Mijn datum van de 20-wekenecho gaat waarschijnlijk verschuiven. Op grond van de combinatietest hebben wij nu toch een indicatie voor een GUO (wel beetje stom dat ik dat zelf bij de vk moest aankaarten), dus er komt binnenkort een oproep van het UMCG. @Dreamer: leuk, een jongen! Dat kwam ook uit de nub-test, toch? Ben benieuwd of wij dan ook echt een meisje krijgen. Nog een paar weekjes geduld. Het gaat er nog om spannen wie van ons tweeën het eerst gaat bevallen
Miss, ga jij nog voor de intake? Zo nee, zou jij jouw plekje dan willen afstaan aan een goede vriendin van mij? Ze mag nl pas in september op intake komen... Wil je het laten weten?
@Stiertje: 'fijn' dat je toch een indicatie hebt gekregen. Wel weer even spannend, maar hopelijk kun je dan ook echt weer dingen uitsluiten en verder genieten van je zwangerschap. Komt die GUO ipv de 20 wkn echo? @Ddees: en je ei al gespot? Lastig is dat als je lichaam (als je het hebben wil) niet op tijd is. @Maartje: volgens mij had Miss vorige week haar afspraak in DD. Zou mooi zijn als je vriendin zo toch sneller terecht kan. Ik heb zelf ook een keer gebeld en kon toen in ieder geval al 3 wkn eerder. Dus, als ik haar was, zou ik gewoon zo af en toe eens bellen. @Nina: goh, zitten we samen op de wachtbank? Ik verwacht dat mijn ongi vrijdag komt (maar durf er na mijn afgelopen cyclus mijn hand niet meer voor in het vuur te steken). Maar leuk dat we straks misschien samen opgaan. Dan kunnen we 'daten' in DD!
@ Maartje: ik heb mijn intakegesprek op 3 april al gehad. Ik zou vorige week mijn uitgangsecho voor de eerste IVF poging hebben. Had mijn plekje uiteraard graag afgestaan maar dat is dus niet van toepassing! Ik ben overigens in februari op de wachtlijst gezet voor 24 juni. Heb toen afgesproken dat ik iedere week mocht bellen om te vragen of er al eerder een plekje vrij was gekomen. De eerste keer dat ik belde, was dit al het geval en werd ik naar 3 april verschoven! Gewoon af en toe bellen dus. Ik geloof wel dat ze dit met name voor dames met een laag AMH doen omdat die echt haast hebben. Ik hoop voor je vriendin dat het lukt!
@sneeuwmees: ja, de GUO is een extra uitgebreide 20-wekenecho, dus de 'gewone' (SEO) komt dan te vervallen. Weet je, ik vraag me bij zulke dingen af: ben ik nu zo 'geworden' door enkele jaren MMM, of is het gewoon een beetje onnozel van zo'n verloskundige dat ze dit zelf niet even kan bedenken? Is er nou nooit vaker iemand die geen vruchtwaterpunctie wil, maar wel een zo goed mogelijke overige controle? Ik heb gewoon altijd het gevoel dat ik met mensen mee moet denken omdat het anders niet goedkomt: artsen, zorgverzekeraar en nu dus blijkbaar ook verloskundige. Pfff.
Oke, dank je voor je reactie. Ik had het dan verkeerd begrepen. Hoop in ieder geval voor je dat je straks een super mooie bloedprikwaarde zult gaan krijgen!!! @hier: live vanuit de wachtkamer van ZH welke voor mij de echo doet. Nu 75 km heen en 75 km terug ipv 250 heen en 250 terug. Ben best zenuwachtig voor de echo: zitten die krengen er nog of mag ik eindelijk starten met stimuleren??? En dan loopt de arts ook nog uit: 13 minuten terug had ik eigenlijk m'n afspraak
@Stiertje: ik vind dat je best mag verwachten dat een vk met je meedenkt. Ook ik vind dat zijzelf met opties voor verder onderzoek had moeten komen ipv dat je zelf alles via het forum moet gaan uitzoeken. Ik ga er inderdaad vanuit dat jij niet de eerste en enige bent die dat nodig heeft. Fijn dat het nu eindelijk geregeld is, maar wel nadat je er zelf zo bovenop hebt gezeten. @Maartje: ik hoop van harte dat 'de krengen' weg zijn. Had je er nog iets voor gekregen om ze te laten verdwijnen of moet zoiets vanzelf gaan?
