ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ik las laatst iets op fb dat nk uitslag al zo'n 8 weken wachten is...

@Gein ik hoop voor je dat t mee valt met t restweefsel. Ook al is t een lange weg... ik zou t nog wel 1 a 2 clycli geven met medicatie om t laatste stukje los te laten komen ipv curettage. Kans op verkleving is zeker aanwezig door t gevolg van een curettage.

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Mee eens, ik heb ook 2 curettages gehad (had geen keus) en daar ben ik niet beter van geworden.

3. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Meiden; ik wil ook liever geen curretage. Maar afwachten hoe het verloopt! Bedankt voor jullie ervaring

Babsvdh vindt dit leuk.
  4. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    *breekt even in*
    Bij mijn missed abortion werd door het UMC ook gesproken over de risico's van een curretage en waren ze hier geen voorstander van. Ik heb toen een natuurlijke miskraam afgewacht (minste kans op restweefsel). Helaas toch restweefsel. Cytotec geprobeerd, wat bij mij geen effect had. Daarna hebben ze Provera (kuur van 12 dagen) voorgeschreven waarna ik heel hevig gemenstrueerd heb (veel bloedverlies, stolsels en langdurig). Dit had gelukkig wel het gewenste effect: geen restweefsel meer. Er is dus ook met medicatie het een en ander mogelijk. Hopelijk voorkom je hiermee ook edn curretage. Sterkte!
    *breekt weer uit*

Babsvdh vindt dit leuk.
  5. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je bericht! En wanneer heb je die medicatie moeten innemen? Net voor de menstruatie? Ik heb ook het idee dat dat restweefsel maar blijft zitten.

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik had nog geen menstruatie gehad... na de miskraam werd in eerste instantie het bloedverlies minder, maar kwam in alle hevigheid terug. Toen opnieuw echo en bleek er sprake van restweefsel, waarna dus cytotec werd voorgeschreven. Nadat dit geen effect had en er nog steeds restweefsel zichtbaar was, is de Provera voorgeschreven. Een paar dagen na het stoppen met deze medicatie werd ik dus zo hevig ongesteld. Daarna nog een echo gehad dat ik schoon was en toen een week of 4-5 later weer een normale menstruatie waarna ik weer van start kon met een nieuwe ivf behandeling...

7. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    *breekt in*, Gein hier ook eens gehad weken/maanden geduurd. Ook geen curettage (want teveel risico) kreeg een hysteroscopie als alternatief was perfect weefsel is op die manier verwijderd. Met cytotec lukte het ook niet. * breekt weer uit*

8. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Babsvdh toen ik er was voor de bioptname gaf de verpleegkundige aan dat ze aan het inhalen waren en dat ze net een uitslag binnen hadden die ze 5 weken er voor op gestuurd hadden, dus dat ze hoopten dat het nu inderdaad een week of 5 zou duren. Hopelijk heeft ze gelijk. En anders is het helaas niet anders...

@Gein ik heb er geen ervaring mee, maar ben blij voor je om te lezen dat er nog meer opties zijn dan alleen cytotec en curretage. Sterkte meid! Heel veel succes morgen met de punctie. Ik hoop voor dat er prachtige embryo's ontstaan.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Champetter: die slapeloosheid vond ik ook vreselijk vermoeiend. Zo frustrerend als je uren klaar wakker naar een plafond ligt te staren, terwijl de hele familie op een oor ligt. Ik viel ook altijd tegen de ochtend in een hele diepe slaap, wat je ook niet echt uitgeruster maakte voor de nieuwe dag. En autorijden en zwangerschap was bij mij ook geen gelukkige combi. Leek net of ik in een soort continue bubbel zat, wat niet handig is in het verkeer. Wel fijn dat je nu niet die die misselijkheid had als toen met jouw tweeling.
    @Gein: wat lastig die onzekerheid met dat restweefsel. Domme vraag waarschijnlijk, maar wat zou het risico zijn bij een tp met nog wat restweefsel? Is er geen kans dat het lichaam dat restweefsel zelf opneemt, zonder 'eruit te werken'? Bij mij zat het restweefsel in de baarmoedermond, vandaar dat bij mij de cytotec ook niets deed. De ene gyn wilde mij ook curreteren, maar de andere gyn heeft het toen met een tang proberen te pakken. Wat gelukt was. Daarna was ik 'schoon'. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. In ieder geval een heel mooi aantal! Ik duim voor je!
    @Nellie4: kan me voorstellen dat het weer spannend voelt te beginnen. Gelukkig mentaal in topvorm, dus hopelijk helpt dat je weer allerlei spannende hobbels te nemen tijdens de poging! Succes!

