@Djuuzie: snap je onzekerheid, maar ik heb vaker gehoord dat testen soms op een gegeven moment lichter uitslaan (en dat het toch allemaal goed is). Bij twijfel gewoon even bellen, hoor! Misschien mag je eerder langskomen. Als je je van alles in de kop zit te halen kan een week nog lang duren. @Kitty: spannend dat je het binnenkort je familie gaat vertellen. Dan wordt het ineens wel heel echt, hè? @Loontje: het is je vergeven dat ons tempo niet bij te houden is. Toch knap dat je nog zoveel van ons onthouden hebt. Ik las dat jij granaatappelsap bent gaan drinken. Waarvoor zou dat helpen? Ik heb van dr. S. een waslijst met vitamines meegekregen, dus een sapje meer of minder maakt dan ook niet meer uit. @Stiertje: als je je zorgen blijft maken, dan zou het misschien de moeite waard zijn om voor 600 euro die bloedtest laten doen. Maar het blijft vooral een beslissing waar jij (en je man) je goed bij voelen. Kan me voorstellen dat het nog lang duurt als je tot je einde van de zwangerschap in onzekerheid moet zitten. Al lijken de scores vooral door je leeftijd 'beïnvloed' te zijn. @Ddees: ik kan je helaas niet helpen, omdat ik beide medicijnen nog nooit heb gebruikt. Ik hoop ook dat het een hele mooie reden heeft dat je nu buikpijn hebt. Nu de spannende laatste wachtweek in. Mijn buik draait weer aan alle kanten. Verwacht morgen of overmorgen mijn ongi, dus het lijkt erop dat dat in aantocht is. Had afgelopen week even de indruk dat ik zwanger kon zijn, door alles wat ik voelde. Maar blijkbaar was de utro (die ik deze keer na mijn eisprong ben gaan gebruiken), daar toch weer schuldig aan. Ik had de laatste twee maanden wat last van spotting en had nog een restje utro liggen en ben die in kleine hoeveelheid eens gaan gebruiken. Ik had 8 dgn na mijn eisprong ineens wat bloedverlies en daarna nog een paar dagen wat bruinverlies gehad. Had de stille hoop dat het misschien een innesteling kon zijn, omdat ik dat nog nooit eerder had meegemaakt. Nu maar wachten tot het doorkomt, dan kan ik ook voorzichtig weer vooruit rekenen hoe de volgende ongi ongeveer gaat vallen en wanneer we kunnen starten in DD.
Hallo Allemaal!!! Jeej jullie schrijven echt heel veel.. Ik kan het ook niet echt bijhouden.. Veel zwangeren zijn er nu al!! Echt super hoor! Vind het wel fijn dat ik bij jullie met vragen terrecht kan. Ik zag namelijk wat dingen over de belastingdienst voorbijkomen. Nu hebben wij nog 2 pogingen.. Maar klopt het dat wij de reisjes naar DD ook kunnen aangeven bij de belastingdienst?? En daarnaast als wij straks zelf moeten betalen kunnen wij daar ook een gedeelte van terug krijgen bij de belastingdienst? Ik ben echt een leek wat dat betreft. Overigs wij hebben volgende week een gesprek met dr S over het behandelplan en de uitgangsecho.. Die week daarna gaan we los!! ben heeeel benieuwd wat hij allemaal gaat zeggen.. @ stiertje wou toch wel even op jou reageren.. Je bentvast een beetje geschrokken.. Maar ik zou als ik jou was eerst overwegen of je het kindje wil houden ook al zou hij/zij Down hebben. Wil je het kindje wel houden zou ik ook niet de vruchtwaterpunctie doen. Maar is best een lastige keuze. Succes om de keuze te maken. Doe gewoon wat jou het beste lijkt
@granaatappelsap: Ik geloof dat het iets te maken had met de innesteling. Owja en ik heb dag en nacht sokken aangehad, ja ook in de zomer haha !
Ik heb bovenstaande tips van loontje ook gedaan bij beide tp die beide zijn gelukt. Helaas eerste een miskraam geworden. Maar bij de tweede tp toch maar weer de pommes in huis gehaald en bedronken aan de eerste weken na tp. Baad het niet. ..
Heb even het ziekenhuis gebeld. Kreeg de fert. arts zelf aan de lijn. Heb mijn verhaal even uitgelegd. Ze vertelde dat het kan dat de test nu anders reageert en vroeg ook waarom ik zo veel testte. Aangegeven dat ik een filmpje wilde maken maar dat dat niet zo slim was. Ik heb verder geen bloedverlies of heftige buikpijn. Dus helaas tot maandag wachten. T weekend werken, dus de tijd gaat wel snel......
