ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    @Sneeuwmees ik doe er mijn best voor in ieder geval. We willen eerst de verjaardag van dochter vieren, zodat daar de focus op blijft en niet de zwangerschap. Wordt wel steeds lastiger..

@Champetter waarom? Ik wilde het heel graag zelf. Van mijn dochter ook met 2 dat 1 is gebleven. Uitgebreid met dr c en mijn adeno arts over gehad. In mijn geval kan het juist heel goed zijn omdat innestelen moeilijk is en blijven ook. De een kan de ander dan helpen. Dat is vorige keer gebeurd en nu weer.

@mikka jaaaaaaaaaaaaaa woooooohooooo gefeliciteerd!! Wat heerlijk al die goede berichten hier! Blijf maar komen, ook voor de rest hihi. Wat Babs zei, volg je gevoel! Als je de vk wil bellen, vooral doen!

@Stiertje73 de 20e! Ik weet dat het 10 dagen duurt maar wat klinkt zo'n datum altijd mega ver weg. Ik duim heel hard voor je!

@Mieksel, is lastig he dat vertrouwen. Heb er ook moeite mee!

@Mariska, kan me voorstellen maar kleintje moet nog heeeeeel even bij je blijven!

2. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel allemaal voor de lieve berichten!
    Vraagje, net naar DD gebeld om uitslag door te geven en nu geven zij aan dat ze in elk geval de eerste echo daar willen uitvoeren. (op advies van de artsen). Beetje vreemd want dat was vorig jaar helemaal niet aan de orde. Ook gaf de assistente aan dat we na een goede echo waarschijnlijk in nederland verder zouden moeten bij de gynaecoloog en als die verder geen bijzonderheden vind pas naar de vk???? Is dat bij jullie ook zo? (dames die nu zwanger zijn?). Eerste echo wil ik op zich nog best naar naartoe al had ik dat liever gewoon hier bij de VK gedaan maar goed..... Afspraak staat nu voor 3-7. Zou ik van de week dan toch vast mijn VK hier inlichten? DD zegt dat ik dat pas daarna zou kunnen doen maar dat voelt een beetje raar. Vind het hele verhaal van DD en gynaecoloog beetje raar, vooral omdat dat beide keren eerder niet over gesproken is.

3. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Stiertje73 Toen ik mijn tp had (dag 5) vertelde de mannelijke dokter Cuijpers dat het embryo die dag en de dag daarop al uit zijn schulp zou gaan groeien en de innesteling zou zijn dus wie weet..... Ik moet zeggen dat ik zelf geen echt gevoel heb gehad van welke kan het uit zou gaan. Geen rare trekjes of iets, alleen last van een "gespannen" onderrug wat ik normaliter ook altijd heb rond NOD dus dat wilde niks zeggen.

4. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Sinds 2 weken geen oud bloedverlies of stolseltjes meer. Morgen na 2 weken weer controle, best spannend weer..
    Jij al bezig met de laatste loodjes, time flies!

5. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Vreemd.. ik heb het niet over een VK gehad aan de telefoon. Heb later de vk gebeld met 6,5 week ongeveer en uitgelegd wanneer ik de afspraak in DD had staan. Ik had toen al wel een echo gehad bij de gynaecoloog ivm de bloeding. Toen ik bij dr Cuypers was geweest zei hij dat ik bij de gynaecoloog kon blijven of dat ik voor een VK wou kiezen. Als de VK twijfelt stuurt die jou toch wel weer naar de gynaecoloog dus dat komt wel goed. Maar volgens mij duidde hij er wel oo dat je zelf kon kiezen voor een gynaecoloog of VK? Dat vond ik ook vreemd, maar heb ik niet op doorgevraagd en ben gewoon naar VK gegaan.

6. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @mikka wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!
    Mogelijk dat er wel meerdere redenen zijn voor het verhaal van DD. Ten eerste kan ik me goed voorstellen dat zij graag willen zien waar ze aan mee geholpen hebben. Ik kan me dat namelijk goed voorstellen dat het nogal teleurstellend voor ze is als het laatste contact is: Gefeliciteerd dat je zwanger bent en tot de volgende keer. En misschien is het in Duitsland wel anders geregeld dan in NL. En aangezien ze toch in Duitsland zitten ze de daar geldende adviezen ook geven.

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik kreeg voorstel of bij hun eerste echo bij 8 wk of in Nederland. Wij hebben het niet gedaan en was prima.

Betreft gynaecoloog niks over gehoord. Heb de verloskundige gebeld en loop daar nog steeds.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @mikka: dr. S. zei dat toen ook tegen mij dat als ik zwanger mocht raken ik onder controle van een gyn moest lopen. Ik ben toen spontaan zwanger geraakt en 'gewoon' naar een vk gegaan. Ik heb toen niet gehoord wat voor DD de reden is om onder controle van een gyn te blijven.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mikka: wat een onzin zeg, dat je per se daar een echo moet. Ik zou gewoon doen wat voor jou het beste voelt. Een echo in DD heeft echt geen meerwaarde hoor. Mocht ik zwanger zijn, dan ga ik dus echt niet meer dan 6 uur in de auto zitten daarvoor. Ik heb het bij mijn eerdere zwangerschappen ook niet gedaan.
    En onder controle van een gynaecoloog blijven lijkt mij ook wat overdreven. Maar in Duitsland zijn ze altijd wat overdrevener in dat soort dingen.

10. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Als je al twijfelt of t erg ver rijden is zou ik niet naar DD gaan maar ze wel op de hoogte brengen van een goede echo etc. Dat vinden ze wel fijn. De echo was bij mij zo snel allemaal dat we zo weer buiten stonden. Ik had dan wel die bloeding gehad en t hematoom dat er zat dus ze wilden het niet te veel prikkelen met een vaginale echo maar ik stond echt heeel snel weer buiten.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tuurlijk. En in DD willen ze ook altijd even weten hoe de bevalling is gegaan. Ik heb ze ook een geboortekaartje gestuurd. Ik zal ze altijd dankbaar blijven, want zonder DD weet ik niet of ik wel kinderen zou hebben gekregen.

poppysun en Babsvdh vinden dit leuk.
  12. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ondanks dat ik in mijn rustmaand spontaan zwanger ben geraakt hebben ze wel gevraagd of ik wilde weten hoe de eerste echo verlopen is. Geen idee waarom maar ik vind het prima.

Nog 2 dagen wachten pfff. Symptomen die wegblijven en er wel waren maken me zo onzeker...

haai10 vindt dit leuk.
  13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @knor1981 : bij mij vonden ze het ook fijn dat ik ze op de hoogte wilde houden. Ik had contact met ze gehad omdat ik met de poging zou beginnen en heb toen afgebeld omdat ik ineens zwanger bleek. Dus toen vroeg ze ook of ik nog wat wilde laten horen. Ik heb toen, na een goede combinatietest, nogmaals een mail gestuurd om ze te informeren dat alles goed ging en ik dus geen behandeling meer in DD zou gaan doen (onze kinderwens was met de tweede zwangerschap ook vervuld). Ik dacht dan weten ze dat ook gelijk voor de administratie dat mijn dossier 'afgesloten' kon worden. Kreeg toen een hele aardige en enthousiaste mail uit DD terug (terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet verwacht had).
    Sterkte met wachten. Het afwisselen van symptomen kon mij ook helemaal gek maken. Denk dat ik mijn borsten soms bijna tot moes heb geknepen om maar de bevestiging te willen dat ze nog steeds 'gevoelig' waren. :oops::D

14. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ohh zooo spannend!! Laat je wel even weten hoe t was..?!

15. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ja natuurlijk laat ik weten hoe het was.

Ik laat ze ook nog wel wat weten na de echo, wij willen graag nog meer kindjes dus ze zullen ons er nog wel terug zien

Babsvdh vindt dit leuk.
  16. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    mariska165 en poppysun vinden dit leuk.
  17. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ik denk inderdaad ook de hele tijd aan haar! <3

18. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Spannend meis!!!
    Hebben jullie enig idee hoeveel jullie er zouden willen, mocht het lukken?

knor1981 vindt dit leuk.
  19. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Bij mij wilden ze ook zowel de vorige zwangerschap als deze op de hoogte gehouden worden. En steeds als ik ze een update stuurde (zoals laatst mijn ziekenhuis opname) krijg ik een hele fijne, warme reactie terug. Laatst belde mijn man met een vraag over een factuur en het eerste dat hem gevraagd werd was, hoe gaat het met uw vrouw?

Ik heb het idee dat ze toch wel erg meeleven met de zwangeren, hun 'gelukte' pogingen ofzo, geen idee, maar ik ervaar het als super fijn!

En wat Stiertje zegt... ik ben DD voor altijd een eeuwig dankbaar. Zonder hen was ik kindloos geweest/gebleven. Ik kan me mateloos irriteren aan het optimisme van dr C maar het is wel zijn optimisme die ons er doorheen gesleept heeft, beide keren.

Mikka, ik zou gewoon niks zeggen en lekker je vk vast bellen en een afspraak maken. DD vindt het leuk als je de (1e) echo bij hen doet, maar als je ondertussen bij de vk loopt, who cares? Heb ik bij mijn dochter vorige keer ook gedaan. En inderdaad.. als de vk denkt dat je uiteindelijk toch naar een gyn moet, sturen ze je ook echt wel door. Ik heb meer aan de vk dan de gyn (kwa mentale ondersteuning) dus ik bezoek ze nog steeds, ook al ben ik nu officieel wel onder controle bij de gyn :)

Babsvdh vindt dit leuk.
  20. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Vamdaag weer controle gehad. Echo was goed. Baby lag lekker te slapen maar heeft zich toch even lekker bewogen voor ons. Ben 2 dagen terug gezet maar is niet erg. Nieuwe datum 01-01-2018, ook mooi toch?
    En nog beter het hematoom is totaal verdwenen. Wat een opluchting en voor t eerst tranen. Vele tranen van opluchting en blijdschap, t gaat gewoon goed! Wat een wonder.

Coccie, Mieksel, knor1981 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina