ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ja hier gaat wel... lichte test is weer een begin he?!😊 🤞🍀

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    wooow babs heb je een lichte test kei goed!!!!

knor, misschien gaan we elkaar zien vrijdag! hier ook 3 dominante maar dat was gisteren ochtend al ook 20mm maar ook 'pas'vrijdag de punctie... dus hopelijk dat die van mij ook nog niet gesprongen zijn...
    ik heb om 10 uur de punctie :) ook vavavond pregnyl.

mikka jij vrijdag eerste echo?

sneeuwmees wat erg je vader in het zkh. hopelijk wel alles ok met hem?
    en logisch druk met 2 kindjes. fijn om te lezen dat het goed gaat met ze.

3. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    ja vrijdag eerste echo....

Weet iemand of op maandag de winkels open zijn in DD en/of is er een mooi centrum? Misschien dat als we maandag naar DD moeten we ons zoontje mee nemen en even de stad in gaan. Is dat te lopen vanaf de kliniek?

Sneeuwmees, hopelijk alles goed met je vader? Of bedoel je je man?
    Fijn dat het goed gaat met de kids!!

4. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ga voor je duimen bibbi

5. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Babs gisteren was mijn testdatum die vandaag 1 dag na nod? Ik begrijp dat jij ook een positieve test hebt? 😍

Ik ga niet uit van een tweeling, mijn baarmoeder is een maanlandschap en erg ingewikkeld voor een embryo om in te nestelen dus een tweeling zou wel heel erg bijzonder zijn. Maar evengoed, beiden welkom uiteraard!!!

Sm; ja inderdaad, meisje is goed van slag en heel moe. Wallen 3 lagen dik. Maar hopelijk komt het snel goed. Ik ben maandag jarig, ik verwacht nog niet voor het weekend thuis te zijn.

Bbibi en knor wat spannend!! Ik duim voor jullie beiden voor een mooie oogst!

Stiertje Wanneer ging jij een testje wagen?

Sorry als ik wat mis /niet overal op reageer. Ik heb nog een beetje verdoofd van de morfine en onthoud echt weinig.

6. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ja heb weer licht positief dus maar weer zien of die oploopt.... 1 dag na nod en dan al zo hoog... goed zeg denk dus ook een tweeling😉

7. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    WoW Babs, spannend. Even licht als de vorige keer?

Unicorn, gefeliciteerd!

Mieksel, wat goed, mooie blastocyst aan boord. Ik duim!

Knor en bbibi, succes met de punctie. Knor, kan me voorstellen dat je op meer had gehoopt. Maar de arts verwacht blijkbaar niet meer eitjes?

Stiertje, ik duim nog steeds voor je.

Klaasje, wij hebben begin mei pas evaluatiegesprek. Er was niet eerder plek, maar vind het ook wel prima.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O, Babs, je hebt al getest! En licht positief dus! Wauw, dat is mooi. Nu hopen dat ze gaan oplopen.
    Ik heb nog niet getest. Heb echt het idee dat ik ongesteld ga worden. Maar tot nu toe nog geen bloed. Ik ga vandaag niet meer testen. Moet voor m'n werk nog de avond weg en ben pas rond middernacht weer thuis.
    Bbibi: balen van de tegenvallende resultaten. Hopelijk zitten er toch een paar pareltjes tussen verstopt.
    Unicorn: mooi dat je lichaam de weg terug weer heeft ingezet. Hopelijk snel weer naar je meisje.
    Hoogte van hcg zegt niet veel over eenling/tweeling, dat zal echt een echo moeten uitwijzen.

9. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Klopt Stiertje dat de hoogte van het hcg niet wat zegt erover.

