Gefeliciteerd met jullie dochter Lafayette. Heel veel geluk en gezondheid met je gezinnetje. Geniet van deze intensieve en bijzondere tijd. En terecht dat je trots bent dat je kaartje daar mag hangen, het blijkt toch een magisch wonder.
@Lafayette: gefeliciteerd met jullie dochtertje. Wat moet het een heerlijk gevoel geven dit af te kunnen sluiten met een geboortekaartje naar DD te kunnen sturen! En kansloze pogingen. Heel dubbel hoe dat in NL werkt. Mijn zkh wilde geen derde ivf meer doen omdat ze vonden dat ze dat niet konden verantwoorden, gezien mijn lage opbrengst. Het dubbele is wel dat ze met hun standaard protocol (met mijn lage amh) het wel verantwoord vonden twee compleet kansloze pogingen uit te voeren. Ook had ik vaak b-kwaliteit embryo's en in mijn zkh werden alleen a-kwaliteit embryootjes ingevroren, rest vernietigd. Als je al een lage opbrengst hebt is ieder embryo toch een kans op een zwangerschap. Door deze regel had je nooit geen extra kans op een tp en was je poging gelijk erdoorheen. Terwijl een b-kwaliteit toch nog steeds een goede kwaliteit embryo is/kan zijn. Allemaal protocollen. Ik zou voorstander zijn dat NL zkh gedwongen worden meer maatwerk te leveren a la DD. Ik denk dat daar nog enorme besparingen te behalen zijn en nog belangrijker een hoop extra (emotioneel) leed bij de patiënt bespaard kan blijven.
Zo is dat, Sneeuwmees! Ik heb vanochtend een mailtje naar DD gestuurd met het verzoek tot een telefonische evaluatie met dr. S. Hij is blijkbaar met vakantie, want ik kreeg de melding dat hij er pas vanaf 18-7 weer is. Even geduld dus. Maar ik overleg toch het liefst met hem.
Die dr S, die neemt het er tegenwoordig van. Groot gelijk heeft ie, maar jammer dat jij er langer op moet wachten Stiertje. Idd Sneeuwmees, ook weer zo'n mooi voorbeeld van protocollendrift waar jij als patiënt en niet zwanger van geworden bent, en emtioneel een kl@te tijd + dat het financieel een domme zet is van de zorgverzekeraar. Maatwerk is de enige oplossing idd.
Goed gesprek gehad. Zaad is zeer slecht helaas daarom ook maar heel weinig bevruchting van de 24 eicellen. Volgende week dinsdag weer terug om te kijken hoe groot mijn follikel is en hoe het bms is. Dan donderdag weer terug en dan als de follikel 18 mm is 1x pregnyl prikken. Dan gaan alle 5 de bevruchte eicellen in de embryoscope en dan is nog maar te hopen dat er op dag 5 nog 1 over is die teruggeplaatst kan worden.... Ps: dokter S is op vakantie inderdaad
Fijn, Juffie, dat het een goed gesprek was. En dat ze alle 5 de scope in gaan. Hopelijk gaat het jullie een brusje opleveren!
