ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussion in 'MMM clubs' started by Babii, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NinaD

NinaD Niet meer actief

Ddees,
    Fijn dat je nu in iedere weet dat het eitje eraan zit te komen.

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauw missgin... mooie score..!!!

X

3. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

Jan 28, 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missgin wow gewoon 10!!! Dat zijn er veel! Ik hoop op mooie bevruchtingen!

Nina, wow wist niet dat garden hotel zo populair was. Succes met zoeken verder :(

Ddees, fijn dat je weet waar je nu staat met je cyclus. Een gezellig weekend van maken dus maar :)

4. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Missgin, wat fijn 10 eicellen. Mooie score! Hoop op prachtige bevruchtingen. Nu lekker bijkomen en uitrusten!

Ddees, inderdaad te vroeg dus voor een uitgangsecho. Weer twee weken geduld voor jullie verder kunnen. Of heb je nog hoop op een wonder ei a la Juul?

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Nina: wij zaten ook in het Garden hotel. Een tweepersoonskamer kostte ons 59 euro. Ons zoontje sliep tussen ons in. Ik heb het rechtstreeks bij het hotel geboekt, omdat wij geen credit card hebben. Het was een heel basic hotel en wij hadden een kamer op de 5e etage met een schuine wand wat niet zo handig was, maar voor het doel op zich prima te doen. Dit hotel is inderdaad 4 min. van de kliniek vandaan.
    @Missgin: ik moest er ook om tien uur zijn (maar was er om 10 over 10. We hadden even verkeerd gereden vanaf ons hotel en we waren al laat :)). Wie weet hebben we nog net een glimp van elkaar opgevangen. Mooie score! Gaan ze bij jou ook de embryoscope in?
    @Ddees: fijn dat je weet dat het langverwachte ei er inmiddels aan zit te komen. Kun je nog proberen hem zelf 'te benutten'?

Hier vanmorgen vlak na het berichtje dat ik nog niet ongesteld was, ineens toch wel ongesteld geworden. Gelijk maar het eerste shot van de neusspray genomen.
    We hadden om 10 uur een afspraak, maar het uitchecken en het spullen bij elkaar zoeken, de auto inpakken en halen duurde toch wat langer dan gepland. We zouden het gehaald kunnen hebben, maar reden per ongeluk toch 2 keer even de verkeerde straat in :). Al met al dus bijna om 10 over 10 kwam ik de kliniek binnen.
    Het zat enorm vol, dus had niet de indruk dat dr. S. me al gemist had. ;) Ik was rond half 11 aan de beurt. Zoals verwacht geen bijzonderheden op de echo. Mijn linkereierstok kon hij niet vinden. Maar die zit bij mij wel vaker verstopt.
    Zondag mag ik beginnen met spuiten en volgende week vrijdag mag ik weer. Ik was van plan die echo in mijn eigen zkh in NL te doen (ivm mijn man's werk), maar we konden gelukkig een tijdstip krijgen, waarop het voor ons goed te doen is.
    Op 2e pinksterdag zijn ze inderdaad maar heel beperkt open (van 10-11), dus we hebben afgesproken dat we nog even met de cd11 echo afwachten hoe die er van cd8 uitzag (en of we evt. ook op cd12 die echo kunnen doen).
    Mijn man moet net die dagen veel werken. Zijn baas is heel meelevend en begripvol, maar dat kan helaas niet van een andere collega gezegd worden. Het zou dus handig zijn de echo's zoveel mogelijk te plannen zodat zijn werk er geen last van heeft. Dat lijkt waarschijnlijk tot aan de 11e dag echo goed te lukken. Dr. S. zei dat de punctie dan halverwege die week zou zijn. Maar eerst maar eens afwachten hoe alles gaat. Ik ben altijd een 'slow responder' geweest (heb ik hem nu ook gezegd) dat het mij bij altijd wat moeizaam op gang komt, maar dat de follikels (als ik eenmaal op stoom ben ;)) wel volgens planning doorgroeien. Maar misschien valt het nu mee nu ik geen Decap gebruik. Hoe dan ook is het afwachten. Vind het toch wel heel spannend hoe ik ga reageren op de Menopur en of ik überhaupt follikels produceer.

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Nee helaas geen home made wonder voor ons. Mijn man is gesteriliseerd. Hij heeft al wat oudere kinderen.

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dolfijntje, het kan haast niet anders dan t moet lukken deze ronde! Is het nieuw trouwens dat ze op dag 3 terugplaatsen ipv dag 2?

Missgin, hopelijk nu ook genoeg rijpe eicellen en natuurlijk bevruchtingen! Mijn duimen draaien voor morgen.

Leuk trouwens dat er nu weer wat meer meiden bezig zijn met een nieuwe ronde. Ik ga hard voor jullie duimen!!!

