ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime12

Minime12 Lid

30 mei 2017
    30
    3
    8
    Vrouw
    @Babsvdh fijn dat alles goed gaat met kindje.

Ik dacht altijd dat de grens op 12 weken lag, ik ben een keer 12,1 geweest en toen dit mis ging heeft mijn gyn daarna dit verklaard hierdoor weer drie nieuwe pogingen gekregen. Het is dus, (misschien ook wel afhankelijk van verzekeraar) voldoende dat je arts dit op papier verklaard. Hopelijk niet nodig en blijft deze lekker binnen tot dat hij eruit mag komen. Nog gefeliciteerd.

2. Minime12

Minime12 Lid

30 mei 2017
    30
    3
    8
    Vrouw
    @Babsvdh fijn dat alles goed is met de baby. Ik dacht ook altijd dat het 12 weken was. Bij mijn eerdere zwangerschap die mis ging met 12.1 heeft mijn gyn dit verklaard naar de verzekeraar. Hierdoor weer drie nieuwe pogingen. Misschien is dit bij andere verzekeraars anders maar volgens mij moet het met een verklaring van je gyn voldoende zijn. Hopelijk niet nodig voor je.

Babsvdh vindt dit leuk.
  3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Brrrr, niet zo eng denken hoor Babs. Snel mee stoppen!

Het gaat geloof ik om de 12 weken grens en je behandelaar zal dat verwerken in de systemen. Aan de hand van metingen kun je alles beredeneren.

Maar, niet meer aan denken!

Babsvdh vindt dit leuk.
  4. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Vanmiddag een mail gezonden en netjes bericht terug dat ze allebei nog mooi delen. T is wel een momentopname gaven ze aan maar ze zagen er mooi uit! Dus toch weer beetje gerustgesteld. Weet nog niet of ik morgen ga mailen, struisvogelpolitiek, maar denk dat ik weer ontzettend zenuwachtig ga worden als er 1 zou zijn afgevallen en er nog maar 1 over is. Maar voor vandaag waren ze beide goedgekeurd!
    Mochten er in het beste geval 2 goed zijn dan laten we er maar 1 terugplaatsen en de andere invriezen.

Weten jullie eigenlijk of er ook een soort van "cruciaal" punt in de deling is? In Nederland krijg je dag 3 een tp. Die hebben we vandaag "gehaald". Maar waarom kiezen ze er in DD bijvoorbeeld voor dag 5 en niet voor dag 4 of dag 6?.... Weet eigenlijk niet of er een bepaald "omslagpunt" is zeg maar.

En tot hoe lang hebben jullie al die vitamines geslikt? Ik slik nog trouw iedere dag zon 6 / 7 pilletjes maar ben er wel vort klaar mee. (lijstje van DD). Zijn er ook vervangers voor? Misschien Multivitamine voor zwangere vrouwen ofzo? Dan begin ik daar wel vast mee....

Babsvdh en poppysun vinden dit leuk.
  5. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Klopt! Ik was ook al jaren gestopt maar was toen in zo'n modus van 'het maakt toch niks meer uit, alsof dit ineens goed zou gaan'. Bij de eerste test meteen weer gestopt en gezond gaan leven. Sindsdien nooit meer een sigaret gerookt en geen druppel alcohol gedronken. En ja, ik werd lijp van alle opmerkingen erna dat het kwam omdat ik het nu had losgelaten. Het is zoveel mogelijk de juiste combi proberen te pakken te krijgen met een beetje geluk idd.

6. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Jaa wat ontzettend goed zeg!! Ik zou niet weten wat het omslagpunt is.. Goeie vraag! Mbt supplementen slikte ik vanaf de punctie van die zwangerschap vit en extra vit e en d. Doe ik nog steeds.

7. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat kindje het goed doet zeg!! Eh.. Ik dacht ook 12 weken maar wat een enge gedachte! Gauw vergeten. Dit gaat gewoon goed!

Babsvdh vindt dit leuk.
  8. Minime12

Minime12 Lid

30 mei 2017
    30
    3
    8
    Vrouw
    Ik heb wel vaker gehoord dat dag vier een cruciale dag is. Van morula naar blastocyste. Daarom denk ik ook vijf dagen in de embryoscoop.

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Volgensmij is dag 4 en dag 5 de meeste uitval. Het embryo deelt zich dan meer dan in voorgaande dagen.

De scope is niet altijd een afvalrace hoor, ik heb wel eens 6 uit 6 blasto's gehad, maar ook eens 3 uit 10.

Nog even doorduimen!

10. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ik heb weleens gehoord dat op dag 4 en 5 meer de kwaliteit vh sperma een rol gaat spelen bij de doordeling, en dat vlak na de bevruchting vooral de kwaliteit van de eicel leidend is. Geen idee of dat klopt hoor.
    In DD gaven ze bij mij aan dat gemiddeld 50% in de scope doorgroeit. Bij mij was het deze keer 75%.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wij hebben altijd boven de 50% gezeten. Deze keer zelfs 100%. Geen overbodige luxe met slechts 2 embryo's :)

poppysun, Mieksel en Babsvdh vinden dit leuk.
  12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Hoi, ik ben benieuwd welke dames hier net als ik een lage amh waarde hebben?
    Mijn waarde is 0,2

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @mikka : succes vandaag met de tp!
    @Nellie4: mijn amh is 0,34.
    @Mieksel: hoe gaat het? Binnenkort nog een echo?

14. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Mikka, succes meid!
    Nellie, mijn AMH is 0.4 (2 jaar geleden)
    Sneeuwmees, morgen weer een echo. Spannend. Als het dan goed zit, MOET ik erin geloven van mezelf.

Babsvdh vindt dit leuk.
  15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nou, vanmorgen een echo gehad in Heerenveen. Endometrium was 12 mm, dat lijkt mij wel goed. Alleen was het niet heel duidelijk triple line, maar wat 'wittig'/'dens', volgens de gynaecoloog. Zij dacht dat dat misschien door de progynova zou kunnen komen. En er zat aan de ene kant een follikel van 17.5 mm en aan de andere kant eentje van kleiner dan 10 mm. Vond ik wel een beetje vreemd.

In ieder geval: dit heb ik naar DD gemaild. En ik kreeg het volgende terug:
    Dr.N.Cuypers adviseert de terugplaatsing van de Blasto.
    Zaterdag 3 juni a.s. injecteert u 5000IE Pregnyl.
    Op zaterdag 10 juni wordt de embryo ontdooid en om 10.30 uur zal Dr.N.Cuypers het embryootje terugplaatsen
    Graag met een lege blaas van huis gaan en onderweg een halve liter drinken.
    De blaas is dan voldoende gevuld voor het maken van een uitwendige echo.

Wat betreft de andere medicatie:
    t/m zondag 4 juni 2 x daags 2 tabl Progynova
    vanaf maandag 5 juni: 2 x daags 1 tabl Prog innemen + Utrogestan 100mg 3 x dgs 2 vaginaal toedienen
    graag doorgaan hiermee tot aan de zwangerschapstest

Pregnyl vind ik een beetje vreemd. Maar dat heeft ws met die follikel(s) te maken.

poppysun vindt dit leuk.
  16. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Mooi dik slijmvlies stiertje.
    Pregnyl is idd om je eitje te laten springen anders is je lichaam misschien niet op dag 5 als je de terugplaatsing hebt klaar voor t embryo. Zo plan je dat wat meer. Vreemd dat je wel eitjes ontwikkeld met progynova, maar t kan dus blijkbaar wel haha. Succes!

poppysun vindt dit leuk.
  17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tsja, gekke eieren heb ik :) Heb dit ook nog niet eerder meegemaakt. Toen we voor de 2e gingen, was er geen follikel te zien en hoefde ik dus ook geen pregnyl te spuiten.

18. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hier terug van een geslaagde TP. Het was een toppertje EN nummer 2 is ingevroren!! Dus helemaal tevreden!! Nu op naar de wachtweken. Jullie nog tips qua voeding / gekke gewoontes die jullie hadden na een TP? Ik zal de komende weken in elk geval weer met sokken aan slapen, lekker met dit warme weer :D

@Stiertje73 ik had dat bij de tp van onze cryo vorig jaar ook, zat er ook 1 follikel wat mee groeide. Vond ik ook erg vreemd maar is waarschijnlijk niet heel raar. Pregnyl heb ik toen niet gebruikt. Als 1 follikel al 17 mm is zou ik denk ik ook nog mooi een keer zelf klussen :p... (weet niet of dat bij jullie van toegevoegde waarde kan zijn).

Lieve dames, ik ga genieten van het mooie weer, de 40e verjaardag van mijn man en een toppertje in mijn buik!!!

poppysun en Mieksel vinden dit leuk.
  19. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Stiertje73 Ik zou ook doen wat @mikka adviseert! :)

@mikka spannend zeg! Wanneer ga je testen?

AMH is hier 2,44 (in NL gemeten 2,2) Klink leuk, maar ben bar slecht te stimuleren. 225 IE puregon 6 follikels, 5 eicellen. 225 IE menopur 2-3 follikels en 2 eicellen. Straks mag ik 225 IE ochtend en 225 IE avond spuiten. Nu hopen dat er minimaal net zo veel mee doen als de eerste keer.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat is goed nieuws, mikka. Grappig dat we dezelfde uitkomst hebben. Hopelijk straks allebei zwanger :)
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je man!

Babsvdh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina