ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Mannen: jaaaa ze zijn allemaal wel een beetje hetzelfde! Hier dus ook het gevoel dat hij "mijn projectje" is! En al ie eens een keer iets moet regelen nou.....dan is holland in nood haha, dus doe het liever zelf.
    Ja ook ik zat er eventjes doorheen....en nog wel een beetje.....lijkt me ook wel redelijk normaal na een mmm van 4,5 jaar. Ik leefde op een gegeven moment alleen nog maar in cyclussen...ipv maandag of dinsdag etc. Heel frustrerend allemaal.....en op dit moment leven mijn partner en ik een beetje in ons eigen wereldje....we doen ons eigen ding zeg maar. Dat benauwd me wel een beetje....het idee van.....als we nu maar niet uit elkaar gaan groeien of zo. Haal me misschien te veel in mijn hoofd op dit moment!

Nou ja in ieder geval vandaag 2e FM gehad. 10 eicellen had Dr. S geteld. Maandag punktie. Nu bleek er op de echo waarschijnlijk een poliep in mijn baarmoeder te zitten. Maandag met de punktie ging hij het even bekijken of hij niet te groot zou zijn. Mocht dit wel het geval zijn dan zal alles ingevroren gaan worden en word eerst de poliep weggehaald..... Tuurlijk kan er ook nog wel eventjes bij.....wacht toch al zo lang kan een maandje of 2 extra er ook nog wel bij. Heb je eindelijk eens geen cyste heb je een poliep! Ben langzamerhand echt klaar met alles!
    Sorry dat moest er even uit!

@ Nina: Jeetje meid, wat lekker achterbaks van je collega's! Goed dat je een gesprek met hun aan gaat! Heel veel succes daarmee! En ook met je volgende poging natuurlijk!!

Veel liefs!

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Druufke,
    Wij staan er niet vaak genoeg bij stil hoe zwaar de mmm is en hoeveel invloed het op ons leven heeft. Ik hoop voor jullie dat deze poging "de succesvolle poging" gaat worden, zodat jullie hierna lekker op jullie leven en jullie gezinnetje kunnen richten.
    Wat balen van die poliep, snap jouw gevoel goed hoor! Gevoel van pff...weer iets die de boel vertraagt. Aan de andere kant fijn dat het nu ontdekt is, zodat er straks niets in de weg staat van een mooie zwangerschap! :) 10 eitjes is veel belovend!

Die collega's zijn gelukkig geen direkte collega's van me. Ik ben hoe dan ook helemaal klaar met ze. Ik wil ze vragen "waarom" en ze vertellen wat ik ervan vind, verder zal ik ze nooit meer vertrouwen. Het is heel gek hoe vreselijk mensen kunnen zijn.

3. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Dankje voor je antwoord NinaD. Nu hopen dat mijn menstruatie na donderdag begint zodat we kunnen starten!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Druufke: dat is inderdaad balen, zeg! Heb je er zelf geen klachten van gehad of iets van gemerkt? Gaan ze dan je eitjes wel 'oogsten' en bevruchten en dan invriezen en dan dus als cryo terugplaatsen als het weer kan? Duurt het herstel 2 maanden? Kan me je teleurstelling voorstellen, maar hoop dat het allemaal mee valt.
    @Nina: wat een streek van die collega's. Knap dat je de confrontratie aangaat. Ik ben zelf altijd zo'n binnenvetter die teveel over zich heen laat lopen. Heb hetzelfde meegemaakt toen ik net bevallen was van mijn zoontje en er tijdens mijn verlof 2 nieuwe collega's waren gekomen. Toen ik na het verlof 3 dagen ging werken en met bv en al zo mijn best deed om om 9 uur op mijn werk te zijn, bleken die collega's achter mijn rug om rond gebazuind te hebben dat ik de kantjes er maar van af liep. Terwijl ik zo hard mijn best deed alles goed te combineren (een kindje thuis, proberen niet een 40 urige werkweek in een 24-urige werkweek te proppen). Niet prettig! Ik wilde dat ik toen het lef had, om net als jij gewoon het gesprek aan te gaan. En fijn dat je er binnenkort weer voor kunt gaan. Zeg maar wanneer we moeten beginnen met duimen.

5. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Sneeuwmees: Weet niet precies wat de bedoeling is als de poliep er uit zou moeten. Ik denk dat ze dan bevrucht worden en dan de vriezer in gaan. We zullen het morgen wel horen. Het herstel zal geen 2 maanden zijn.....maar ik ga 12 mei op vakantie dus vandaar die 2 maanden.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Druufke: veel succes vandaag! Hoop dat het meevalt met de poliep. Jammer dat je straks misschien 2 maanden niet verder kunt. Maar een vakantie om op te laden voor de volgende stap is misschien ook wel lekker (maar snap je ongeduld dat je graag snel verder wil wel, hoor!).

