ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    @A1981, ja het gaat echt snel na de intake. Durf nog nergens op te hopen.. Donderdag weet ik meer..

Weet iemand hoe het met de medicijnen gaat? Donderdag moet ik voor een uitgangsecho. Krijg ik deze dan mee of moet ik die gaan halen bij mijn eigen apotheek?

2. Tevka

Tevka Niet meer actief

Stiertje gefeliciteerd met je verjaardag!!

Liz normaal haal je de medicijnen bij je eigen apotheek.
    Zo is het bij mij altijd geweest.

3. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het helemaal niet snel gaan na de intake. Ik moest eerst heel wat weken Dhea gaan slikken en dan zien we wel verder. We zijn straks ruim 1,5 maand verder en we weten nog niks. Zal wel per persoon verschillend zijn ook.

4. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Stiertje gefeliciteerd!

Milieuvignet: nooit geweten!

Kwaaltjes: weet niet precies wat het is, maar lijkt wel of ik al last krijg van bekkeninstabiliteit... Auw! Geen idee of dat al zo vroeg kan??

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Meds niet in Duitsland halen; daar moet je het zelf betalen en dat bedrag kun je bij je verzekering terughalen, maar dan wordt je gekort in je IVF potje. Niet doen dus, maar gewoon 100 % vergoed, zonder aftrek van je IVF potje in Nederland halen.

6. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dreamer, dat kan zeker. Is een extra kadootje dankzij alle hormonen tijdens de mmm. Ik liep ook al bij 16 weken bij de bekkenfysio. Eerste klachten kwamen al met 12 weken. De bekkenfysio zei dat ze het echt zo vaak zag bij vrouwen die in de mmm hadden gelopen. Wacht niet te lang met een bekkenfysio bellen, de eerder je er bij bent de sneller je tips krijgt. Sterkte hoor!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @klachten: ik heb (nog) geen bekkeninstabiliteit, maar wel bandenpijn sinds vrijdag. Hoop wel dat dat nog weer een beetje weggaat eigenlijk ...

8. Tevka

Tevka Niet meer actief

Stiertje bandenpijn is vaak als je buik weer even een groeispurt maakt.
    Dus gelukkig niet constant aanwezig.
    Dat is althans mijn ervaring.

9. Tevka

Tevka Niet meer actief

Kan iemand mij iets vertellen over die neusspray(s)?
    Eventueel via pb.
    Lijkt me een vreemd hulpmiddel.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat wil je weten?

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Sneeuwmees, vervelend toch altijd he....dat die cycli altijd maar z'n eigen gang gaat als het niet uitkomt. Op naar een mooie uitgangsecho vrijdag zou ik zeggen!

Druufke, mooie score zeg 10 eicellen! Maar nu een poliep die er eerst uit moet :(. Balen zeg! Gelukkig kun je snel in Ned. zkh terecht. Weet je inmiddels al wat meer over bevruchtingen? En hebben ze alles meteen ingevroren?

Jippiejee, intake goed bevallen dus?! Fijn! Eerst hysteroscopie en dan verder plan trekken? Spannend! Succes!

Maartje, jij mag dus weer door! Súper zeg! Maar nu ook weer een cyste....het houdt ook nooit op zeg... hopelijk weg na ongi. Zal straks ook weer even jouw eigen topic koekeloeren ;).

Milieuvignet, ook hier nooit gehad en ook inmiddels toch al zo'n 16x naar DD geweest zonder problemen :)

Dolfijntje, heb hier in Drenthe ook nog wel e.e.a. in koelkast liggen na afbreken pogingen. PB eventueel maar... Maar met een recept kun je al je medicatie ook kosteloos (op verplichte eigen risico van 350 eurie dan na) ook bij eigen apotheek ophalen. Heb hier 2 zelfbetaalde pogingen nooit iets v/d medicatie zelf hoeven te betalen.

Stiertje, HIEPERDEPEIP HOERA! Van harte gefeliciteerd meid! Je eerste zwangere verjaardag :) En dan volgend jaar je 1e verjaardag als Mama :).

Monatoetje, jhij voor donderdag alvast succes met intake-gesprek! Spannend!

Nina, knuf voor jou met ongi die maar niet komt... schrale troost...bij mij kwam ie ook niet na een week na afbreken pogingen. Heb je geen medicatie gekregen voor opwekken ongi na afbreken? (progynova?)

