ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Miss, wat eng dat ze in het ZH nu dit stukje hoop tot iets niet-hoopvols maken... :(
    Ik begrijp hun terughoudendheid qua enthousiastme wel een beetje omdat de meesten een hogere waarde hebben met 16 dagen ei/punctie/iui. Maar de meesten betekend niet dat het nu kansloos is met jou. Als het vanaf nu nu mooi gaat verdubbelen.... :)
    Je zou niet de enige zijn die laag begint qua hcg waarde en uiteindelijk.... :)
    Klingel is daar een mooi voorbeel van. Na haar IVF kreeg ze een bloedtest: niet zwanger gaf die aan. En toen ze maar niet ongesteld werd en ze flink aan de wijn zou op een feestje deed ze toch maar een test.... Haar dochter is inmiddels ruim 2 jaar. Dus het kan!!!
    Jouw waarde geeft tenminste baby-activiteit al aan :)

Ik duimmm voor je!!!

@hotelletjes: hebben wij ook een paar keer met puncties gedaan en eens toen we op donderdag bij de endocrinoloog moesten komen en de dag erna bij S. Is qua file-stress gevoeligheid wel prettig. Maar eigenlijk sinds dochter niet meer gedaan. We vertrekken nu gewoon bij puncties 4 uur van te voren haha...

2. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ NinaD: dank je wel meis! Ik heb net weer getest. Zie mijn verhaal hieronder!

@ Sneeuwmees: dank je, ik hoop het ook! Ik snap je verhaal over je werkgever. Mannen zijn daar toch makkelijker in! Misschien kun je haar een keer uitleggen dat je er liever alleen over praat als jij aangeeft dat je daar behoefte aan hebt?

Leuk hoor dat jullie in een hotelletje gaan zitten en dat dit toch een beetje als vakantie voelt. Dat doe je goed!

@ Monatoetje: ja, het is behoorlijk spannend! Bedankt voor het meeleven en duimen :). Woensdag pas weer hcg prikken, al ga ik nog wel vragen of het al eerder kan/mag/zin heeft.

Ik duim voor jou dat die paar zaadjes je ei toch hebben gevonden deze maand :D

@ allen: ik heb vanochtend getemperatuurd (is weer gestegen) en wat nieuwe testen gehaald om te kijken of het hcg stijgt. Dat is het enige wat ik nu kan doen. Ik had wel al 2 keer geplast en gedronken dus de urine was misschien te verdund om het echt nauwkeurig te kunnen zien. De 'weken sinds conceptie-test' gaf helaas nog steeds maar 1-2 weken aan en die had inmiddels op 2-3 weken moeten staan lijkt me (NOD was maandag). Maar wie weet lag het aan de verdunde urine. Toch lijkt het erop dat het hcg behoorlijk is gestegen want de Kruidvat test was vandaag veel donkerder, kijk maar naar de foto! De bovenste test is van maandag, de middelste van gister en de onderste van vandaag. Zie na plaatsen dat de foto wederom een kwartslag gedraaid is door zp dus even schuin kijken ;)

Ik ga maar proberen wat afleiding te zoeken de komende dagen want om te weten of het echt genoeg stijgt, moeten we toch echt de bloedtest afwachten :(

3. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Miss76, die laatste test is idd stuk donderder dan de andere!! Ohh wat spannend zeg! Slopend dat wachten he! Maar probeer te genieten meis, voor nu ben je gewoon zwanger! En hopelijk blijft dit gewoon 9mnd zo :)!
    Heb je DD nog gebeld?