10. Woman25

Woman25 Actief lid

11 jun 2016
    216
    3
    18
    Hoi allemaal, ik breek eventjes in met wat vraagjes over DD.
    Momenteel loop ik in Gent, maar geeft niet echt de gewenste resultaten helaas. Ik heb endometriose en mijn eileiders zijn hierdoor dicht, dus gelijk over gegaan op ivf maar een echt goede kans heb ik nog nooit gekregen helaas. Ik ben 26 en een AMH van 1.06 (laag voor mijn leeftijd dus)
    De eerste poging had ik na 3 maanden decapeptyl en de eerste week 185.5 menopur en daarna 300 ih en hier kwamen 5 follikels uit en ook 5 eicellen.
    Er waren er 3 rijp 2 bevrucht maar op dag 5 had 1 embryo zich nog half doorgedeeld en de ander was gestopt.
    Poging 2 gelijk 300 ih menopur maar helaas 2 follikels
    Daarna overgestapt op het korte protocol met 300 gonal F en punctie gehad met 2 follikels maar 1 eicel en helaas embryo heeft t niet gehaald

Nu is t advies nog 1 keer net als de eerste keer te proberen met 3 maanden decapeptyl maar als dit niet aanslaat zal ik uitbehandeld zijn en over moeten gaan op eiceldonatie oid.

Zijn hier meer low responders die een beter succes verhaal hebben in DD? Ik heb het idee dat er nog meer uit te halen valt. We zijn sinds oktober met isci gestart en nu lijkt t al bijna voorbij!
    Nadeel is wel dat DD ver rijden voor ons is. Is het te doen voor degene die niet dichtbij wonen? Alvast bedankt meiden!

11. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Tjee Woman, wat een verhaal joh...
    Vanaf oktober er al drie pogingen doorheen 'gejast'..?
    Heel pittig.

Ik ben naar DD overgestapt omdat ze daar wat mij betreft echt expert zijn op het gebied van laag AMH, hoog FSH. Is jouw FSH ook bekend?
    Ik zit middenin een poging en heb nog nooit zoveel follikels, eicellen en bevruchtingen gehad. Dus ik vind het de moeite waard.
    Ik spuit het zogenaamde 'flair up' schema, dat is kort protocol en dan al spuiten vanaf dag 2. Werkt vaak het beste voor low responders.

Voor ons is het 2 a 3 uur rijden (afhankelijk van de drukte) en we laten de controle echo's in NL doen; dat scheelt heel wat ritjes!
    Deze poging alleen voor punctie en terugplaatsing naar DD gereden...
    Waar kom je vandaan?

12. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka, een grote dosis deca werkt het zelfde als pregnyl. Maar de hcg die in pregnyl zit kan wel voor overstimulatie zorgen.
    Bij deca is de kans daarop kleiner..

13. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    @loolaa nee de arts zei dat we met 2 / 3 eitjes al blij moesten zijn

14. Woman25

Woman25 Actief lid

11 jun 2016
    216
    3
    18
    Mieksel, ja heb nog 1 vergoedde poging over (bij een kwam het niet tot een punctie) we willen nu ook zeker een langere pauze houden hoor, t was pittig. Maar mijn derde kostbare poging wil ik zo goed mogelijk benutten dus vandaar dat ik meerdere opties wil bekijken :)
    Wij komen uit zeeland, dus zal ook zo'n 2,5 uu zijn als alles meezit. Vond naar Gent al best lang hihi en dat was maar n uur! Maar we deden alle echo's ook daar dus dat scheelt ook.
    Mijn FSH is ook bepaald, al weet ik die even niet meer (staat ergens op een van de vele papieren haha) maar die was 'normaal' vertelde ze toen.
    Je verhaal klinkt veel belovend iig :) bedankt voor je berichtje!

15. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Woman, misschien beetje vergelijkbaar verhaal....

In 2013 in Nederland ivf gedaan.
    Bij de eerste poging groeide er maar 2 follikels, zo uit mijn hoofd spoot ik toen iets van 175 menopur / puregon.... (t is al ff geleden).
    Uiteindelijk punctie laten doen en 1 eicel was niet rijp, de andere follikel was leeg dus weg poging 1.
    Daarna opnieuw ivf met de maximale dosering van 225 ie menopur, Weer maar 2 follikels en zelf besloten om een escape iui te doen. We wilden niet weer een punctie verspillen met zo'n lage respons.

