@Stiertje: heb even gegoogled, maar stoere kinderwagen, hoor! . Hoe is het trouwens met jullie hond(je)?
Miss76, Wauw.....van harte gefeliciteerd! geniet ervan! Ik kijk uit naar jou lijstje! Stiertje, Wat een leuke kinderwagen, goed gedaan! Je bent alweer bijna op de helft!!!! Tevka, Gelukkig dat dr.S nog mogelijkheden ziet, blijf lekker positief!!! Maartje, Wat balen meid! Ik hoop dat er snel verbetering komt. Dr. S weet vast een oplossing! Zwaai.....zwaai...aan iedereen Ego: Afgelopen weken zijn heel zwaar geweest. Situatie met mijn familie is helaas nog altijd niet goed. Situatie op werk met die rare collegas heeft me ook veel stress gegeven. Normaal kan ik heel rustig blijven en dat soort dingen van me afzetten, maar aangezien ik me al niet bepaald lekker voelde, was ik meteen woedend. Al die hormonen met bijwerkingen en mijn lage eicelvoorraad helpen dan ook niet. Ik had vorige week ook de hele week veel buikklachten. Alles bij elkaar voelde ik me vorige week echt even soort van op. Zodoende zijn we spontaan paar dagen weg geweest. Veel gewandeld enz. Voel me gelukkig stuk rustiger en wat meer mezelf! Intussen ben ik nog steeds niet ongi geworden. Dr. S had tot nu toe gezegd gewoon afwachten. Ik heb ze vandaag weer gebeld, maar moet gewoon afwachten. Vandaag is cd 30. Pas volgende week maandag weer bellen wanneer ik nog niet ongi ben. Heeft iemand hier ervaring met afgebroken behandeling en ongi daarna?
@sneeuwmees: haha, hondje is al een flinke kerel aan het worden. Hij is 4 maanden nu en ik schat zo'n 15 kilo. Dus de categorie 'schoothondje' al (bijna) ontgroeid. We zijn afgelopen week geslaagd voor de puppycursus en gaan nu verder voor de basiscursus. 't Is een leuk, enthousiast en onstuimig beest, waar je dus wel lekker veel werk van hebt. Daarom ook nog die vervolgcursus: ik vind het belangrijk dat hij straks een beetje goed naar mij luistert. En daar heb ik nog iets meer tools voor nodig. Ja, stoere kinderwagen he! Kan qua kleur zowel voor jongen als meisje, vind ik.
Sneeuwmees, Hoe is het met jouw? Deze week uitgangsecho, toch? Stiertje, Ja, zeker een handige kleur!
@Stiertje: met 15 kilo, is hij inderdaad de schoothondjes-fase voorbij....hihi..! Ja, mocht ik ooit een hond hebben zou een cursus voor mij ook wel handig zijn. Het opvoeden van een huisdier is best een hele klus. Ik kijk nog regelmatig naar nestjes op MP. Maar zie er inderdaad een beetje tegen op, vooral ook omdat we de komende tijd nogal eens naar DD moeten en ook nog een vakantie hebben geboekt. Ik weet zeker dat mijn ouders met alle plezier willen oppassen, maar wil het ook niet als vanzelfsprekend vinden en dan een hondje aanschaffen omdat zij toch wel op zullen passen. @Nina: ik mag 10 mei weer naar DD. Ik zou vorige week de uitgangsecho hebben, maar mijn cyclus was in de war. 10 mei zou ik dan mijn CD8 echo hebben. Maar dat zal nu waarschijnlijk wel ongeveer het begin van mijn menstruatie worden. Dus het is volgende week nog even spannend wanneer ik ongesteld ga worden en dan moet ik bellen om alsnog de CD8 echo in te plannen. Ik hoop maar dat het een beetje gunstig valt. Tot nu toe viel het steeds op mijn vrije dagen van het werk. Maar ja, met mijn afgelopen cyclus wil ik maar niet van meest ideale scenario's uitgaan. Wat vervelend dat je je zo rot hebt gevoeld. Je hebt nogal wat voor de kiezen gehad. De mmm met alle ups en downs en spanningen en dan ook nog bij jou van alles eromheen. Verstandig dat je er even tussenuit geweest bent en nu weer even wat rust in je hoofd hebt. Een dikke knuffel! Ik heb zelf geen ervaring met je menstruatie na een afgebroken poging. Mijn beide pogingen zijn doorgegaan en mijn cyclus was ook gelijk weer op orde.
