Tevka, Bedankt voor de bemoedigende woorden, ik probeer positief te blijven! Spannend voor jou! Duimen...duimen... Ddees, Ik gebruik nu 225 Gonal-F en 75 menopur. Dr. S vond dat ik eerst dit moest proberen, voordat ik we aan volledig menopur gingen denken. Ik weet niet wat de reden hiervan is? Gyn van P'rend heeft de kleintjes niet geteld of gemeten. Hij zei alleen dat het gewoon te vroeg was. Dr. S had alleen gezegd dat ik gewoon door moest gaan en donderdag weer FM. Ik hoop dat donderdag een betere echo gaat worden.... Succes met wachten! duimen.....duimen...
@sneeuwmees: ik wacht nu al 19 dagen op reactie van pno, heb vorige wk gebeld en het kwam er bijna aan....
Hallo meiden! Ik meld me ook weer eens Had een heerlijk druk weekend, van vrijdag t/m zondag volgepland met leuke afspraken! Jullie zijn wel een stelletje kletsmajoren hoor, in 5 dagen 12 pagina's volgeschreven . Ik ga mijn best doen om op iedereen te reageren! @ allen: bedankt voor de lieve reacties na mijn goede uitslag donderdag! We zijn nog steeds enorm opgelucht! @ Sneeuwmees: Ok, je FSH is dus ietsje verhoogd. Maar gelukkig nog wel in de buurt van 'normaal'. Leuk om elkaar misschien een keer live te ontmoeten. Moeten elkaars afspraken maar in de gaten houden! Het katje is super. Geeft absoluut afleiding van de zorgen. Ik snap dus heel goed dat jullie een hondje zouden willen nemen. Wij willen na jarenlang aan huis gebonden te zijn vanwege onze honden (vorig jaar is de ander overleden) even wat vrijer zijn, vandaar een katje. Maar er komt zeker ooit weer een hond! Schrikken trouwens, dat je man koorts heeft gehad. Ik ben daar ook zo bang voor, iedere keer als manlief een beetje keelpijn heeft, ben ik al zenuwachtig. Ik vind het een heel goed idee om je man's zaad te laten testen voordat je stijf staat van de hormonen! Goed van je trouwens, dat je 3 dagen bent gaan werken. Een beetje rust tijdens dit heftige traject is geen overbodige luxe! @ Bbibi: welkom! Heftig voor je dat je al zo tobt met je gezondheid en dan ook nog eens in dit traject bent beland. Heel veel sterkte gewenst en klets lekker met ons mee. Genoeg ervaringsdeskundigen zoals je al hebt gemerkt! Wat betreft je intakegesprek: je weet dat veel dames naar voren zijn geschoven he? Ik stond op 24 juni ingepland en werd na 1 keer bellen al naar 3 april verschoven! Aan de andere kant misschien ook prima om eerst op jullie nieuwe huis te focussen. Is jullie bod al geaccepteerd??? @ Elize84: ben je inmiddels helemaal hersteld van je hysteroscopie? Ik begrijp je gevoel helemaal, dat je je soms afvraagt 'waar ben ik mee bezig?'. En dat voor de meesten van jullie ook nog eens naast een baan! Petje af hoor. Ik zit heel toevallig thuis, omdat ik op projectbasis werk en er op het moment bijna niets te doen is binnen tv. Maar daar ben ik stiekem wel blij mee. Daardoor kan ik me helemaal focussen op wat komen gaat en voel ik me uitgerust en sterk. Maar ja, dat is niet voor iedereen haalbaar want er moet natuurlijk ook gewoon geld verdiend worden en als je een vaste baan hebt, kun je die niet zomaar on hold zetten! Ik raad het je zeker aan om met iemand te gaan praten. Dat je je gevoelens blokkeert en daardoor gelijkmatig overkomt, is misschien een prima tijdelijk overlevingsmechanisme maar op de lange termijn lijkt het me niet goed voor je, denk je niet? Wat een gedoe trouwens, dat je aan een infuus moet straks. Wel super dat dit soort onderzoeken in DD gedaan wordt en dat hopelijk nu alles ondervangen wordt! @ NinaD: poeh, ook voor jou een zware baan naast de mmm! Wat klinkt dat pittig zeg! Kun je bij je volgende poging wel wat meer de tijd nemen rondom de punctie om je voor te bereiden en te herstellen? Balen dat je last hebt van de hormonen. Ik heb er ook snel last van (had het bij de IUI hormonen al) dus ben benieuwd naar het effect van de hoge IVF dosis . Spannend, je volgende fm donderdag! Hopelijk zijn al die kleintjes dan ook lekker mee gaan groeien. Probeer je er maar een beetje aan over te geven. Je kunt er toch niets aan veranderen. Makkelijk gezegd, ik weet het. Maar zo