Uiteindelijk zijn wij daarna naar DD gegaan.
    Hier mochten we 450 ie menopur gaan spuiten en geen ellelang traject van maanden deca maar vlak na eisprong een grote dosis deca (decapeptyldepot) en dus daarna gaan stimuleren met een hoge dosis. Dit resulteerde uiteindelijk in 11 follikels, 8 eicellen waarvan er 4 uiteindelijk waren bevrucht. 2 zijn uitgegroeid tot dag 5 blasto;s. Destijds 1 tp en dat is ons zoontje van bijna 3 en dus in in de vriezer. Die hebben we vorig jaar laten terugplaatsen maar is uiteindelijk een miskraam geweest.
    Nu weer vol in de behandeling met een hogere dosering hormonen dus ik denk dat het voor jullie ook zeker wel aan te raden is om in elk geval een afspraak te maken in DD. Dan kun je daarna toch nog altijd beslissen lijkt me.....

16. STMJ

STMJ Lid

5 feb 2016
    12
    7
    3
    NULL
    NULL
    hallo dames,
    Ik lees al een poosje mee met jullie berichten en wil jullie graag iets vragen. Wij hebben 3 ICSI pogingen in NL achter de rug zonder succes en zijn voor poging 4 naar DD gegaan. Afgelopen maandag de punctie gehad en nu in afwachting van de drie bevruchte eicellen in de embryoscope. Hopelijk zaterdag een tp. Ik ben erg band dat er zaterdag geen tp zal zijn, en dat ze het alle drie niet gered hebben tot dag 5. Ik weet dat ze op vrijdagmiddag niet meer bellen, dus ze bellen donderdagmiddag of zaterdagochtend (of niet natuurlijk in het beste geval!). Mijn vraag is of ik DD ook kan bellen over een tussenstand? Zijn er nu bv nog steeds 3 of nog maar 1 ondertussen.
    Hoop dat jullie mij uit eigen ervaringen hierop antwoord kunnen geven. Wat is jullie ervaring met de scope. Welk percentage haalt dag 5?

17. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    STMJ.... Volgens mij mag je ze altijd zelf bellen om te vragen naar de tussenstand. Voor zover ik weet doen ze daar niet moeilijk over. (maar geen ervaring mee helaas).
    Bij ons zijn er in 2013 4 in de scoop gegaan en uiteindelijk 2 overgebleven.

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn ervaring met de scope is dat er 2 van de 3 tot dag 5 gered hebben. 1 is teruggeplaatst (geboren in 2012) de andere is ingevroren als cryo in 2012 en teruggeplaatst in februari 2017 helaas niet zwanger.

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wauw Mieksel, wat een prachtig resultaat en dan nu over 9 dagen...

Woman, welkom! Ik denk zeker dat er mogelijkheden zijn in DD. Ik zou alleen niet aanraden om te pauzeren met laag amh. Je bent toch snel weer tijd kwijt met een overstap; intake/verzekering/cyclus op het juiste moment.

Unicorn, geweldig! Beide nieuwsberichten. Snel thuis én zwanger. Hcg is prachtig maar zegt nog weinig over 1 of 2. Ik had in de eerste week een hoger hcg van m'n eenling als de tweeling.

Babs, wat een spanning weer. Er is weer iets gaande. Ik duim voor je!

Bbibi, succes meid. En ik heb niet veel follikels hoor, gewoon 'normaal'.

Over de embryoscope, gemiddeld valt 50% af. Het is dus nog even afwachten. Sterkte!

20. Woman25

Woman25 Actief lid

11 jun 2016
    216
    3
    18
    Dankjewel dames!
    Mikka, klinkt hoopvol! Ga het aan mn vriend laten lezen!

Klaasje, snap dat ik niet te lang moet wachten maar voor we daadwerkelijk weer aan de slag gaan heb ik echt ff een break nodig.. lichamelijk en mentaal :)

Deel Deze Pagina