@ Ikmuziek, ze bellen wanneer de embryo vroegtijdig gestopt is met delen...bel voor de zekerheid liever zelf... het is er al zo druk... ; )
@Sassebas: jemig, meid! Wat fantastisch! En dan ook al 2-3 wkn. Van harte gefeliciteerd, meid! Deze woorden laten weinig twijfel over. Ben heel blij voor je!
Wow Sassebas! Gefeliciteerd!!! Wat een geweldig nieuws voor jou maar ook voor ons allemaal. Dit soort berichten geeft hoop! Lang leve de DHEA Geniet van dit fan-tas-ti-sche nieuws, wat zul je verrast zijn en versteld staan dat jou dit overkomt. Ik ben super blij voor je! Kom straks weer even bijkletsen met de rest, zat de afgelopen week even in meeleesmodus.
Ja t is toch ongelooflijk, tien jaar lang geprobeerd spontaan zwanger te raken, ik ben nu bijna 39 jaar...en dan afgelopen maand poging 4 uitgesteld omdat ik het even allemaal niet meer trok...heb ik nog nooit gehad...zou er dan meer tussen hemel en aarde zijn die dit in gang heeft gezet op zón cruciaal moment: net voor de allerlaatste ivf? Ik kan er met de pet niet bij! Ik ga nu mijn ouders verrassen! Voor iedereen veel liefs!
Je zou het wel denken Sassebas! Dit moest gewoon zo lopen. Ongelofelijk zeg, wat een wonder na al die jaren! Het is je ZO gegund na jullie lange en zware traject! Wat een mooie dag vandaag voor jou en alle dames die met jou in hetzelfde schuitje zitten
Ikmuziek, Karin en Ddees, Succes vandaag!!!! Sassebas, van harte gefeliciteerd!!! Wat geweldig voor jullie! Kitty, Wat jammer dat de tweede het niet gered heeft. Ben blij voor jullie dat eentje heel goed gaat! Ik snap wel dat je nu toch verdrietig bent om die tweede. Ik hoop dat je snel kunt gaan genieten van jouw zwangerschapt! Tevka, Veel succes! Ik hoop dat zaterdag goed gaat!
Ik was er al zo bang voor...net telefoontje gehad dat ze beide gestopt zijn met delen...geen terugplaatsing vandaag voor mij...dit is me nog nooit gebeurd. Elke poging bleef er wel eentje over. De laaste 2 keer een blasto, de andere keren steeds matige embryo's. Ben er zo klaar mee, al die hormonen keer op keer in je lijf en keer op keer die teleurstelling verwerken.. weet niet of ik dit nog kan en wil...
Goeiemorgen lieve meiden! Ik heb de afgelopen 1 1/2 week alleen even meegelezen. Ik werd opgeslokt door 2 boeken die ik had besteld van Julia Indichova: Inconceivable en The Fertile Female. Allebei erg interessant!! Inconceivable gaat over Julia's eigen traject om zwanger te worden van haar tweede kind. Ze kreeg te horen dat dit nooit zou lukken, haar FSH waarde was veel te hoog. De artsen wilden niet eens IVF proberen. Toen is ze zich, na een lange zoektocht via allerlei artsen en alternatieve therapieen, op het gezond maken van haar lichaam en geest gaan richten en is het haar gelukt om op de natuurlijke weg zwanger te worden! Ik vond het een heel inspirerend boek. Door haar eigen ervaring heeft ze besloten andere stellen te gaan helpen ook op haar manier naar hun onvruchtbaarheid te kijken, ipv alleen op de medische manier. Naar aanleiding van jarenlange praktijkervaring heeft ze toen The Fertile Female geschreven (en check ook haar website: fertileheart.com). Julia is naar mijn smaak vaak te zweverig, maar als je daar doorheen kunt lezen en eruit haalt wat voor jou werkt, is ook dit boek echt een aanrader! Dan terug naar jullie @ Sneeuwmees: hoe gaat het met je? Fijn dat jij ook veel hebt gehad aan die tips. Ik ben sindsdien echt rustiger en voel geen paniek meer. Ik herhaal ze nog wel regelmatig in mijn hoofd hoor, om ervoor te zorgen dat ze niet wegzakken. Wat betreft voetreflextherapie wil ik je nog even meegeven dat ik al een paar keer heb gelezen dat sommige vrouwen denken daardoor een miskraam te hebben gehad. Het schijnt dus wat risicovol te zijn NA de terugplaatsing. Verder is het volgens mij een hele fijne therapie (mijn moeder heeft er ook veel baat bij gehad in het verleden) dus geniet ervan, maar wilde je deze ervaringen niet onthouden. Je kunt maar gewaarschuwd zijn, toch? @ Tevka: hoe gaat het met jou? Zit je nog in je vicieuze