Lafayette, gefelicieerd! Geniet van je prachtige dochter! Stiertje, wat ontzettend balen (understatement) dat het niet is gelukt. Goed idee om het te evalueren met Dr S inderdaad. Ik hoop dat hij jullie goed advies kan geven om de beslissing te maken over een eventuele volgende poging. Veel sterkte! Juffie,veel succes! Ik hoop dat de embryo's goed doorontwikkelen in de scoop. Veel succes voor degene die zwanger zijn (op naar mooie vervolgecho's) en voor degene die met de behandeling bezig zijn op naar mooie embryo's en tp. Vraagje, ik heb in oktober/november eerste behandeling in DD gehad, toen meegeschreven, maar nu met name stille meelezer ( met name om te proberen wat afstand te nemen). Tijdje geleden schreef ik hier dat wij wel nog graag een poging zorgen willen doen in DD, omdat het maatwerk en de methodiek wel meer vertrouwen geeft. Baal wel dat ik niet eerder uit NL ben weggegaan, maar ja terugkijken heeft nu niet zoveel zin. Dr C dacht dat er zeker nog goede hoop is voor een volgende poging (omdat de 2 embryo's die waren ontstaan verder goed waren ontwikkeld) en ook door de medicatie wat aan te passen (deca-depot+alleen gonal, want kijk op me opdracht en meriofert in combi met gonal minder te reageren) want had vorige keer veel onrijpe eicellen (5 van de 11 maar rijp) terwijl ik dat eigenlijk bij pogingen daarvoor niet had. Nou zou ik toch ook graag bij Dr S nog een second opinion qua medicatie aanvragen, maar voel mij dan ook wat bezwaard qua passeren Dr C. Mieksel, ik herinner mij dat ik had gelezen dat jij destijds ook een second opinion had aangevraagd bij Dr S of herinner ik mij dat verkeerd? Mocht dit zo zijn mag ik vragen hoe je dat had geregeld? Of zijn er wellicht anderen die hier ervaring mee hadden? Het is niet dat ik geen vertrouwen heb in Dr C, maar ik zou toch ook graag Dr S zijn ervaring horen op basis van mijn vorige behandeling en wat hij zou adviseren.
@Tinussie: snap dat het ongemakkelijk voelt dat te vragen. Maar ze leveren maatwerk en jij bent de patiënt. Zij snappen dat heus wel en ze zullen deze vraag ongetwijfeld vaker hebben gehad. Zou dus even een mailtje sturen dat je graag een evaluatiegesprek met dr S. zou willen. Nee, heb je. Maar verwacht niet dat ze daar moeilijk over doen. Hij is wel met vakantie (las ik), dus zal niet op korte termijn kunnen. Succes!!
Tinussie; ik heb ook een keer gevraagd of ik een gesprek met dr S kon krijgen terwijl dr Cuypers mij op dat moment behandelde. Dr Cuypers vind dat geen probleem hoor. Hij heeft het druk zat. Ik heb tenminste niet gevoeld dat dr Cuypers het heel erg vond. Tis ook niet zo dat je dr Cuypers niet vertrouwd of geen waarde hecht aan zijn advies maar dr S heeft gewoon meer ervaring wat logisch is.
Bedankt voor jullie reacties. Ga ik dat doen. Dat het niet op korte termijn kan is niet zo erg, want denken toch pas aan het najaar of later. Eerst even een pauze die hard nodig was
@Tinussie : ik was idd diegene die dat destijds ook heeft gedaan en me daar wat ongemakkelijk onder voelde. Het feit dat ik klant ben en een privé-kliniek bezoek (u vraagt/betaalt, wij draaien), maakte dat ik het zakelijker kon bekijken. En ik heb idd nergens wroeging of ergernis gemerkt. Je gaat tot het uiterste voor je kinderwens en dat zullen ze daar begrijpen en soms wil je dan de expertise en kennis van dr. S. In ons geval ook heeeel helpend geweest (denk dat ik anders nu niet zwanger was geweest eerlijk gezegd). Dus, doen!
Hebben jullie nog tips voor de punctie? Zaterdag mag ik me melden! Ik heb natuurlijk al voldoende uitleg gekregen en heb (helaas al 2 x) ervaring met een punctie, maar ik doel meer op dingen die in DD anders zijn dan in NL. Thanx!
Bedankt Gein Mieksel jij ook bedankt voor het delen van jouw ervaring. Dat is inderdaad wel zo dat het helpt om het zakelijker te bekijken. Ik vind het ook wel goed om te lezen dat het bij jou zelfs waarschijnlijk verschil het gemaakt. Weet natuurlijk niet of dat bij mij ook zo zal zijn, maar wil in ieder geval Dr S zijn mening er ook over horen. Animal, niet zoveel tips, behalve dan ga op tijd weg of slaap in een hotel (afhankelijk van hoe laat de afspraak is een de afstand is), zodat je niet hoeft te stressen als er vertraging is. Het is op zich zaterdag maar ook dan kunnen er nog weleens files ontstaan. Het is allemaal al spannend genoeg. Veel succes alvast en ik hoop op een mooie opbrengst!