Ik moet zo weer werken. Ben nog bezig met ovu-testen en zal er dus maar even eentje mee naar het werk moeten nemen. Ik heb na mijn menstruatie een dag of 4 doorgedruppeld/vloeit. Het lijkt er op dat ook mijn cyclus (en dus ook eisprong) zoveel dagen mee opschuift. Verwacht vandaag eigenlijk wel een positieve ovutest. Ik zit nog even te denken of ik nog met DD moet overleggen. Heb a.s. vrijdag de uitgangsecho en het behandelplan. Dat zou al een week voor mijn ongi zijn (omdat het de week van begin mei te druk was) en nu dus waarschijnlijk 11 dgn (als mijn NOD ook 4 dagen mee opschuift). Maar ja, ik heb wel eens vaker een laat ei gehad en dan werd ik wel op dezelfde dag ongesteld. Dus ik heb geen idee wat er deze keer gaat gebeuren. Maar ik begreep dat die uitgangsecho in DD niet zo precies op de dag kwam. Misschien ook wel goed om nu even te laten kijken. Misschien is er bij mij wel iets te zien waardoor mijn cyclus van slag is en is het niet zinvol om mezelf vol te spuiten met hormonen (en beter een maandje over te slaan).

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Druufke, succes vandaag! Ik hoop dat de tp doorgaat!

Hier verder weinig te melden. Ook drukke dagen voor de boeg.... Dat begon vanochtend al leuk met een flinke file.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Kitty, jij vandaag echo?? Succes!

9. A1981

A1981 Lid

16 apr 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elize84 & @Ddees: ja tot nu toe alleen huisarts en sementesten bij fertiliteitskliniek. In mei hebben we afspraak bij de uroloog, dan vraag ik het daar wel even. Thx!

Heb mijn verzekering inmiddels gemaild, maar nog geen reactie. Anders bel ik ze van de week wel even. Hoop dat het verzekerd is!

@Tevka: dikke knuffel en sterkte!

@MissGin: succes met jullie nieuwe poging!

@Druufke: begrijpelijk, het is ook niet niks... Heel veel succes deze keer!

@Juffie26: Wat een fijn verhaal om te horen, bij ons zal het waarschijnlijk ook een tese worden en hopen dat ze wat vinden. Ben blij om jouw verhaal te lezen, helpt weer om positief en optimistisch te blijven :).

@Liz21: Spannend! Dus jij zit ook net in het DD traject lees ik. Gaat het echt allemaal zo snel na de intake?

Succes met de echo @Sneeuwmees!

Ik dacht dat het aan mij lag dat ik alles graag uit wil zoeken en van de hoed en de rand wil weten voordat we intake hebben in DD. Maar volgensmij heb ik hier veel gelijkgestemden :). Misschien is dat ook wel een beetje een manier van verwerken en met de situatie omgaan, uitzoeken wat er allemaal mogelijk is, wat kun je het beste doen etc.

Heel veel succes meiden allemaal!

xxx

10. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Sneeuwmees: Had ik ook de laatste keer....echo gepland week voor ongi....toen bleek mijn hele cyclus van slag te zijn...moest bloedprikken en daaruit kwamen de waardes die niet bleken te kloppen met mijn moment in de cyclus. Moest toen een week later terugkomen om nog eens te kijken.

@ Kitty: Succes met de controle vandaag!!

Nou terug van de punktie......10 eicellen. Morgen hoor ik dushoeveel er bevrucht zijn. Ze gaan helaas toch de vriezer in. De poliep heeft een behoorlijke grootte en zal dus verwijderd moeten worden. Ziekenhuis in nederland gebeld en ik mag as woensdag al komen voor een echo (terwijl ik daar al meer dan een jaar niet meer ben geweest, heel netjes van hun). Hoop dat ze hem zo snel mogelijk kunnen verwijderen. Iemand hier ervaring mee? Gebeurd dit onder narcose?

Zo ga eventjes lekker plat op t bankje!

11. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Druufke, Mooi score meis! Wel balen dat de poliep toch te groot is en je nu f moet wachten op een tp... Duim voor je dat er mooie bevruchtingen ontstaan meis!
    Succes woensdag bij gyn! Hopelijk kunnen ze de poliep snel weghalen en kun je verder!
    Rust maar lekker uit van de punctie!

X

12. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Hey meiden,
    Ik ben nu dan ook écht een DD meisje...
    Vandaag intake gehad en we hebben er een goed gevoel bij, dus we gaan er voor in DD.
    Volgende week gelijk een hystroscopie en voorstel dokter S was embryoscoop.
    Weer een hoop indrukken te verwerken dus ben best moe nu.
    Heeft iemand ervaring met vergoeding hystroscopie in DD? (PNO) Moet van de week maar even contact hebben denk ik.

@Druufke, das wel een mooie score, wel balen dat ze eerst de vriezer in moeten, maar ja nu tp'en is ook geen optie...

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Druufke: inderdaad een mooie opbrengst, maar dus toch nog even tijdelijk de vriezer in. Wel fijn dat je zo snel terecht kan in NL. En fijn te horen van dat bloedprikken als je cyclus van slag is. Ik dacht zelf te weten hoe mijn cyclus gaat lopen, omdat ik 4 dagen bloedverlies heb gehad en alles dus 4 dgn op zou schuiven. Mijn ovutesten leken ook die kant op te gaan, dat ik 4 dgn later dan normaal mijn eisprong zou hebben. Maar ipv een knalpositieve test (die ik vandaag verwachtte) vanmorgen weer een lichtere test. Snap er dus even niets meer van. Vrijdag mag ik naar DD, dan zal ik het wel horen. Jij mag weer even bijkomen en ik ga megahard duimen voor mooie bevruchtingen morgen!
    @Jippiejee: welkom hier! Fijn dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan je gesprek. Dat had ik op zich ook wel na afloop van onze intake. Heb toch het idee dat hij meer naar de persoon en de situatie kijkt en niet knip/plak standaard medicatie voorschrijft (zoals in mijn zkh het geval leek).
    @Monatoetje: en hoe is het met jouw zenuwen voor de intake?? Het gaat nu snel, hè?

14. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Sneeuwmees, ja begin nu toch wel zenuwachtig te worden idd! Ben heel benieuwd wat hij van onze situatie vind.. en wat we nog voor onderzoeken gaan krijgen..

Jippiejee: Jij dus vandaag intake gehad.. Hoe vond je Dr S? Waarom krijg he een hystroscopie?

Liefs

15. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ik vond het een prettig gesprek, aardige man en had wel het gevoel dat hij de tijd nam, niet overdreven veel tijd, maar ook geen opgejaagd gevoel. Ik was prettig verrast.
    Wel een grote stad en we hadden nog geen sticker op de auto (milieuvignet). Zijn met openbaar vervoer vanaf hotel gegaan (we hebben er maar een weekendje weg van gemaakt, best leuk:D)Dus moesten even zoeken.

Hystroscopie ivm 2 mislukte IVF pogingen zonder aanwijsbare reden.... Dus prima embryo's voldoende cryo's etc. En nooit een zwangerschap ondanks alle goede uitslagen. Ook heb ik een spiraaltje gehad, wil hij kijken of er misschien toch niet iets van verkleving te zien is. Ik vind het een goed idee!

16. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat je het een prettig gesprek vond! Dat stelt me al wat gerust haha! Vind het toch wel weer heel spannend!
    Hoe bedoel je een mileuvignet?? Moet je dat hebben daar?? Nooit van gehoord namelijk...
    Ik ben ook echt heel benieuwd wat hij van ons vind! Volgens AZM ook goede embryo's, helaas nooit cryo's! Heb jij bij het intakegesprek iets van onderzoeken gehad?

X

17. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Druufke wat een mooie score, super joh! Balen van die poliep! Dit kan prima met een ruggenprik. Dus als de anesthesist over algehele narcose begint zou ik er als ik jou was zelf naar vragen. Maar ik ben dan ook een fervent voorstander van de ruggenprik. :) nu duimen voor veel mooie Emmy's!

18. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Nee ik heb geen onderzoeken gehad, heb voor de verandering es mijn broek aan gehouden bij de dokter:p!

Moet je maar even Googlen op ANWB staat ook wel wat. Misschien 1 van de DD meiden meer ervaring over dit milieuvignet. De praktijk zit nèt binnen de zone dus misschien kunnen jullie ook aan de rand van de stad parkeren. Ik weet nu een klein beetje hoe het openbaar vervoer daar zit! Mag ook gerust vragen op pb hoor!

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb nog nooit dat ding aangeschaft... Niet dat ik mensen wil aanraden om het niet te gaan doen, maar tsja... ;)
    Ik ben nu zo'n 30 keer in Düsseldorf geweest in die paar jaar. Ben nog nooit aangehouden ;)

Hier even een update:
    Ik ben vorige week als goed hersteld aangemerkt door de gynaecoloog welke mij geopereerd heeft en mocht direct starten met m'n IVF. Ik heb toen de pipelle gehad en de uitgangsecho. Helaas bleek dat ik een cyste had. Daarom mocht ik gisteren nog een keer komen zodat we konden kijken of de cyste inmiddels weg was door m'n menstruatie (cd3). Helaas... Düsseldorf adviseerde me langer door te gaan met de neusspray (Synarel) en dan aankomende maandag weer een echo en eventueel dan te gaan starten met de Menopur.

Hebben meer meiden dat gehad, dat ze langer de neusspray moesten gebruiken? Ik vind het best spannend omdat alle lang protocol pogingen in het verleden gecanceld zijn, maar dat was dan ook met Decapeptyl en maar heel weinig Puregon. Nu geen Decapeptyl maar Synarel en heel veel Menopur en Puregon. Toch spannend!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @milieuvignet: zelf ook nooit aangeschaft, maar wel eens van iemand gehoord die bekeurd was.
    @maartje: spannend, weer beginnen dus. Balen van cyste. Geen ervaring hier met neusspray oid, dus kan je geen raad geven. Heel veel succes meid!!

Deel Deze Pagina