Hello hello! Vorig jaar zijn wij gestart met IUI. Na de 4e mislukte poging en een jaar lang vaste klant te zijn geweest bij de fertiliteitspoli (incl. alle onderzoeken e.d.) hadden we besloten een pauze te nemen. We hadden ons appartement verkocht en het huis gekocht wat we al lang op het oog hadden . Afleiding genoeg, dus ons hoofd stond ook even niet naar ziekenhuisbezoekjes. Nu zijn we weer 8 maandjes verder (incl. verhuizingen, verbouwingen, etc.), maar helaas is het ons ook niet gelukt om (weer) spontaan zwanger te worden. Stiekem hadden we gehoopt dat het ons zou verrassen als we er niet zo mee bezig waren. Vanaf deze ronde gaan we er weer voor, maar zonder ziekenhuishulp. Ik twijfel nu toch wel erg. Ergens wil ik de behandelingen in het ziekenhuis voortzetten om onze kans op een zwangerschap te vergroten. Maar ik heb geen vertrouwen in de IUI en zou eigenlijk wel IVF of ICSI willen. Zou dit bespreekbaar zijn met onze fertiliteitsarts en gynaecoloog? Of moet je standaard 6x IUI gedaan hebben voordat je in aanmerking komt voor IVF?
Ik zou het wel gewoon bespreken met je arts! Het is denk ik wel gebruikelijk het eerst 6x te proberen, maar ik zou het gewoon vragen, niet geschoten is altijd mis. IVF is wel veel heftiger, misschien kan je een IUI doen met een hogere dosis hormonen zodat je meer eitjes aanmaakt??
Misschien moet ik het ook niet zo snel opgeven... De eerste 3x keer IUI was zonder hormonen in de eigen cyclus. De 4e keer hebben we gestimuleerd gedaan (decapeptyl, pregnyl en utrogestan). Ik heb gelezen dat de kans op een zwangerschap groter is als je gestimuleerde IUI doet... ik twijfel. Bah, weer al die spuiten :-S. Door de hormonen had ik echt heel veel eitjes (4 grote follikels die op springen stonden), waardoor ze twijfelden of ze wel wilden gaan insemineren. En zonder hormonen had ik er standaard ook altijd wel 2.
Ik zou na 8 IUI-pogingen intake krijgen voor IVF. Gelukkig niet nodig geweest aangezien poging 8 raak was
Na 6x IUI werd ik doorverwezen voor IVF. Tot we aan de beurt waren voor IVF mochten we doorgaan met IUI. In totaal had ik 11 mislukte IUI's gehad voordat ik met IVF kon starten.
Hoi mpo.. Volgens mij ken ik jou nog van begin van de IUI's.. Inmiddels ben ik zwanger door ivf.. Maar wel na 7xiui En de ivf vond ik kwa hormonen 10 x heftiger.. En als je bij de iui al heftig vond (wat het ook is) Dan zou ik het nog wel een kans geven .. De iui maar het is nooit verkeerd om het met de arts de bespreken je zal toch voordat je weer begint een gesprek hebben? En dan zullen ze je waars. Minder stimuleren als het nu al voor 4 follikels heeft gezorgd., maar doe vooral niets waar jullie niet achterstaan..
Hier is het standaard zes keer. Na de vijfde keer zetten ze de IVF-intake in gang en dan doen ze de 6e inseminatie in de tussentijd. Hier was er geen sprake van vroeger overstappen, ik had ook al geen vertrouwen meer in IUI. Maar ik zou het wel proberen, iedere gyn is anders..
He! Ja klopt, ik ken jou ook nog . Wat super dat je eindelijk zwanger bent, gefeliciteerd! Op zich had ik geen last van de hormonen bij iui, maar ik zie er gewoon in het algemeen en beetje tegenop. Net met mijn vriend afgesproken dat als ik morgen ongesteld word, dat we weer bellen met de fertiliteitspoli.
Misschien ben je 'm vergeten, maar hier zit geen stimulatiemiddel bij.. En waarom Decapeptyl? Is bij IUI vrijwel nooit nodig en kán averechts werken.. Ik zou, als je IUI wel nog ziet zitten, in ieder geval om een ander medicatieschema vragen.. Wat het doorgaan betreft.. Ik vind dat altijd lastig. Als het voor jou niet meer goed voelt, is het ook heel lastig om er weer aan te beginnen. Dan kunnen anderen heel hard roepen dat IVF nog heftiger is en dat dat echt de allerlaatste kans is, maar als de stap daarvoor niet meer goed voelt en je je er eigenlijk steeds moeilijker toe kunt zetten, is het misschien juist wél een goede keuze.. Sterkte in ieder geval!