Nina wat naar dat je je zo voelt zeg sterkte want het klinkt alsof je behoorlijk wat lasten op je schouders hebt liggen. Ik heb ervaring met 2 afgebroken pogingen. 1 voor de punctie omdat ik zo wenig follikels had, toen wel de pregnyl gezet en werd ik 11 dagen later ongesteld. Daarna poging na de punctie "afgebroken" omdat er geen bevruchtingen waren. Ook toen 9 dagen daarna ongesteld. Ik hoop dat jij snel duidelijkheid hebt. Wanneer is de poging afgebroken? Voor de punctie? En heb je wel pregnyl moeten spuiten? Ik ben vanmorgen naar DD geweest voor 1 e FM. Het was er super rustig en dr S nam uitgebreid de tijd gelukkig. Er zijn er zo'n 6 aan het groeien, dus helemaal blij! Zaterdag weer terug. Ben benieuwd!
Hallo dames, ik was van plan om vanmiddag na de uitslag van mijn bloedtest op jullie lieve reacties te reageren. Ging er eigenlijk wel een beetje vanuit dat die test ook positief zou zijn, aangezien ik thuis al 3 dagen positief heb getest (de testen werden ook steeds donkerder). Nu kreeg ik zojuist echter te horen dat mijn hcg waarde 42 is en dat dit te laag is voor dag 16 na de IUI. Hij had al rond de 150 moeten zitten. Het gekke is dat ik me erg zwanger voel, mijn borsten zijn groot en pijnlijk, ik voel mijn buik constant, ik ben wat meer vermoeid, etc. Toch vreemd dat het dan misschien niet zo is, althans dat het waarschijnlijk mis zal gaan! Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Ik lees op internet dat er genoeg dames zijn met een laag of zelfs niet te detecteren hcg die toch zwanger bleken te zijn, maar volgens de mevrouw van het VUmc kon ik daar beter niet op rekenen want deze waarde voorspelt niet veel goeds potverdrie, ik was zo klaar voor de IVF. Had zo'n zin om te beginnen! En geloofde wel dat we een kans maakten met die laatste IUI maar was me eigenlijk meer aan het verheugen op de IVF poging die komen ging. En dan dit! Enige positieve als het mis mocht gaan, is dat ik nu weet dat ik zwanger kan worden. Dat is na zo lang proberen wel een geruststelling en geeft hoop voor de behandelingen die mogelijk nog komen gaan. Maar toch ga ik proberen hoop te houden en te geloven dat ik 1 van die geluksvogels kan zijn bij wie het hcg langzaam stijgt. Vanochtend was mijn temperatuur wel gezakt (die nam ik nog op uit nieuwsgierigheid hoe hoog 'ie wordt als je zwanger bent) dus daar schrok ik wel van. Maar ook dat schijnt voor te kunnen komen in het begin van je zwangerschap. Ga dit morgenochtend maar weer doen, als mijn temperatuur nog verder daalt, weet ik genoeg. Alvast bedankt voor jullie reacties en ervaringen. Ook de minder positieve ervaringen delen alsjeblieft, dan weet ik maar waar ik aan toe ben! Liefs, Miss
Sneeuwmees, Jouw cyclus ook al in war......ik hoop voor je dat je snel kunt beginnen. Je hebt ook lang moeten wachten. Wachten is heel vervelend! Bedankt voor jouw medeleven! Het is inderdaad een beetje te veel te gelijk. Daarom hoop ik des te meer dat ik snel kan beginnen....kan ik meer tenminste richten op HOOP! Dolfijn, Jij ook bedankt voor jouw medeleven! Mijn schema is voor de punctie op cd 12 afgebroken. Aangezien bloedwaarden verkeerd geinterpreteerd waren en daardoor te hoge hormoon waardes had door het spuiten, mocht ik niets meer spuiten. Achteraf denk ik dat pregnyl toch handig was geweest. Wat fijn dat je 6 follikels hebt! Mooie hoeveelheid! goede vooruit.....op naar mooie bevruchtingen!
