@Ddees: ik had mijn tp in oktober, dus niet echt weer om in de tuin te werken...hihi... Er gebeurd blijkbaar van alles daar. Gebruik je ook utrogestan? Hoe graag ik wil dat je embryootje dat gevoel veroorzaakt, weet ik helaas ook dat die mutsenbollen ook die verradelijke klachtjes veroorzaken. Maar we gaan natuurlijk van het meest positieve uit!!
Hoi meiden! Wat een heelijk weertje vandaag he! Heerlijk met een boekje in de tuin van de zon genoten! @ YjL Wat schrikken zeg meis, maar wat ontzettend fijn dat jullie kleintje het goed doet!! Misschien toch idd van de placenta of gewoon een klein bloedvaatje in je vagina, baarmoedermond is geloof ik nog extra goed doorbloed... En idd als utro je een veilig gevoel geeft, gewoon door gaan meis! @ Sneeuwmees: Nog f over je intake, hoe ging die precies, en krijg je dan ook nog iets van inwendig onderzoek? Waarom moeten jullie die vitamines allemaal gaan slikken? Moet iedereen dat? Begin nu toch wel zenuwachtig te worden voor 25 april, ben zo benieuwd wat Dr. S van ons zal gaan zeggen... @ Tevka: Meis ik duim super hard op een mooie TP morgen!!! Toi toi toi Bibbi: Wat balen meis van je neg. test! Ik heb ook geen verwijsbrief gehad voor DD.. Ik heb er gewoon heen gebeld en enige wat ze nodig hadden was mijn dossier vanuit AZM.. Ddees70: Slopend he die wachtweken pffff... Ik duim heel hard voor een positieve test meis!! NinaD: Wat vervelend zeg dat je zoveel last van de hormonen hebt! Nog f volhouden, hoop dat deze ellende beloond wordt met een mooi wondertje voor jullie! Hier begint het nu ook op te schieten voor we de intake hebben, begin nu toch wel zenuwachtig te worden... Ben zo benieuwd wat Dr. S van ons vind en wat zijn plannen zijn... Mijn voorstelling zou zijn om een techniek te gaan gebruiken om de innestelling te bevorderen , dus AH... Maarja we zullen zien wat hij er van vindt.. Ben afgelopen vrijdag ongi geworden, dus deze maand kunnen we nog zelf aan de slag, morgen maar een ovutesten bestellen! Ben ook erg benieuwd wanneer we mogen starten, Ga van juni uit.. Heb 26april mijn NOD dag, dus dat is net na de intake en dan zullen we wel nog op de bloeduitslagen moeten wachten toch voor je mag starten? Voor degene die ik vergeet. sorry, is zoveel om bij te houden! ik zwaai naar jullie allemaal! Dikke knuffel
@sneeuwmes aklina en monatoetje: ik heb sowieso al afspraak in dd zie onderschrikft! Al heel lang maar wachttijd is gigantisch helaas! Mare... Voor DD hoeft dat idd niet maar mijn verzekering wilt dat wel anders krijg ik niets vergoed! Wij zijn pas met iui bezig en willen uberhaupt geen ivf in ons huidig ziekenhuis! Het voelt als verspillen van mijn kansen vooral gezien mijn ziektegeschiedenis lijkt het mijn man en mij beter direct naar DD te gaan @mona toevallig wij willen ook AH of embryoscoop indien we die opties hebben en of kunnen krijgen! Spannend jij bent bijna aan de beurt! Ik moet helaas nog 2 weken wachten! Gelukkig zijn we bezig met een nieuw huis! Vandaag een bod uitgebracht oo nieuw huis! Zou goed voor mij zijn als afleiding! Dus dan hebben we 2 maandjes de tijd om te klussen voor we aan ons DD avontuur beginnen! Zou mooi getimed voor ons zijn! Duimen jullie voor me? @dd spannend meid wanneer mag je testen?
Owh ps ik ga morgen mijn aanvraag versturen naar het ziekenhuis voor kopies van mijn dossier! Moet minimaal 4 weken vooraf worden aangevraagd en moet je voor betalen bij ons zkh! Dus morgen alvast even insturen! En dan binnenkort gesprek aanvaren! Brrrr spannend! Fijne aaf meiden!
