@knor1981 wat heb jij bij eerdere pogingen gespoten en wat was jullie resultaat? @Nellie4 ik had ook netjes om en om gespoten (neusspray) maar toen kreeg ik dus een bloedneus en heb ik dus 2 x achter elkaar in 1 neusgat gedaan. Nu weer netjes om en om maar voelt niet echt fijn maar goed. Ben ook wel benieuwd naar maandag, eerste echo. Hoop zo dat er meer groeit, bij de echo vorige week lagen er ongeveer 8 klaar dus hoop dat in elk geval de helft het oppakt en gaat groeien. Weet niet meer wie het vroeg maar heb mijn bloeduitslagen binnen, was ook nog een heel gedoe maar goed. Ze zijn er en netjes doorgestuurd aan DD. Als er nog bijzonderheden waren zouden ze het laten weten. @poppysun dat zal inderdaad schrikken zijn zeg....pppffff.... Maar net wat je zegt, heel blij nieuws maar ook teleurstelling. Snap het wel. Rest Zwaai.....
Beste Allemaal, ik volg jullle al even, maar kan niet onthouden wie, hoe en wat. Hopelijk gaat dat allemaal de komende tijd toch lukken. @poppysun ik kan me voorstellen dat het allemaal erg spannend wordt de komende tijd... Ik zal me eerste even voorstellen. Mijn man en ik zijn al 2,5 jaar bezig met zwanger worden. Na 1,5 jaar doorgestuurd. Alles leek prima te zijn. Na 3 x IUI, waarbij ik elke keer hogere doseringen puregon kreeg om meerdere follikels te laten rijpen, HSG gehad, wat prima was. AMH was prima voor mijn leeftijd (35 jr amh 2,2) weer 3 x IUI, alles zonder resultaat. Dec 2016 1e IVF met 225 puregon en cetroitide, 5 eicellen, 2 bevruchtingen, 1 verse terugplaatsing en 1 cryo. Daarna 2e IVF met 225 menopur om betere eicellen te krijgen en orgalutran, 2 eicellen, geen bevruchtingen. Hierna de overstap naar Dusseldorf gemaakt. DHEA is wat aan de lage kant en de arts twijfelt of mijn AMH wel goed gemeten is. Ik ben duidelijk een low-responder en een laag AMH past daar beter bij. Nu al een tijd aan de DHEA en volgende week gaan we weer naar DD voor gesprek, nieuwe bloedonderzoek DHEA en AMH en krijgen we een plan. Waarna we in principe mogen beginnen met onze volgende poging. Dit was het in het kort... Zelf ik ben ik medisch onderlegd, en dat scheelt gelukkig al veel in de gesprekken, maar ik zou me graag goed voor willen bereiden. Hebben jullie nog tips en of vragen waarvan je zegt: vergeet deze niet te stellen! En ik hoop natuurlijk mee te mogen schrijven!