@Stiertje: Je mag toch verwachten dat een vk met je meedenkt en je eventueel verdere onderzoeken aanbiedt, waaronder dus de GUO. Vind het vreemd dat ze dit niet gedaan hebben. Hopelijk is de GUO helemaal goed. Ik vond het zelf al erg spannend. @Maartje: Hopelijk zijn die "krengen" weg en kan je eindelijk beginnen. Balen dat ze uitlopen.
@Miss76: Nog meer testjes gedaan ? Hoe voel je je ? Nog 2 dagen en dan weet je gelukkig meer. Ik heb een goed gevoel !
Stiertje, sommige mensen zijn gewoon simpel. Adem in, adem uit Ik heb ook de uitgebreide echo gehad. Vond het heel bijzonder om te zien. Zo vreselijk bijzonder fijn fantastisch geweldig niet in woorden uit te drukken dat jij dit ook allemaal mag beleven!! hier trouwens ook geen kansberekening etc gedaan, wel de GUO ipv van SEO. Geen kansberekening omdat ik toch geen vruchtwaterpunctie oid of afb
Had bericht ff terug al geschreven maar toen mocht ik ineens binnen komen. Ik was op CD 1 al gestart met Synarel. Die kl.ote-neusspray gebruik ik dus alweer 17 dagen, S. verwachtte dat daar m'n cysten mee zouden krimpen en ik een week later zou kunnen starten. Later werd dat twee weken later. En nu, moet ik de uitslag dat die krengen gegroeid zijn weer gaan doorgeven. M'n baarmoederslijmlaag is trouwens ook nog steeds vrij dik. Ik begon, een paar dagen voor cd1 met 1.57 cm, op cd3 was het 1.10 en nu is het nog 1.0 cm. Ik heb net m'n oestradiol laten prikken. Vanmiddag krijg ik de uitslag en dan gaan we alles aan DD doorgeven en dan zal S. wel weer zeggen wat ik moet doen. Ik neig nog steeds (vorige week ook al) naar afbreken...
@maartje: shit shit shit! Dit wil je natuurlijk helemaal niet horen! Misschien idd nu afbreken, cystes laten weggaan (natuurlijke weg of met een middel? lucrin ofzo?) en dan weer verder? Maar ik snap dat je ervan BAALT. Blijf je eigen gevoel trouw, meis! Na zoveel jaren MMM ben jij de grootste deskundige op het gebied van je eigen lijf! Hoe dan ook: sterkte! @jouw reactie op mij: lief!! Ja, lijkt mij ook heel bijzonder. Kan niet wachten (en het duurt nog 2 weken, stamp stamp). Ik wil ook niet afbreken bij Down, maar misschien wel bij trisomie 13 of 18 (=niet met het leven verenigbaar).