Menopur vergeten. Je hebt gelijk...dom dom! Ik dacht al van 'huh?' , haha. Decapeptyl deden ze om de eisprong tegen te houden en zo beter de eisprong konden timen, als ie mocht springen moest ik pregnyl spuiten. Ze insemineerden toen nog niet in het weekend.
Na de 4de poging waar ik huilend op het bedje lag bij te komen na een iui behandeling, was voor mij de maat vol. Na met mijn man het uitgelegd en besproken te hebben maakte wij een afspraak in ons kliniek. Daar werden wij aangehoord en vertelde ik dat kk er totaal geen vertrouwen in iui meer had. Wat mij vooral aan iui deed wankelen die twijfel is er een bevruchting en kan het wel. Mijn gynaecoloog begreep het direct en voor ik het wist werd alles in gang gezet. Dit alles is nu net 4 weken geleden en wij hebben onze eerste poging al achter de rug we zitten in onze wacht weken. En weet je ivf is zwaar ik vond zelf iui zwaarder op een of ander manier door dat er nu een bevruchting is geweest heb ik er meer vertrouwen in en geloof ik dat we al weer een stap dichterbij zijn. Ik zou zeggen ga een gesprek aan met je gynaecoloog ze begrijpen het wel en zullen je adviseren en zeggen wat de volgende stappen zijn. Succes xx Franny
Bij ons was 6x het protocol. Bij mijn eerste zwangerschap was poging 6 raak. Ik had dus vrij veel vertrouwen in Iui. Na 8x Iui (3x in eigen cyclus en 5x met clomid) heeft de gyn besloten ons door te sturen voor ivf, de kansberekening na 8x was te laag. Ik zou zeggen ga in overleg met je gyn (als je ongesteld wordt) in ieder geval heel veel succes
Na 3 iui's een evaluatie gesprek gehad. Bleek dat het zaad net te weinig was voor IUI. Toen doorgestuurd. Na de eerste ICSI behandeling zwanger geworden.
ik heb na 5x iui een gesprek gehad en zelf aangegeven dat ik verder wilde met ivf..dit mocht... de eerste ivf uitslag bevruchting was dramatisch ik was nooit zwanger geworden met iui... hierdoor was er gelijk een indicatie wat er nou aan de hand is... de zaadjes kwamen er niet door heen.. dus na ivf icsi ook hiermaar 2 goede embryos maar wel zwanger van een cryootje en het zijn er ook nog is 2... dus als jij er klaar voor ben veel hormonen en puncties..zou ik het zeker bespreken sterkte
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie al dat alle opties nog open zijn . @Franny wat vervelend dat je zo'n naar gevoel had na je 4e IUI. Ik vond het ook steeds 'vreemd' als ik dan weer op mocht staan. Ik heb ook daarna wel eens zitten janken op de wc.... @Diaantje, wat een verhaal. Wat bizar dat je er dan pas achter komt dat IUI helemaal niet ging werken voor jullie! Maar...onwijs gaaf dat je zwanger bent van een tweeling! Stiekeme droom van mij is ook een tweeling, haha . Geniet ervan, hoop dat alles goed gaat.
Overigens, ik ben nu 1 dag overtijd.... Ik heb sinds gisteravond een rare buikpuin, mijn darmen gaan als een malle tekeer. Af en toe menstruatie achtige krampen, maar niet zo erg als wanneer ik echt ongesteld word (dan straalt het altijd ontzettend uit naar mijn onderrug). Alles in mijn buik lijkt hoog te zitten... Vannacht ontzettend warm, mijn hele bovenlijf tintelde.... what's happening?! Nu heb ik het ook ontzettend warm. Ik ga vanmiddag een testje halen voor morgenochtend, mocht ik dan nog niet ongesteld zijn. Duimen duimen!!
@Holadiee, ja dat vind ik eigenlijk ook wel . Toch, ik ben al wel vaker 1 à 2 dagen later ongesteld geworden, dus ik zet niet gelijk al mijn hoop op een zwangerschap. Hopelijk laat mijn lijf me niet al te lang in spanning .
Hoi MPO, Wij zijn in eerste instantie begonnen met IUI. De eerste keer had mijn man net geen 1 miljoen zaadjes. Maar de behandeling ging toch door. De gyn zei dat als het zaadkwaliteit bij de tweede IUI poging ook onder de 1 miljoen was wij met IVF verder moesten gaan. Nou inderdaad bij de tweede IUI maar 450.000 zaadjes. Toch ingespoten (gyn vond het zonde om weg te gooien) en wonder boven wonder ben ik van die poging zwanger geraakt. Overigens was het beleid 3x proberen zonder hormonen en 3x met hormonen. Ik hoop dat je snel zwanger raakt en misschien al bent . Veel succes morgen met testen!