Kom gerust af en toe ff langs, want jouw banner geeft me altijd weer hoop Ik heb namelijk precies hetzelfde startpunt als jij. Mola zwangerschap en verlaagd amh
Inderdaad stil hier de laatste tijd! Komt natuurlijk ook omdat er gelukkig veel dames zwanger zijn geworden Wij hebben weer de volgende afspraak staan in DD, op 4 september voor de scratching en nog wat laatste vraagjes. Daarna gaan we op vakantie en dan na de vakantie start ik stimulatie met meriofert+ovaleap. We gaan dit keer de alles-erop-en-eraan/ alles-of-niets methode doen: picsi (als het zaad goed genoeg is), eicelactivator, kinderaspirine, prednison en poolichamenonderzoek. De afgelopen maanden heeft manlief aan de proxeed gezeten en ik aan de DHEA (lage dosering, want geen medische indicatie) en hebben we mentaal flink wat stappen gezet. We zullen zien...de hoop is nog steeds heel groot maar ben wel wat realistischer over onze kansen dan een jaar geleden.
Hallo dames, Ik schuif hier even aan, ik ben namelijk ook bezig met ICSI in DD. Wij hebben na een jaar proberen meteen aangeklopt in DD. Eerste intake hebben we gehad met dr. S.. Na deze intake werden alle afspraken behandeld door dr. C. Ik heb toen bloed moeten prikken, het enige dat naar voren kwam is een lage vitamine D gehalte. Maar dat moest het probleem niet zijn waarom we nog steeds niet zwanger zijn geraakt. Na zaadonderzoek van mijn man, kwam naar voren dat hij maar 20 procent minder bewegelijke zaad had. Hier is mijn man meteen mee aan de slag gegaan, bijna niet meer roken (4), meer bewegen, en vitamines neemt hij in (oa zink). Bij mijn inwendige echo zag alles er netjes uit rondom mijn bm en eierstokken. Daarna heb ik medicatie gekregen voor een periode van 9 dagen. (Ovaleap/Synarel) na deze 9 dagen heb ik een inwendige echo gehad om te zien hoeveel follikels er gegroeid waren. Bij elkaar waren het 19/20 stuks die allemaal groter waren dan 19 cm. (ERG PIJNLIJK GEVOEL TIJDENS HET LOPEN OF STAAN) constant het gevoel hebben van een te volle blaas. Nu moet ik 35 uur voor de punctie de Pregnyl zetten, en kan de punctie uitgevoerd worden. Na 5 dagen de tp, en dan word het een zenuwslopende 2 weken Alle dames die zwanger zijn, gefeliciteerd! En de dames die nog bezig zijn, enorm veel succes en hoop dat jullie ook gauw een positieve test in handen zullen krijgen.
@NieuwelingDD Welkom. Dat is een spannend gebeuren dus! Wanneer heb je de punctie? En ja, die 10 wachtdagen zijn super spannend! Voordeel van terugplaatsing na 5 dagen is dat je na de terugplaatsing minder lang hoeft te wachten @ego: met vriendlief afgesproken dat we nog 1 maandje rust nemen, en dan nog 1x ervoor gaan. Mijn eigen plan is dat ik dan wel op dag 1 of 2 van de aanstaande cyclus (ik verwacht mijn menstruatie eind deze week) naar DD ga om bloed te laten prikken en een echo te laten maken. Dan hoeven we niet onder supertijdsdruk meteen te beslissen of we wel/niet nog een behandeling gaan doen. Maar kunnen we rustig de uitslagen afwachten en evt. de cyclus erna de behandeling doen.
Dankjewel! Mijn punctie is morgen, ik zie dat jij ook IVF en ICSI hebt gedaan in DD. Hoe heb jij de punctie ervaren onder narcose? Zijn er nog tips waar ik rekening mee kan houden? Ik ben namelijk erg zenuwachtig, het is de eerste punctie voor mij.
@NieuwelingDD Ik had al eerder een punctie gehad in het UMCG in Groningen. Dit was met een rustgevend tabletje van tevoren, plus een infuusje met fentanyl (een opiaat). Die punctie was vreselijk, ik heb gehuild van de pijn. Ik denk eigenlijk achteraf dat het mede zo pijnlijk was vanwege de verklevingen door de endometriose. Na die punctie heb ik mezelf gezworen dat ik nooit meer op die manier een punctie wilde en het is een van de redenen geweest waardoor wij voor DD hebben gekozen. De puncties in DD (ik heb er inmiddels 3 gehad) vind ik erg prettig. Voor zover je dat kunt zeggen over een punctie dan he Je bent echt even weg en merkt dus niks van de punctie. Je wordt wakker als het achter de rug is. Tips: trek lekker makkelijk zittende kleding aan en een paar warme sokken. Verder: neem ff wat crackers of koekjes mee voor na die tijd, want je moet nuchter blijven van tevoren. Je wordt waarschijnlijk vandaag/vanavond nog gebeld door de anesthesist die nog wat vragen aan je stelt, een heel aardige vrouw. Probeer je er maar zoveel mogelijk aan over te geven. Het is zo weer voorbij. En dan lekker rustig aan doen en lief voor jezelf zijn. Sterkte!