Hoi meiden, wat is er veel geschreven! Deze week is de drukste week van het jaar op mijn werk, dus de wachtdagen vliegen voorbij. Tot nu toe ging het heel makkelijk, maar inmiddels begint het wel een beetje te spoken in mn hoofd. Soms voel ik dingen en ben ik er van overtuigd dat het weer mislukt is en dan voel ik weer iets waardoor ik denk, of toch wel.......... Sowieso kan ik bij elk gevoel in mn onderbuik wel een positieve redenatie verzinnen als een negatieve, dus tja ..............................ik kan er helemaal niets mee, zucht. @Mieksel zondag is het dag 11 na tp en het was een dag 5 embryo, dus dan is het dpo 16? ik heb geen idee hoe je dat telt eigenlijk. Ik houdt altijd braaf de testdatum aan die mij wordt verteld. Ik weet inmiddels dat ik daar redelijk uniek in ben op dit forum @poppysun Tjonge wat moet jij in een rollercoaster hebben gezeten bij de echo afspraak. Iets heel moois hebben en toch ook iets heel moois kwijt zijn, super dubbel. Ik hoop dat je je snel op het positieve deel kunt richten en dat is dat je gewoon een kloppend hartje hebt gezien!!!! @knor1981 Heel verstandig dat je wacht en een verstandige tactiek om het een paar maanden re volgen. Inmiddels weet ik uit ervaring dat een ivf poging zo achter de rug kan zijn. @Champetter welkom terug, al weet ik in tegenstelling tot de rest niet heel zeker wie je bent. Maar als ik het goed heb, dan heb je heel veel mmm ervaring (tegen wil en dank uiteraard) en die kennis is zeer welkom hier. @Animal2307 welkom. Je hebt al aardig wat pogingen achter de rug. Ik heb echt bewondering voor mensen die het al zo lang volhouden. Je amh waarde is inderdaad mooi, als ik zo de resultaten van jouw ivf poging 1 en 2 lees dan passen die resultaten eerder bij mij en ik heb een lage amh. Kan geen kwaad om het voor de zekerheid nog een keer te meten. Met een laag amh zit je in DD in ieder geval al goed. @de rest zwaai zwaai
Ik heb de vorige poging 225 menopur en 225 gonal f gebruikt, 2 follikels waaruit 1 eicel is gekomen die zich helaas niet heeft laten bevruchten
@Nellie4 : zo spannend!! Maar als je zondag 16 DPO bent, dan ben je vandaag al 14 DPO....! Volgens bijsluiter zwangerschapstest mag je dan testen omdat je overtijd bent. Of houdt bij jou de utro je ongesteldheid altijd tegen? Ik DUIM! @Animal2307 : ik zou idd eens je AMH-waarde laten testen. Hoeveel follikels liggen er bij je uitgangsecho meestal klaar? Maar goed, je cyclus is helaas niet altijd te vangen in cijfertjes; hier laag AMH, maar er liggen vervolgens wel 11 of meer follikels klaar bij uitgangsecho. Klopt van geen kant eigenlijk, hoewel ik dr wel blij mee ben. Maar goed, met ingewikkelde puzzels zit je in DD wel goed! @hier: zei ik gister nog relaxed en rustig te zijn, neemt vandaag de spanning ineens toe en ben ik super bang voor een foute echo en een embryo wat ergens ongemerkt is gestopt met groeien... zucht.
Pfff zooo spannend mieksel! Duim zo hard dat je een mooi kloppend hartje mag zien! @Nellie4 spannend meid, je gaat dus zondag testen??
@Mieksel : ik was ook altijd een brok zenuwen in de aanloop naar een echo, om vervolgens na de echo weer opgelucht adem te halen. Tot de nieuwe echo zich weer aandiende en het riedeltje weer van voor af aan begon. Maar je hebt in ieder geval geen bloed gezien (in tegenstelling tot vorige keren), dus blijf vertrouwen houden! Wij slepen je wel door deze moeilijke weken heen. @poppysun : schrok me rot toen ik je bericht las. Maar het bleek dus toch een tweede vruchtje te zijn. Snap dat dat een heel dubbel gevoel was dat je eerst hoorde van een tweede vruchtje en dan hoort dat het niet zo had mogen zijn. Knuffel! Gelukkig doet andere kleine uk het prima! Is het allemaal vol te houden met de zorgen voor je kleine meisje en de nieuwe zwangerschap? @Animal2307 : welkom hier en goed dat je de stap naar DD hebt gezet. Ik denk dat het nooit kwaad kan de bloedwaardes nog een keer door DD te laten prikken. In mijn geval viel mijn amh zelfs mee t.o.v. NL, want in NL was mijn amh 0,1 en in DD 0,34. Ik heb bij mijn tweede poging in NL Orgalutran gehad en volgens dr. S. was dat een middel die een soort van selectie toepast op de eitjes. Op zich geen slecht middel volgens hem, maar wel als je een lage opbrengst hebt. Die poging, de tweede, had ik ook minder eitjes dan bij mijn eerste poging en had ik uiteindelijk maar tp van 1 embryo. Denk dat er ook in hoeveelheid hormonen nog wel winst te behalen valt, want die dosering kan volgens mij nog wel iets omhoog (of combi van twee hormonen). Verder hebben ze in DD ook nog nieuwe dingen met calciumbadjes, en adviseren ze vaak vitamines te slikken. Veel meiden hier slikken ook andere supplementen als ubiquinol. Dus er valt hier genoeg extra kennis te vergaren om goed voorbereid van start te gaan! Veel succes en hopelijk mag DD jullie wens uit laten komen. @Nellie4 : spannend weekend voor de boeg! Ik zal nog regelmatig even komen spieken, want ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig en leef met je mee.