cirkel of gaat het weer een beetje? Ik begrijp die cirkel heel goed hoor. Je leven staat zo on hold door dit traject he? Je wilt wel afvallen, maar wat als.. Je wilt een andere baan, maar wat als.. Heel moeilijk vind ik dat ook hoor! Het zou zo lekker zijn als je op andere vlakken wel kon presteren/succesvol kon zijn/kon genieten, maar alles lijkt wel met elkaar in verbinding te staan. En daardoor voel je je soms op alle fronten een mislukkeling. Maar dat zijn we niet! En straks als we zwanger zijn, was het dit allemaal waard. Daar hou ik me maar aan vast, als ik in de spiegel naar mijn love handles staar terwijl ik werkeloos thuis zit Balen van je baarmoederslijmvlies. Hoe nu verder? @ Kitty: lieve schat, wat erg voor je dat 1 kindje het niet gered heeft. Ik kan me voorstellen dat je dit even moet verwerken en een plekje moet geven, hoe blij je ook bent met je andere kindje. Net als de anderen hoop ik dat je straks kunt gaan genieten van de zwangerschap van dit kindje, maar praat het gerust van je af als je verdrietig bent om het kindje dat het niet heeft gered! @ Anjav: wat heerlijk dat je kort na de bevalling meer gewicht kwijt was dan je was aangekomen! Dat horen wij graag . Ik kan me wel goed voorstellen dat het erg zwaar is geweest voor je, de eerste maanden! Lijkt me niet niks, een tweeling verzorgen na zo'n zware bevalling . Hoe gaat het met je kleintjes? Groeien ze goed? @ NinaD: hoe gaat het met je? Wat een nare ervaring had jij in DD zeg! Bah, daar schrik ik ook wel van. Ik zou er de volgende keer (of erover bellen misschien?) wel wat van zeggen hoor! Ik ben overigens ook lichtelijk geirriteerd door de DHEA :x @ Djuuzie: wat goed dat jij zoveel bent afgevallen door op je koolhydraten te letten. Ik weet dat dat ook mijn zwakke plek is en let er ook op! Hoe voel je je nu? Nog zo moe? Mijn moeder heeft fybromialgie dus ik weet hoe rot je je daardoor kunt voelen. Zij is overigens (heel stoer!) sinds 3 maanden gaan hardlopen. Heel rustig opgebouwd met Start to Run van Evy (is een app). En al haar klachten zijn weg! Blijkbaar is haar bloed letterlijk wat beter door haar hele lijf gaan stromen en lost dat haar klachten op. Misschien ook iets voor jou of sport je al? @ Stiertje: hahaha, wat moest ik lachen om het idee dat je die volle fles urine nog een keer laat omvallen! Ik ben best onhandig, zeker als ik hormonen heb gespoten, dus zou me ook niets verbazen als mij dat zou gebeuren @ Ann83: welkom hier! Wat hebben jullie al een traject achter de rug zeg. Hopelijk kan Dr. Scholtes jullie helpen. Als ik de succesverhalen zo lees, is hij onze beste kans! @ ikmuziek: wat een pech voor jouw man zeg! Is er al duidelijkheid over wat er gaat gebeuren? @ Elize84: Gefeliciteerd met je neefje. Inderdaad heel bizar, hoe makkelijk het bij sommigen gaat en hoe hard wij ervoor moeten vechten! @ Druufke: wat stom dat je aan de pil moet. Sterkte met wachten! @ yj81 en Dreamer82: fijn dat jullie al zo duidelijk zwanger zijn! Al snap ik dat het ook nog heel onzeker kan zijn en dat misselijkheid echt niet leuk is. Maar toch.. jullie zijn ZWANGER @ Ddees en ikmuziek: succes vandaag! @ Aklina: Hoe voel je je? Heb een vraagje voor jou: wanneer moet je Progynova slikken? Als dit voor jou zoveel goeds heeft gedaan, zou ik dat ook willen straks, maar misschien moet daar eerst een aanleiding voor zijn? @ Stiertje: heel fijn, die 12 weken grens gepasseerd! Hoeraaa!!! @ Desiree vd Beek: goed dat je met de nacht stopt! Wat vervelend voor je dat je je zo rot hebt gevoeld. Nu even bijkomen en hopelijk dan een beetje gaan genieten van je zwangerschap. Leuk om je echo te zien! @ Jippiejee: welkom hier en heel veel geluk gewenst in DD! @ Karin75: oh nee meisje toch! Wat een vreselijk nieuws voor jou. Ik snap helemaal dat je niet meer weet of je dit nog wel vol kunt houden. Heel veel sterkte met het verwerken van dit k*t bericht. En wie weet vind je de komende dagen of weken toch wel weer de moed en de energie om door te gaan. Ik denk aan je, dikke knuffel! @ allen: ik heb wat vraagjes! - ik lees dat sommigen de echo's in NL doen, ipv in DD? Ik begrijp dat het erg belastend is om helemaal naar Dusseldorf te rijden voor de follikelmetingen, maar vriend en ik hebben het erover gehad en het lijkt ons toch verstandiger om alles in DD te laten doen. Omdat er met informatieoverdracht altijd iets mis kan gaan. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Moet er toch niet aan denken dat iemand in NL het verkeerd opmeet/doorgeeft en dat je dan bijv. je eisprong al gehad hebt.. - Hebben jullie veel last van de hormonen? Ik heb tot nu toe alleen menopur hoeven spuiten bij de laatste 2 IUI's (ben nog een IVF maagd ) en werd daar al erg kriegelig van. Zat mezelf vreselijk in de weg en raakte om de kleinste dingen geirriteerd. Niet zozeer naar anderen gelukkig, maar wel naar mezelf. Ik lees er hier weinig over, misschien omdat jullie het al gewend zijn of omdat jullie er minder last van hebben? Ik zie er best tegenop om straks een 3 keer zo hoge dosis te gaan gebruiken (vermoed dat ik veel nodig heb, want reageer tot nu toe nergens op), want wat zal dat wel niet doen met mijn humeur? Aan de andere kant: ben blij dat we gaan beginnen natuurlijk dus kom maar op! Schrijf zo nog een klein stukje (ja, ik ben weer lekker op dreef vanochtend) over mijn eigen bevindingen van de laatste week. Fijne dag en liefs aan de dames op wie ik vandaag niet heb gereageerd!
Zo, heb natuurlijk wel wat in te halen na 1 1/2 week radiostilte dus ik klets lekker verder Wilde nog even met jullie delen dat ik naar aanleiding van de boeken die ik heb gelezen, bezig ben te bekijken waarom ik mogelijk (naast mijn lage AMH waarde) niet zwanger kan worden. Ik ben erg nuchter, maar ben toch wel een beetje gaan geloven in het feit dat je door vastgeroeste overtuigingen bepaalde blokkades kunt hebben. Zo denk ik al jaren dat zwanger worden vast niet gaat lukken om 2 redenen: - ik heb mijn hele leven zoveel geluk gehad, zoveel mooie dingen mee mogen maken, dan zal dit mij wel niet gegund zijn. Ik heb mijn portie geluk al gehad. Ergens moet er toch een keer tegenslag komen; - mijn streng gereformeerde familie laat al mijn hele leven blijken dat ik in zonde leef (ik ga niet naar de kerk, ik woon samen zonder getrouwd te zijn (en dat al voor de 3e keer!), ik werk voor tv, etc.) en dat ik daar ooit verantwoording voor af zal moeten leggen. Ofwel in het hiernamaals ofwel tijdens mijn leven. Ze nemen het mij overigens niet kwalijk dat ik niet naar de kerk ga, maar mijn ouders. En ze zijn verder wel gek op me. Maar toch, ik hoor al 36 jaar dat hoe ik mijn leven leid, niet deugt. En dat doet wel wat met je.. Ik heb het over deze 2 dingen gehad met mijn therapeute en zij helpt me nu om me hiervan los te maken. Zo ben ik dankzij haar gaan inzien dat ik minstens evenveel nare als leuke dingen heb meegemaakt. Dat ik een zondagskind ben, is dus helemaal niet de realiteit. Waarom ik ervoor kies om alleen de leuke dingen te onthouden en de nare dingen weg te stoppen, is een sessie op zich waard, maar het is in ieder geval fijn om je te realiseren dat je eigenlijk juist wel weer eens wat geluk verdient! En wat betreft mijn familie, lijkt het me duidelijk dat ik me daar ook nodig van los moet worstelen. Ik geloof niet in wat zij geloven. Ik heb niets verkeerd gedaan dus ik verdien ook geen straf! Ik deel dit met jullie omdat ik denk dat het goed is om ook je psyche eens van dichtbij te bestuderen als je in dit traject zit. Ik geloof niet per se dat ik niet zwanger ben geworden omdat ik deze overtuigingen had. Er zijn tenslotte ook medische redenen dat het niet lukt. Maar toch denk ik dat het niet goed is dat ik deze overtuigingen al jaren heb. En ben ik blij dat ik er dankzij dit traject mee aan de slag ben gegaan. Want het is sowieso goed om jezelf te verlossen van zulke nare gedachten. En wie weet sta ik nu toch meer open voor een kindje dan voorheen. Vind dat stiekem wel een mooie gedachte Verder ben ik aan het aftellen, nog 6 nachtjes slapen voor ons intakegesprek!!!