Dreamer, kan heel goed bekkeninstabiliteit zijn! En meid...wees daar alsjeblieft voorzichtig mee! Ik bleek het destijds, achteraf met week 10 al te hebben. Kreeg rugklachten, dacht me vertild te hebben aan een patiënt (ben vpk). In week 13 kon ik letterlijk niet meer lopen van ene op andere dag. HA geweest en doorgestuurd naar Bekkentherapeut. En bleek het dus al ernstige BI te zijn. Heb 3 dgn niet kunnen lopen, vervolgens 6 wkn lang zeer rustig aan moeten doen (lees: liggen, rusten, zitten en af en toe een klein stukje lopen). Daarna pas weer therapeutisch gaan werken 2x3 uur p/w tot zwangerschapsverlof. Maar zat dus vanaf week 13 al in ziektewet :(. Kan ook niet vaak genoeg benadrukken bij de eerste BI klachten/verschijnselen alsjeblieft naar een bekkenfyso te stappen. Kun je gewoon opbellen, hoef je i.p. geen consult van HA voor te hebben. Zij kunnen je oefeningen geven etc. En als het niet iets met je bekken is, weet je dat ook meteen ;). Echt....wees er voorzichtig mee! Ik heb tot een dik jaar na bevalling bij BI-therapeut gelopen en ben nu na bijna 3 jaar na zw. schap nog steeds niet klachtenvrij! (wil je geen angst aanpraten hoor, maar is echt niet grappig als je het zo zal gaan krijgen..., is ook m'n enige grote angst mocht ik ooit weer zwanger worden.....hoe zal het er dan aan toe gaan).

Neusspray, nooit gehad dus geen ervaring mee!

12. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hallo lieve dames!

Even een update :)

Ik heb vorige week maandag mijn 6e en laatste IUI gehad. Ik ben benieuwd, heb er deze keer best een goed gevoel over aangezien sommige meiden door het slikken van DHEA op het nippertje voor hun eerste IVF zwanger worden. Dat zou toch wat zijn!!!

Ik voel nog niks hoor, maar dit zijn wel de makkelijkste wachtweken tot nu toe. Ik zit namelijk nog steeds erg lekker in mijn vel. Zo eet ik sinds 2 1/2 week helemaal volgens het oerdieet en ik voel me daardoor super energiek! Ook volg ik een 3-daagse cursus fertliteitsyoga en -voeding bij Rika Lukac (echt een aanrader, check www.innesteling.info), waardoor ik nu dagelijks of om de dag thuis yogaoefeningen kan doen. En verder probeer ik me zoveel mogelijk aan de situatie over te geven, in plaats van te piekeren over alle mogelijke uitkomsten. Visualiseren mbv een cd die ik heb, helpt ook moet ik zeggen. Van positief denken, ga je je vanzelf positief voelen merk ik. Als je dit maar consequent doet.

Sorry trouwens als ik soms in herhaling val, ik weet niet altijd meer wat ik op welk topic al eerder verteld heb en ik wil niets overslaan omdat ik hoop dat sommigen van jullie iets hebben aan mijn positieve ervaringen met bijv. voeding, yoga en visualisatie!

Door mijn interesse in voeding denk ik er over om een opleiding tot voedingsdeskundige te gaan volgen en ik ga binnenkort alvast een facebookpagina opstarten waar ik oerdieet-recepten op ga posten. Ik denk dat het oerdieet niet alleen goed is voor de algehele gezondheid maar ook voor je vruchtbaarheid. Rika Lukac bevestigt dit overigens ook in haar cursus. Als jullie interesse hebben in mijn facebookpagina: laat het me even weten, dan geef ik jullie de naam! Klein detail: ik zoek nog een pakkende naam dus alle suggesties zijn welkom :D

@ Stiertje: nog van harte gefeliciteerd met je 40e! Wat heerlijk voor je dat je zwanger bent nu je die leeftijd bereikt. Wat zou je je anders hebben gevoeld als het nog niet zover was. Ben blij voor je!

@ NinaD: sterkte met alles wat er op je bord ligt. Niet leuk om nog andere zorgen te hebben naast de mmm :(

@ Dolfijntje: welkom bij de DD club!

