (lijkt wel of die hartkloppingen er standaard bij horen, ik hoor steeds meer dames hierover) Dus eigenlijk heb ik de wachtweken nog nooit zo makkelijk gevonden als nu. Probeer ook bewust te ontspannen, want een embryootje wil vast niet graag nestelen in een stresslichaam
Hier vandaag weer ongesteld geworden en inmiddels eerste snuifje gebruikt! Dat is wel ff wennen zeg, gebruik nooit neusspray dus hoop dat ik het goed doe. Morgen nog wel even bellen met DD of we deze ronde wel kunnen starten ivm bloeduitslagen en mogelijk vitamine B12 te kort. (vaag verhaal maar kom ik later nog op terug). Ben toch maar vast begonnen met de neusspray aangezien in vanmiddag echt ongesteld ben geworden en er toch vanuit ga dat we kunnen starten.
Bibi meid gelukkig voel je je weer goed. Inderdaad je kunt beste naar je gevoel luisteren inderdaad dat hebben wij ook gedaan. Ook wij hebben besloten om even pas op de plaats te maken. Ik stond niet achter de keuze van progynova wilde graag in natuurlijk cyclus dokter c gaf aan advies in kunstmatige maar dat voelt niet goed mijn cyclus is altijd heel mooi dus ik heb besloten te wachten tot mijn eigen cyclus weer op gang komt en dan de tp te plannen in natuurlijke cyclus. Inmiddels ook mijn menstruatie erdoor dus ben benieuwd hoelang het duurt voordat het weer op gang komt we zien wel. Ik denk niet dat mijn lichaam nu fijne plek was geweest voor een embryo het voelde gewoon niet goed nu ik moet even bijkomen en dan met fris koppie zwanger worden
Ja dat gevoel heb ik ook meer gedoe nu en beetje aan de zijlijn gevoel. Al begrijp ik heel goed hoeveel werk en hoe druk ze zijn alle begrip voor maar voor mij paste dat nu even niet....het voelde echt niet fijn en ik wilde er ook 3 in de embryoscope en niet 2, vage antwoorden kortom het liep even niet lekker. Voordat we de tp gaan doen willen we sowieso een echo en gesprek om alles even rustig Door te nemen nog. Voor nu heel even rust en afstand.
@Juffie26: verstandig om even pas op de plaats te maken. Je moet er wel in alle opzichten vertrouwen in hebben en er zelf helemaal klaar voor zijn. In de tijd toen ik in DD liep had ik ook wel eens het idee, als dat maar goed gaat bij dr S. En dat was geen prettig idee. Helaas had ik ook mijn leeftijd niet mee, dus 'moest' wel door. Maar als ik jonger was geweest, had ik ook zeker af en toe een rustpauze ingelast omdat het er toch allemaal best inhakt. @Bbibi: kan me voorstellen dat jullie de cryo's even lekker ingevroren laten. Zo te horen een drukke tijd voor de boeg. Dan wil je zeker niet op en neer naar DD hoeven. Laat staan evt pril zwanger zijn. @mikka: die neusspray vond ik toen ook best spannend. Vaak het gevoel dat er niet genoeg is binnen gekomen en weer de twijfel daarover. Succes weer!
Weet iemand eigenlijk of er een "groot" verschil is tussen de Synarel en bijvoorbeeld Cetrotide? Ik ben iedere poging weer "bang" dat bij mij de platleggen sterker werkt dan de stimulatie en dat ik daardoor wat minder / heel weinig opbrengst heb. Stel dat deze poging ook niks wordt, misschien voorstellen om Cetrotide te gebruiken of zou dat niets uitmaken?
@mikka: de verschillen tussen alle platleggers is mij ook nooit duidelijk geworden. Ik kreeg zelf suprefact als platlegger en ik ben een low responder.
Dat is mij ook niet duidelijk. Mij valt op dat de mensen met een laag amh synarel krijgen. Ik had cetrotide, normaal amh. Maar of dat dit ook een verschil is wat daarin verschil maakt!? Geen idee..
Hoi ik heb vandaag de factuur van de embryoscoop gekregen. €425 voor 1 embryo Worden deze kosten vergoed door de zorgverzekeraar of is dit iets wat niet in NL wordt gedaan en dus ook niet wordt vergoed?
Mijn ervaring bij UMC: Het is niet zoiets als assisted hatching waardoor heel de behandeling niet voor vergoeding in aanmerking voor komt! Dus je kan hem gewoon indienen. Het werd wel bij mijn totale vergoeding voor de ICSI meegenomen, dus denk dat ik het per saldo toch zelf heb betaald, maar goed.
Wij zijn even een weekje weg in eigen land. Dus ik ben even wat minder te vinden hier. Maar er gebeurt bij mij ook gewoon ff een maandje heul weinig. Saaaaai! Zegt mijn dochter van 3,5 dan
Mijn 4 jarige dochtertje vroeg vanmiddag opeens "mama wanneer wordt die baby nou geboren en wordt je buik dik"....? Uuuuuuuu "je gaat nu al zovaak naar de baby dokter mama" Dus in jip en janneke maar uitgelegd dat ook een baby dokter er niet altijd voor kan zorgen dat er een baby in mama haar buik komt. Zegt ze "mama dat is niet erg dan blijven we gezellig met zn 3e want ik hou heel veel van jullie en ik vind het heel gezellig en blijf voor altijd bij jullie"..... Tis dat we in de auto zaten maar ik kon wel janken....lief klein onschuldig meisje ♡
Ahhh, de schat! Ja, da's wel even slakken dan ... Hopelijk kan de babydokter toch nog voor een baby zorgen!