ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @NieuwelingDD: mooie opbrengst! Daar zou ik blind voor tekenen.
    @Figo: is dat het poollichamenonderzoek, dat ze bij jullie gaan doen? Ben wel benieuwd wat dat gaat opleveren. En idd zuur dat je dat zelf moet betalen.
    @EmJo: welkom! Ook endometriose, lees ik in je onderschrift. Bijzonder dat ze jou wel lucrin voorschrijven, hebben ze bij mij nooit gedaan. Maar bij mij is de endo ook niet zo agressief. Ik heb alleen heel veel verklevingen. Wat vind je niet zo consequent aan DD?

NieuwelingDD vindt dit leuk.
  2. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    @EmJo: welkom! Ook endometriose, lees ik in je onderschrift. Bijzonder dat ze jou wel lucrin voorschrijven, hebben ze bij mij nooit gedaan. Maar bij mij is de endo ook niet zo agressief. Ik heb alleen heel veel verklevingen. Wat vind je niet zo consequent aan DD?[/QUOTE]

Ik 'mag' het gebruiken ivm de endo en daarbij adonemyose, en omdat ik er zelf mee kwam.
    Het consequent gedeelte bedoel ik mee dat ze (bij ons) niet heel consequent zijn in de aanpak: de ene keer wel scratching maar een volgende keer werd het niet benoemd. In feb heb ik wel Lucrin depot gehad maar deze keer 'was het niet nodig'. Ik merk dat je er zelf heel erg bovenop moet zitten daar en soms echt moet staan voor wat je wilt (zoals de Lucrin), want anders komt dat er niet van. Nu heb ik dus een lijstje gemaakt van wat ik graag wil gebruiken/toepassen de volgende poging. Gelukkig staan ze verder wel goed open voor andere ideeen en wensen. Dat vind ik echt super, want dat is in nl wel anders (behalve bij Nij Barrahus :))

3. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Het gebruik van Lucrin depot (2 maanden) is bij adonemyose standaard in België. Omdat een vriendin van me daar in behandeling is wist ik ervan :)

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Oké, ik ken die aandoening niet. In NL wordt bij endometriose redelijk standaard lucrin gegeven voor aanvang van ivf/icsi. Maar dr. S. had het er niet zo op. En omdat mijn endo niet heel agressief woekert, hebben we het zonder geprobeerd en heb ik een behandeling gehad vanuit eigen cyclus. Dat vond ik wel spannend, maar het heeft bij mij gewerkt. En sindsdien hebben we het zo gedaan in DD.

Ik vind sowieso dat je in de MMM op je strepen moet staan met wat je wilt. In NL liepen wij heel erg tegen het protocollengedoe aan. In DD valt in principe over heel veel te praten. Alleen moet je wel weten wat je wilt.

5. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Over de narcose en het teruglopen.
    Bij de punctie heb ik een roesje gehad en heb ik inderdaad terug gelopen. Ging best goed. Bij de HSK had ik wel een narcose en werd ik voor mijn gevoel ook wakker in een bed. Maar toen was ze nog met mij neerleggen geloof ik. Het lopen heb ik niet gemerkt. Ze moest wel 3 x vragen hoe mijn man heet (in het Duits) voor ik snapte wat ze bedoelde :) Ik was nog een beetje ver weg geloof ik. Geen dracula gezien beide keren (gelukkig)

Fijn @NieuwelingDD dat het goed gegaan is.

@Figo best zuur dat je die kosten zelf moet betalen. Dat maakt het allemaal best wel prijzig. Daarbij kan ik me ook nog voorstellen dat het voor jullie niet heel veel uitmaakt voor de kans van slagen van de behandeling, maar wel of het wel verstandig is om door te gaan of niet. Of zie ik dat verkeerd? Ik heb met het onderzoek geen ervaring, maar weet er wel wat van af.
    Ik hoop heel erg voor je dat de nieuwe combi van medicatie gaat helpen! Ik heb ook de synarel gehad en vond het ook maar bijzonder dat het een eisprong zou kunnen voorkomen, maar bij mij ging het prima! Het is wat vies als het in de keel loopt, het is bitter, maar het is prima te doen. Bij ons hebben ze ook PICSI gedaan, op ons verzoek. Ik had meriofert, gonal f en synarel en heb wel hoofdpijn gehad. Maar ik denk van de meriofert. Had het in NL ook met menopur en had al hoofdpijn voor de remmer er bij kwam. Maar het was wel te doen.

@EmJo Ik herken het ook niet, maar heb nu nog maar 1 IVF en 1 TP en (1 HSK.scratch en biopt) gehad. Wel vond ik dat we veel dingen besproken hadden, waarbij een aantal dingen echt niet van toepassing waren voor ons en toch nog een paar extra dingen die we evt wel zouden kunnen doen. Misschien denk ik er over een tijd ook wel anders over (maar hoop dat ik dat niet mee hoef te maken!)

Wij hebben besloten af te wachten tot de uitslag van het NK-cellen onderzoek binnen is. Ik ben wel een week later ongesteld geworden dan ik verwacht had, dus ik hoop maar dat dat de uitslag niet beinvloed...