@ de rest: veel liefs en veel sterkte en succes met alles wat jullie bezighoudt!

Liefs, Miss

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stiertje, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een leuke dag gehad? Ik heb het misschien gemist, maar ga je nog een bloedtest doen in Belgie?

Aan de nieuwe meiden, welkom hier! Heel veel succes met de poging als je bijna mag starten.

Over het milieuvignet, ik heb deze wel besteld. Maar let aub goed op waar je deze besteld! Koop de vignet bij Dekra voor 12,75 incl verzendkosten. Deze is volgens mij verreweg het goedkoopste. Dus niet bij de anwb oid.

En hoe gaat het met de zwangere meiden onder ons? Dreamer, jij hebt dus last van je bekken? Bah, luister goed naar je lichaam!

Ik heb een foutje gemaakt en heb dus pas morgen mijn echo. Vandaag al een gesprek met de gyn, want we gaan toch naar de verloskundige.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dames, bedankt voor jullie felicitaties, het was een bijzondere dag gisteren. En inderdaad: na een zwangere 40e verjaardag volgend jaar de eerste verjaardag als mama. Gek he?
    @Kitty: nee, nog geen bloedtest gedaan. Denk dat we het ook niet meer gaan doen en gewoon de 20-wekenecho gaan afwachten.

15. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Druufke.. succes vandaag bij de gyn!! Ben benieuwd.. Hoe is het metvde bevruchtingen gegaan?

Xx

16. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Maartje: Fijn dat je hersteld bent....maar wat balen van die cyste!! Heb vaak een cyste gehad....kreeg toen geen neusspray maar iedere keer 3 weken aan de pil en daarna pas starten! Hoop zo voor je dat jij dit niet hoeft en gewoon door kunt gaan zonder dat je het weer uit moet stellen.

@ Dolfijntje: Jeetje meis je 7e ICSI. Ook al een hele geschiedenis dus. Veel succes meid!

@ Stiertje: Jij nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

@ Monatoetje: Heeee lveeel succes morgen in DD!!!

@ NinaD: Hoop dat je ongi gauw doorbreekt zodat je snel weer kunt starten!!!

@ Miss: Mooi dat je lekker in je vel zit! Dat scheelt al zoveel he.

@Ego: Gisteren telefoon gehad uit DD....waar ik al bang voor was is ook gebeurd.....van de 10 eicellen waren er 7 geschikt voor icsi en van deze 7 zijn er weer maar 2 bevrucht. Denk dat ik maar blij mee mag zijn dat er iets overblijft....zo ben ik alleen heel snel door mijn pogingen heen. Ze zijn nu de vriezer in gegaan.
    Over een half uurtje naar de gyn kijken wat ie wil gaan doen met de poliep..... Ik hou jullie op de hoogte!

Veel liefs

17. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig druufke dat is niet het telefoontje wat je wilt krijgen. 2 van de 7 bevrucht, dat is niet veel. Hopelijk zijn deze 2 wel toppers en kunnen ze over 2 maanden warm bij je groter groeien. Mag ik vragen wat jullie reden van icsi is?

18. NinaD

NinaD Niet meer actief

Druufke,
    Dikke Knuffel, het zijn gewoon 2 toppers!

19. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Druufke.. shit zeg!! Maar deze 2 gaan straks gewoon blijven plakken hoor, dat moet... zo gaan idd de vergoedde pogingen erg snel.. ik heb ook nog nooit cryo's gehad en had de 3de poging maar 1 v de 7 bevrucht, uiteindelijk wel een topper..

Succes zo bij de gyn.. Xx

20. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Dolfijntje: onze keus voor icsi is ontstaan doordat we de eerste poging IVF hadden gedaan en er totaal geen bevruchtingen waren. Dusseldorf stelde dus voor om ICSI te doen. (Bij ons beide is geen rede gevonden waarom het niet wil lukken) 2e poging werd dus ICSI waarvan ik ook maar 2 bevruchtingen had van de 13 eicellen......
    Dit is dus poging 3.....

Gyn: Kreeg een waterecho...daarop was dus wel een poliep te zien....deze was niet enorm groot 1.28x0.78cm Toch zal hij verwijderd gaan worden. Dit word pas 29 mei.. onder algehele narcose en een dagopname.....
    Dus in Juni pas de TP ongeveer!

Deel Deze Pagina