Hoi Alkina, Bedankt voor uitleg! Dit was een van mijn vragen die hij niet wilde beantwoorden....verwees me steeds naar DD. Ik ben benieuwd wat dr S gaat zeggen. Ik wil zeker geen punctie met 1 follokel. Het is nu dat ik gewoon wil weten waar ik aan toe ben, dan weet ik tenminste waarvan ik precies baal.... Vraag me af wanneer ons tijd gaat komen.
@Nina: nog steeds niet teruggebeld? Ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Ik was aan het werk en toen hebben ze eind van de middag gebeld vanuit DD. Heb op 26-4 (een week voor mijn ongi) een uitgangsecho en behandelplan. En dan op CD8 moet ik terug op 10 mei. Mijn man had begrepen dat dat voor een gesprek was (geen echo). Ik snap niet waarom ik op dat moment in de cyclus als ik het behandelplan al heb gehad, nog moet komen voor een gesprek. Nou ja, ik laat het maar op me afkomen en hoor het de 26e wel. Volgens mijn man was de vrouw aan de lijn erg chaotisch en had het duidelijk even niet allemaal even helder.
Nina ben je nog terug gebeld door DD? Sneeuwmees heeft een date met S! Vraag: heb vandaag een rekening van 1900 euro gekregen. Ga nu ff alles declareren. MAAR waren er behalve AHatching nog meer dingen die niet te declareren zijn en vooral niet moet opsturen? Ik zit overigens bij VGZ.
Wat een stress........net thuis gekomen... Ik ben uiteindelijk rond 17:30 gebeld door assistent A die het allemaal niet meer trok vandaag. Zij was inderdaad redelijk chaotisch, maar probeerde wel aardig te blijven. Dr. S wil dat ik gewoon doorga met alles en zaterdag weer echo. Ik weet dan helaas niet wat hij echt denkt. Wij gaan zaterdag dan naar DD, aangezien ik nu echt met hem zelf wil praten en hij zelf kan kijken hoe de ovaria eruit zien. Omdat ze zo laat belde, kon ik met de herhaalrecept niet meer naar de apotheek en morgen bestellen zou te laat zijn......gelukkig is de apotheek in Waterland zkh 24 uur open, maar Gonal-F hadden ze niet meer op voorraad. Alle andere ziekenhuis apotheken in de regio wilden het niet geven, aangezien ik geen patient ben bij hun.....pfff.....het was intussen een uur verder. Toen ik Waterland terug belde dat ik dan maar menopur wel kwam halen, zeiden ze meteen "kom maar we regelen wat"...... Ze hebben mij een setje Gonal-F van de afdeling gyn gegeven, dus eigenlijk bedoeld voor zhk intern. Ik moet het wel zelf mengen enz, maar ben allang blij! Ik kon even hun aardigheid niet geloven, echt super lief!!! Vooral vandaag ben ik erg blij dat ik nu niet hoef te stressen over injecties voor de komende dagen. Gewoon weer afwachten......weet niet waar ik me op in moet stellen. Sorry, vandaag was ik alleen met mezelf bezig....... Sneeuwmees, Gelukkig dat je een date hebt gekregen.... Tevka, Sorry geen ervaring met VGZ. Succes!
@Nina: dat was even spannend met de medicijnen. Mijn zkh in NL heeft ook altijd een voorraadje (met door andere patiënten ingeleverde medicijnen) waar ik wel eens wat uit mee heb gekregen. Maar ik denk als ik in DD zou lopen, ze in mijn eigen zkh niet zo toeschietelijk hiermee zullen zijn (als die van jou). Goed dat je zaterdag in DD langs kan komen. Laat hem maar even met eigen ogen kijken. Een vriendin van mij had ook een dominant follikel en haar poging zou ook misschien afgebroken worden, maar bij haar was het bij de volgende echo ook nog goed gekomen (en ze is nu zwanger van deze poging). Ik hoop dus ook op goed nieuws. Die assistent A (met Limburgs accent) zal ik dan ook wel gehad hebben vandaag. Toen ze eind van de middag naar mijn man terugbelde, wilde ze de datum doorgeven, maar toen zag ze een naam op die plek in de agenda staan. Dus zij heel verbaasd, hoe kan dat nou? Er staat op dat tijdstip al een mw..... Maar toen zei mijn man dat dat klopte, dat ik dat was. Ze was duidelijk helemaal de kluts kwijt met meisjesnaam en getrouwde naam enz. En blijkbaar ook vergeten dat ze me zelf al onder die naam in de agenda had gezet. @Tevka: goede vraag, maar ik kan je helaas niet helpen. Het gaat volgens mij om evt. extra opties, zoals AH en de embryoscope e.d. Maar hoop dat de ervarings-experts hier je beter kunnen informeren. Weet ook niet of alleen PNO zo moeilijk doet hierover. Misschien dat andere verzekeringen het zo uitbetalen. Ik kan dus toch deze maand van start, maar als ze al zo druk zijn voor de uitgangsecho (voordat je zelfs maar kan starten) vind ik het toch wel zorgelijk voor latere afspraken (met punctie e.d.). Maar goed, ze hebben vaker met dat bijltje gehakt. Toch blijf ik het vreemd vinden dat ik op CD 8 nog naar DD moet komen voor een gesprek. Als het goed is, ben je dan toch al met spuiten begonnen? Waarom bellen ze ook uitgerekend terug als je zelf even niet thuis bent.