Liefs

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miss76: ik vind ze ook mooi oplopen met donkerheid, dus die HCG van jou moet echt wel goed doorgestegen zijn. Die week-testen hoor ik wel vaker dat die soms ineens toch verspringen (en bij sommigen ook wat later dan zou moeten). We duimen nog even lekker door, hoor!!
    @Maartje: wij proberen zo veel mogelijk ons zoontje mee te nemen, maar als we zo vroeg moeten vertrekken is het voor hem wel erg vroeg dat we hem wakker moeten maken. Dus vandaar ook voor hem het hotelletje, zodat het voor hem ook een beetje speciaal voelt. Ook willen we dan na afloop van zo'n fm nog iets leuks gaan doen, zodat we voor elk wat wils hebben. Maar 4 uur van tevoren vertrekken is voor jullie wel een hele onderneming, maar snap dat je liever het zekere voor het onzekere neemt.
    @Mona: je weet maar nooit. Er zijn meerdere wonderen gemeld op dit forum en in andere topics.;)

5. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Maartje: we waren daarstraks tegelijk aan het tikken! Ik vond het ook erg naar dat het ziekenhuis zo negatief deed. Ik lees en hoor toch echt genoeg succesverhalen. Ik snap wel dat ze je willen waarschuwen, maar wij mmm-meisjes zijn al ingesteld op negatief nieuws. Dat hoef je er echt niet nog eens extra in te wrijven!

Het fijne nieuws is dat ik net het VU nog een keer heb gebeld om te vragen of eerder dan woensdag testen zin heeft. Dit keer had ik een andere dame aan de telefoon, die veel positiever was! Ze was helemaal verbaasd toen ik zei dat we woensdag waarschijnlijk slecht nieuws gaan krijgen. Dat is nog helemaal niet zeker, aldus haar! Zij kende ook genoeg verhalen van een laag hcg, dat later keurig op niveau kwam. Ik vertelde dat haar collega zo negatief was geweest en ze beaamde dat sommige collega's patienten graag in bescherming nemen tegen teleurstellingen, maar dat zij van mening is dat je de patient juist ook hoop moet laten houden, zolang daar nog reden toe is. Dat ben ik helemaal met haar eens! Positief denken en hoop voelen, is volgens mij heel bepalend voor hoe je zo'n week doorkomt en misschien zelfs wel van invloed op je zwangerschap. Adrenaline en cortisol-aanmaak zijn echt slecht voor je lichaam en dus ook voor je kindje. Ze adviseerde me wel om echt woensdag pas weer te testen omdat dan heel duidelijk zal zijn of het hcg goed stijgt. Eerder dan dat kun je een vertekend beeld krijgen (te goed of te slecht, en dat wil je allebei niet).

To be continued dus! Ik heb in ieder geval weer een beetje meer hoop :)

@ Sneeuwmees en Monatoetje: blij dat jullie dat ook zien! Goed om te weten dat die week-testen wat langzaam kunnen zijn. Hopelijk verspringt 'ie een dezer dagen. Ik heb DD afgebeld. Zij zeiden dat ik me weer kon melden als de miskraam (wat hopelijk niet gebeurt!) op gang is gekomen.

Fijne dag! Ik ga zo gezellig met mijn moeder een drankje doen en door het Vondelpark lopen. Even mijn gedachten verzetten en wat frisse lucht happen!

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Miss76: fijn dat je nu een goed gesprek hebt gehad. Ik kreeg dat ook 2 jaar geleden te horen. Had toen een waarde van 110 en ze zagen liever 150. Terwijl ze 's morgens zei dat het tussen de 100 en 150 moest zijn, heb daar later ook wat over gezegd.
    Je testen zien er veelbelovend uit. Hopelijk gewoon een late innesteling geweest en is je HCG woensdag goed gestegen.
    Geniet van de buitenlucht.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miss76: fijn dat je nu een positiever iemand aan de lijn hebt gehad. Dat is bij mijn zkh altijd reden geweest dat ik (als het kon) op speciale dagen naar het tel.spreekuur belde, omdat ik ook zo'n verpleegkundige had die altijd zwaar op de hand was. Lekker even genieten van de buitenlucht. Weet je moeder al dat je zwanger bent?

