dank je voor de uitleg.. maar heeft dat net zo'n goed effect ofzo als assited hatching ofzo?? want er zit dan namelijk veel verschil kwa geld en ben benieuwd naar de resultaten van die 2 verschillen...
ninad zit er gelukkig niet veel verschil in kwa dagen voor de fm.. 3 jaar terug ongeveer was het dag 7 en ook iets van dag 11 of 12.. wel handig om beetje te weten wanneer het allemaal valt kwa me werk dat ik dan optijd dingen kan doorgeven enzo...
ninad ooh spannend weer nu begonnen met spuiten!! ikmuziek ooh super!! gefeliciteerd!! stiertje succes vandaag!! miss76 duimen voor goeie uitslagen!! sneeuwmees succes vandaag!!
Hé meiden, even snel. We zijn terug uit DD. We moesten al vroeg op, maar we waren mooi op tijd. Het liep allemaal behoorlijk uit en over half 12 werden we pas naar binnen geroepen (hadden om 11 uur een afspraak, maar waren al voor half 11 daar ivm die formulieren invullen). In eerste instantie was het voornamelijk vragen stellen van hem over ons, onze gezondheid en over de vorige pogingen (doseringen e.d.). Hij was erg kritisch en hij was ook wat negatief, door mijn lage amh-waarde (0,1), mijn verhoogde fsh en mijn leeftijd dus. Ik had het zweet in mijn handen en de moed zakte me in de schoenen. Ik dacht echt. Nou, dit was het dus voor ons. Ik zei dat ik ook in DD al bloed had laten prikken, maar de uitslagen zaten nog niet bij zijn spullen. Dus hij belde met de intercom en even later werd dat gebracht. Toen bleek dat mijn amh in DD 0,34 was (ipv 0,1 in NL) en dat mijn bijnier-waardes goed waren. Toen draaide hij wat bij en zei dat er ook wat positieve punten waren om het toch te proberen. Vooral het feit dat ik toch twee keer spontaan zwanger was geraakt (en een goede zwangerschap heb 'volbracht'), wilde hij het toch gaan proberen. Pfff..... Gezien mijn goede bijnierwaardes hoef ik geen DHEA te slikken (en ik was net 6 dgn geleden al stiekem daarmee begonnen ). We kregen vitamine-tips mee om mee te beginnen en als we willen mogen we ons aanmelden. Ik verwacht dit weekend al mijn menstruatie, dus even te snel om nu al gelijk te beginnen, maar in mei kunnen we er dus al voor gaan. Hij gaf ook zijn visie op mijn vorige twee pogingen en hij vond dat de medicatie helemaal fout was. Dus als we gaan starten wordt het 450 IE Menopur en ik krijg neusspray. Het geeft me wel een goed gevoel dat hij duidelijk 'maatwerk' levert. Dus ja, toch wel weer spannend nu het toch gaat gebeuren en ook nog sneller als ik verwacht had. Ook nog gehad over Pipelle, maar hij zei dat het innestelen geen probleem bij mij was, omdat ik al 2 keer zwanger was geweest. AH was evt. ook een optie, maar hij wil toch gaan streven naar de embroscope. Maar goed, eerst maar eens zien wat de opbrengst aan eitjes zal worden. Nu dus maar flink aan de vitamines en gelijk mijn PNO-formulier opsturen, zodat we volgende maand kunnen starten. Brr.... Jullie zijn dus nog niet van me af.
Sneeuwmees, Wat spannende toestand! Wat geweldig dat jouw amh beter is dan eerder gemeten! Meevaller! Fijn he......maatwerk is het geheim van zijn succes! Gelukkig dat je geen dhea hoeft te slikken, volgende cyclus beginnen is al heel snel! Blij voor je! Girl86, Graag gedaan Voordeel van de emryoscoop is dat de emmies de kans krijgen om eerst onder "ideale omstandigheden" te delen en dan net voordat ze willen gaan innestellen wordt TP gedaan. De keuze tussen AH en embryosc is afhankelijk van de hoeveelheid emmies. Bij 3 of meer embryosc en minder evt AH. Hoewel soms ook 2 emmies in de embryosc gaan. Dr. S geeft je natuurlijk ook advies hierover. Vraag: Weten jullie of aspirine 80 mg in NL te koop is?