Vanochtend teruggebeld door PNO. Bloedtest wordt niet vergoed, had ik wel gedacht. Het is toch te bizar voor woorden dat je als zwangere vrouw in NL gedwongen wordt het risico van een miskraam te nemen als je zeker wilt weten of je kindje Down of trisomie 13 of 18 heeft. Terwijl in Duitsland, België, Amerika en weet ik veel welke landen nog meer deze bloedtest gewoon standaard is. Dat zijn toch geen bananenrepublieken? Die bieden toch geen test aan die niet goed is? Dat heb ik ook nog even duidelijk tegen PNO gezegd. Maar ja, daar bereik je verder ook niks mee, ik zal me erbij neer moeten leggen. Ik ga zo in de lunchpauze nog even op onderzoek uit naar de Belgische test, die is volgens mij het goedkoopst (nou ja, minst duur), en dan bel ik daar nog even achteraan. Dat zou nog mijn enige overweging zijn (sowieso geen punctie). Andere optie: gewoon niks doen en afwachten. Nekplooi was goed, da's het belangrijkste.
@Tevka: Succes meid, ik duim voor jullie ! @Stiertje: Het is inderdaad te gek voor woorden. Ik zou persoonlijk ook voor de bloedtest in belgie gaan.
@Stiertje: dat is inderdaad van de zotte. Ik lees wel vaker dat er op deze trisomies verder wordt onderzocht. Heb er nog nooit van gehoord dat dit niet vergoed zou worden (eerlijk gezegd nog geen moment over nagedacht dat dat niet vergoed zou worden). Wordt het ook niet vergoed als het op indicatie van de gynaecoloog gaat? Het zou toch niet moeten kunnen dat je voor zulke onderzoeken zelf ook al maar alternatieve routes moet gaan uitzoeken. Kun je het niet eens navragen bij de vk of het zkh, voordat je je zelf in een heel oerwoud stort?
@sneeuwmees: helaas, I'm on my own. Vk wist er überhaupt niks van. Dus ik was haar kennisbron. En gyn was vorige week wel zo vriendelijk om ons op de mogelijkheden te wijzen, maar hij kan er verder niks mee, omdat de test niet officieel in NL wordt aangeboden (want: niet-verzekerde zorg). Denk wel dat hij ons indien nodig zou willen verwijzen. College van Zorgverzekeraars heeft deze test gewoon nog niet voor vergoeding aangemerkt. Dus hoeft de verzekering 'm niet te vergoeden. Ze doen dat slechts in zeer uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld als je al eerder een miskraam hebt gekregen als gevolg van een vlokkentest/vruchtwaterpunctie. Een MMM-verleden is dus niet uitzonderlijk genoeg *sprak zij met de nodige ironie*. Ik ben het wel gewend inmiddels, om mijn eigen gevecht te vechten, zoals helaas veel meer MMM-meisjes. Maar word er zo langzamerhand wel eens moe van.
@ Stiertje:belachelijk die verzekeringen.En zo ontzettend krom soms!Deze test geeft veel minder risico en het lijkt me dat een vlokkentest of vruchtwater punctie ook niet gratis is(waarschijnlijk meer kost zelfs) Hier was het bloeden ogehouden en....sinds vanochtend weer terug.Joehoee,ben je eindelijk zwanger mag je nog maandverband gebruiken. Ik heb wederom de verloskundige gebeld maar er werd me duidelijk gemaakt dat een echo er niet inzat.Pas als het twee weken of langer duurde zouden ze me EVENTUEEL door willen verwijzen.Want(aldus haar)er is toch waarschijnlijk niks op te zien en het biedt daarom geen enkele meerwaarde.Nou...lekker dan.Je voelt je lekker serieus genomen zo!Maar als ik heel ongerust was moest ik wel weer bellen(wat denk je waarom ik nu bel??Ik heb hier een hele tijd gezeten met die telefoon...zal ik wel...zal ik niet,want ik hou er helemaal niet van en vind snel dat ik iemand "lastig val")nou,dat doe ik dus waarschijnlijk niet zo snel meer.We moeten het maar afwachten dus...
@Yj: wat belachelijk! Je zou toch juist van zulke mensen begrijpen hoe bezorgd je kan zijn in je zwangerschap. Ik heb het zelf helaas ook gehad, dat ik met bloedverlies naar het zkh belde en dat mij verteld werd dat dat er gewoon bij hoorde. Ik heb toen via een particulier echobureau een echo laten maken. Kostte me 25 euro, maar ik had wel mijn echo. Ik weet niet of die er bij jou in de buurt zijn, anders dat maar eens overwegen. En bij twijfel gewoon bellen. Ze zitten hiervoor, hoor!
We hebben over 3 en een halve week weer een (pret)echo staan gelukkig....(nou duurt dat natuurlijk nog best lang,maar toch...) Ik zei dat ze bijv. een laagliggende placenta zouden kunnen zien(dan wist ik in ieder geval waar het vandaan kwam...zou al veel schelen),maar volgens haar kun je met deze termijn nog geen placenta zien op de echo.Tsja....dan ben je snel uitgeluld natuurlijk. Bellen doe ik eerst niet weer denk ik.Krijg toch steeds het zelfde verhaal vrees ik...