probeer ik mezelf steeds te kalmeren als ik begin te piekeren. @ Girl86: wat bijzonder dat jullie weer dezelfde donor hebben als voor jullie dochter. @ Stiertje: meid, wat heb jij moeilijke dagen achter de rug. En nog. Moeilijke beslissing staan jullie voor. Ik vind het lastig om te bedenken wat ik zou doen. Ik vind zo'n punctie zo eng, je moet er toch niet aan denken dat het mis gaat. Veel sterkte met beslissen! Je echo is in ieder geval PRACHTIG!!!! ps belachelijk dat die bloedtest niet wordt vergoed. Wat lopen we toch achter in NL :x @ Loontje: thanks! Leuk dat jullie 2 katten hebben! Wel zwaar als je 's nachts wakker wordt (hebben wij nu ook, ze komt steeds op me liggen spinnen als ik slaap!), zeker aangezien Tygo jullie ongetwijfeld ook wel eens uit jullie slaap houdt? Of slaapt hij al keurig door? Hmmm.. sokken aan dus. Dat wordt lachen in mei @ Ddees: hou je het een beetje vol? Hoe voel je je? @ Djuuzie: wat heb je jezelf ongerust gemaakt! Balen. Maar gelukkig weer gerustgesteld! @ Monatoetje: je kunt gaan aftellen, fijn voor je! @ Kitty: en, ga je een extra echo doen? Leuk dat je het binnenkort gaat vertellen!!! @ linbabylin: succes morgen!!! @ yj81: wat zul je vreselijk bezorgd zijn! Gelukkig zit je ukje er nog, maar ik snap dat je pas gerustgesteld bent als het bloeden ophoudt. Ik denk aan je en leef met je mee!!! @ Juulzon: lief dat je nog zo met ons meeleeft! x @ Tevka: balen voor je dat er maar 1 eitje over is gebleven, maar hopelijk blijft 'ie zitten! Ik duim heel hard voor je!!! En wat lief dat je rustig aan moet doen van je man. Ben het overigens helemaal met hem eens @ Klaasje: gezellig dat je ook hier mee komt kletsen! Ik weet intussen al dat ze in DD alleen het korte protocol doen. Dus niet eerst aan de pil. Meteen beginnen met stimuleren en binnen 2 weken de punctie. Dat gaat dus lekker snel! @ Djuuzie: wat een verhaal van je schoonmoeder! Belachelijk. Dat ze niet eens reageerde op jullie nieuws, maar het dan wel door vertelt. Ik zou ook woedend zijn! Wel heeeeel fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Gefeliciteerd, wat een enorm hoogtepunt @ Aklina: wat fijn!!! Wow, wat moet dat bijzonder zijn, 2 kindjes in je buik. Voel je er al veel van? Ik kan me voorstellen dat je veel eerder iets voelt met 2 kindjes dan met 1. Dan is het meestal pas vanaf 16 weken geloof ik? Leuk dat jullie niet willen weten wat het geslacht is. Dat wordt een dubbele verrassing! @ allen: ik ben vrijdag ongesteld geworden. Meteen een afspraak gemaakt met Dusseldorf voor mijn uitgangsecho en behandelplan op 2 mei. The countdown has begun!!! Inmiddels ben ik gestart met spuiten voor mijn 6e IUI. Leek ons wel handig om de allerlaatste poging (poging 33 ) voor de IVF nog goed te benutten. Je weet maar nooit of de DHEA al effect heeft op mijn systeem Oh ja, nog een tip die ik kreeg uit de Chinese hoek: geen tampons meer dragen. Ik had geen idee dat die zo slecht voor je zijn, jullie wel? Ze worden gebleekt en dat bleekmiddel komt rechtstreeks je bloedbaan in via je vagina. Ook wordt katoen bespoten met pesticiden. Brrr, werkelijk nog nooit eerder over nagedacht maar ik ben voorgoed genezen. Is wel wennen om maandverband te dragen trouwens. Jak! Iedereen een fijne avond en succes met alles wat jullie nu bezig houdt! Liefs, Miss
@Miss: zo, je lag achter met lezen, maar je hebt in een bladzijde het hele topic persoonlijk te woord gestaan. Ik wil ook al bellen om een afspraak te maken. Ben zaterdag ongesteld geworden, dus kan nu ook weer voorzichtig vooruit rekenen. Rond welke periode wordt die uitgangsecho precies gepland. Ik verwacht mijn volgende menstruatie 3 mei. Zou mooi zijn als het op een van mijn vrije dagen gepland kan worden, zodat het werk nog even niet hoeft te weten dat we gaan beginnen. @Elize: dat wordt volgende week dan inderdaad maar eens bellen, want anders heb ik pas toestemming als ik al moet beginnen. @Ddees: jouw wachtdagen gaan ook al snel (voor jouzelf misschien niet). Hoe is het nu met die rare buikpijn die je had na het in de tuin werken? Nog meer vreemde klachtjes erbij gekregen?
Sjonge zeg, ik doe mijn best om mee te lezen en het allemaal te volgen, maar het is zoveel info dat ik het lastig vind om op iedereen te reageren. Dat ga ik dan ook maar niet doen. Miss, wij moeten ook 2 mei naar DD. Hoe laat worden jullie verwacht? Ik lees hier en daar over uitgangsecho berekenen wanneer je ongesteld bent geworden, maar wat gebeurt er wanneer de menstruatie super onregelmatig is? Voor iedereen hier: Fijne avond!
Miss, van die tampons dat zei mijn acupunctuur-mannetje destijds ook. Ook omdat met gebruik van maandverband er inwendig beter wordt schoongemaakt.... Heb het destijds wel gedaan, maar soms was een tampon toch echt praktischer... Succes iedereen! X
miss spannend jullie 2 mei echo +plan van aanpak!! hier 19 april... ja erg fijn dat dezelfde donor er nog was... maar een leuk weekend gehad dus!!
@FSK: het is inderdaad inmiddels een behoorlijk clubje hier geworden, waarbij iedereen ook nog eens in verschillende fases zit en met verschillende soorten behandelingen. Het beste kun je af en toe het lijstje even opzoeken, waar bij iedereen de stand van zaken staat (en evt. afspraken die nog gepland staan). Ik moet nog bellen voor een afspraak, maar grote kans dat die ook rond 2 mei gaat vallen. Het wordt nog druk daar, begin mei. @Elize: ik ga in ieder geval maar vast een afspraak in DD maken, dan staat die maar vast en een dezer dagen maar in de telefoon klimmen met PNO. Ik moet zeggen dat ze mijn declaraties tot nu toe redelijk snel verwerkt hebben. Maar dat waren ook niet zulke spannende voor hun waarschijnlijk.
Miss76, Wat aardig dat je zo uitgebreid op iedereen reageert! Wat fijn dat jullie nu ook richting behandeling gaan....spannend! Ik hoop dat je niet zoveel last van de bijwerkingen gaat hebben....en mocht dat toch zo zijn, luister aub sneller en beter naar jezelf dan dat ik gedaan heb! Ja, ik heb een hele drukke baan, normaal gesproken heb ik geen erg in, vind ik juist leuk, maar nu dat ik zo weinig energie heb, ging het niet meer. Op werk zeiden collega's al dat ik er uitgeput uit zag en toen gyn in Waterland zkh ook zei dat die hormonen alleen goed konden werken in een uigerust lichaam, heb ik me gisteren ziek gemeld. Niets voor mij om ziek te melden, maar wil absoluut niet de behandeling zelf verpesten. Nu maar duimen voor de FM morgen....vingers crossed! @Uitgangsecho's, Wanneer je de echo op dag 1-3 van de cyclus in DD wil maken dan kun je CD1 bellen met ze, maar wanneer je de echo's in NL wilt maken dan willen ze liever dat je een afspraak maakt in de laatste week van jouw cyclus, zodat ze een voorlopige echo maken en behandelplan bespreken. Wanneer geen cystes dan hoef je geen echo op CD 1-3. Laatst genoemde afspraak wel snel maken, want anders loop je risico een cyclus te moeten wachten door de drukte.
Misschien een idee om je temperatuur curve bij te houden dan kan je na een paar maanden zien of er iets van regelmaat in zit. Bv altijd 13 dagen nadat je temperatuur omhoog gaat(eisprong) weer naar beneden. Ofzo. Even een grafiekje maken en dan wordt het wel duidelijk of niet. Geen garanties Heeft mij wel erg geholpen. Andere geloven er niet zo in. Bij mij was het erg onduidelijk wanneer mijn menstruatie begon ivm tussen tijds bloedverlies. Promt was mijn cyclus ook van slag. Ik heb 10 dagen voor mijn menstruatie mijn uitgangs echo gehad terwijl dit normaal een dag of 6 voor je menstruatie is. Volgens mij als het maar na je eisprong is. Ja nog een paar dagen, wordt gek van mijn lichaam. Wel af en toe zere borsten, zere tepels. En die buikpijn als ik me heb ingespannen. Meestal is het de volgende dag weer over, maar vanmorgen leek het wel menstruatie pijn. Terwijl ik dat eigenlijk nooit heb voor/tijdens de menstruatie. Het is gelukkig wel weer weggetrokken. En raar, heel erg veel zin in sex, terwijl ik dat normaal niet heb. Terwijl klaarkomen toch wel een steek geeft. Sorry voor de details. Het kan natuurlijk ook allemaal van al die medicijnen komen? ? ? @NinaD Ja menopur is een paarden middel. . .terwijl ik daar ook een hele hoge dosis van nodig had. Succes . . . . Helaas welkom nieuwe. Succes iedereen.