Hoi dames, ik wil jullie even laten weten dat wij een tweede meisje verwachten. @NieuwelingDD spannend, je punctie morgen al! Ik vond het een verademing, die punctie in DD, heel fijn juist. Wat Stiertje zegt, is inderdaad heel fijn, makkelijk zittende kleding en wat licht eten en drinken voor erna mee. Ik nam ook altijd een banaan mee. De warme sokken zijn fijn om aan te hebben tijdens de punctie vond ik. @Stiertje73 wat een fijn besluit, ik volg je traject en duim uiteraard mee tzt!!
Meis, wat gun ik het je!! Ik duim zo hard mee dat het dit keer gaat lukken. De proxeed heeft hier echt super goed geholpen, ik hoop bij jullie ook!! Spannend!
Heel erg bedankt voor jouw reactie, het doet me goed om positieve ervaringen te lezen hier op t forum. Heb je na de punctie nog last gehad van erg veel pijn? Want ik verwacht wel dat ik iets van pijn ga voelen, dat is vrij logisch.. de anesthesist heeft mij idd gebeld net.. wel heeft ze me verteld dat als ik mij misselijk voel of het gevoel heb van wegvallen. Dat ik aan de bel moet trekken, ivm een inwendige bloeding.. maar ik hoop dat het niet zal gebeuren.. dankjewel, ik ga je tips meenemen voor morgen!
Wauw super leuk! Gefeliciteerd.. een zusje/vriendinnetje voor je dochter. Ik weet hoe mooi/leuk het is om een jonger zusje te hebben. <3 Dankjewel voor de gerustelling en de tips! Ik ben er klaar voor, tenminste dat denk ik haha
Ja, dat zijn dingen die ze natuurlijk moet vertellen, maar die in de werkelijkheid gelukkig zeer zelden voorkomen. Ik heb weleens napijn gehad ja. De ene keer meer dan de andere. Probeer zoveel mogelijk toe te geven aan hoe je je voelt. De ene keer kon ik prima de dag na de punctie weer werken, de andere keer wat minder. Maar het was niet zo dat ik zware pijnstillers nodig had hoor.
Wat mooi, een tweede meisje! Gefeliciteerd! Fijn dat je meeleeft. Ik vind het wel spannend hoor. De kansen worden er niet beter op op mijn leeftijd ...
Mij is de punctie 100% meegevallen. Van tevoren gezellig gekletst melde verpleegkundigen, en door dat kletsen denk je niet aan wat komen gaat,voor ik het wist kreeg ik een spuitje in het infuus waardoor ik ineens wat warrig was en midden in mijn verhaal zei ik : ik ga slapen en weg was ik. Ik weet nog vaag dat ik naar de uitslaapkamer moest lopen en dat ze me vast hadden en dat ik zei dat ik niet kon lopen. Daarna herinner ik me pas weer dat ik mijn man (dubbel) zag. Geen napijn of iets gehad. Maar iedere punctie is natuurlijk anders maar ik heb het alleen maar positief ervaren
@ZoWelkom84 hoe gaat t met je? @Champetter hoe gaat het met je? @Elocina inderdaad, wat je zegt, er zijn best een aantal zwanger geworden hier afgelopen jaar. En wat gun ik het jou ook meis. Hoop zo dat t nu mag lukken bij jullie!! Fijn dat jullie sterker zijn geworden en positief blijven! @NieuwelingDD gelijk dus door voor ivf. Succes meid! Ontspan het komt allemaal goed met de punctie! @poppysun een meisje wat leuk! Gefeliciteerd! Had je zelf t idee ook al? @Stiertje73 spannend weer en heel dapper om nog een poging te doen. Wat zou t toch fijn zijn als het nu toch gaat lukken! @Gein hoe gaat t met jou? Ik heb vorige week de 20 weken GUO gehad. Alles zit erop en eraan en alle metingen waren gemiddeld. Wij weten niet wat t wordt, blijft een verrassing we blijven het allemaal zo bijzonder vinden!
@Babsvdh , wat een mooi nieuws van je 20 weken echo. Spannend moment he? @poppysun , een meisje! Erg leuk, had het ook verwacht ofzo. @Elocina , erg knap hoe jullie jullie rust hebben gepakt. Zal vast niet altijd makkelijk geweest zijn. Het lijntje tussen wel of niet zwanger is zó flinterdun. Zo voelt het voor jou vast niet maar ik denk maar zo, waarom deze keer nu eens niet? Heel veel succes, blijf je volgen. @NieuwelingDD , ik 'sprak' je op een ander forum onderdeel. Again, veel succes. Intensieve weken voor de boeg. @Stiertje73 , kan zo goed begrijpen dat je nog een keer ervoor wil gaan. Statistiek, tuurlijk daar moet je bij stil staan maar je hartenwens zeker niet negeren. @knor1981 , fijn dat het zo goed gaat! @Nellie4 , durven jullie het weer aan? Met mij gaat het erg goed. Over 2 weken mag ik voor de 20 weken echo. Ik heb vorige week een preview laten maken en een prachtig mini mensje in 3D gezien. Opnieuw verliefd! En net als Babs blijft deze baby een verrassing qua geslacht.