Mieksel, heel veel succes straks!!! Duimen draaien!!! Nellie, wat een teleurstelling! En inderdaad, dan gaat het leven weer door en moet je "gewoon" weer aan het werk. Bah.... Sterkte komende dagen. Ik moet om 16.00 voor de eerste follikel meting, ben benieuwd. Heb wel behoorlijk last van de hormonen, duizelig / licht in mijn hoofd en voel mijn buik goed. Hoop dat het positieve tekenen zijn en we weer niet teleurgesteld worden. Weten jullie ook niet of ze eventueel donderdag puncties uitvoeren? Ik kreeg een mail dat ze donderdag alleen voor spoedgevallen open zijn maar neem aan wel voor puncties? Verwacht zelf (als het allemaal doorgaat) dat het vrijdag of zaterdag wordt. Dag 13/14.
@Nellie neeeeeeeee wat een teleurstelling Ik had het zo gehoopt voor je. Oh bah, wat is die mmm toch zwaar! Gatver. Hele hele dikke knuffel <3 @Mieksel, pffffffff 11 uur pas!!! Jemig wat spannend, oh mijn duimen draaien!!! @babs, moest jij vandaag ook op controle/echo? @Stiertje, is het gelukt met de echo vandaag? Bagger he als dat dan weer net gebeurt op zo'n moment dat je geen echo's meer kan regelen. Ik snap je gedachten wel, ik ben 'maar' eind dertig maar weet hoe erg ik het zelf vond dat ik een 'oude' moeder had. Ze was eind twintig toen ze mij kreeg maar op het schoolplein was zij de oudste moeder en ik heb haar dat wel eens verweten. Ik denk nu zo vaak, jemig en ik ben 10 jaar ouder, hoe denkt mijn dochter daar dan wel niet over? Gelukkig zijn er meer 'oudere' moeders nu, maar ik denk er vaak over, hoe zou dat voor mijn dochter zijn? Wil ik nog wel op mijn 40e een kind? Waarom? Waarom niet, denk ik dan weer. Het is zo'n rollercoaster aan gevoelens en emoties. Eerst maar focus op je sterke cryo, ik ga ik er vanuit dat dit 'm gewoon is! @mikka, ik ga er vanuit van wel, een punctie is toch een soort spoedgeval? Ik hoop dat het inderdaad mooie tekenen zijn van een mooi aantal follikels! Weet iemand hoe je op je mobiel uit kunt loggen? Ik krijg mezelf niet uitgelogd...
Over leeftijd zou ik alleen maar willen zeggen, laat het los! De MM is al zo zwaar en dan óók nog jezelf schuldig voelen over leeftijd. Iedereen hier had minstens 3 jaar eerder moeder willen worden als gelukt is. Dat plaatje hebben we al moeten loslaten. Het is dan maar zo. We worden steeds ouder, steeds vitaler. Ik wilde dolgraag op m'n 28e moeder worden, ik was 32. Dat is dan maar zo. Sinds het moederschap doet m'n leeftijd me eigenlijk ook weinig meer.
@Champetter zo denk ik er ook over!! Leeftijd is maar een getal toch?! Als je jezelf goed voelt en een kindje is welkom waarom niet? Ik verwacht niet dat de kinderen zelf daar later "last" van hebben. En wat je zegt, als het aan iedereen hier had gelegen waren we allemaal wel wat eerder moeder geworden maar dat lukt helaas niet altijd.
Heel veel succes Mieksel! Bah Nellie wat zwaar kloten die MMM. Ik herken je verdriet. Na onze dochter 9 tp's gehad in een jaar tijd zonder enig resultaat. Ik heb de laatste ook zoveel verdriet gehad dat mijn man zei nu is het eerst genoeg. Ik was mezelf niet meer maar had er nog wel een kleine meid lopen. Heb anderhalf jaar nodig gehad om weer bij te komen. Toch bleef de kinderwens frustreren en kriebelen. Neem je tijd meis! Dikke knuffel
Oh Mieksel, wat is het spannend! Mikka, ik ga voor je duimen hoor. Dat het deze ronde maar mee mag zitten. Hoe was het beeld bij jou Knor?
Echo is geregeld! Om 13.30 mag ik me melden. Ik heb een beetje gedramd om bij de gynaecoloog te mogen. Die assistente die ik laatst had was wel heel aardig, maar kon nog geen follikel van een bloedvat onderscheiden. Althans, was daar uiterst onzeker over. En ik wil graag, ter vergelijking, weten hoeveel follikels er nu klaarliggen. Alles om een zo beredeneerd mogelijke keuze voor een evt. vervolgbehandeling te kunnen maken.