@Ddees: mijn man was ook erg blij met mij toen ik zwanger was...hihi.. Ik hoop dat jouw verhoogde libido bij jou dezelfde 'oorzaak' heeft. Het zijn inderdaad wel veel en hoopvolle klachtjes. Maar zag dat je ook utro gebruikte, dat maakt het dan weer lastig om op 'echtheid' te beoordelen. Had jij er nu 2 laten terugplaatsen (sorry, ben het even kwijt). Nog 3 daagjes dan zullen we het weten.
@sneeuwmees: Maar 1 helaas, we hadden maar 1 bevruchte emmy. Ik snap best dat je niet alles van iedereen kan onthouden, kan ik ook niet De vorige keren had ik in het begin altijd erge zere borsten, maar dan de laatste dagen niet meer. En die buikpijn heb ik nog nooit gehad. Terwijl ik altijd de utro heb gebruikt die andere 2 dingen zijn nieuw voor mij. Weet niet goed wat die voor bijwerkingen geven in deze behandelingen. Staan natuurlijk wel dingen in de bijsluiter, maar dan wordt het voor een ander doel gebruikt. Die laatste wacht dagen zijn verschrikkelijk . . . .
Ddees : erg he op dat bankje zitten wachten. Ik zit pas op dag 2 na tp maar denk al van alles te voelen en herkennen van mn vorige zwangerschap. Hahahaha
Dank je voor je antwoord Ddees, ik wacht maar af wat Dr S te vertellen heeft 2 mei. Pfff, wat duurt dat nog lang...
Hoi iedereen, Ik lees al een tijdje mee met jullie en wil graag mee komen kletsen als jullie dat goed vinden. Mijn man en ik zijn al bijna 5jaar aan het hopen op een zwangerschap. Mijn man is verminderd vruchtbaar. Helaas na 10x IUI en 1xIVF nog geen resulaat. Omdat ik erg teleurgesteld was hoe NL met behandelingen omgaat, zijn wij overgestapt naar DD. Afgelopen donderdag intake gehad. WAUW wat gaf dit een goed gevoel! Dr S zag gelijk het probleem (vroegere operatie van man) en weet hoe hij dit aan moet pakken. We zijn nu nog aan het wachten op de bloeduitslagen en vlg week donderdag belt hij me met het behandelplan. Spannend!!
Liz welkom. Wat fijn dat DD bestaat! Klinkt als een goed perspectief voor jullie, laten we het hopen! Ddees moest lachen om je libido. Wat een verschil met mij. (Nu we het er toch over hebben haha) al drie maanden totaal géén zin! Wat zitten lichamen toch gek in elkaar... Weer even meelees modus. Hier weinig te melden.
Liz, Welkom! Ik hoop dat DD ook jullie veel goeds gaat bringen! Ddees, Dat is nou een bijwerkingen waar jouw man er ook wat aan heeft..... Spannend! Duimen dat het allemaal goede signalen zijn! Duimen...duimen... Dreamer, Ze zeggen dat het in de tweede semester helemaal goed komt met libido! Mijn man heeft helaas niets aan mijn bijwerkingen.....ik probeer me rustig te houden en hij blijft gelukkig geduldig en aardig! Ik was vandaag toch nog blij dat ik me ziek heb gemeld. Gisteren voelde het nog heel gek om ziek te melden. Ik heb vandaag veel op de bank gelegen en totaal geen erg in gehad. Normaal lukt dat echt niet! Ik had gelukkig geen hoofdpijn, rust werkt dus toch! Helaas lukt het niet mijn zorgen los te laten. Ik hoop dat ik morgen wat positiefs hoor! Helaas is de echo pas 's middags......ben erg benieuwd! Willen jullie duimen?
@libido: nou, ik zit eigenlijk wel een beetje te wachten op dat enorme libido van het tweede trimester. Voor mijn vriend is het op dat gebied de laatste tijd een beetje armoe troef geweest @Nina: ik duim voor je!
Liz : welkom. Hopelijk snel het gewenste resultaat! NinaD : Toch goed dat je je ziek heb gemeld! En natuurlijk duim ik voor je! Morgrn weer naar mn favo apotheek maar niet heus. Ik heb. Niet genoeg progynova in huis. Hopelijk hebben ze dat op voorraad anders word ik gek. Ze hebben zo'n slechte service. Ik zit te denken om naar een andere apotheek te gaan want ik word hier niet vriendelijk geholpen.