Sneeuwmees, Jij ook nog wakker! Ik word blij van die positieve verhalen! Ik hoop ook heel graag dat het allemaal goed gaat komen, hoewel ik nu even geen voorstelling van heb. Vanmiddag begon ik me alvast op in te stellen dat we naar de volgende ronde moesten, maar nu dat dr S toch door wil, krijg ik weer hoop en toch ook weer bang voor teleurstelling......... Zoals jij zegt hij zal wel vaker met het bijltje...... ik hoop dat hij weet wat ie aan het doen is! Ik had echt geluk met de apotheek van waterland zkh. Het is zo jammer dat al die andere ziekenhuis apotheken zo raar doen. Ik vroeg nl niet om gratis medicatie, maar gewoon op recept. Ik hoop voor je dat het voor jou allemaal soepeler zal verlopen! Assistente A is trouwens nog niet zo bekend met hoe alles in zijn werk gaat daar. Ik denk dat je op CD8 gewoon een echo krijgt bij dr S en een zeer kort gesprek terwijl jij je aan het aankleden bent en hij naar de volgende wil gaan....
Nina, wat een ellende met DD en deze ronde. Veel succes zaterdag! Ik hoop dat dit alsnog een succesvolle poging wordt!
@Nina: Wat een stress gister. Gelukkig heb je je medicijnen en kan je zaterdag naar DD. Ben heel benieuwd wat Dr. S. zal zeggen. Ik hoop dat die kleintjes toch ook nog ff lekker gaan groeien.
@Tevka, volgens mij is het alleen AH dat je niet moet declareren bij je zorgverzekering. Wij hadden embryoscope ipv AH en ik heb alles gedeclareerd bij PNO en ook alles (uiteindelijk) vergoed gekregen. @all: dames, ik heb nog wat snoepjes liggen die ik nu niet meer lust. Dit is voor de goede verstaander . De snoepjes staan ook wel bekend als mutsebollen. Wie ze graag wil hebben: PB me ff, dan kun je ze krijgen.
@Tevka:AH inderdaad niet declareren,voor de rest hebben ze bij mij alles vergoed.Alleen de laatste 2 rekeningen niet,maar dat was omdat ik al over het tweemaal Nederlands tarief heen zat(was echt een hele dure poging,de laatste.Maar dat zal me een worst wezen nu gezien het resultaat)We hebben al met al zo'n 400 euro bij moeten betalen nu denk ik.... @nina:Wat super van het ziekenhuis van de gonal!!!En hoop echt dat je deze poging voort kunt zetten!!
Als het goed gaat qua bloedingen heb ik ook nog snoepjes over(ben vandaag weer gestopt met de m.bollen
Zijn er hier eigemlijk ook dames die zelf betaalde pogingen gaan doen? Ik krijg soms pbtjes van dames die hopen dat ik nog iemand weet. Let me know!!!