Wat fijn dat je het achter de rug hebt sneeuwmees! Dus na intake kun je dus gelijk starten... Wat voor vitamines moet je gaan slikken? Hoefde je verder geen onderzoeken te ondergaan vandaag? En je partner? Xx
sneeuwmees wat een goed nieuws dat je zo snel al kunt starten!! en gelukkig de amh waarde hoger dan in nl.. ninad dank je!! we zullen het er inderdaad met dr s over gaan hebben... bij mijn ivf van de vorige keer heb ik bij de cryo's ah gedaan en de 2de cryo bleef zitten.. bij mij zijn verder geen afwijkingen ofzo van dingen.. we hebben namelijk een donor dus daar zal het allemaal niet aanliggen...
Pfffff... ben om 15u eindelijk gebeld dat alles goed was!!! Dit betekent dat ik over ongeveer een maand met de eerste IVF poging ga starten. Ik verwacht ieder moment mijn menstruatie, moet de hele komende cyclus nog DHEA slikken en dan dus klaar voor de start! Ben zo blij! Sneeuwmees, wat super dat jouw AMH waarde hoger is dan je in NL was verteld. En dat je zo snel mag beginnen. We gaan straks nog precies tegelijk op! Wel sneu dat je eerst zo in spanning zat. Hoe hoog is jouw FSH waarde dan? Ik heb er door de opluchting niet eens meer aan gedacht om te vragen wat mijn waarden precies waren! Ga nu even ontspannen en bijkomen van de zenuwen. Heb afgelopen weekend zo'n leuke verrassing van mijn vriend gekregen! Een klein katje van 7 maanden . Is na het overlijden van onze hond en in deze spannende tijden een welkome afleiding. Ze is zoooooooo lief! Ben even kroelen en kom straks weer terug!
Heeft iemand hier overigens ook een andere cyclus gekregen door de DHEA? Ik ben al 3 dagen overtijd. Voelt wel alsof ik ongesteld moet gaan worden maar het komt maar niet. Gister voor de zekerheid een test gedaan maar die was negatief. Ik ben er dus van overtuigd dat het door de DHEA komt (is ook een bekend verschijnsel) maar zou graag weten hoeveel langer je cyclus kan worden? Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk door!!!
@Ikmuziek: van harte gefeliciteerd! Gewoon weer een zwangere DD-er erbij! @Miss: mijn FSH is 10,1. Mijn 'eigen' gyn zei vorig jaar dat het iets verhoogd was, omdat het onder de 10 hoort te zijn, maar dat dat te maken had met mijn leeftijd. Dr S. zei vandaag dat het onder de 7 moet zijn. Grappig dat we straks misschien tegelijkertijd in DD lopen. Als we op eenzelfde dag moeten, dan moeten maar eens 'live' gaan kennismaken daar. En schattig zo'n katje te krijgen. We overwegen ook een hondje te nemen (om ook een beetje afleiding te krijgen van de kinderwens). @Monatoetje: we hebben een lijstje gekregen met vitamines voor mij en mijn man. Mijn man moet bijv. ook foliumzuur gaan slikken. Verder vitamines B, C, D3 en E. D3 slikte ik al 800 IE per dag, maar moet nu 2000 IE slikken. Dus heel 'normale' vitamines. Alleen in veel hogere doseringen. @Girl: je schrijft dat jullie gebruik maken van een donor. Ik vroeg me af of dat wel mag in DD. Ik dacht dat ze alleen stellen uit NL hielpen. Of waren jullie al eerder in DD onder behandeling. @Nina: dank je! Inderdaad fijn dat ik niet eerst 2 maanden aan de DHEA moet. Hopelijk maakt het niet uit dat ik het wel een week geslikt heb. Scheelt weer een potje pillen in mijn keukenkastje. 80 mg is volgens mij niet los te koop, maar op doktersrecept.