Hallo meiden, Mag ik hier ook meeschrijven? Ik heb in juni een intake in DD. Mijn manementen staan in mijn onderschrift, gekozen voor DD vanwege lage AMH. Mijn Dhea waardes zijn al geprikt in DD, deze is prima dus ik slik (nog) niks. In Nederland nog geen behandelingen gehad dus ik weet echt niet wat me te wachten staat. Wil iemand me daar eens wat over vertellen? Na je intake komt dan een uitgangsecho en krijg je je medicatie en dan? En ik lees ook allemaal over lang en kort protocol spuiten, hoe worden jullie behandeld in DD?
@Klaasje: van harte welkom hier! Ik sta zelf nog helemaal aan het begin van alles, omdat ik vorige week donderdag pas mijn intake heb gehad en waarschijnlijk volgende maand kan gaan starten. Ik moet zelf ook alles nog aan den lijve ondervinden (verzekering, uitgangsecho en behandelplan), dus kan je op dit moment nog niet verder helpen. Gelukkig veel lieve meiden, hier, die ook voor mij altijd klaar staan met antwoorden, dus ga er helemaal van uit dat jij straks goed beslagen ten ijs in juni naar je intake kan!
Dankje Sneeuwmees, ik schrijf ook bij de Poffertjes, daar zitten een aantal mensn ook dubbel. Voor jou dus ook het diepe in, good luck. Ik heb al wel weer een nieuw woord/ding opgepikt van je; het behandelplan. Komt dus weer na je intake.
@stiertje welkom in nederland! Altijd van die afgezaagde protocollen en regeltjes! Ik krijg mijn medicatie a 300 per maand ok niet vergoed helaas! En in het buitenland is dat wel zo! In nederland lopen ze altijd 10jaar achter de feiten aan dikke ellende @yj81 bahh wat akelig meid! Jammer dat ze de placents nog niet kunnen zien! Als je nog lang blijft bloeden zou ik toch bellen hoor! @ klaasje welkom! Toevallig ik heb ook in juni mijn intake! Welke dag moet je?
@Klaasje: tijdens mijn intake zat Dr. S. al vollop achterin het dossier te schrijven. Hij bleek toen al medicatie opgeschreven te hebben (n.a.v. mijn NL medische dossier en de antwoorden die ik gaf op zijn vragen). Na de intake, als je mag starten, mag je bellen met de patiëntenservice NL. Dat is volgens mij Irma Hoestland. Die maakt dan een afspraak voor de uitgangsecho en ik denk dat je bij de uitgangsecho dan de recepten e.d. meekrijgt. Ik moet het ook allemaal over mee heen laten komen, maar met elkaar bij praten en informeren, komen we er vast allemaal!
Hey meiden, Hier ben ik weer. Even niet geschreven. Heb ook een drukke tijd achter de rug. Met pasen gewerkt, dagje naar de veluwse bron geweest om lekker te badderen en te bubbelen. Cliënt uitgezet en een cliënt overleden. En tot slot ook nog eens flinke ruzie met mijn schoonmoeder gehad. Ze had aan mijn tante verteld dat ik zwanger ben. En we hebben expliciet gezegd dat ze haar mond moest houden. Maar dat heeft ze dus doodleuk niet gedaan. Wit heet was ik. Heb haar nu een week niet gezien en het is allemaal wel wat bekoeld. Vanavond er maar eens heen met manlief. Kijken wat ze te zeggen heeft. Vandaag echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien!!!!!Vruchtje loopt mooi op schema met de termijn (scheelt 1 dag) Ik ga in het ziekenhuis onder controle blijven. Ik moet in het ziekenhuis bevallen, dus vind dat wel prettig. Ik ga weer met jullie mee schrijven en vooral duimen voor mooie bevruchtingen en testen!
Zo meiden ff ego : We zijn weer terug uit dusseldorf. Was druk!!!!! Waren er nog meiden van hier vandaag in DD? Van de 3 bevruchte eitjes heeft er maar 1 het overleefd tot vandaag en die is terug geplaatst. Ben super nerveus en erg bang voor slecht nieuws. Maar hoop dat we volgende week donderdag toch positief testen. Ik ga nu even verder met op de bank liggen relaxen.
Tevka wat fijn dat er toch een goed was. Ik hoop zo dat dit jullie kindje wordt! Veel succes met wachten tot de testdag. Verder even ego; We zijn voor de 12 weken echo geweest en alles was goed. Maagjes, hersentjes, blaasjes en 20 vingers geteld. Nieuwe uitgerekende datum 18 oktober dus ben spontaan 2 dagen verder. Joehoe!! Met 16 weken weer controle.