@Karin: wat ongelofelijk oneerlijk dit! Zaten de twee emmies in de embryoscoop? Dikke knuffel! Wat een ontzettend k*t bericht. @Miss76: met voetreflex moet je inderdaad uitkijken na de tp of na de eisprong. Zij weet dat wij 'bezig' zijn, dus ze vraagt altijd voordat ze begint hoe ik in de cyclus zit. Na de eisprong ontwijkt ze dus het gebied rondom de enkel. En de tips van jou herhaal ik ook af en toe nog even voor mezelf. Fijn dat het jou ook wat meer rust geeft.
@sassebas: joehoe!!!! Zwanger!!!! @Karin: bah, wat enorm &^%&$* voor je dat je geen tp hebt! Ik kan me zo voorstellen dat je er klaar mee bent! Veel sterkte joh! @Miss: wat een lang verhaal!! Ik reageer even op een paar puntjes: - Echo's in DD of NL. Voor ons is het geen haalbare optie om ze in DD te doen (dat is 3 uur rijden enkele reis). Wij hebben naar alle tevredenheid de echo's in NL gedaan. Maar als wij dichter bij DD hadden gewoond, had ik het liefst ook alles in 1 hand gehouden en de echo's daar gedaan, dus ik begrijp je wel. Als jij je er het lekkerst bij voelt om de echo's in DD te doen: lekker doen! - Gereformeerde familie: vinden zij soms dat het feit dat jij moeite hebt met zwanger worden, een straf voor jouw 'zondige leven'? Pff, ik word altijd zo moe van dat geoordeel! Leven en laten leven! - Alternatieve wegen om zwanger te worden: daar heb ik ook altijd voor open gestaan. Heb bijvoorbeeld het endometriosedieet gevolgd. Iedere arts lacht je uit, maar dat boeit mij niet. Ben nu wel lekker zwanger. - Eigen psyche bestuderen. Ben het in grote lijnen wel met je eens, maar zou het niet te zwaar maken.
Karin, Wat balen zeg......kan me zeker voorstellen hoe je nu voelt...na zoveel hormonen enz verwacht je niet zo'n uitslag. Geef jezelf nu de tijd om het verdriet te verwerken. Misschien gewoon even lekker op de bank met een kop thee. Hopelijk dat dr. S straks jullie een uitleg hierover kan geven of misschien een betere plan kan voorstellen. **Dikke knuffel** Miss, Wat leuk dat je op iedereen reageert en wat meer over jezelf vertelt Ik ben het met je eens dat je als persoon zowel aan je mentale als jouw fysieke gezondheid moet werken. Het is voor iedereen weer anders. Ik sta ook open voor andere oplossingen, helaas heeft tot nu toe niets gewerkt voor ons. Ik geloof nog zeker wel in wonderen!!! Echo's laat ik ook in NL doen. Alleen gecertificeerde centra mogen follikelmetingen doen, zodoende heb ik er vertrouwen in. En vervolgens geef ik zelf de data door aan DD. Los maken van een familie die heel sterk anders denkt, is heel lastig, maar sinds ik zelf dat gedaan heb, voel ik mij veel vrijer in mijn leven. Was zeker geen makkelijke keuze of traject, voor mij wel nodig. Succes met al die uitdagingen!!!
Mijn amh was begin 2011 0.44 en 2 jaar daarvoor 0.90 dus hard achteruit gegaan. Klopt ook wel ivm de bevruchtingen die niet optraden de laatste keer: slechte eicellen...
