ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Volgens mij is 2300 alleen voor de icsi.

2. Desire vd beek

Desire vd beek Actief lid

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    Ik vind het al wel weinig daarom en er staat alleen ivf / icsi . Volgens mij ga ik ongesteld worden enorme menstruatie kramp .

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Meiden, ik heb alvast twee vraagjes.
    Ik lees erover dat je je verzekering vooraf om toestemming moet vragen. Ik ben ook bij PNO sinds dit jaar. Maar ik zie de beste arts pas voor het eerst op mijn intake van 25 april en afhankelijk daarvan zal hij besluiten me wel of niet te behandelen.
    Hoe hebben jullie dat gedaan? Moet ik dan papieren meenemen die hij dan moet invullen? In principe is de 25e ook nog maar de intake, dus nog geen behandeling.
    Mijn man had verder een beetje zitten googlen en als hij het adres intypt komt hij in een soort van winkelstraat. Klopt dat?

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sneeuwmees: intake is idd nog geen behandeling. Ik heb gewoon de intake bij mijn (vorige) verzekering (was nog 2012 en ben per 1 jan. geswitcht) opgevoerd als second opinion en heb alles vergoed gekregen. Pas na de intake, bestudering gegevens van eerder behandelaars en evt. bloedonderzoek/echo kan de arts een behandelplan maken en heb je dus ook pas enig idee van de kosten (waar het dan de verzekering weer om gaat). Dus volgens mij heeft het geen zin om nu al toestemming te gaan vragen.
    't Is niet echt een winkelstraat, maar je zit wel midden in de stad Düsseldorf.

5. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kan iemand me vertellen wat ongeveer de kosten zijn voor een icsi poging in dd?

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Volgens mij kost alleen icsi rond de 2300 euro, maar er zijn vast meiden die het bedrag zeker weten.

7. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ok.. dus dat is zonder andere behandelmethodes en zonder de medicijnen?

8. Desire vd beek

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    Ik heb net de rekening gehad ..2300 maar hou rekening de medicatie en de vooronderzoeken als die nodig zijn zitten er niet bij in

9. Desire vd beek

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    Ik zit ongeveer zo rond de 5000 euro in totaal

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    En de embryoscope kost ook nog geld. Assisted Hatching ook. Maar er staat ook veel op de site van de kliniek, dus neem daar ook nog maar eens een kijkje. Ik heb de rekening van DD nog niet ontvangen, dus weet niet precies hoe ze het allemaal factureren.
    @Desire: kan ook innesteling zijn he! Ik wist zeker dat ik ongesteld ging worden. Dus niet ...

11. Desire vd beek

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    Laten we het hopen maar ik ben er bang voor

12. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Desire Zou wel erg vroeg zijn om nu al ongesteld te worden...TP was afgelopen zaterdag? Ik duim voor je dat het de innesteling is!

PNO Ik heb vorige week vrijdag het formulier op de post gedaan, dus dat hebben ze pas maandag of dinsdag ontvangen. Zal eind volgende week eens bellen, als ik dan nog niks heb gehoord.

13. Desire vd beek

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    Ja klopt maar dat is iets wat altijd al zo is ik ben als ik aan de hormonen zit altijd snel ongeveer een cyclus van 22 a 24 .. En normaal 28.. Maar laten we hopen .

14. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Tussen het ziek zijn door lees ik wat mee, maar uitgebreid op iedereen reageren zit er niet echt in. Toch ff paar dingetjes.
    Desire hou vol! Wil je geen valse hoop geven maar kan idd heel goed innesteling zijn.
    Weet niet meer wie het vroeg maar behandeling kost 2300 euro daarbij komt verplicht bloedafname bij jezelf en je partner voor 90 euro pp. (Kan je ook in Nederland regelen) anesthesisten kosten rond 240 euro. In het weekend is het een euro of 20 duurder. Wij hebben PICSI erbij dat is bijna 100 euro. Acupunctuur is geloof ik 85 euro (niet mogelijk in het weekend) en we hebben ook nog de embryoscoop die kost 425 euro. Wat de medicijnen kosten weet ik niet want die heb ik in Nederland gehaald en vergoed gekregen.
    Gisteren heb ik een mooie blasto teruggekregen en eentje die helemaal niet zo mooi was. Stiekem hoop ik dat ze toch allebei blijven plakken! De tiende blijk ik al te mogen testen en niet de elfde zoals in het lijstje staat.

15. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ dreamer, dankjewel, ik was diegene die de vraag voor de kosten stelde.. Durf mijn verzekering er niet voor te bellen want ik hoop natuurlijk ook dat ze mijn medicijnen toch gewoon gaan vergoeden, en als ik nu bel of ze me kunnen vertellen wat ongeveer de kosten zijn, dan weten ze natuurlijk dat wij voor een betaalde ICSI gaan...

Kan iemand mij uitleggen waar de embryoscoop voor dient? Wanneer ze deze gebruiken?

Liefs X

16. Desire vd beek

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    @dreamer welkom op het bankje spannend

17. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Monatoetje: Als je op google "ivf dusseldorf embryoscope" intikt en dan de eerste hit neemt, kom je op hun site uit waar ze het uitleggen.

18. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks loontje!
    X

19. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    De embryoscoop wordt gebruikt om een betere embryo selectie te maken. Hierdoor daalt het risico op een miskraam en stijgt de kans op een levend geboren kind. In de ES laten ze de embryo's doorgroeien tot vijf dagen. Hierdoor wordt de kans op een terugplaatsing ietsje kleiner omdat de kans bestaat dat in die vijf dagen ze allemaal afhaken. Maar naar alle waarschijnlijkheid was je van deze Emmy's ook niet zwanger geworden als je ze had teruggeplaatst na de normale tijd van drie dagen. Degene die de vijf dagen overleefd hebben zijn dan ook wel echt goede embryo's en is de kans op zwangerschap groter. Zeker vanwege het feit dat je de verschillen tussen de meerdere embryo's beter kunt beoordelen na vijf dagen dan na drie dagen.
    De optie van de ES is alleen mogelijk als er meer dan twee embryo's zijn.

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Ik gok dat je er zo veel meer van snapt, dan als ik een poging ga doen om het uit te leggen ;)

Deel Deze Pagina