Ik ben ook heel lang op zoek geweest naar dames die zelf een betaalde poging doen, maar ik heb niemand kunnen vinden *zucht*
Meiden, vraagje. Jullie weten dat PNO mijn poging niet wil vergoeden, omdat ze echt naar het getal kijken, en DD poging 5 was. En wij zijn het hier uiteraard niet mee eens, dus we hebben de rechtsbijstand ingeschakeld. De medicijnen heb ik vreemd genoeg vergoed gekregen, maar ik heb uiteindelijk ruim 3000 euro zelf moeten betalen. En de rechtsbijstand heeft natuurlijk van alles van me nodig. Ik kan me herinneren dat een tijdje geleden een voorbeeld van een brief hier stond. Wil diegene mij een PB tje sturen? En alle tips / suggesties zijn van harte welkom!! Mij help je er enorm mee! En over de mutsebollen, ik heb woensdag net weer gehaald....Iig bedankt voor het aanbod! en toch nog meer egoberichtjes, want woensdagavond heb ik een echo gehad. Heel lief weer geregeld voor me door een vriendin en ik heb een super echo gehad. Ondanks de ellende met het verliezen van een embryo doet de tweede het hartstikke goed. Hij bewoog ook mooi voor de camera. Echt apart om dat te zien! Ik ben helemaal verliefd .
Hebben jullie van tevoren ook aan PNO doorgegeven dat jullie bv van embryoscope of imsi of andere extra's gebruik gingen maken? Of alleen het ivf of icsi tarief en de aanvraag? Pno heeft een achterstand. Ik wacht nu al 3 wk op goedkeuring, maar na weer gebeld te hebben komt het er nu echt aan... Vind ze trouwens altijd erg aardig aan de telefoon! Ik lees dat het erg druk is in DD. Denk dat wij ook niet eind april maar eind mei gaan starten. Oh wat ik me afvroeg..jullie moeten soms nog veel regelen qua medicatie. In ned had ik alles al ruim van tevoren in huis. Krijg je in DD alles maar voor enkele dagen ofzo??
@Elize: ik kreeg de recepten mee na de laatste echo in DD voorafgaand aan de start van de behandeling. @Kitty: wat fijn dat je nu toch kunt genieten van het overgebleven wondertje in je buik!
Hoi dames, Vandaag gelukkig alweer meer gewend aan het idee dat dit keer het waarschijnlijk niet gaat worden. Gisteren was zo'n stressvolle dag dat ik vannacht tot 4 uur wakker heb gelegen. Ik ben heel erg bang voor het ergste, ook al heb ik nu geen reden daarvoor. Ik vraag me af of dr.S midden in de drukte en chaos daar nog echt de juiste aandacht heeft voor iemand met zo'n lage amh als ik. Ik hoop dat hij me morgen meer vertrouwen kan geven. Snoepjes ik weet niet eens of het dit keer nodig gaat zijn. Recepten zijn voor mij heel rommelig gegaan. Bij de laatste su moest ik er zelf steeds naar vragen. Ik zou genoeg hebben voor 10 dgn, maar al snel merkte ik dat het heel snel ging met de neusspray, zodoende zelf herhaalrecept gevraagd, die ik net op tijd kreeg gezien de besteltijd in NL. Ik was 2 menopur flacons kwijt geraakt door lekkende wegwerpspuiten, maar zij wilden geen herhaalrecept schrijven tot na de echo van gisteren....... Kortom zelf blijven mee denken en op tijd bellen! Sorry voor mijn geklaag.....ik stop nu met zeuren..... Kitty, Erg blij voor je! Geniet ervan en succes!
@Maartje: ik heb nog twee pogingen tegoed (als PNO wil meewerken). Maar we willen evt. nog 1-2 pogingen zelf betalen dit najaar/begin volgend jaar (al hopen we dat niet meer nodig te hebben). Jammer dat er op het forum niet een apart topic (onder toezicht van een beheerder) mag komen voor overgebleven medicijnen. Het is zulk duur spul en er ligt her en der nog zoveel in de koelkasten waar anderen weer erg blij mee gemaakt kunnen worden. Ik denk dat meiden uit de mmm helemaal geen winst-oogmerk hebben, maar dat ze gewoon graag anderen willen helpen omdat ze weten wat de mmm inhoudt (en wat het kost). @Nina: fijn dat je weer wat rustiger bent. Het is ook zo'n stress gedoe als een poging net even anders loopt dan gepland. Hopelijk hoor je morgen hoe nu verder. @Elize: ik houd zelf ook mijn hart vast voor de drukte. Als het inplannen van een uitgangsecho al zo veel voeten in aarde heeft.... Ik heb helaas mijn leeftijd niet mee en heb het idee al vanaf december 'aan het wachten' te zijn, dus ben blij dat we kunnen starten, maar dus wel met een dubbel gevoel na mijn telefoon gesprek van gisteren.