Dames sorry voor de late reactie hier. Was een super hektische week... @poppysun wat een nieuws meid, heel dubbel en snap dat je geschrokken bent! Maar ben wel heel blij voor je dat je een mooi op schema groeiend embryootje bij je hebt! Voel je je ook weer beter? @Nellie ga voor je duimen meis, spannend!!! @Champetter weet dat ik het al gezegd heb maar als ik dan weer je post lees denk ik weer:wat fijn dat je er weer bent! @ allemaal dank voor alle suggesties! Ubiquinol slikken mijn man en ik al een jaar dus als dat wat doet bij ons moet het inmiddels al wel in orde zijn haha. Gesprek was ok en uitgangsecho ook. Mijn man zei opeens op weg naar DD dat ik zwanger gedrag aan het vertonen was de laatste week (hij vroeg 'als je nu mocht zeggen wat je wilde eten wat zou het dan zijn?' En ik zei een cheeseburger terwijl het 8.30 s ochtends was maar ook vond ie me vaak moe en weet ik wat) dus opeens begon ik toch weer te geloven in een home made wonder en toch even gevraagd of die echo geen kwaad kon haha. Maar goed alles zag er goed uit en als we starten krijg ik combi meriofert (mocht niet meer dan 150 omdat ik vorige keer 19 eiblaasjes had) en een andere waarvan ik de naam alweer vergeten ben maar is Gonal achtig van een ander merk. Assistente kon nog niet uitleggen hoe de spuit werkte want ze had hem nog nooit gezien . Gaan inderdaad ook pisci en eicelactivator doen en poollichamen onderzoek dus zal even de spaarcentjes gaan tellen. In augustus of september beginnen denk ik. Tot die tijd m'n man lekker volproppen met proxeed @poppysun jij nam ook proxeed? Werkt dat ook voor vrouwen?
Ook ik lees nog steeds mee. Merk dat ik niet zon actieve schrijver ben, en ben ook inde wachtstand maar leef met jullie allemaal mee. Fijn dat je het topic gevonden hebt animal. elicina, je hebt toch ook een scratching laten doen? Fijn dat het een goed gesprek was, en hopen inderdaad op een home- made wondertje. Champetter, ik zou me ook rotgeschrokken zijn. Goed dat je weer meeschrijft. Babs en Mieksel en de andere zwangeren, heel blij voor jullie dat alles goed gaat. Al kan ik me het dubbele gevoel poppysun goed voorstellen.
Mag menopur buiten de koelkast bewaard worden? Ik heb zondag een uitje en ben vanaf 15.00 van huis. Spuit meestal in de avond rond 20.30 en dan verwacht ik nog niet terug te zijn.... Kan ik dan beter bv een uurtje later spuiten of mee nemen. (maar kan het dus niet koelen). En de neusspray, gebruiken jullie dat altijd tegelijk met de spuiten? Ik spuit dus meestal rond 20.30 en dan uurtje, anderhalf uur later de neusspray. (weet ook helemaal niet of dit belangrijk is).....
Heb je van die poeders en vloeistof die je per keer moet mengen? Die bewaar ik nooit koel. Er is ook andere Menopur, die je voor meerdere keren in 1x moet aanmaken. Die moet je wel koel bewaren na aanmaak. Ik deed altijd neusspray en spuiten tegelijk. Anders was het helemaal zo'n circus van alarmpjes in m'n telefoon
@mikka: menopur heb ik ook nooit in de koelkast bewaard. Ik had ook de mengflesjes met vloeistof en poeder. Ik moest 3 keer per dag neusspray doen en deed het 's morgens en 's avonds tegelijk met spuiten en tussendoor op mijn werk nog een keer. Inderdaad wat je kan combineren is weer meegenomen.
