@Nina: goed dat je even pas op de plaats maakt en jezelf ziek gemeld hebt. Ik hoop op een mooie echo voor je morgen! @Tevka: mag ik vragen waarom je progynova moet slikken na de tp? Hopelijk werkt de apotheek mee. De mijne is ook niet fijn (met name over de lange wachttijd), maar in het algemeen denken ze wel mee met de medicijnen voor de ivf.
Wat lief! Hou contact Effe afwachten op morgen. Sneeuwmees: ik weet eerlijk gezegd niet precies waarom ik progynova moet blijven slikken. Maar heb het 2x nagevraagd. Ik vraag meestal niet "waarom". Ik volg braaf....
progynova is om het baarmoederslijmvlies dik te maken/houden.Ik nam het ook met de cryo's.Alleen niet na de terugplaatsing meer Mocht je het nodig hebben;Geef maar een gil!Ik heb afgelopen week ook al de menopur die ik over had naar iemand opgestuurd.Weg met dat spul
@Tevka: ik had erop zitten googlen en vroeg me af of dat ook iets voor mij kon zijn. Ik heb na mijn eisprong (vlak voor mijn ongi) vaak jeuk 'van onderen'. Dat heeft te maken met hormoonschommelingen. Heb wel eens het idee gehad dat ik dan misschien ook wel een bepaald hormoon tekort kom, waardoor het zwanger worden misschien wel moeizamer gaat.
Ik heb bij deze cryo poging ook progynova voor en na de tp geslikt tot aan de achtste week zwanger. Om inderdaad het oestrogeen constant te houden. Tot de 12de week ook utro. Nu lekker overal van af. Nog wel veel menopur over😉(pb voor wie wil)😉
@Aklina: zal dat van dat oestrogeen eens onthouden. Die jeuk die ik heb komt ook (volgens mij) omdat dat oestrogeen ineens schommelt en minder wordt, en dat is ook nodig voor een zwangerschap. Vandaar dat ik de laatste keer ook utro heb gebruikt om eens te zien of dat hielp. De jeuk bleef daardoor ook al langer weg. Zal zo eens naar DD bellen om me aan te melden. Stom is dat, dat ik alles al een half uur klaar heb liggen om te bellen, maar het toch steeds uitstel. Vind het toch wel spannend.
Net naar DD gebeld, maar de dagen voor mijn ongi zitten ze al helemaal vol. Daarnaast ook nog eens 1 mei dat ze dichtzitten en dr. S. die een paar keer er niet is, blijkbaar. Ik moet nu waarschijnlijk een week voor de ongi al een keer langskomen en dan op dag 8 nog een keer voor een uitgebreidere echo. Ze moet me nog terugbellen, want ze moet dit allemaal nog navragen en regelen. In het ergste geval een maand wachten, omdat ik niet terecht kan voor de uitgangsecho. Nog gevraagd of de koorts van mijn man evt. 'kwaad' kon, maar zij zei dat dat geen probleem was. Nou ja, heb mijn best gedaan en het gemeld.
Sneeuwmees wat spannend dat je gebeld heb! Nu ff afwachten tot ze terug bellen. Nou hier vanmorgen naar de apotheek geweest en ze zei dat ze het normaal morgen in huis hebben. Nou daar gaan we maar vanuit. Heb net ook testjes gekocht. Maar die moeten nog een weekje wachten.... Spannend!!!
@Tevka: fijn dat de apotheek alles op tijd in huis zal hebben. En jij bent dus ook al goed voorbereid met de testjes in huis! Gaat dus helemaal goed komen bij jou! Ben nog steeds niet gebeld door DD. Blijkbaar een heel probleem me er ergens tussen te proppen. Mijn man zit nu ook al weer de nodige tijd aan de telefoon, dus wie weet hebben ze het wel geprobeerd in de tussentijd. Nou ja, we kunnen niet meer doen dan afwachten. En aangezien we al vanaf december aan het wachten zijn, kan dat ene dagje er ook nog wel bij.
iemand hier nog interesse in een paar dipstick zwangerschapstesten en 3 clearblue digitale ovu testen toevallig?Ik ben aan het opruimen
Balen..... Net FM gehad, links 1 follikel van 16,5, rechts 3 hele kleintjes, de hele kelintjes links wilde hij niet tellen. Gyn in waterland zkh was al heel snel met "deze cyclus moet afgebroken worden", maar hij wilde mijn vragen verder niet beantwoorden en wilde ook de kleine eitjes niet goed tellen......heel irritant! Heb alles weer door gebeld naar DD en wacht nu weer op een antwoord.....
@Nina: wat balen, meid! Hopelijk belt DD snel terug (zit zelf vanaf vanmorgen ook nog op een telefoontje te wachten). Je kan toch best even iets langer doorspuiten zodat die kleintjes er nog bij getrokken kunnen worden. Vindt het wel een beetje voorbarig om op de 2e fm al te zeggen om dit maar af te breken. Hopelijk weet Dr. S. raad.
Ik weet het ook niet meer.....ik zou toch denken dat die kleintjes belangrijk zijn..... Ik vind het jammer dat hij snel zijn mening wou vertellen, maar vervolgens geen vragen wilde beantwoorden. Ik werd net gebeld door DD met de vraag wat voor medicatie ik gebruik.......hoort dat niet in mijn dossier te staan? Weer wachten....pfff
@Nina: je zou verwachten dat zij je dat zouden moeten kunnen vertellen en evt. of je daarin iets kan veranderen. Kan me voorstellen dat je moedeloos wordt van dat wachten.
Ja, ik hoop dat er nog hoop is met evt verhoging of verandering van de hormonen. Na alle ellende met die bijwerkingen zit ik niet te wachten op een afbreking...... Dit is het nadeel van echo's in NL. Ik hoop dat ze zo belt!
Nina, Balen dat er 1 follikel harder groeit dan de rest. Ik had ook steeds de eerste paar fm's geen groei maar uiteindelijk op dag 19 pas een follikel van 18 mm. Die van 16.5 gaat het waarschijnlijk wel verpesten voor de rest. Die haalt alle medicatie naar zichzelf toe waardoor de rest dus niet mee komt. De andere kleintjes zijn nu dus van ondergeschikt belang. Of het er nou 5 of 15 stuks zijn... zolang ze niet groeien heeft het geen waarde. Vandaar dat de gyn die niet telt/meet. Deden ze bij mij in de vu en in DD ook niet hoor. Alleen de follies groter dan 10 mm werden geteld. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid. Maar ik zou zelf liever een poging afbreken en opnieuw beginnen dan een punctie met maar 1 eicel als opbrengst. Veel succes met wachten!!!