Ik heb inmiddels mijn recepten ingeleverd bij mijn apotheek. Ze gaan nog even achter die Suprefact aanbellen of het evt. al ergens nu al in de buurt te krijgen is. Maar morgen hebben ze het zeker. Tot nu toe nog geen rood te bekennen (wel nog ongikrampen), dus hoop maar dat ik het zo lang mogelijk kan rekken dat morgen evt. dan als CD1 geteld kan worden. Want morgen heeft mijn apotheek het zeker binnen. Wat een gedoe en dat op mijn vrije dag!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waar woon je, sneeuwmees? Als je vandaag nog ongesteld wordt zou je mijn suprefact mogen lenen, als ik dan jouwe daar later voor terug kan krijgen. Laat maar weten als het nodig is.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Maartje: ik woon in de buurt van Arnhem. De apotheek heeft gebeld en het is nergens te krijgen. Ze hebben het nu besteld en dan kan ik het morgen om 9.30 uur ophalen. De rode duivels zijn er (gelukkig) ook nog steeds niet. Dus ik denk dat ik het erop gok dat het allemaal wel los zal gaan lopen en als het binnen nu en de komende uren begint, ik morgen ook wel als CD1 mag tellen. Maar bedankt voor je lieve aanbod. Een hele geruststelling dat er nog ergens wat is, voor het geval dat....

10. Meisje82

Meisje82 Nieuw lid

23 apr 2013
    4
    0
    0
    Twente
    Hallo allemaal,

Meiden wat gebeurt er toch veel bij jullie. Het is erg fijn om te lezen dat we ondanks de mmm ook gewoon positief zijn en hoop houden.

@miss76, ik hoop ontzettend voor jou dat je gewoon zwanger blijft
    @sneeuwmens, toch fijn dat je nu al ongesteld wordt. Ik vind het fijn om jou verhalen en reacties te lezen

@allen
    1e Icsi behandeling in combinatie met een TESE bij manlief.
    Ik zit inmiddels op cyclusdag 10. Heb vandaag mijn 2e follikel meting gehad. 11 eitjes, waarvan 9<10 mm en 2 tussen de 10 en 13 mm.
    Dit was maandag (cyclusdag 7) ook het geval, dus er lijkt niet veel gebeurt in de dagen. Herkennen jullie dit, of ben ik ongeduldig?
    Ik hoop echt dat de eitjes die nu <10 mm zijn nog wel echt mee gaan doen!

Ik spuit nu 150 menopur en 0,25 mg cetrotide. Ik heb er eigenlijk weinig last van, dus dat valt me reuze mee.
    Omdat ik dit weekend door de medicatie heen ben heb ik alvast nieuwe recepten per mail gekregen uit DD. Nu weer een recept voor 20 ampullen menopur, denken jullie dat ik er echt nog zoveel nodig heb?

Ik begin nu te merken dat ik in mijn hoofd meer bezig ben met de isci poging. Heb minder zin om van alles te doen (ben nomaal een echt vereniging en famillie mens).

Tot slot nog een lastste vraag. Ik drink af en toe graag een glaasje wijn. Heb ik dinsdag ook maar gewoon gedaan, maar denken jullie dat dat kwaad kan?

Sorry van de vele vragen:( hoop niet dat jullie me vervelend vinden

Groetjes meisje 82

11. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @miss76, ik vind de testen ook best hoopvol, tuurlijk moet je voorzichtig zijn in het begin, het is nog zo pril... Maar ik kan me bij deze testen ook best voorstellen dat dit wel goed zal gaan! Sterkte met dat stomme afwachten!

@ego, ben vandaag voor HSK geweest, was zo gepiept. eerst had ik wat op de narcose tegen, ook met evt puncties in de toekomt, maar nu zie ik ook wel het voordeel en lijkt het me ook wel heel fijn pijnloze punctie ;). Lieve anesthesiste trouwens:). We hadden om 7.30 de afspraak en waren om 12 uur alweer thuis, hahaha, was wel vroeg opstaan (4.00 uur zijn we vertrokken, uurtje extra voor evt file)

Ik heb nog geen toestemming van PNO, zit op de post, we mogen nu in principe starten, hoe hebben jullie dat gedaan? Eerst afwachten of beginnen en erop vertrouwen dat de toestemming komt (3e IVF voor ons)? Zo heb ik het wel gedaan met HSK, weet niet of ze moeilijk gaan doen dat de datum van voor de toestemming is, of letten ze hier allemaal niet zo op?