Ik heb geen last van buikpijn gehad tijdens de progynova. Weet ff niet meer wie het vroeg. Stiertje wat een moeilijk bericht heb je gehoord gisteren. Ik zou het wel willen weten wat ons te wachten staat. Maar het blijft natuurlijk verdrietig mocht het zo zijn. De kans is alleen verreweg het grootst dat alles goed is. Sterkte. Kitty ik kan me voorstellen dat je onzeker bent. Een extra echo haalt dat gevoel wel weer even weg. Veel plezier met de familie vertellen. Loontje leuk om je weer ff te zien! Hier gaat alles goed. Maandag de 12 weken echo. De grote mijlpaal is in zicht.
Even snel..... Stiertje, Wat een moeilijke situatie...., maar gelukkig dat de kans op afw. zo laag is. Leeftijd maakt jou kans nu inderdaad hoger, omdat het mee genomen wordt in de berekening. Erg fijn dat de metingen goed zijn! Vragen aan de verzekering zou ik zeker doen! Mijn gyn in Vu vertelde vorig jaar dat die bloedonderzoek in NL op lijst staat om goed gekeurd te worden en dat wij dat ook vooral moesten vragen aan ons verzekering. Aangezien ik zelf nog niet zwanger ben, heb je niet veel aan wat ik zou doen, aangezien het nu makkelijker praten is dan wanneer je echt zwanger bent. Ik denk dat ik het bloedonderzoek wel doen. Heel veel succes! Zwaai naar anderen.......sorry nu even geen tijd om op anderen te reageren.....kom straks weer terug....
Ik heb dit even terug gezocht.....staat tussen 10de en 14de week .... Alleen bloedonderzoek nodig voor nieuwe test op Down syndroom - VU medisch centrum
Ik ben weer gerust gesteld. Wilde een cb digitale test halen maar die was hier om de hoek allen per drie te koop. Dat wilde ik niet doen. Heb de tweede twee voor 5 van kv gedaan en deze is gelukkig wel mooi! Wat ben ik opgelucht! Ik test in ieder geval niet meer!
Net een half uur met PNO aan de lijn gehangen. Bottom line: deze bloedtesten behoren in NL niet tot de verzekerde zorg. Bij heel hoge uitzondering worden de Belgische of Duitse bloedtesten vergoed. Ik ga nu een mail sturen met motivatie, die wordt maandag besproken en dan hoor ik maandag of dinsdag of 'ie voor ons vergoed wordt. Ondertussen belt de vk nog even met het zkh voor de bijzonderheden omtrent de bloeduitslagen van gisteren. En dan zullen we maar een beslissing moeten nemen. M.b.t. wel of niet kindje 'houden' met Down: ik zou denk ik de zwangerschap om die reden niet kunnen/willen beëindigen. Vriendlief denkt daar wat anders over, dus dat wordt nog lastig verhaal als het wel Down is. Maar ze testen niet alleen op Down, ook op 2 andere trisomieën, die niet met het leven verenigbaar zijn. In die gevallen zou ik er mogelijk wel voor kiezen om dan nu al de zwangerschap te laten beëindigen.
@linbabylin je kunt idd je reiskosten voor medische behandelingen opgeven bij de belasting! Doe ik ook ieder jaar! Ik heb veel medische kosten vanwegen mijn ziekte en arts zit in utrecht! Dus dat is nigal een stukje rijden vanuit ons gezien dus die kosten mag ik ook allemaal declareren!! @stiertje owh in dat geval wordt het verhaal lastiger met die trisome! Hmmm wat een ontzettend verschikkelijke keuze die je moet maken! Holelijk he. Je gauw meer duidelijkheid zodat je voor jezelf echt een goede keuze kan maken! En als ik in jouw schoenen stond zou ik toch dr bloedtest doen! Als ze het daarmee 100% zeker weten zou ik die kosten maar voor lief nemen! Een nieuwe behandeling in DD is veel duurder! En psychisch ook een enorme klap! Hopelijk gaat het allemaal meevallen! @all fiin weekend
Sow wat wordt er veel gekletst!!! Ga proberen vanaf hier weer mee te kletsen en op iedereen te reageren. Zag dat er een paar mensen waren die willen weten hoeveel we laten terugplaatsen... Als de mogelijkheid er is laten we er 2 terugplaatsen. Ik wou dat het maandag was...hihihihi Ikmuziek : whaaaaaaa gefeliciteerd! Foto van je test!!!! Stiertje : jeetje meis wat lastig. De 1e keer dat ik zwanger was mijn dochter hebben we dit allemaal niet laten testen. Heb ook geen moment mezelf zorgen gemaakt. Ik maak mu nu vooraf al wel zorgrn..en ben nog niet eens zwanger. Erg lastig hoor. Goed blijven praten met je man. Hopelijk krijg/heb je nog een goed gesprek met je VK.
Hoi meiden, even ego; heb de uitslag van de immuunonderzoeken. Mijn vit D3 was blijkbaar veel te laag, nu na 5 weken 2000 iu slikken is het 32, wat net op het randje is, laag normaal. Moet naar 50. Verder waren de granulocyten een beetje verlaagd en de regulatore T cellen ook op een gematigd niveau. Er wordt me nu vit D3 minimaal 2000 IU plus visolie met 500 mg dha en epa aangeraden -> dit neem ik al 5 weken dus. Maar ook een Intralipid infuus....3 dagen voor en 3 dagen na terugplaatsing. Iemand hier ervaring mee?? Helpt dat nu echt? Mij leek Prednison wel wat (een gevoel) lijkt mij ook minder bewerkelijk /ingrijpend dan een infuus, al zie ik dat misschien helemaal verkeerd hoor.
loontje ja wij gaan voor een 2de kindje inderdaad.. nee we hoeven geen echte intake meer.. we zijn er ook gewoon zo tussen gezet omdat we al patient waren.. ik krijg een echo en de medicatie en plan voor ivf wordt besproken en krijg dan denk ik recepten mee die ik dan kan ophalen zodat ik alles optijd thuis heb.. hoe is het met jou??
@infuus: ik doe dat al een tijdje, helaas nog zonder positief gevolg, maar bij mij speelde er nog meer. Ja, hopelijk alleen speelDE en gaat het de volgende keer wel goed, met de infuzen Ik ga het namelijk bij de volgende poging ook weer gebruiken. Op mijn druglijstje staat dan: DHEA, Synarella, Puregon, Memopur, Pregnyl5000, Pregnyl1500, Suprefact, Utrogestan, Prednion, Antibiotica, bloedverdunners, Intrapipid en Prednison En daarnaast nog een hoop vitamines Over dat granaatappelsap: hoe werkt dat precies? Wetenschappelijke teksten hierover?? En hoeveel en wanneer drinken jullie dat? @Stierfje, gewoon een dikke knuffel voor jou. Rotcombinatietesten
@Maartje: Wat was jouw waarde van regulaire T cellen dan? En waarom kreeg jij Prednison? Waar laat jij Intralipid 'doen', ook in Duitsland (lees hier en daar over een 'vriend' van dr Pf..)? Pfff het duizelt me allemaal een beetje hoor. Organisatorisch natuurlijk ook best een gedoe om ook nog eens 3 dagen voor tp en 3 dagen na tp naar Duitsland te rijden. Kan er beter in een huisje gaan zitten!
Ik heb zelf ook wel Poms gedronken.. Toch denk ik dat het niet perse goed is voor iedereen. Er zit volgens mij een behoorlijke dosis vitamine C in! Granaatappel staat van oudsher bekend als vruchtbaarheidsbevorderend en bevat veel anti oxidanten...
Lief Stiertje, Kan me voorstellen dat je hiervan schrikt. Voor 600/650 kun je een bloedtest laten doen in België, mocht je zekerheid willen hebben. Uitslag is bijna 100% betrouwbaar. Link staat ook ergens op mijn blogje. Stelt misschien iets gerust? Las net pas de rest van het topic en zie dat je er zelf al achteraan was gegaan. Zelf loop ik bij het LUMC en zij wezen mij dus wel op deze derde mogelijkheid. Via het LUMC kan je idd ook bloed laten prikken, dan wordt het naar de vs gestuurd, maar is duurder. $1500,-. Via België het goedkoopst geloof ik. Wij zelf hadden gezegd als we een verhoogde kans zouden hebben, dat we het bloedonderzoek hadden gedaan. Ter geruststelling. Of om een keuze te kunnen maken... Het LUMC doet samen met het RIVM momenteel onderzoek om deze bloedtest in 2014 ook aan te kunnen bieden. Heb er zelf aan meegedaan, maar kreeg van LUMC geen uitslag natuurlijk. Als je de links nodig hebt of ik kan iets voor je doen/uitzoeken, let me know! Xxx @all: sterkte en duim duim duim... @lichtere tests, heb ik mezelf toen ook gek meegemaakt... En test nu niet meer! Xxx
@Juul: ik heb van PNO begrepen dat het LUMC die test nu inmiddels niet meer zou doen? De reden daarvoor is niet bekend. Maar voor het College van Zorgverzekeraars wel een reden, hoe krom, om de test voorlopig niet te vergoeden. Pff, moeilijk hoor. Vriendlief wil het eigenlijk wel verder uitzoeken, ook als dat een vruchtwaterpunctie betekent, maar ik ben daar erg huiverig voor. Vlokkentest schijnt trouwens volgende week ook nog net te kunnen.