6. Figo

Figo Lid

5 sep 2016
    77
    6
    8
    NULL
    NULL
    Wat een mooi aantal, 5 bevrucht!!!
    175 eenheden moet ik gebruiken van Ovaleap. Jij ook heel veel succes deze komende dagen

7. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Wij gaan hetzelfde onderzoek doen bij onze poging as oktober. Ook vanwege weinig goede emmies en nooit wat om in te vriezen. Ik herken dat het extra spannend is- en het idee dat de behandeling nu twee keer zo duur wordt aan eigen bijdrage is echt shit. Maar hopelijk levert het iets op, we willen het toch uitgezocht hebben.
    Ik weet wel nog van 1 dame hier op t forum die het onderzoek had laten doen en er viel toen veel af, maar wat er over bleef is ze wel zwanger van geworden. Dus dat geeft hoop! Wanneer gaan jullie de behandeling in ook alweer?

Babsvdh vindt dit leuk.
  8. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Welkom terug EmJo! Wat verdrietig dat jullie weer een negatieve test hebben gehad. Ik hoop dat je snel een afspraak krijgt met dokter C!

9. Figo

Figo Lid

5 sep 2016
    77
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook dat het wat oplevert. Klopt die ken ik ook, ze had 9 embryo's en na het onderzoek had ze er nog 3 goede over.

Ik begin denk ik volgende week met de medicatie.

10. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Dames niet vergeten die kosten op te geven aan de belastingdienst volgend jaar. Zo kom je zeker boven t drempelbedrag ziektekosten uit dus krijg je best wel wat terug.
    Spannend meiden!

11. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Goeie tip Babs, ik bewaar alles netjes. Alleen las ik op de site van de belastingdienst ook over het drempelinkomen en drempelbedrag. Als je met zn tweeen meer dan 40.296€ verdient op jaarbasis dan is het drempelbedrag 664€ + 5,75% van (het gezamenlijk inkomen minus 40.296€). Zoals ik het dan bereken:
    Stel je hebt een gezamenlijk inkomen van 80.000€. 80.000-40.296= 39.704.
    5,75% daarvan is 2.283€, + 664€ = 2.947€. Alles daarboven kan je aftrekken tegen het voor jou geldende belastingtarief.

Iemand ervaring hiermee en klopt het wat ik zeg?
    Wordt in ons geval dan jammer maar helaas ben ik bang...

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Geen idee of het klopt, Elocina, ik ben een redelijke nono met cijfers :confused:
    Voor ons geldt, heel oneerlijk vind ikzelf, dat wij op grond van leeftijd zowel de complete poging zelf moeten betalen als ook helemaal niks terug krijgen van de belasting.

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Als ik kijk naar het drempelbedrag waar je op uitkomt dan denk ik wel dat het klopt. Je moet ook al je tandarts, fysio, apotheek bonnetjes bewaren nu, want alles doet dan mee niet alleen de ivf kosten. En natuurlijk al die kilometers naar DD tikt ook lekker aan en niet tegen 0,19 cent hoor gewoon tegen werkelijke kosten, dus ongeveer € 0,30 - € 0,35 per/km.
    Als je altijd al een beugel had gewild, dan moet je het nu doen :D

Mieksel en Elocina vinden dit leuk.
  14. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ik denk wel dat het klopt. Bij ons kwam het drempelbedrag ook rond 3000euro meende ik. Wij waren dus blij dat we de 2e icsi toch nog in november/ december waren begonnen waardoor we nog wel wat terug krijgen. Inderdaad alle bonnetjes/rekeningen bewaren en kopiëren van zorgkosten. En bij houden hoe vaak je heen en weer rijdt ivm reiskosten die je ook op kunt geven.
    En wat stiertje zegt, de belastingdienst hanteert dezelfde regels als de zorgverzekeraar qua leeftijd etc..
    Maar elocina je komt toch makkelijk boven de 3000euro uit met een icsi behandeling en poollichaamonderzoek? Of heb je nog een vergoede poging?

15. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Jawel, maar bij ons ligt het drempelbedrag dus wat hoger dit jaar (in tegenstelling tot vorig jaar toen mijn man bijna het hele jaar thuis heeft gezeten zonder werk).
    En ben bang dat we alles opgeteld daar net niet boven uit komen.
    Die beugel is wel een goed idee Nellie , hoewel ik denk dat mijn verzekering voor de rest alles wel vergoed (extra uitgebreid verzekerd bij UMC dit jaar, betaal maandelijks >200€ premie).
    Oh man als we ooit uit die mmm komen worden we rijk

Babsvdh vindt dit leuk.
  16. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Champetter; ja ik ben inmiddels alweer een weekje bezig. Straks de echo. Vind het wel spannend. Hoe is het met jou?

Stiertje; hoe gaat het? Ben jij inmiddels ook weer begonnen?

Babsvdh en poppysun vinden dit leuk.
  17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik word vandaag gebeld door dr. S. over de bloeduitslagen van afgelopen vrijdag. Vitamine D3 was weer veel te laag. Dus ff kijken wat te doen.

18. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Oh spannend. Zou je mocht het goed zijn gelijk kunnen beginnen of moet je dan een ronde wachten?

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Advies is om een stootkuur vit D te doen (2×25.000 IE per week). Na 3 weken weer prikken. Als het dan binnen de normaalwaarden valt, kan ik de volgende cyclus beginnen.

Babsvdh vindt dit leuk.
  20. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ha lieve meiden,
    Ik was jullie 'kwijt'; kreeg geen meldingen meer...
    Weer van alles gaande hier lees ik; fijn en spannend. Ik duim voor jullie meiden!!

Ik heb hier nog redelijk veel Meriofert en Gonal-F in de koelkast liggen en ook nog paar doosjes Utro. Als ik hier iemand die een zelfbetaalde poging doet blij mee kan maken, doe me dan ff PB! Ik doe het graag, alles is al duur genoeg!

Deel Deze Pagina