Sorry voor de vragen, ik lees en leef wel trouw met jullie mee maar reageer niet altijd op iedereen, hoop niet dat jullie dat vervelend vinden, maar ik heb anders teveel de neiging tot zp verslaving:p.
    Als ik denk iets toe te kunnen voegen, goed advies ofzo dan reageer ik natuurlijk!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaasje: je bent niet vervelend, hoor, met al je vragen. Die titel heb ik al voor je weggekaapt. ;) Logisch dat je er meer mee bezig bent in je hoofd. Tijdens een poging merk ik ook dat ik me wat meer afsluit voor anderen, omdat ik er voor mijn gevoel continue mee bezig ben, spanningen voor de follikelgroei, in je hoofd mee zitten rekenen hoe alles kan gaan vallen met punctie en tp. Het is toch heel intensief en ook intensiever als ik van te voren had gedacht. Ik reageerde zelf ook langzaam op de hormonen. Bij mij moest alles echt op gang komen en mijn follikels groeiden in de beginfase ook langzaam. Bij mij werd dan ook extra bloedgeprikt om te zien of de hormoonwaardes goed meestegen bij iedere fm. Misschien nog een idee voor jou om ook eens te doen. Volgens mij heet dat oestradiol of zoiets. Ik heb ook altijd iets langer door moeten spuiten dan anderen. Ieder lichaam reageert nu eenmaal anders of sneller of minder snel op een medicijn. Wat zeiden ze in DD ervan?
    En ik weet niet of een glaasje wijn kwaad kan. Lijkt mij, als je het met mate doet, van niet. Staat er niets over in de bijsluiter? Succes en sterkte de komende tijd! Wel een hele mooie opbrengst, hoor!!
    @Jippiejee: ik wacht ook nog op toestemming van PNO. Bij ons is het ook de derde poging, dus zouden ze in principe gewoon moeten vergoeden. We hebben al een paar keer gebeld en ze zouden er nu haast mee maken (ze hadden een achterstand). Heb ook wel eens gevraagd of het voor komt dat ze geen toestemming gaven. Maar daar konden ze me geen antwoord op geven. Ik begin (als het goed is) binnen twee weken ook met de behandeling en het zou wel fijn zijn als de toestemming wel of niet rond is.

13. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Tot aan de tp dronk ik af en toe een glaasje. Daarna niet meer.
    Mijn folies begonnen ook altijd laat te groeien. Punctie pas op dag 22. Dus het kan echt nog wel goed komen.

Over toestemming derde Ivf pno zou ik me geen zorgen maken. Je staat in je recht en ze zijn verplicht het te vergoeden. Gewoon starten lijkt me.

Ik heb de rekening voor cryo bewaring thuis gekregen. Wat is dat duur in DD! 150 euro voor een half jaar!!! In vu was het maar 40 euro per jaar. Wat een verschil. Ik heb de rekening maar naar pno gestuurd in de hoop dat ze het vergoeden. Nee heb ik, ja kan ik krijgen!

14. Sunfly

Sunfly Lid

29 dec 2011
    77
    1
    0
    vervolg: Ik vind dat prettiger omdat ik dan vrijui
    Randstad
    Hoi,

Is iemand hier nog geïnteresseerd om een half potje (130 tabletten van de 250 over, houdbaar tot dec.2014) DHEA 25 mg van Puritan's Pride van me over te nemen?
    Ik heb het ruim een half jaar lang gebruikt en, zoals jullie aan m'n onderschrift kunnen zien, ben ik nu ruim 13 weken zwanger van een tweeling, dus ik heb het niet meer nodig.
    Ik vind het zonde om het weg te gooien, dus als iemand interesse heeft?