Hoi Meiden, Ik vroeg me af of ik hier mee zou mogen kletsen! wij hebben in juni onze intake gepland in DD met dr scholtes en dr pfeiffer, deze laatste arts omdat ik de ziekte ME heb en bijnier insufficientie overactief immuunsysteem en leek ons het dus handig hier ook maar meteen een afspraak mee te maken! Korte inleiding feb'12 gestopt pil, juli'12 de MMM in, aug'12 start MMM clomid sloeg mooi aan maar niet zwanger1 nu 2 iui pogingen achter de rug zonder resultaat! Man had ontzettend slecht zaad1 echt heeeeeel slecht! maar nu door vitamine pillen al wat beter gelukkig! maar nog steeds onder de noemer ''slecht'' en wisselend... Het zou me ontzettend leuk lijken met jullie mee te kletsen, aangezien ik me bij veel topics helaas niet meer thuis voel omdat ik steeds als een van de weinige niet zwangere over blijf en het zou fijn zijn met jullie ervaringen uit te wisselen ... Dus hopelijk mag ik me toevoegen? fijne avond meiden!
@sneeuwmees: stuur jij het aanvraagformulier van pno nu gelijk al op, zonder behandelplan of kostenraming?? Ik heb t nl nog niet opgestuurd omdat ik dacht dat dit erbij hoorde. Iemand ervaring ? Fijn dat jullie toch kunnen starten. Wij hebben ook een hondje, ik heb er veel steun aan en soms doen we een beetje alsof het ons kind is (natuurlijk met de nodige humor) haha. Wij slikken die vitamines ook, nu alweer een week of 5 of 6. @ikmuziek: wat een fijn nieuws, hoeveelste tp? Super! @miss76: gelukkig kan jij straks ook starten!
miss wat fijn dat alles goed was!! nog even en je kunt starten!! sneeuwmees wij hebben nu een dochtertje en was ook via dd en met donor.. ze hebben daar een donorbank.. mijn man heeft een chromosoom afwijking en we kunnen anders geen kinderen krijgen samen... en 3 jaar terug zijn we dus daar ook geweest omdat er geen wachttijden waren en in nl ongeveer 5 jaar wat bij ons in de buurt zit kwa zkh.. en nu hebben we dezelfde donor weer als ons dochtertje..
@Bbibi: voel je welkom hier! Het aantal zwangeren neemt ook hier (gelukkig) in een rap tempo toe. Dus laten we hopen dat we samen ook zwanger dit jaar af mogen afsluiten. @Elize: ik heb het formulier gelijk opgestuurd. Ik dacht ik stuur het maar vast op, want als we volgende maand al willen starten, wil ik het wel rond hebben. Heb helemaal niet nagedacht over een kostenraming of dat ze daar om kunnen vragen. Ik ga ervanuit dat ze bij PNO wel in kunnen schatten wat een standaard ivf kost. Mocht het toch een probleem zijn, dan zal ik het formulier wel snel genoeg weer terugkrijgen. En dan laat ik het je gelijk even weten.
@tevka: wat super meis, laat je er 2 terugplaatsen als dat kan? @ninad: heel veel succes! Ik duim voor een hele goede opbrengst! @all: ik heb nog licht last van menstruatieachtige pijn en beetje bloedverlies na de hysteroscopie. Verder wel goed. Wel heb ik soms het gevoel alsof ik eens met iemand moet gaan praten over alles. Toen ik dinsdag in een vreemd duits kamertje lag in een gyneacologische stoel, vlak voor de narcose, kreeg ik een heel onwerkelijk gevoel, zo van 'waar ben ik toch mee bezig!' En toch ga je weer verder en ben je de volgende dag weer aan het werk alsof er niks aan de hand is....
Miss76, Wat mooi! Erg blij voor je.....heerlijk he goed nieuws! Wat lief van jouw man zo'n cadeautje..... Sneeuwmees, Ik snap niet waarom dr.S zo moeilijk heeft gedaan....., want mijn FSH is 9,8 en amh ondergrens, onze situaties lijken op elkaar, jij hebt trouwens nu ook nog een beter amh dan eerst gedacht! Jij bent ook al zwanger geweest..... Ik geef jouw hele goede kansen! Bbibi, Welkom hier! Hoop dat DD ook jouw veel moois gaat brengen! Ik herken het heel goed --> telkens als niet zwangere overblijven.....