Dat was ik, helemaal vergeten mijn naam erbij te zetten . Nieuwe poging: DD-meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus A1981 - wachten op intake Dr. S. 19/6 Cozzen Ddees70 - ICSI 4 - 1e kindje Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Elles11 FSK - IVF/ICSI 1 - 1e kindje Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Marija - ICSI 7 - 1e kindje Majo - ICSI 6 - 2e kindje Miss76 - IVF/ICSI 1 - 1e kindje MissGin - ICSI 3 - 2e kindje Monatoetje84 NinaD - ICSI 2 Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) Tevka -ICSI 1 - 2e kindje Yj81 Wishfulthinking - ICSI 2 Juffie26 Agenda: Mei: 02: FSK- 2e gesprek en echo 03: MissGin 1e FM 06: aklina - 16-weken echo 06: MissGin 2e FM 10: Stiertje - verloskundige 10: Mees - 2e gesprek en echo 16: Elize84 - uitgangsecho en behandelplan dr S. 16: Monatoetje - telefonisch consult dr. S. met uitslag amh 24: Stiertje - 20-wekenecho 28: Dreamer82 - 20 wekenecho Juni: 19: A1981 - Intakegesprek Dr. S ZWANGER en uitgerekend op: 08-10: Stiertje 14-10: Dreamer 15-10: Desire vd beek 16-10: Yj81 18-10: Aklina (tweeling) 06-11: Kitty17 20-11: Djuuzie Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen Mila & Luka - AnjaV 13-02-2013 Meisje Nina - Kippetjuh
Wat veel berichten zijn er weer geplaatst! @Miss76: Nog twee nachtjes slapen, spannend! Maar wat een goed nieuws zeg, ben blij voor je! @maartje: wat ontzettend rot meid... @Dolfijntje: Hoe is de punctie gegaan? Vandaag toch? Duim voor je! @Meisje82: Hoe is het met je eitjes? Groeien ze al harder? Hier nog steeds in de wachtstand tot we meer duidelijkheid hebben over het hoe en wat bij mijn vriend... xx
Meiden ik lees af en toe wel mee maar ik zit er echt helemaal doorheen....... De wens is zooooo groot he. Had nooit gedacht dat het zo sterk zou voelen. Ik bedoel we hebben al een kindje. Waar we intens gelukkig mee zijn, maar we willen zo graag een 2e. Een broertje of zusje voor ons meisje. En iedereen om ons heen raakt maar zwanger. En iedereen vraagt maar wanneer wij voor die 2e gaan. Pffffffff. En we moeten zo veel zelf betalen. Hebben we ons helemaal niet goed in verdiept. We gokte erop dat het weer in 1x raak zou zijn. Nu kunnen we niet op vakantie en we weten niet wanneer we voor een nieuwe poging kunnen.
Thnx meiden, later reageer ik uitgebreider. Maar nu eerst Tevka ff een dikke knuffel geven. Ik voel enorm met je mee. Het wordt wel eens onderschat wat het uitblijven van een tweede met een mens kan doen. 'Je hebt er tenslotte toch al 1' is iets wat mensen vaak denken of zelfs ook zeggen. Lieverd, ik voel met je mee. Ik weet hoe het voelt en dat dar niets met ondankbaarheid, maar juist met veel liefde te maken heeft. Dikke knuffel. Als je er per Pb, whatsapp of zo eens over wilt praten dan hoop ik dat je me weet te vinden. X
@Tevka: dikke knuffel! Heel herkenbaar. Ik had laatst hier ergens in een topic mee zitten lezen, dat ging over het niet lukken van het zwanger raken van een tweede kindje. Er werd toen verwezen naar een speciale link wat ik met tranen in mijn ogen heb zitten lezen van herkenning. Vooral de herkenbare reacties van de omgeving. @Maartje: wanneer hoor je vanuit DD hoe en wat er gaat gebeuren?
Ik heb een telefonische afspraak voor vanmiddag met het ZH waar ik vandaag geweest ben. Ze gaan m'n oestradiol vanmiddag onderzoeken en ik krijg die waarde. Zij geven die aan mij door en dan moet ik het op de mail zetten naar Scholtes. Ik verwacht vandaag of anders morgen Scholtes zijn reactie. Ik ben nu even heel verdrietig. Heb even heel erg het gevoel compleet op te zijn... IVF 5 is dit die afgebroken wordt. Nummers 1, 2, 3, 5 en 10 zijn afgebroken (dit is nr 10 en ga er nu maar vanuit dat ik moet stoppen... ) 4, 6, 7, 8 en 9 gingen wel door...
Hoi Nina, "Jullie 2-ling", uhm...ik ben een BAM (bewust alleenstaande moeder) moeder, staat ook in m'n onderschrift , maar dank je wel voor de felicitatie . En ik ben al m'n Utro en de DHEA inmiddels kwijt, heb er 3 vrouwen blij mee kunnen maken. Ik hoop dat het hen zal helpen bij het zwanger worden . Sowieso iedereen die bezig is met zwanger te worden: succes! En alle zwangeren: Gefeliciteerd! Ik schrijf niet mee in dit topic, maar lees hier wel af en toe. Groetjes, Sunfly