Ook heb ik nog heel veel Utrogestan over:
    - 8 volle doosjes à 30 capsules van 100 mg per capsule (4 doosjes houdbaar tot 02-2014 en 4 doosjes tot 09-2014).
    -1 doosje à 28 capsules (dus ik heb van de 30 er 2 gebruikt), houdbaar tot 03-2014
    -1 doosje met nog maar 1 capsule (over van de 30 dus), houdbaar tot 09-2014.

Stuur me maar een PB als je interesse hebt.
    Ik kan het opsturen of je kunt het afhalen (ik woon in de buurt van Den Haag).

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wauw, Sunfly, twins. Wat een wonder.
    (En nee, ik heb je meds niet nodig, zie banner :D)

16. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Loontje85: dank je wel voor je reactie! Vervelend dat jij dat 2 jaar geleden ook mee hebt moeten maken. Die zwangerschap is bij jou alsnog in een miskraam geeindigd begrijp ik? Ik hoop ook dat het bij mij een late innesteling was. Zo gek klinkt dat toch helemaal niet?

@ Sneeuwmees: slim dat jij jezelf al beschermde tegen de negatieve verpleegkundige ;)

Onze ouders weten het al ja, net als onze vrienden. We hadden natuurlijk op 29 april positief getest en gingen toen Koninginnenacht (alleen vriend) en Koninginnedag vieren dus het was lastig om te verzwijgen. Mijn vriend die ineens wel dronk en ik die in een soort roes leefde, dat viel wel op! Bovendien wist iedereen dat ik gister naar DD zou gaan voor de 1e IVF poging dus we hebben besloten het maar gewoon te vertellen. Mocht het misgaan, wil je er toch ook over praten!

Ben jij inmiddels al ongesteld? En was de Suprefact inderdaad op tijd binnen? Ik hoop voor je dat je snel kunt starten!!! Spannend hoor :)

@ Meisje 82: dank je wel. Jij veel succes met je 1e ICSI poging! Ik heb nog geen verstand van hormonen/IVF dus kan je niet helpen met je vraag. Logisch dat je er veel mee bezig bent en minder zin hebt om dingen te ondernemen hoor. Focus je maar lekker op de ICSI, daarna genoeg tijd om weer sociaal te doen!

Wat betreft de wijn: ik drink al sinds oktober (start van 6 IUI pogingen) bijna niet. Mijn artsen in het VU hebben mij aangeraden helemaal niet te drinken zolang je in het traject zit. Er is namelijk geen veilige ondergrens aan te geven. De ene vrouw reageert er meer op dan de andere (door bijv. verschillen in lengte en gewicht) dus niet drinken is het veiligst. Bovendien zitten we niet voor niets in het traject en gaat het bij ons al moeilijker dan bij de meeste mensen. Geen risico nemen dus, was het advies! Ik heb tijdens de eerste IUI maanden heel af en toe 1 wijntje genomen, maar nooit na de eisprong. Ik denk dat het er gemiddeld 2 per maand waren. Sinds ik weet dat ik een lage AMH waarde heb (risico op vervroegde overgang) en aan IVF zou beginnen, heb ik helemaal niet meer gedronken. Ook bij de vrouw is het namelijk zo dat je 3 maanden van tevoren een gigantische invloed uit kunt oefenen op je vruchtbaarheid, door alles wat je eet en drinkt. Drink en eet je slecht, vermindert je kans op bevruchting en vice versa.

Ik wil je hiermee niet ongerust maken over de drankjes die je al gehad hebt, want je kunt toch niet meer terugdraaien wat geweest is. Maar je kunt wel besluiten vanaf nu niet meer te drinken!

@ Jippiejee: dank je wel!

Bedoel jij dat je een HSG hebt gehad of bestaat er ook een HSK en weet ik gewoon niet wat dat is?! Bijzonder dat jij die onder narcose kreeg. Was dit op jouw verzoek of doen ze dit standaard in DD? Ik heb er weinig van gevoeld, maar toch fijn als je dat niet hoeft af te wachten want voor hetzelfde geld was het bij jou wel pijnlijk geweest! Hoe was de uitslag van de HSG? Zag alles er goed doorgankelijk uit?