Miss76, Wat vervelend dat je niet de bevestiging hebt gekregen die wij jou gunnen!!!!! Ik zou ook nog even hoop houden. Verhalen genoeg inderdaad! En zoals je zegt het positieve is dat je nu weet dat je zwanger kunt worden. Dikke knuffel
@Miss76: ik heb zelf nooit HCG hoeven prikken, maar begreep wel eens dat sommige vrouwen langzamer hcg opbouwen dan anderen. Ik snap dat ze je een beetje willen temperen in je enthousiasme, om je een teleurstelling te besparen als het toch niet goed blijkt te zijn. Maar volgens mij is er toch nog hoop, hoor! Lekker vasthouden aan je gevoel dat jij die geluksvogel gaat worden. @Dolfijntje: 6 stuks! Een mooie opbrengst. Ik teken ervoor. Hopelijk groeien ze lekker door tot zaterdag! @Nina: wachten duurt inderdaad lang, zeker als je zo graag iets wilt. We gaan voor een vruchtbaar voorjaar!
Miss76, Ik heb na mijn eerste IVF behandeling een positieve test gehad, maar ik had dit niet verwacht omdat ik last had van bloedingen. Volgens mij was mij HCG ook iets van 42. En dat was 14 dagen na de punctie. En vanwege bloedverlies ben ik om de drie dagen bloed gaan prikken. De waarde ging wel omhoog, maar bij 6 weken was deze opeens heel laag. Toen een miskraam gehad. Het kan nog alle kanten op. Geen bloed geeft moed, dat is een. En als je HCG in de gaten gehouden kan worden, wellicht gaat deze nog mooi omhoog? Het kan een late innesteling zijn. Ik hoop het zo voor je! En ik heb er idd een ding van geleerd, ik kan zwanger worden. Mocht het mis gaan, dan geeft je dit erg veel moed bij een volgende poging. Zeker nu je in DD loopt, moet dit wel helemaal goed komen! Dolfijntje, ik leef zo met je mee! Ik hoop voor je dat je zaterdag een paar mooie follikels hebt liggen. Wat potverdrie P), het mag nu toch wel weer tijd worden voor goed nieuws!
Kitty wat lief van je! Ik zie dat jij ook zwanger bent geworden met een laag amh, dat geeft moed! hoeveel follikels had jij bij de laatste poging? En hoeveel eitjes en embryo's? (ben een beetje nieuwsgierig )
@ Nina en Sneeuwmees: bedankt voor jullie lieve en bemoedigende woorden! Doet me goed @ Nina: wat balen voor je dat het op zoveel fronten zo tegen heeft gezeten, maar wat goed dat jullie een paar dagen weg zijn gegaan om even bij te tanken. Blij te horen dat het je goed heeft gedaan! @ Sneeuwmees: spannend voor je wanneer jij ongesteld gaat worden. Dingen lopen soms zo anders dan je gedacht/gepland had he? Hopelijk valt het weer lekker op je vrije dagen, maar zo niet is je werkgever hopelijk wel flexibel? @ Kitty: dank je wel voor het delen van jouw ervaring! Ik voel het net als jij. Ik kan blijkbaar toch zwanger worden en dat geeft me enorm veel hoop en moed voor het IVF traject in DD. Al hoop ik natuurlijk vooral dat ik zwanger zal blijven! @ Elles11: wat verdrietig voor je dat er weer 2 terugplaatsingen zonder (blijvend) resultaat zijn geweest. Veel sterkte met je volgende poging! @ Tevka: fijn dat Dr. S er nog in gelooft. Dikke knuffel terug voor jou! @ Maartje84: oh nee, wat balen voor je!!! Heb je Dr. S al gesproken? @ allen: allemaal nog enorm bedankt voor jullie hartverwarmende reacties op mijn zwangerschap. Ik vind het bijzonder hoe blij we allemaal voor elkaar kunnen zijn, ook al willen we het zelf ook zo graag meemaken. Ik hoop dat dit kleintje lekker blijft zitten waar 'ie zit, maar zo niet weet ik dat ik weer bij jullie terecht kan als ik toch in DD ga beginnen en dat voelt heel fijn!