Karin, wat verschikkelijk verdrietig, wat een ramp Heel veel sterkte, wat moet dit zwaar zijn zeg!! ---- En dan het bericht van Sassabas!! Wat een tegenstelling met het nare bericht van Karin... Wow!! Wat mooi!! Wat gaaf, wat WAUW!! Van harte gefeliciteerd!! Echt bizar hoeveel dames met een lage AMH tijdens het slikken van DHEA inmiddels spontaan zwanger zijn geworden. Het zijn er heel wat!! ---- Kitty, jij had net als Karin ook verdrietig nieuws. Ik kan best begrijpen dat je ondanks je grote blijdschap om dat je 1 kindje mag krijgen, je nu ook verdrietig bent om het verliezen van het andere kindje. Ik denk dat zodra je twee hartjes hebt zien kloppen, je ook hoopt op beide kindjes... Dikke knuffel!!
@ Sneeuwmees: oh wat goed, je wist dus al dat voetreflex niet goed is na de eisprong. Gelukkig!! Wanneer is jouw intakegesprek? Ik zie op de kalender 25 april staan maar ik lees dat je praat over 'nog 2 weken'? @ Stiertje: ja, dat was een hele lap tekst he? . Ik vind het fijner om de hele week mee te lezen en dan in 1 keer te reageren, maar dat levert wel een heel boekwerk op! Dank je voor het delen van jouw ervaring met echo's in NL. Voor ons is het ook 2 1/2 uur rijden dus dat is nogal een eind voor alleen een echo, maar mijn gevoel zegt inderdaad dat ik het liefst alles daar wil houden. Ik denk er nog even over na! Wat betreft mijn familie: dat zeggen ze niet tegen me, maar het zou me niets verbazen als ze dat wel denken. Ze hebben met hun rare geloofsovertuigingen mij in ieder geval wel beinvloed, merk ik. Als mensen (en met name mijn oma) je je hele leven laten weten dat hoe jij je leven leid, in strijd is met het woord van God, dan heb je toch het gevoel dat je stout bent en straf verdient. Ook al geloof je het zelf niet. Ik ben ook van leven en laten leven hoor, misschien door mijn familie wel des te meer. Ik respecteer iedereen! Good for you dat je het endometriosedieet hebt gevolgd! Artsen willen (net als mijn vriend) eerst alles wetenschappelijk bewezen hebben, voordat ze iets adviseren. Ik wil ook niet zomaar alles proberen, maar ben wel voor het 'baat het niet, schaadt het niet' principe. En jij bent nu zwanger en wie weet heeft het wel bijgedragen! Super gevoel toch, dat je er zelf alles aan hebt gedaan? Wat betreft eigen psyche bestuderen: ik maak het zeker niet te zwaar. Ben niet zo zwaar op de hand van karakter . Ik heb door die boeken te lezen 1 middag nagedacht over of ik negatieve overtuigingen heb en die heb ik in 1 sessie met mijn therapeut besproken. Goed om je te realiseren dat je ze hebt, want dat je het je realiseert, zorgt al dat je ze los gaat laten volgens mijn therapeut. @ NinaD: dank je . Ik vind het leuk om meer over mezelf te delen (en over jullie te lezen) dan alleen de medische info. We kunnen op allerlei vlakken van elkaar leren, toch? Jij ook bedankt voor je info over de echo's. Dat stelt me wel gerust. Ik zal woensdag eens aan Dr. Scholtes vragen wat hij ervan vindt en of hij ziekenhuizen/centra in de buurt van Amsterdam kent die dit willen doen. Het VUmc heeft al laten weten hier niet aan mee te willen werken. @ Sassebas: dank voor je AMH info. Dat is inderdaad rap achteruit gegaan in 2 jaar tijd zeg. Je hebt dus ook geen idee hoe laag 'ie in de afgelopen 2 jaar is geworden. Wel gek dat Dr. Scholtes dit niet nog een keer heeft laten testen?! Hoe dan ook ben je een geweldig voorbeeld van wat DHEA kan doen en ben jij nu lekker zwanger
Miss, Graag gedaan! Dr.S zal zeggen "nee wij hebben geen lijsten, je kunt gewoon bellen met ziekenhuizen" --> en dat heb ik gewoon gedaan en van de dames hier ook namen van ziekenhuize gekregen. Ik heb zelf gekozen voor Waterlandziekenhuis in Purmerend, is dichtbij voor ons en zij zijn heel aardig! Ziekenhuis in Beverwijk doet het ook. Je moet eerst een ontmoetingsgesprek plannen met een van de fertiliteitsartsen/gyn's en daarna kun gewoon terecht. Ik zie dat je in A'dam woont, je kunt kijken welke ziekenhuizen een fertiliteitspoli hebben. Sneeuwmees, Jouw intake komt ook dichtbij!!!