Ik had de toestemming trouwens al binnen voordat we zouden starten. CZ reageerde binnen 2 weken geloof ik. Ik denk niet dat het uitmaakt of je al gestart bent voordat je de toestemming binnen hebt hoor.

@ Aklina: wat duur joh! Dat is balen! Hopelijk wordt het vergoed inderdaad.

@ Sunfly: gefeliciteerd met je zwangerschap en bedankt voor het aanbod! Ik heb ze vooralsnog niet nodig want ik ben na 8 weken DHEA slikken zwanger geraakt van de laatste IUI. Nu nog afwachten of het blijft zitten want mijn hcg waarde was helaas aan de lage kant. Over 5 nachtjes slapen weten we meer!

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miss76: ik ben nog steeds niet ongesteld. Hoop dat dat ook de komende 8 maanden zo mag blijven. De suprefact heb ik gelukkig wel in huis. Dus dat geeft al wel een veel geruster gevoel, voor het geval dat de rode duivels zich alsnog mochten melden.
    @Sunfly: bedankt voor het aanbod. Ik heb vanmorgen net twee volle tassen met medicijnen ingeslagen voor ruim 1300 euro.;)
    @Aklina: ik heb het hotelletje geboekt. Had wat voeten in aarde, maar het is toch gelukt (uiteindelijk rechtstreeks bij het hotel). Ben heel benieuwd! Goh, jij al weer 16 wkn!! Wat gaat het snel.

18. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @miss76, HSK is duits voor hysteroscopie. Dat is met een l
    kijkbuisje in de baarmoeder kijken. Volgens mij wordt dat in nl vaak zonder narcose gedaan hier standaard met, heb er na die tijd ook niks van gevoeld, viel dus goed te doen zo ;) en ik heb alvast geoefend voor de punctie met narcose, lijkt me nu toch wel prettig;).

Als ik zaterdag geen post heb ga ik denk ik DD maar bellen, hoe ging dat bij jullie? kan je dan direct bij de volgende menstruatie beginnen??

19. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    pfff dat is best veel geld zeg!!:$ is dat ieder half jaar? of wordt het goedkoper? (kan je ze niet transporteren naar een goedkoper hotelletje???;):p)

20. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Goeiemorgen meiden!

Ik ben vanochtend weer iets meer gerustgesteld :)
    Temperatuur omhoog naar 37,4 (hoogste ooit!) en de cb test is versprongen van 1-2 weken sinds conceptie naar 2-3 weken! Daarmee lig ik dus keurig op schema. Het zegt verder nog niets over het verloop van de zwangerschap natuurlijk, maar het hcg stijgt in ieder geval heel hard nu!

Bovendien hou ik mezelf steeds voor dat alle dames die niet in de MMM zitten ook niet bloedprikken als ze zo pril zwanger zijn. Als ik dat niet gedaan had, zou ik nu in de gloria zijn met mijn positieve testen en tot de eerste echo geen zorgen hebben gehad. Dat gevoel ga ik nu dus ook maar een beetje proberen te omarmen :D

@ Sneeuwmees: dat hoop ik natuurlijk ook! Als je dan toch ongesteld moet worden, liever eerder dan later zodat je kunt starten. Maar liever helemaal niet natuurlijk!!! Ik duim voor je dat je het NIET wordt!

@ Jippiejee: aha, het was dus een hysteroscopie! Nou, die zou ik ook onder narcose willen hoor. Wat zijn we in NL toch calvinistisch. Brrrr, ik ben geen pieperd maar alles in dat gebied gaat door merg en been dus als je het niet hoeft te voelen, graag!

Volgens mij kun je inderdaad bij je volgende menstruatie beginnen. Zou wel nu een afspraak maken voor de uitgangsecho, vlak voor je verwachte menstruatie.

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Miss

Deel Deze Pagina