Mieksel: jaa, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Mijn uitgangsecho was ook goed. Slijmvlies zag er goed uit en er lagen ca. 6 follikels klaar. Dat laatste natuurlijk puur ter info, want deze keer gaan we voor een cryo. Nu een echo plannen rond dag 12. En verder met de progynova. Die mij enigszins een weeiig gevoel in de maag bezorgt, maar dat gaat vast binnen een paar dagen over.
@Mieksel: geweldig nieuws en wat een geruststelling!! (zelfs ik ben altijd plaatsvervangend zenuwachtig als iemand in afwachting is van een echo). Ben heel blij voor je!
Wauw, heerlijk Mieksel. Heel blij voor je. Keurig hoor Stiertje, 6. Maar die heb je niet nodig joh. De gouden bal ligt nog in Dusseldorf.
WAUW @Mieksel Wat fijn, nogmaals van harte gefeliciteerd!!!! Hier op zich ook positief bericht. Er zijn 6 follikels in de race, rechts 5 en links 1. Bij de uitgangsecho lagen er 8 "klaar" dus heel blij met deze score tot nu toe. Qua grootte liggen ze ook best mooi bij elkaar: 16, 14,5 14 12 11 10. Vanaf welke afmeting kunnen ze in principe puncteren? Dacht 22/24 zoiets? Hoop dat die van 16 niet te hard gaat groeien en dat de rest nog mooi mee op komt. Wat denken jullie qua datum punctie? Vrijdag of zaterdag?? Tenminste, in zaterdag doen ze ook gewoon puncties toch?
@mikka : dat is inderdaad een mooie score vergeleken met de vorige keer. Dat geeft de burger moed. Punctie is volgens mij ook rond de 22/24 mm. Ik heb wel eens gehoord dat ze 2 mm per dag kunnen groeien en dan krijgen ze ook door de pregnyl nog een groeispurtje (al ging die vlieger van 2 mm per dag bij mij niet op). Ik gok op zaterdag (zodat de kleintjes ook nog zoveel mogelijk mee kunnen). @Stiertje73 : fijn dat de echo goed was (en een geruststelling voor plan b dat er ook nog een mooi aantal klaar kunnen liggen... just in case). Maar we gaan inderdaad inzetten op jouw cryootje!
Dank Sneeuwmees! (en de rest natuurlijk ook!) Ik ben heel druk geweest en heb alleen even snel gelezen, maar had echt geen tijd om te reageren. Nu wel eventjes. Ik zal kort het gesprek in DD even samenvatten. Mijn eierstokken zien er uit als een AMH van 1,0-1,2 en waarom hij hoger aangaf, had ze geen verklaring voor. Te laag dat kon wel. AMH en DHEA is hertest. De uitslag krijg ik vlg wk. Verder zag het er prima uit. Wel krijg ik veel hogere dosering hormonen en de synarel neusspray als remmer. ICSI/PICSI besproken. IVF gaat het in ieder geval niet worden. Te matig resultaat mee, terwijl sperma van mijn man erg goed is. Embryoscoop wordt ingezet en terugplaatsing op dag 5. Ik ben heel benieuwd of deze poging ons een kindje op gaat leveren! Poppysun, ik begrijp dat je voor de tweede keer zwanger bent en een heel traject hebt doorstaan. Ik vind, dat ook al wil je zo graag een kindje dragen, je toch mag klagen als het niet gaat. Iedereen heeft daar recht op hoor! En niemand zegt dat zwanger zijn leuk en fijn moet zijn. Dat je dankbaar bent, is natuurlijk een ander verhaal! Nellie, goed van je dat je niet eerder test dan de aangegeven datum. Ik doe dat ook elke keer, evt 1 dag eerder ivm dat het beter uit komt. Hoewel, ik natuurlijk nog maar 2 kansen gehad heb.... Ik ben ook geen vroegtester. Ik vind het veel te eng om te testen. Gein, dat lijstje van Nellie heb ik ook gekregen. Mikka, de Menopur mag je in het flesje op kamertemperatuur bewaren. Als je het aangemaakt hebt, moet je het of binnen 1 uur toedienen, of je mag het een maximaal aantal uren in de koelkast bewaren. Ik zou het als ik jou was, in de flesjes meenemen en ter plekken mengen. (vaak genoeg gedaan, met als resultaat dat mensen dachten dat ik naar huis gegaan was. Mijn man maar lachen na de tijd )
Wat spannend Animal! Ik hoop dat het jullie snel gegund is. Wanneer ga je van start? Gaan jullie voor icsi of picsi?
Lief van je! Zelf vind ik van niet haha. Zoveel meiden die zo'n grote wens hebben en zoveel teleurstellingen hebben moeten doorstaan. Ik ben hoe dan ook DD ongelofelijk dankbaar. Als het aan Nederland had gelegen was ik nooit zwanger geweest.