Met mij gaat het goed. Mijn cyclus leeft een eigen leven, wat erg frustrerend is als je je eigen lijf niet meer lijkt te kennen. Zal voor iedereen in de mmm wel herkenbaar zijn.
    Verder nog wat lichamelijke nasleep van mijn heupoperatie, te weten oedeem.
    Kinderen doen het lekker. Oudste sinds deze week weer naar school. Jongste druk met peuterzwemmen, peutergym en peuterspeelzaal. Daarnaast nog sporten, continue speelvriendjes over de vloer.
    Mijn man heeft sinds twee maanden een nieuwe baan. Hij werkte wisseldiensten met nachtdiensten. Dat was toch wel een aanslag voor ons gezin. Dus hij wilde graag een baan zonder nachtdiensten. Die heeft hij nu, maar heeft alleen werkdagen van 15-19 uur. Dus nog niet ideaal en kost weer even energie voordat we weer een nieuw ritme hebben.
    Verder overwegen we te gaan verhuizen. Hebben geen directe haast, maar kijken goed om ons heen. Kost ook weer energie. Nadenken, bezichtigen, hypotheek gedoe...
    En, voor het geval we ons nog mochten vervelen, hebben we sinds een week een pup. Dus never a dull moment hier, maar genieten met volle teugen van alles.

poppysun, Babsvdh, Mieksel en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Champetter; hoe is je 20 weken echo gegaan of heb je hem nog niet gehad?

Sn; fijn dat het goed met je gaat. Heerlijk genieten van je gezin.

Ego; punctie gehad en van de 15 follikels "maar" 6 eicellen gevonden. Het valt een beetje tegen aangezien ik altijd veel meer eicellen had. Zeker toen dr Cuypers zei dat de eicelvoorraad nu begon te slinken. Begin er toch een beetje nerveus van te worden merk ik. Hij kon nu weinig meer van het restweefsel zien wel is er bloed afgenomen ivm hcg bepaling. Morgen spannend telefoontje!

Babsvdh vindt dit leuk.
  11. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Gein dat is niet waar je opgehoopt had... Ik had ook 15 follikels en 8 eicellen waarvan er 6 goed waren, maar mijn antrale follikle count was ook maar 8, dus dat verbaasd me dan niets. Hoe zat dat bij jou?
    Fijn dat het restweefsel moeilijk te zien was. Ik ga heel hard voor je duimen dat er een mooi aantal bevruchting plaats zal vinden!! Doen ze ICSI/IVF? En als het ICSI wordt, dan ook nog PICSI oid?

Gein vindt dit leuk.
  12. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ze doen icsi bij ons en verder niks. Ik hoop ook dat ze allemaal goed zijn! Bedankt voor het duimen. Jij nog steeds geen uitslag?

13. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Mmmm, hier destijds ook zo'n 15 follikels en 'maar' 8 eicellen. Zou dat iets zijn wat in DD relatief vaker voorkomt?
    Wel alles 8 bevrucht die eicellen, dus mij hoor je niet klagen ;)
    Ik duim voor je Gein!

Gein vindt dit leuk.
  14. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Mieksel; wanneer was dat? Ben je van die poging wel zwanger geraakt?

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik had het in april ook: 8 follikels, maar 3 eicellen. Wel 2 blasto's. Helaas niet zwanger. Ik ga nu straks op dag 2 beginnen met spuiten. Schijnt dat dat soms helpt. Maar goed, op mijn leeftijd moet ik niet teveel meer verwachten ...

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik had juist in DD het tegenovergestelde, 'maar' 3 follikels, maar ook 3 eicellen, dus 100% score wat dat betreft. Ik was dus teleurgesteld in het aantal follikels en weer tevreden met het aantal eicellen dat daaruit kwam.
    Tja de mmm en voorspelbaarheid, die gaan niet goed samen :)

17. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    @Gein spannend meid. Ben benieuwd naar morgen!

Gein vindt dit leuk.
  18. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Geen idee of ze dat vaker hebben. Stel je AFC is maar 8, dan kun je toch ook niet meer dan 8 eicellen hebben? Dat er dan 15 follikels groeien betekend dat de helft dan leeg zou zijn. Lijkt me niet meer dan logisch. Wat was de AFC van de gene die ook veel "lege" follikels hadden?

@Gein Doen ze geen PICSI? Of zien ze daar geen toegevoegde waarde van?

Ik heb nog even gemaild en de uitslag van NK-cellen onderzoek duurt nu 6 weken. Voor mij zou die net op tijd komen voor mijn volgende cyclus... Dus toch nog maar even geduld.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik weet niet meer wat mijn AFC was. Zal eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.

20. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    AFC bij deze poging niet geteld, maar poging ervoor 11, met als opbrengst 1 follikel...

@Gein : zwangr vd eerste TP van die succesvolle poging, zie banner :D

Gein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina