ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat verdrietig Gein, een miskraam kan zo een nasleep hebben.
    Dapper dat je er weer voor gaat. Al snap ik ook dat opgeven gewoon geen optie is als je zo dichtbij bent. Sterkte!

Stiertje en Nellie succes met jullie afspraken!

Mikka gefeliciteerd!

Poppy, ik moet om je lachen haha. Nog steeds verwonderd, ook iets heel moois heeft dat.

Ik zal ook eens een banner knutselen, al ruim 14 weken onderweg!

Gein vindt dit leuk.
  2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Gein : wat heftig, meid. Ik vloeide toen ook erg lang door, maar toen bleek dat er nog restweefsel zat. Toen de gyn dat verwijderd had, stopte het vloeien ook vrij snel. Hoop niet dat je zes weken lang bloedverlies blijft houden. Dat is lichamelijk pittig, maar ook geestelijk. Je blijft er dan ook in je hoofd steeds mee bezig en wordt er continue mee geconfronteerd. Sterkte, meid!

3. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    @Stiertje73 had dokter S jullie nog wat nieuws te vertellen?

4. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Meiden zijn er mensen die meriofert hebben gebruikt? En waren jullie hier tevreden over?

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik had gewoon menopur afgelopen behandeling maart. Mn zus had meriofert eind vorig jaar, ging prima!

Het zou weinig moeten uitmaken geloof ik.

DD heeft toch de meest moderne medicatie. Ze hebben geen contracten met fabrikanten dus hoeven geen oude middelen op te maken zoals veel Nederlandse ziekenhuizen.

6. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Nee klopt de dokter gaf alleen aan dat meriofert wat gemakkelijker te spuiten is. Dunnere naadje en wat goedkoper dat menopur.

7. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @Gein, mijn zus vriest alleen eicellen in. Ze heeft geen partner maar wel een afwijkend amh. Met de combinatie meriofert en gonal heeft ze nu over diverse pogingen 35 eicellen liggen gelukkig.

En sinds de meriofert/ gonal combi was de beste opbrengst.

Maar goed, haar diagnose is vast niet jouw diagnose. Komt vast echt goed qua medicatie advies!

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb vakantie momenteel, ben daar wat minder online. We zitten midden in een groot klusproject, dus drukte alom. Ik probeer vanavond even een wat uitgebreider berichtje te schrijven op de laptop. Met de foon is dat wat lastiger.

knor1981 vindt dit leuk.
  10. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Tnx meiden. Hier gaat alles goed. Langzaam worden t gekriebel toch wel iets van bewegingen, zo bijzonder. Gun het iedereen zo erg!
    Wij hebben geen nipt gedaan. Wij zijn 30 en 32 en hoeveel zekerheid heb je uiteindelijk? We krijgen wel GUO over 2 weken, de uitgebreide 20 weken echo.
    We weten niet en willen ook niet weten wat t wordt. Verrassing:) moet zeggen dat ik ook alleen maar denk als de baby maar gezond is. Daardoor denk ik totaal niet aan het geslacht.

Denk vaak aan jullie allemaal meiden hoe jullie straks na de vakantie weer gaan beginnen. En @Gein ik hoop zo dat t bloeden snel overgaat!

Gein vindt dit leuk.
  11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zo, hier eindelijk even een update. Dr. S. begon ermee dat hij vond dat een opbrengst van 3 eicellen, waarvan 2 bevrucht en uitgegroeid tot blasto's, voor mijn leeftijd eigenlijk wel een goede opbrengst is. De reden waarom er van de 7-8 follikels zoveel leeg waren, kan aan veel factoren liggen, o.a. de rijpheid. Soms kan het helpen om op dag 2 te beginnen met spuiten (was mijn vraag), maar niet bij iedereen. Ze doen ook wel aan flushing, maar ook dat geeft geen garantie op beter resultaat.
    Eigenlijk was zijn boodschap: alles wat je nu nog kunt veranderen/verbeteren, is marginaal. Want: mijn leeftijd is de belangrijkste (negatieve) factor, en die kun je niet elimineren. Hij zat even te vissen naar hoe wij erin stonden, en bracht ook de factor 'eiceldonatie' ter sprake. Dat is voor ons echt geen optie meer. Wij zijn al heel blij met 2 kindjes, een 3e zou de kers op de taart zijn, maar de taart alleen is ook al mooi. Dus ik heb gezegd dat áls we nog een behandeling gaan doen, het er nog eentje is, en daarna schluss.
    Ik vroeg hem of hij het nog aanraadde, of het nog zinvol was. Hij zei dat we ons moesten realiseren dat de kansen beperkt zijn (ik meen dat hij het had over 10%), maar dat dat uiteraard aan ons was.
    Dus ja, daar moeten wij nu even over nadenken. Aan de ene kant denk ik: kom op, we gaan ervoor. Ik heb al 2x eerder bewezen dat ik blijvend zwanger kan worden op latere leeftijd, en er ontstaan nog steeds blasto's. Aan de andere kant twijfel ik. Moeten we niet gewoon blij zijn met wat we hebben en het zo laten? We moeten het er de komende weken maar over hebben. We zitten nu in een dikke verbouwing, en ik merk dat het hoofd van mijn vriend daar wel een beetje vol mee zit (snap ik hoor). Maar ik wil wel de volgende cyclus beginnen. Áls we nog iets gaan doen.
    Voorstel van dr. S. is dat ik op dag 1 (indien mogelijk) of dag 2 van de nieuwe cyclus naar DD kom voor bloedprikken en een echo. Dat ik pas na bloedprikken ga beginnen met de synarel en het spuiten (ook afhankelijk van het resultaat). En dan in principe dezelfde dosering als vorige keer (225 Menopur/75 Puregon).

poppysun, Babsvdh en Gein vinden dit leuk.
  12. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Wat een eerlijk verhaal van dr S. Dat waardeer ik echt in die man, al wil je ergens gewoon horen dat je wel meer dan 10% kans hebt... Ook consistent, bij ons zelfs verhaal dat leeftijd de grootste factor is, ongeacht je diagnose.

Snap je dubbele gevoel Stiertje, lastige keuze.
    Als je het trekt, zowel psychisch als financieel, zou ik het geloof ik doen, om het daarna ook te kunnen afsluiten.
    Maar goed, das makkelijk vanaf de zijkant hoor...

Als je de Menopur kan omzetten in Meriofert (nagenoeg zelfde dacht ik), heb ik dat nog voor je liggen, naast drie volle doosjes Utro.

13. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Mieksel; heb jij meriofert gebruikt? Zo ja wat is jou ervaring ermee?

14. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    @Stiertje73 wat wordt dat weer een lastige keuze zeg. Maar fijn dat je een duidelijk gesprek hebt gehad met drS.!
    @Gein, hoe gaat t met jou?

15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Hier ongeveer hetzelfde antwoord gehad van dr S. De belangrijkste boosdoener is mijn leeftijd en alles wat ik zelf in de hand heb doe ik al goed. Ik heb gewoon wat kreten op hem afgevuurd: scratching/ubiquinol/Dhea/era test, maar niets daarvan vond hij van toegevoegde waarde voor mij. Het enige wat we nog kunnen overwegen is ICSI. Maar eigenlijk kwam het er op neer dat we volgende poging dus precies hetzelfde gaan doen.
    Ik vond het een fijn en eerlijk gesprek maar ook confronterend, ben er toch de hele dag al een beetje van slag van. Heeft het eigenlijk wel zin om door te gaan, waarom zou de volgende poging wel lukken. Uit een kleine verandering kun je soms toch nog hoop halen. Maar gewoon precies hetzelfde doen voelt zo nutteloos.
    Het beste wat ik nu kon doen is op vakantie gaan zei dr S, en dat is precies wat ik volgende week ga doen :D

poppysun vindt dit leuk.
  16. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    @Gein : klopt, en prima ervaringen mee. In NL nooit gebruikt en hier icm Gonal-F. Eerste poging geen respons, tweede poging exact hetzelfde gedaan, en toen 13-15 follikels (echt een monsterscore met mijn diagnose) en vervolgens 8 eicellen en alle 8 bevrucht!! En zwanger cd 1e TP.
    Geen idee of het de DHEA, hoge dosering (2x225eh) of de Meriofert was, maar het werkte!
    Spuiten moet je wel zelf mengen. Goed te doen, maar wel gedoe als je ergens heen moet.

@Nellie4 : ja, dat hakt erin hè!? Bij ons heeft dr S toen als second opion (na eerste advies v vrouwelijke dr C), geadviseerd om na de eerste mislukte poging met 0 opbrengst de volgende poging exact hetzelfde te doen... Voelde me net als jij, maar toch vertrouwd op zijn expertise en zie verhaal hierboven :D

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dag meiden, terwijl ik jullie worstelingen lees met behandelplannen en de overwegingen zijn wij gisterochtend bevallen van een gezonde zoon. Bevalling was pittig. Ben er niet ongeschonden afgekomen. Maar de kleine doet het goed!
    We zijn ons enorm bewust van het wonder wat we nu weer mogen meemaken.
    Liefs

Animal2307, Mieksel, poppysun en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Van harte gefeliciteerd @mariska165 !! Ik hoop dat je goed en snel herstelt. Het is niet niks he... Maar hij is wel voorbij, die bevalling. Wat fijn dat je je wonderzoontje kan vasthouden nu!

19. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Wow Mariska van harte gefeliciteerd Meid! Een gezonde zoon erbij, wat een mooi nieuws!
    Ik hoop dat je snel kunt herstellen en het grote genieten kan beginnen.
    Liefs!

20. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Mariska; wat een fantastisch nieuws. Gefeliciteerd en geniet lekker van je zoon!

Deel Deze Pagina