@bbibi: welkom hier, goed dat jullie gelijk doorgaan naar DD denk ik! @sneeuwmees: ja zo heb ik het eerder wel begrepen van Pno, vandaar. Ik ga ze morgen weer bellen, heb nog geen antwoord op de aanvraag vd hysteroscopie enzo. Zal ik het gelijk nog eens vragen!
Lieve Elize, Wat vervelend voor je! Heel herkenbaar! Mmm is echt zwaar, het is allemaal echt pittig....wij ondergaan alles en gaan maar door, omdat ons wens zo sterk is, maar betekent niet dat het makkelijk is. Praten erover helpt zeker en ook heel lief zijn voor jezelf! Bij de vorige icsi heb ik mezelf totaal geen tijd gegeven.....de avond voor de punctie nog gewerkt, de 2 dagen na de punctie ziek gemeld wegens pijn, omdat het niet ging. Daarna weer snel aan het werk meer veel overuren met als resultaat dat ik na de mislukte tp totaal uitgeput was. De afgelopen maanden geef ik mezelf meer tijd om "mmm dingen" een plek te geven, wanneer nodig af en toe ook een vrije dag......merk dat het zeker beter gaat! Hoop dat je hier wat aan hebt! Dikke knuffel
Dankje voor je lieve reactie. Op zich heb ik wel genoeg vrij om even rust te nemen enz. Maar ik merk zelf toch erg dat ik op mijn werk er ook wel last van krijg. Ik werk even vaag gezegd in de hulpverlening. Merk dat ik mijn gevoel blokkeer in dagelijks leven omdat ik anders teveel pijn voel vanwege onze kinderwens en dit ook in cliënten contact terug zie. Dat het me allemaal minder doet zeg maar. Ik kom ook altijd erg gelijkmatig over, kreeg ik vandaag te horen. Al vaker gehoord trouwens. Voor mezelf voelt het dan alsof ik maar door en door ga, sterk blijven en niet teveel voelen...
Zo, daar kwamen we toch iets minder vrolijk het echokamertje uit dan gewenst. De nekplooi zelf was op zich goed (2 mm), kop-stuitlengte was 75,5 mm. Alleen de bloedwaarden waren niet helemaal optimaal (vrij beta-hCG, PAPP-A). Gecombineerd met mijn leeftijd (over 3 weken ben ik 40) komt daar dus een verhoogde kans uit op trisomie 21 (1:46 tegenover normaal 1:84), trisomie 18 (1:94 tegenover normaal 1:217) en trisomie 13 (1:93 tegenover normaal 1:677). Met normaal bedoelen ze dan de statistische kans van vrouwen die dezelfde leeftijd hebben als ik. Dus ja: 2% kans op Down, zeg maar. En wat doe je dan? Da's nog steeds 98% kans dat het geen Down is. We kunnen kiezen voor een vruchtwaterpunctie. Dan weet je 100% zeker of je kind wel of niet deze varianten van trisomie heeft. Maar stel dat het niet goed is, wat doe je dan? Ik weet niet of Down voor mij een reden is om de zwangerschap te beëindigen. Vriendlief staat daar wat harder in. Maar die uitslag krijg je pas als je al bijna 20 weken zwanger bent. Dan heb je het kindje al gevoeld. Dan kan ik het denk ik niet meer over m'n hart verkrijgen. Het blijft toch je kind, ook al zit er een 'vlekje' aan (hoeveel zorgen dat ook oplevert, dat besef ik ook wel). Nou ja, zo dus wat mijmeringen die in mij omgaan. Ben benieuwd hoe jullie hierin zouden staan. Verder zag ukkie er trouwens prachtig uit. Al 7,5 cm dus en je kon al heel veel zien. Op grond van de nub-theorie (dank, dreamer, arts: 'goh, u bent goed ingelezen' ) zou de arts neigen naar een meisje (joepie!).