@Miss76: fijn dat je er het positieve van in kan zien, al hoop ik niet dat je DD nodig gaat hebben en je kleine garnaaltje gewoon lekker bij je blijft. Mijn werkgever is op zich wel flexibel, maar is een vrouw en dan merk je dat die meer willen weten (dan ik soms kwijt wil. Een mannelijke baas neemt dit soort mmm dingen vaak voor lief (en vraagt niet door). En het is geen geheim dat ik in de mmm zit, maar ik wil ook niet continue alles op het werk delen. Zeker die periode na een tp wil ik gewoon het liefst in stilte doorbrengen. Dus hoe minder ze weten, hoe beter.
Miss76, Mijn duimen draaien overuren! Wanneer ga je weer testen? Sneeuwmees, Hoe is het bij jou? Al ongi? Ik ga door met wachten....... Fijne dag dames!
@Nina: ik heb er eigenlijk rekening mee gehouden dat mijn menstruatie ook ongeveer een week later zal zijn omdat mijn eisprong ook een week te laat was. Maar vanochtend wakker geworden met enorme ongesteldheidspijn. Durf eigenlijk niet naar de wc. Straks is mijn ongesteldheid dus gewoon wel op tijd (zou morgen moeten zijn). Was van plan vandaag alvast het recept bij de apotheek te brengen, zodat ze dat op hun gemak konden bestellen, maar nu ik deze krampen heb (en niet weet wat het te betekenen heeft) ben ik nu toch maar aan het proberen de apotheek alvast te bellen. Ik moet nl. gelijk met Suprefact beginnen op dag 1 en die heb ik dus ook niet.
@ Miss76, Pff spannend zeg! Ik duim super hard dat dit wondertje gewoon blijft plakken en dat je niet naar DD hoeft! Zou toch gewoon helemaal geweldig zijn! Wanneer moest je nog eens je HCG prikken? Ik heb ongi buikpijn, morgen is dag 28 van mijn cyclus, maar komende maandag is het 14 na eisprong... Zou wel vroeg zijn om dan nu al ongi te worden ofniet? @ Nina, wat klote meis dat je je zo rot gevoelt hebt, lekker f weg gaan kan dan zoo heerlijk zijn! Ben ook wel toe aan een weekendje lekker weg.. In juni heb ik lekker 2 weken vrij.. Denk dat we dan lekker paar daagjes weg gaan, grote vakantie zit er niet in, a omdat we het geld voor de icsi willen sparen en b) omdat ik hoop dat we dan met een poging zijn begonnen ... Liefs Mona
@Mona: is er een kans dat jullie nog spontaan zwanger kunnen raken? Want ongesteldheidspijn (een paar dagen voor NOD) kan ook een andere oorzaak hebben, hè? Wij hebben voor ons volgende bezoekje aan DD volgende week ook een hotelletje geboekt. We moeten er al om 10 uur 's morgens zijn en we rijden zeker weten dan al met 5 min. van ons huis de eerste file in. Niet echt ontspannen rijden, dus. Ik had toen bedacht of we niet de avond ervoor al rustig die kant op konden rijden. Op een normale tijd wakker worden 's morgens en lekker ontbijten en dan een kwartiertje voor de tijd van onze afspraak rustig naar de kliniek. Evt. kan mijn man mij dan alleen afzetten en met ons zoontje nog even teruggaan naar het hotel. Ondanks dat het maar een nachtje is en de reden waarom we er naar toe gaan niet zo leuk natuurlijk, voelt het voor ons ook echt nu al een beetje als een mini-vakantie met alle voorpret die erbij hoort. We willen dat in ieder geval vaker gaan doen als het zo uitkomt.
@ Sneeuwmees, we hebben wel geklust op de goede dagen dus het zou kunnen, maar ik durf daar al niet meer op te hopen!! Met het weinige zaad van manlief is de kans niet zo heel groot namelijk..... X