8. NinaD

NinaD Niet meer actief

Missgin,
    Wauw 10 eitjes! :) op naar mooie bevruchtingen! Duimen...duimen....

Sneeuwmees,
    He he eindelijk beginnen! :) Gelukkig geen cystes! Nu maar afwachten hoe ons follikels gaan groein.
    Vervelend dat de collega's van jouw man moeilijk doen, maar heel fijn dat zijn leidinggevende het wel snapt.
    Met reserveren van een hotel wacht ik nog maar even eerste fm af.

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

PNO vraag:
    Wij hebben vandaag een brief van PNO gekregen waarin zij ons vragen om vanaf nu hen op de hoogte te houden van het verloop van de behandelingen en soort van behandelingen.

Hebben jullie dit ook gehad?
    Weten jullie of zij wettelijk daar recht op hebben?

Ik weet niet wat ervan moet vinden ;)

10. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Lieve meiden,

ik voel me door al die stomme uitslagen even niet zo happy als normaal, ook al gaat het wel redelijk. Ik heb daarom niet de energie gehad om op jullie te reageren, maar kom dat een dezer dagen zeker weer doen! Ik lees en leef in ieder geval wel met jullie mee..

Fijn weekend en veel liefs :)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Nina: vreemde brief! Ik herken het niet, want ik heb überhaupt nog niets van onze vrienden van PNO gehoord....haha.. Lijkt me een beetje vreemde gang van zaken.
    @Miss76: logisch dat je piekert. Maar je moet maar zo denken (alhoewel ik makkelijk praten heb) dat het maar getallen en marges zijn en ieder kindje is uniek en er zijn overal uitzonderingen op die marges en getallen. Je hebt toch geen bloedverlies, toch? Ik duim voor je voor goed nieuws woensdag! Dikke knuffel voor nu. En je reageert maar weer (meer) als het voor jou goed voelt.

Ik heb inmiddels al een dagje neusspray gehad. Maar ik vind het soms moeilijk te bepalen of er nu genoeg uitgekomen is. Hebben de neussnuivers onder jullie dat ook gehad? En hoe weet je of het genoeg is wat eruit gekomen is?

12. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Nina Nee hier ook geen brief van PNO gehad.

Miss76 Logisch dat je even helemaal uit je doen bent. Die onzekerheid is killing!
    Neem je tijd en ik duim mee voor een goede HcG waarde woensdag!

Nou DD heeft me net gebeld...van de 10 eicellen waren er maar 4 rijp. En van die 4 zijn maar 2 embryo's ontstaan. Pfff valt me wel weer tegen hoor! En dan wil m'n vriend er ook maar 1 terug geplaatst hebben! Ik wil er 2 terug, maar ik kan hem er niet van overtuigen. Jullie nog tips?

13. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Missgin; 1 laten tp is zonde. De kans dat die ene het invriezen overleefd is zo klein.
    En ja, bij 2 heb je kans op een tweeling, maar wat heeft hij liever, geen kinderen of een tweeling?
    Plus zijn ik en Aklina de enige 2 in heel dit DD topic in al die tijd die een tweeling hebben. Dus die kans is erg klein hoor.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nog een argument:

Slechts de helft van de embryo's haalt vaak dag 5. In je BM zitten ze op het beste plekje. Wat nou als je op dag 3 er 1 laat terugplaatsen en dat net dat embryo is die op dag 5 het niet red? En dat het sterkere embryo het in je buik goed zou hebben gered, maar bij het invriezen alsnog sneuvelt?? Dan is alles voor niets geweest...

Hoop voor je dat je hem kunt overtuigen!

Knuffel!!

(ik heb ooit drie in 1 keer laten terugplaatsen ;))

15. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Wij hebben al een zoontje van bijna 4 jaar, dus een tweeling zou bij ons kindje 2 en 3 worden. Maar ik heb dus liever een tweeling als helemaal geen kindje meer erbij.

Hij ligt nu nog te slapen, maar als hij straks wakker is, ga ik toch weer een gesprek aan. Ik heb echt het gevoel dat ik in dit traject helemaal alleen sta, ook omdat het voor hem ook niet perse hoeft, een 2e kindje. Voor hem hoefde we ook niet naar DD. Alles wat we in dit traject doen, doet hij voor mij en alles gaat ook op mijn manier (zijn woorden) Dus over de TP's valt niet te discussieren en "moet" dat op zijn manier en dus maar 1 terug...

Dit is onze 3e poging dus officieel de laatste. Ik ben overgestapt naar PNO, zodat we eventueel nog een 4e en 5e poging vergoedt krijgen en nu zei hij van de week "Oh...wil je, als het deze keer niet lukt, dan ook nog een 4e poging doen?"

