Hallo allemaal, Late reactie, we zijn een paar daagjes weg geweest. Karin, wat een vreselijk nieuws.... Kippenvel hier.....l wat een teleurstelling. Bij ons waren er van de 5 nog 5 over. 2 werden teruggeplaatst en de volgende dag konden we bellen of de overige 3 konden worden ingevroren. Helaas hadden ze zich niet door gedeeld. Ik vrees er voor dat de embryotjes in mijn buik dan dus ook zijn gestopt met delen.... Vanaf vandaag ook lichte menstruatiepijn.... Dus zie het somber in....
@ NinaD, hoop dat je morgen en niet vandaag ongi wordt en dan na de paasdagen gewoon een echo kan plannen... @ Ddees70, ik duim voor je hoor! @ Ikmuziek, fijn dat je afgelopen donderdag 2 teruggeplaatst hebt gekregen, waren dit blasto's? Jammer van de overige 3. Maar degene die teruggeplaatst zijn waren blijkbaar toch op schema dus dat is toch een goed teken? Duim voor je dat je over een week toch een positieve test in handen hebt. Fijne paasdagen iedereen!
Ikmuziek, Ik hoop dat de 2 die terug geplaatst zijn, gewoon wel door zijn gegaan! Duimen ....duimen... Karin, Ik hoop dat je deze dagen goede afleiding hebt gehad. Hoe gaat het met je? Alkina, Sneeuwmees en Karin, Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig geen ongi vandaag, het is bij spotting gebleven.....voel me opgelucht! Mocht ik morgen ongi worden dan kan ik echo van dinsdag afwachten. Gek he....waar je allemaal mee bezig moet houden in mmm.
@Nina: mmm staat gelijk met hogere wiskunde. Hier ook al maanden geleden vooruit zitten rekenen hoe mijn cyclus viel met DD (en wanneer je dan evt. kon starten). De laatste twee maanden mijn cyclus ineens wat korter. Weer de agenda erbij. Weer rekenen. Vandaag ineens weer bloedverlies. Een week voor de NOD notabene. Weer paniek en weer de agenda erbij. Wat zouden mijn hersenen een rust krijgen als ik eens zwanger mocht raken. @Ikmuziek: ik hoop dat je gevoel niet juist blijkt en het menstruatiegevoel betekent dat het embryootje aan het innestelen is.
Ikmuziek, gelukkig heb je wel een succesvolle tp gehad? Ik ben ook benieuwd of het blasto's waren? Ik had een dag of 8 na de tp ook steeds ongikrampjes tot en met de zesde week. Dus ik hoop op goed nieuws bij je! Succes in de ww!
Dank voor het duimen. Hier toch wel buikpijn als ik wat doe, behoorlijke krampen. Hebben jullie hier ervaring mee? Komt het door de extra medicijnen die ik neem? Ik heb geen opgezette buik en ik wordt ook niet zwaarder. Iedereen succes
Ik had niet zo snel al krampen en ik gebruikte dezelfde meds als jij. Kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Zo duren die wachtweken natuurlijk wel erg lang! Sterkte meid!
Sneeuwmees, Ja, inderdaad....heel herkenbaar! kijk ook steeds wanneer punctie zou kunnen vallen..... Gelukkig jullie deze week eindelijk intake! Voor dat je het weet zit je daar... Tevka, Een blasto is een emmy waarvan je de hoeveelheid cellen niet meer kunt tellen, blasto staat op het punt om zich te gaan innestellen --> binnen 24-48 uur. Blasto wordt gezien als een top emmy! Ddees, Ik hoop voor je dat het goed nieuws is! Hier nog geen ongi......denk dat ik deze maand wel gewoon eigen cycylus heb, denk morgen cd 1.
Ik zit maar te wachten tot ik gebeld word door DD met de tijd dat we er morgen moeten zijn...zucht. Als ik 1 ding ook zat ben van de MMM is het wel het wachten op telefoontjes! Hoe gaat het normaal als je doorgeeft hoe groot je follikels zijn en je voor een punctie moet? Krijg je dan gelijk een tijd of word je ook nog teruggebeld en zo ja, hoe laat? Ik had begrepen dat er vandaag alleen een ochtendprogramma was, dus ik ben weer bang dat we worden vergeten ofzo. Dat heb ik dus altijd, terwijl we nog nooit vergeten zijn, in Nl of Dl....
@Elize: dat wachten op al die telefoontjes maakt je jaren ouder. Kun je zelf zo niet even bellen. Zeggen dat je zo weg moet en daarom toch zelf maar even gebeld hebt.
Hallo Meiden!! Vanaf mijn kant een tijdje Forumstilte.... 4 wkn niet online geweest, dus had hééééél wat bij te lezen gisteravond en vandaag . Moet zeggen dat het voor het eerst in 5 jaar dat ik meelees, meeschrijf en meeleef op ZP wel goed beviel eens even een tijdje geen ZP. Maar er is ook hier op het DD topic weer veel gebeurd las ik.... positieve berichtjes , maar helaas ook negatieve berichtjes . Aklina, jij alweer 11 wk, 1 dag . Bijna die 12 wkn grens bereikt! Yj, jij alweer 11 wkn, 5 dgn...ook nog eventjes tot die eerste magische aftelgrens . Dreamer, jij 11 wkn, 2 dg . Tjee zeg....dat gaat er nog om spannen wie van jullie er het eerst gaat bevallen over een half jaartje . Desiré, en ook jij sluit mooi aan in dat rijtje met je 11 wkn, 6 dgn . Het eerste trimester doorgekomen . Juulzon, leuk dat je hier af en toe nog even laat weten hoe het is en meeleeft met iedereen! En ook jij 11 wkn. En dan met 3 dgn . Stiertje, jij ne iets verder zie ik....12 wkn, 6 dgn . Inmiddels het 2e trimester ingegaan!! Kitty, jij maakt ook wat mee zeg! Blij en verdrietig nieuws. Eerst zo blij met je positest op vakantie, dan blijkt het een tweeling te zijn dus dubbel geluk en nu toch alweer van 1tje afscheidt moeten nemen , hoe wreed zeg! Gelukkig zit er nog een superlief ieniminie babytje bij jou en die moet daar gewoon nog lekker 7 maandjes blijven zitten . Neemt niet weg, dat je dit toch eerst wel even een plekje zal moeten geven.... Djuuzie, en dan jij.... Van harte Gefeliciteerd meid!! Ook jij een klein wondertje in je buik . Súper meid!! En al op de helft van de eerste 12 o zo spannende weken. Marija, wat een ellende maak jij weer mee zeg . Logisch dat je even een stap terug doet en de tijd moet nemen voor jezelf/jullie zelf. Niet niks wat jou allemaal overkomt zeg! Heel veel sterkte met het verwerken en opkrabbelen na deze ellende. Neem de tijd voor jezelf meid! Knuf! Nina, DHEA doet dus goed zijn werk . Súper meid! En dan gauw die ongi en starten met hopelijk veel betere kansen dit keer . Succes!! Loontje, Tygo alweer 3 mnd oud zeg! Wat gaat het snel he?! Lief idd dat je hier af en toen nog steeds komt koekeloeren en meeleven. Maar hoe is het met jouzelf en jullie knappe ventje? Anja, Mila en Luka ook alweer bijna 2 mnd oud . Druk druk druk met die 2 zeker?! En hoe is het met jou zelf? Al een beetje een ritme kunnen vinden? Elize, heb jij nou deze week de hysteroscopie en immunologisch onderzoek? Spannend meid! Hopelijk zometeen meer duidelijkheid voor opstellen nieuwe plan van aanpak! Succes! Oh...zie dat het morgen is en je wacht op telefoontje...hopelijk hebben ze inmiddels gebeld? Tevka, het TESE materiaal niet goed las ik? . Wat ellendig zeg! Gelukkig dat ze jouw eitjes wel hebben kunnen invriezen. Heb je in elk geval niet voor niets al die hormonen gespoten. Wel spannend lijkt me voor volgende keer (al gauw toch? Eerstvolgende cyclus?). Je weet niet wat er 'mis' was met het TESE materiaal? Lijkt me zó spannend voor de volgende rietjes, die toch uit dezelfde ingreep komen... Succes meid! Whisfull, jij ook al zoveel ellende. Ook dit keer mocht het niet zo zijn . Wat is de mmm toch wreed en wat is het toch oneerlijk in de wereld. 5 april gesprek als ik het goed heb? Heel veel succes meid! Kan me voorstellen dat je het zelf ook echt even niet meer weet nu.... Knuffel! Sneeuwmees, jij intake deze/volgende? week. Succes! Op naar een mooi strijdplan voor een lief klein babytje . Eng trouwens he...van dat lknobbeltje wat je voelde. Heb het hier in okt/nov ook gehad. 'Scheet ook 7 kleuren stront'.... wat heb je het dan benauwd zeg! En ook hier niks uit alle onderzoeken gekomen, maar de 'schuld' v/d hormonen. Zit er hier nog steeds en blijf het eng vinden. Ook oppassen dat je nu niet bij ieder knobbeltje gaat denken, zal wel door de hormonen komen.... Karin, en ook bij jou weer ellende . Gestopt met delen op dag van de TP? Hè bah meid! Gun je zoveel beter nieuws dan dat! Je hebt nu ook gewoon weer helemaal geen kans gehad en dat is zó ontzettend cru! Ook een dikke knuffel voor jou! DDees, jij op dit moment als één v/d weinigen op die ellendige wachtbank?! 