ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @FSK: bij mij hebben ze op AMH, DHEA en testosteron en vrije testosteron getest. En dat was dus 125 euro. Had dr. S. voorgesteld om op zoveel dingen te prikken?

2. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Bij mij was schildklier en testosteron eerder al geprikt in Ned. Uit D is pas bij immuunonderzoek geprikt. Dhea nog nooit.

3. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat niet, maar ik had ergens anders gelezen dat het goed was om ook vt D te laten testen. Ik heb dus gebeld voor de intake of ik al kon laten prikken, dat scheelde weer tijd. Ik wilde AMH, DHEA en vit D. Dit was de rekening die ik daarvoor kreeg. Er zijn inderdaad meer dingen getest, maar daar heb ik zelf niet om gevraagd en Dr S dus ook niet.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @FSK: ik had ook om die reden gebeld, of ik niet eerder kon langskomen, zodat de uitslagen al bekend waren bij de intake (om tijd te besparen). Die assistente vroeg toen waarop geprikt moest worden. Ik vond dat en rare vraag, want ik dacht dat dat bij hun een standaardlijstje was. Ik zei toen ook dat ik dat niet wist, maar dat ik ervan uit ging dat er op een paar standaard dingen geprikt werd bij de intake. Zij noemde toen deze dingen op. Vitamine D3 ben ik niet op geprikt, maar moeten mijn man en ik wel allebei gaan slikken (in hoge dosering 2000 IE), net als allerlei andere vitamines.

5. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreemd allemaal dan hoor.....
    Mijn vit D was te laag zei dr S en ik slik nu ook 2000.

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ddees, ik las dat je poging zeer waarschijnlijk is mislukt. Wat een domper, zeker omdat jullie een andere gevoel hadden dit keer. En extra zuur omdat jullie de poging zelf hebben moeten betalen.

Desire, balen dat jij ook echt alles zelf hebt moeten betalen.

Monatoetje, ik zat vorig jaar bij Interpolis en heb de intake en de bloedtest vergoed gekregen. Niet gelijk, want ze dachten dat ik de poging daar wilde doen, maar ik heb gebeld en de situatie toegelicht. Voor de verwerking wilden ze nog een verwijsbrief van de huisarts hebben. Dat heb ik geregeld en ik heb ruim 200 euro vergoed gekregen.

Dit jaar dus bij PNO, en omdat Dr S op het formulier had ingevuld dat ik al 4 pogingen heb gehad (terwijl er niet om een aantal wordt gevraagd!), krijg ik deze poging niet vergoed. Ik ben met mijn recepten naar het streekziekenhuis gegaan waar ik ook mijn echo's heb laten doen. Geen enkel probleem en ik vind het juist raar dat je direct moet betalen! Want ik had verwacht dat ik achteraf een rekening zou krijgen en als je dan een brief van PNO krijgt en daarin staat dat je de medicijnen vergoed krijgt, dan ben je natuurlijk superblij!

En Desire, ik kan me je situatie heel goed voorstellen. Ik heb hier ook last van (gehad) en ik denk andere meiden hier ook. Mijn rechtsbijstand zei ook dat als de verzekering zo moeilijk gaat doen, de zorgkosten alleen maar hoger worden, omdat we al zoveel stress hebben. Het werkt dus alleen maar averechts. Dit soort dingen kunnen we er echt niet bij hebben. Neem echt je tijd om het te verwerken, ga lekker een paar dagen weg, en praat erover. Desnoods met professionele hulp. Misschien kan je via je werk met iemand praten. Heel veel sterke iig!

Dreamer, ik zou nog wel voorzichtig zijn, want bij 13 of 14 weken en dan het geslacht al zien? Ik hoorde dat 15 of 16 weken beter is. Maar misschien heeft hij het goed hoor, maar toen ik het las dacht ik oei, straks is het toch een meisje. Maar voorzichtig gefeliciteerd met een jongen!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Volgens de nub-theorie zouden wij ook een meisje krijgen, maar ik houd nog maar even een slag om de arm als ik dit zo hoor. Meisje zou wel leuk zijn, want mijn broer krijgt een jongetje (zij lopen 5 weken voor op ons). Anyway: gezond is natuurlijk het allerbelangrijkst, etcetera etcetera.

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @miss76 bedankt voor je lieve reactie! We hebben idd vrijdag het huis gekocht dus even afleiding van het zwanger zijn gelukkig!
    Maar is iedereen naar voren gehad met afspraken? Vreemd ik ben niet gebeld en wacht al heel lang! Maarja ik moet sowieso nu toch nog sowieso 1 iui poging doen in nederland dus prima sluit het mooi op elkaar aan! :)
    Jij ook nog een iui poging dus? Spannend hoor heel veel succes!!

@all ik lees geregelend even mee maar jullie kletsen super veel dus ik kan het niet bijhouden! Maar wil even laten weten dat ik onwijs veel aan jullie info heb! Dus dankjewel daarvoor! X

9. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Ben ook nog steeds wel voorzichtig hoor en geloof pas echt helemaal dat het een jongen is als mijn gyn het over twee en een halve week bij de volgende echo bevestigd. Ik denk echter dat het haast niet kan missen aangezien het deze keer niet gebaseerd is op de nub theorie maar bevestigd is met een zogenaamde potty shot. De echo van de onderkant staat in mijn map voor de liefhebber...

10. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Stiertje ik wil niet zeggen dat de nubtheorie niet werkt. De echoscopiste vond het bij ons een meisje volgens de nubtheorie, maar ze vond de theorie maar stom en stond er niet achter dus heeft helemaal niet fatsoenlijk gekeken. Toen ik eergisteren de foto's eens goed bekeek zag ik er alleen naar jongens in en geloofde haar dus opeens niet meer. Volgens Jan Koning had ik idd gelijk...

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wat je op internet leest over de nub-theorie is dat 'ie wel redelijk betrouwbaar moet zijn bij 13 weken. En de gyn heeft wel z'n best gedaan om te kijken. Nou, ben benieuwd. Nog tot eind mei wachten, dan hebben we de 20-wekenecho, en dan maar hopen dat ze/hij er goed voor ligt!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: heb vaak over de nub-theorie gehoord, maar wist eigenlijk niet precies wat het inhield. Ben heel benieuwd of de nub bij jou klopte. Nog een weekje of 6 wachten dus. Lijkt me wel raar als je al helemaal aan het geslacht van je kindje gewend bent en je moet ineens schakelen.

Hebben jullie ook al bij de chinese geslachtskalender gekeken? Bij mij klopte hij toen.
    Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

13. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Sneeuwmees ik ken de Chinese kalender maar heb er al een tijd niet meer naar gekeken. Als hij al zou kloppen, dan geldt dat uiteraard niet bij ICSI aangezien daar helemaal niets natuurlijks aan is, maar een dokter bepaald wie het winnende zaadje wordt.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Haha, die is grappig. Leeftijd van de moeder: op het moment van 'conceptie' neem ik aan? Dan zou het een jongetje worden.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dreamer: oh, zo heb ik het nog nooit bekeken dat dat bij ICSI natuurlijk anders werkt. Ik weet dat je het ook met een korreltje zout moet nemen, want het klopt ook regelmatig niet. Woon jij in Gelderland, dat je bij Jan de Koning terecht kwam?

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: inderdaad de maand van de conceptie!;) Nou, jouw nub was een meisje, de chinese kalender een jongetje. Het wordt nu wel heel spannend die 20 wkn echo! Heb je zelf eigenlijk een voorgevoel? Ik heb mijn hele zwangerschap zo duidelijk het gevoel gehad dat het een jongetje zou worden (en dat klopte dus ook).

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: mijn algemene gevoel, al lang voordat ik zwanger werd, was dat ik een zoon zou krijgen. Maar nu heb ik er niet een heel specifiek gevoel bij. Behalve dat ik het helemaal supergeweldig zou vinden als het een meisje zou zijn. Ach, we wachten gewoon af, het is 50/50 kans. Als het gezond is, is dat het allerbelangrijkst (ook gezien de uitslag van de combitest; we zijn nog steeds aan het dubben over wel/niet bloedtest in België).

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stiertje, die keuze is ook niet van de een op andere dag gemaakt. Wat je ook kiest, als jullie er maar een goed gevoel bij hebben.
    En ga jij niet om een extra echo vragen om het geslacht te weten? Ik heb nog geen afspraak voor de 20 weken echo, maar ik weet wel dat ik rond de 15 a 16 weken om een extra echo ga vragen bij de verloskundige.

Hoe is het weer trouwens bij jullie? Hier komt voorzichtig de zon door en het is niet koud, maar toch een beetje teleurstellend gezien de verwachting.

19. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het met 13 w ook nog wel erg vroeg om te zien wat het geslacht is.. Vriendin van mij heeft zo'n boek met plaatjes van ontwikkeling van embryo, Op bepaald aantal weken ziet het geslachtsdeel eruit als een penis, maar bij een meisje groeit het uit tot een clitoris en is het een jongetje groeit het uit tot een penis... Volgenmij is dat rond dit aantal weken dat jij nu bent dreamer!Ken ook iemand waarvan ze rond 13 weken dachten dat het een jongetje zou worden maar met 16 weken was het toch echt een meisje :) Maar ach jongetje of meisje, als het maar gezond is :)!
    X

20. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi dames,

Wij hebben onze poging afgebroken. Dominante follikel was gisteren18,5 en verder niets anders dan aantal kleintjes. Ik kan niet geloven dat mijn gyn toch nog een punctie voorstelde met 1 follikel. Dr.S gaf toe dat gezien mijn 2 grote follikels een week voor mijn menstruatie en hormoonwaardes op CD 1 niet had moeten beginnen met stimuleren. Hormoonwaardes lieten namelijk zien dat er net 2 eitjes gesprongen waren. Communicatie tussen de assistente en hem was toch nog niet goed gegaan. Maar tegelijkertijd was hij heel negatief :(. Wij hebben vorig jaar november 4 follikels voor punctie gehad bij het Vu. Hij vertelde dat dat niet meer haalbaar zal zijn.
    Zijn negatieve reactie heeft me gisteren veel gedaan, vooral omdat ik niet begreep waarop het gebaseerd was. Tot nu toe was hij heel positief en deze cyclus lagen er minstens 5-6 eitjes.

Ik kan volgende cyclus weer meteen beginnen, maar ik moest zelf voorstellen om de dosis te verhogen, want hij stelde zelf niets anders voor. Het voelde alsof hij ons al had opgegeven of zo. Toen ik over de kleine eitjes begon en het feit dat deze cyclus mede door hem niet goed is gegaan, werd hij iets positiever en ging hij actief meedenken. Dit keer wordt het 225 Gonal-F, 225 menopur en decapeptyl.

Ik hoop nu snel ongi te worden en hoop van harte dat het volgende keer goed gaat uitpakken.
    Ik moet me weer opladen!

Tips, advies en ervaringen zijn welkom!!!

Deel Deze Pagina