@mikka menopur hoeft inderdaad niet in de koelkast, staat het bij jou thuis wel in de koelkast? Ik redde het nooit om elke avond om dezelfde tijd te spuiten dus ik hield een marge van max 1 uur verschil aan. Is volgens mij geen probleem, ik zou dat verkiezing boven ergens anders moeten gaan prutsen met die potjes Ik snoof en spoot altijd tegelijk, omdat ik dat wel zo praktisch vond
Mikka; volgens mij heb je wel een speling van een uur hoor. Als je binnen een uur thuis bent zou in het thuis doen al heb ik heel vaak op andere plekken gespoten. Nellie; spannend morgen of heb je al getest? Ego; meiden weten jullie welke lijstje met vitaminen worden geadviseerd vanuit Düsseldorf voor man en vrouw?
Hierbij, De samenvatting van dr S was dat je zwangerschapsvitaminen moet slikken en aanvullend de genoemde vitamine D3 en omega 3 (zie de kruisjes van dr S)
@Gein nee ik wacht echt braaf tot morgen, hoewel de verleiding wel groot was toen @Mieksel zei dat ik vrijdag ook al kon testen. Maar ik kan het echt beter niet doen. Ik zing namelijk en moet vanmiddag en vanavond optreden als ik negatief test dan denk ik niet dat ik het kan opbrengen, mensen zien het gelijk als je dan niet lekker in je vel zit. En als ik positief test dan kan ik me waarschijnlijk de rest van de dag nergens meer op concentreren en vergeet ik waarschijnlijk al m'n tekst
@mikka, ik bewaarde menopur nooit in de koelkast en spoot ook nooit regelmatig op hetzelfde tijdstip. Wel ongeveer, maar daar kon zo 2 uur verschil in zitten Dank voor jullie lieve reacties. We hebben er samen goed over gesproken en ook DD nog even gesproken. Voor mij is het nu goed zo, ik ben heel blij met mijn goede embryo. @Elocina, ik heb geen idee of het echt werkt, zelfde geldt voor bij mannen. Wie zal het zeggen? We hebben het maanden geleden met dr C besproken en hij zei dat hij ervan had gehoord maar 'wetenschappelijk blabla' je kent het wel. Kwam erop neer dat het geen kwaad kon maar waarschijnlijk ook geen effect zou hebben. Tja... waar geloof je in? Ik dacht, mijn man kan wel aan zijn zaad werken maar proxeed voor vrouwen beloofde ook eicelkwaliteit verbetering. Dus baat het niet schaadt het niet dacht ik. 3,5 maand heeft mijn man 2 zakjes per dag gebruikt en ik 1 zakje per dag. Ik denk dat het geholpen heeft gezien onze 'score' van dit keer maar ja.... @Sneeuwmees, lief! Het is erg pittig maar ik heb het gevoel er niet over te mogen klagen omdat ik er natuurlijk zelf voor heb gekozen zo snel weer het traject in te gaan. Ik heb flinke conditie problemen vanuit het ziekenhuis nog (ik loop een trap op met haar en moet echt bij komen, heb ik nooit gehad bv) en mijn bekken instabiliteit die 'pas' vanaf week 20 bij m'n dochter ging spelen, speelt nu al op, soms schiet m'n heup 'los' en moet ik even draaien om t weer goed te krijgen. Ik hou meer vocht vast waardoor m'n polsen bijna onbruikbaar zijn maar als het meisje schreeuwt, til ik haar toch echt op, dan maar meer vanuit m'n ellebogen/schouders. Ik ben ook goed misselijk, als mijn dochter spuugt doe ik direct gezellig mee. De progesteron zorgt voor elke dag ruzie thuis. Dus het is gezellig haha maar we weten waar we het voor doen