13/4 testen.... duurt ook nog wel even... Spannend hoor! Heell veel succes met de wachrdagen en hoop op een positieve test! . En dan nog eenaantal nieuwe namen die ik voorbij zag komen. Wachtend op intake, al geweest voor intake en net gestart met behandelen. En ook iemand op de wachtbank!! Heel veel succes dames!! Maartje, lees hier dat jouw OK-datum al snel is/was? Ga zo eens even héééél gauw in jouw eigen topic kijken! daar ook al die weken niet geweest, sorry....maar moest ff forum pauze inlassen voor mezefl! Mocht ik nu nog iemand vergeten zijn....sorry sorry sorry.... en nee...heb dit echt niet allemaal uit mijn hoofd gedaan, maar er gewoon lekker ouderwets.... pen en papier bij gepakt . Voor degene die nog nieuwsgierig zijn hoe het hier is: Weinig bijzonders na laatste telefonische evaluatie maand geleden met Dr. S. waarin hij tóch voorstelde een TESE te proberen.... Heb namelijk nog steeds niet gebeld met DD om afspraak te maken met hem en androloog samen. Merk dat ik nu voor eerst sinds 1,5 jaar het hormoon vrij zijn wel even lekker vind. Verder auto probleempje wat een TESE-ICSI ook enigszins wat in de weg stond (2e autootje kapot, moest dus nieuwe komen...maar ja...dat na net 2 mislukte zelfbetaalde icsi's... kwam zeg maar niet helemaal goed uit. Inmiddels wel gehoord dat we v/d belasting flink wat terugkrijgen....nou....dat loont écht wel hoor...die zelfbetaalde pogingen en reiskosten daar indienen! ). Door belastinggeld kan een volgende poging i.p. wel v/d zomer ofzo, maar merk dat ik het ook uitstel doordat het echt de allerallerlaatste poging gaat zijn en ik veel te bang ben dat die 'm wéér niet gaat worden en we dan het MMM boek echt zullen moeten gaan sluiten. Wordt dus nog vervolgd....ooit... (wel dit jaar nog)...maar wanneer....??? Tot next time!! Denk aan jullie meiden .
Waarschijnlijk zijn het toch mijn darmen die de krampen veroorzaken. Ben vandaag goed naar de wc geweest en het is gelukkig een stuk minder. Iedereen succes. Ik lees en leef wel met jullie mee. . .
Majo, wat leuk om weer wat van je te horen! En wat heb je een moeite gedaan om voor iedereen wat persoonlijks te schrijven!!!
Meiden ff een vraagje; morgen heb ik een nekplooimeting. Nu vraag ik me af of dat inwendig of uitwendig is. Mijn kaatste echo was uitwendig, maar ik weet dat het soms beter te zien is als ze het inwendig doen. En blijkbaar is het bij deze uitgebreide echo belangrijk dat het goed zichtbaar is. Het maakt me verder niet uit hoor, maar met die mutsenbollen is het wel handig om te weten als het inwendig is. Altijd prettig om nog eens extra te kuisen zeg maar Moet toegeven dat ik het best spannend vind. Als alles goed blijkt hoop ik weer iets verder in het acceptatieproces te komen. Nog steeds lijkt het over iemand anders te gaan wanneer mensen vragen of het klopt dat ze gehoord hebben van mijn zwangerschap. Als ik bevestigend antwoord, blijft het niet prettig voelen. Jeetje wat kan die MMM je verpesten zeg! Maar helaas snappen jullie dat waarschijnlijk maar al te goed...
Ben uiteindelijk om half 2 gebeld..had het noodnr al geprobeerd hihi, niets was bereikbaar (fijn idee..). Maar goed, morgen om half 9 gaat t gebeuren, we moeten er om 8 uur al zijn. Gaan dus heel vroeg vertrekken... @majo: jeetje voor t eerst in anderhalf jaar geen hormonen.. Kan me voorstellen dat het je even goed doet. Wat rot van die auto zeg. Ik ga ook zeker alles goed bewaren voor de belastingaangifte.
@dreamer: ik kan je niet verder helpen, maar veel succes morgen en kan me jou wel voorstellen inderdaad! @Ddees: Gelukkig zijn de krampen minder, sterkte met de loodzware wachtweken...
Elize : Zo lekker vroeg morgrn! Morgen een punctie? Dreamer : ik weet het niet hoe een nekplooimeting gaat. Google al geprobeerd? En ja vervelend he dat je niet zo snel kampn genieten. Ik had het toen ik zwanger was van mn dochter. Probeer als je je bewust bent van zo'n moment effe extra te genieten van je zwangerschap! DDees : Ai last van je darmen is niet fijn. Succes Majo : Wat lief hoe uitgebreid je heb gereageerd op iedereen!!! Wat "heftig" wetende dat je straks je laatste behandeling gaat doen. Ik denk soms ook "hoe ver" gaan we....... @hier: ik heb vanmorgrn zelf gebeld met DD. Ik zou ook gebeld worden maar het duurde me te lang en wemoesten weg. Ik moet morgrn met die utro bollen beginnen. E morgrn wordt het Tese en mn eitjes ontdooit en bevrucht. Woensdag krijgen we daar de uitslag van. Hoop op goede bevruchting(en). Naar de rest vd dames zwaai ik even.