Pffff mannen.... :(

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    MissGin, je verhaal is precies hetzelfde als die van mij. Vandaar ik gisteren zei dat ik hoopte op veel rijpe eicellen. Ik had er ook 4 rijp en 2 bevrucht en allebei twee dagen na de punctie terug laten plaatsen. Ik ben heel blij dat ik ze beide heb laten terugplaatsen, want de kans dat ze in dit stadium allebei blijven zitten is niet heel groot. De kans op zwangerschap is wel veel groter. En stel dat je een laat invriezen, wie zegt dat bij het ontdooien de embryo goed ontdooit? Dan is bij een negatieve test ook je derde poging weggegooid....heel veel succes met het maken van jullie keuze!

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    En mijn man wilde ook niet naar DD, maar hij is blij dat hij toch is gegaan. Je situatie is misschien wel iets anders, dit is onze 1e zwangerschap. Wat zijn mannen toch lastig hè?

18. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    MissGin Ik heb er al 3x 2 teruggehad en er is er geen 1 blijven plakken. Ik hoop dat je je vriend kan overtuigen. De kans dat je zwanger wordt is al zo klein en met 2 maak je die kans iets groter.
    Hoeveelste dag heb jij nou de punctie gehad. Jij zou toch iets langer door dan andere ivm onrijpe eitjes? Wij hebben namelijk ook steeds te weinig rijpe eitjes. En hoe groot waren ze?

Miss76 We blijven voor je duimen en het is wel logisch dat je er even doorheen zit. Knuffel

Sneeuwmees Als je maar zorgt dat je neus goed schoon is dan komt het wel goed. Dus als je wat snottig bent eerst je neus snuiten.
    Voel je het niet dat het eruit komt? Niet te dicht tegen je huid aan en iets schuin naar de buitenkant spuiten en opsnuiven als je gespoten hebt.

Verder iedereen succes

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Missgin: ik sluit me bij alle argumenten hierboven aan. Het is zo'n geestelijke en lichamelijke aanslag voor de vrouw, dat je liever iedere kans moet pakken, als denken, we hebben nog genoeg kansen hierna. De kans op een zwangerschap is vele malen groter, dan de kans op een tweeling. Ik ben natuurlijk een stuk ouder dan jou, maar in mijn geval zou de kans op een zwangerschap van 13% (bij een embryo) naar 28% (bij terugplaatsing van 2 embryo's), terwijl de kans op een tweeling maar amper 5% meer is. Voor ons was de keuze dus makkelijk gemaakt. Dus ik hoop echt dat je hem kunt overtuigen. Overigens is het ook zo dat als je op de natuurlijke manier zwanger probeert te raken, er ook altijd een kans is op een tweeling. ;)
    @Ddees: ik voel na afloop wel wat in mijn keel lopen of ik krijg een soort van snotneus. Maar de ene keer was dat meer dan de andere keer. Vandaar dat ik soms twijfelde of er wel genoeg uitkwam.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Over het snuiven: herkenbaar!
    Let er ook ff op dat als je langere tijd moet snuiven dat je netjes in de gaten houdt hoe lang je met dat pompje kunt doen. De Synarel voelde nog best vol en zwaar aan, terwijl ik naw hem te lang heb gebruikt en dat hij toen al een beetje leeg was ;)

Volgens de bijsluiter is hij na 14 dagen vier snuifjes per dag leeg. Ik ben pas op dag 17 met een nieuwe begonnen. Ik denk dat ik op dag 16 te weinig heb gesnoven omdat hij toen bijna geen krachtig snuifje gaf.

Zolang je je aan de gebruiksaanwijzing houdt gaat het vast goed. Ik heb in ieder geval al in m'n agenda gezet dat ik de 21e weer een nieuwe moet pakken, mocht ik dan nog moeten snuiven.

@man vs vrouw en visa versa:
    Ik heb ook wel meer dan eens dat gevoel gehad, vooral toen we voor onze dochter gingen. Herinner me ook nog heel goed hoe we uiteindelijk naar DD toe zijn gegroeid. En hoe voorzichtig ik DD als optie opperde. Maar dat is niet makkelijk gegaan.
    De intake daar heeft manlief helemaal doen ombuigen in de zin van er voor gaan in DD. Hij kreeg zo'n goed gevoel bij S. Maar alles uitzoeken: nee, dat doet Maartman ook niet. Ik wel.
    Nu voelt het hier heel verwarrend. Nog steeds is Maartman geen uitzoeker qua nieuwe of extra behandelingen. Maar hij is nu de aandrijvende factor in onze relatie om door te gaan met de behandelingen. En ik moet zeggen: dat voelt ook heel dubbel.

Share This Page