ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Maartje: vroeg me ook af of je voor gebruik iedere keer even in de lucht moet spuiten. Ben nl. bang dat ik anders niet genoeg heb.
    @Missgin: en je man al kunnen spreken (overtuigen)?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Doe ik alleen als ik het pompje uit elkaar heb laten vallen ;)
    Maar verder niet hoor. Ik bewaar het nu in een plastic bakje (werk onregelmatig en snuif dus niet altijd thuis en ik laat hem anders dus vaak in m'n tas slingeren) zodat ik het veilig vervoer en niet steeds zinloos in de lucht hoef te spuiten ;)

3. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Missgin: in dat geval zou ik zeggen van; als ik er dan zo alleen voor sta, beslis ik ook zelf het aantal wat tp gaat worden.
    Ik vind het zo vervelend voor je dat hij niet zo achter je staat. Knuffel!
    Maar de kans op een tweeling is zo klein. Komt een beetje raar over uit mijn mond natuurlijk, haha, maar het is wel zo.
    En het kan beter deze poging al lukken, dan dat je straks die ellende nóg een keer door moet. Toch?

4. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hallo lieverds,

bedankt voor jullie begrip! Wat een onzekere, rare tijd is dit voor ons zeg. Ben je eindelijk zwanger, kun je nog niet blij zijn. Niet leuk!

Wat maken jullie allemaal ook veel mee op het moment. En wat is het weer spannend, al die nieuwe behandelingen! Ik kom morgen of maandag weer op jullie reageren, maar duim intussen volop voor veelbelovende uitgangsecho's, goeie follikelmetingen, succesvolle puncties en mooie bevruchtingen!

Zouden jullie intussen mij een groot plezier willen doen en een reactie willen geven op mijn nieuwe topic (Utrogestan ter ondersteuning prille zwangerschap (met lage hcg waarde)? SPOED!) als je hier ook maar iets vanaf weet?

Mijn dank is groot! Fijn weekend :)

Liefs,

Miss

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miss76: ik vind dat ze in jouw zkh erg weinig meelevend zijn. Ik heb zelf geen ervaring met utro tijdens zwangerschap, maar volgens mij kan het geen kwaad om te gaan gebruiken. Ik denk dat als het toch mis zou gaan (waar we niet vanuit gaan), dat je jezelf misschien altijd afgevraagd zou hebben. Stel dat ik het toch was gaan gebruiken...

6. @Miss76; Ik vind het zo rot voor je! :( Ik heb er geen verstand van en kan er dus ook niets zinnigs over zeggen, maar ik hoop toch dat je heel snel uit die onzekerheid bent, een prachtige uitslag krijgt en echt kunt gaan genieten!

@Missgin; Wat kl/ote dat het zo gaat :( Ik herinner me je topic van een paar maanden terug nog wel, over hoe verschillend jullie dachten.. Ik denk dat ik in dit geval toch mijn eigen keuze (dus 2 terugplaatsen) door zou zetten.. Sterkte meissie!

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Sneeuwmees: zo denk ik er ook over! Liever alles proberen zolang het onschadelijk is, dan me achteraf moeten afvragen 'wat als..'. Ze zijn inderdaad absoluut niet meelevend, ik ben daar eerlijk gezegd best wel van in shock. Ik ben ook van plan dit in een later stadium aan het hoofd van het IVF Centrum terug te koppelen, maar ga mijn energie nu eerst ergens anders aan besteden ;)

Jij heel veel succes met spuiten en snuiven! x

@ Shaddixxx: HEEL erg bedankt voor je lieve woorden! Doet me goed! Ik hoop ook dat we snel duidelijkheid hebben, met hopelijk een positieve uitslag.

Jij heel veel succes met je laatste IUI. Ik hoop voor je dat je net als ik op de valreep zwanger wordt en dat je intakegesprek het eerste en laatste ritje naar DD wordt :)

8. Ik, en ik denk alle anderen in dit topic ook, ga gewoon keihard voor je duimen!

En zou dat even mooi zijn! Wie weet!

9. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miss76, en ook via hier: ik duim echt mn duimen er af. :)

10. NinaD

NinaD Niet meer actief

#2890 NinaD, 11 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2013
    Miss76,
    Mijn duimen draaien overuren! :)
    Ik hoop van harte dat je deze week jouw geruststelling zult krijgen. Utrogestan kun je gewoon gebruiken. De werking ervan staat ter discussie, maar het kan geen kwaad. Wanneer je beter bij voelt, gewoon doen! Vrouwelijk intuitie is niet voor niets! :D dikke knuffel

Sneeuwmees,
    Neusspray, eerste dgn vroeg ik het me ook af ;) Alkina vertelde me dat wanneer je paar tellen na gebruik de spray in jouw keel proeft, is het goed. Ter info: Als je 3 keer per dag 2 spuitjes doet, heb je vanaf dag 8-9 een nieuwe spray nodig, aangezien er dan onvoldoende erin zit om goed te kunnen sprayen.

Missgin,
    Wat vervelend dat je weer voor zo'n beslissing staat. Wat is zijn angst?
    Maakt hij zich ergens zorgen over? Jouw gezondheid b.v. of hoeveelheid kamers in huis?
    Mijn ervaring is dat mannen soms heel raar over kunnen komen, omdat ze niet precies vertellen wat ze echt dwars zit. Zij kunnen lang over iets nadenken en dan alleen hun conclusie vertellen, terwijl het hele gedachtegang daarvoor zooo belangrijk is. Vraag hem naar zijn gedachtegang en vertel hem jouw GEVOEL! Vooral ook hoe zwaar de mmm is voor jou! Hele dikke knuffel

Anjav,
    Jouw schatjes groeien ook heel hard. Wat zijn ze lief!
    Erg fijn dat jullie allebei het kunnen regelen met jullie werk. Zo hoef je gelukkig niet te stessen.
    Aangezien ik zelf heel graag een tweeling wil, blijf ik nieuwsgierig :) Wat doe je wanneer je alleen met ze bent en allebei huilen of honger hebben?
    Wanneer heb jij tp laten doen?

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: bedankt voor de geruststelling. Het loopt inderdaad mijn keel in, dus het komt op de goede plek (blijkbaar).;) Heb jij nu een indicatie wanneer je de punctie zal hebben. Tweede pinksterdag is toch een feestdag in Duitsland en de echo's plannen ze in ieder geval maar zeer beperkt in. Ik zou een follikelmeting op deze dag hebben en we wilden die graag in de middag, maar ze deden alleen tussen 10-11 uur de echo's. We wachten nu even de eerste echo af en bekijken dan of het zinvol is die maandag terug te komen of dat het ook een dag later kan.
    @Missgin: nog kans gezien een goed gesprek met je man te hebben?

Over een paar uurtjes de eerste spuit er weer in sinds 7 maanden (en dan ook nog even spannend met die menopur). Dus ik ben toch wel weer wat gespannen, merk ik. Ik vroeg me eigenlijk af (sorry, weer een vraag :)) hoe lang je de menopur-spuit van tevoren klaar kan/mag maken. Stel dat je 's avonds ergens naar toe moet (etentje of iets dergelijks), kun je die spuit dan thuis klaarmaken en dan kant en klaar in je tas meenemen. Of is het klaarmaken en gelijk ook spuiten. Ik verwacht niet dat het de komende dagen zal voorkomen, maar vroeg het me toch af.;)

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sneeuwmees: klaarmaken en spuiten! Helaas mag je hem niet klaarmaken en meenemen....
    Succes weer meis, spannend zeg!

X

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juulzon: dank je, meid! Toen ik hem klaargemaakt had, had ik ook wel door dat het niet handig meenemen is.

De eerste spuit is een feit. Moet wel zeggen dat ik het er even moeilijk mee had, toen ik me zelf zo zag stuntelen en knutselen met al die potjes, naaldjes e.d. Dacht nog, waar ben ik in godsnaam mee bezig. Hoe anders is het, als toen ik ineens spontaan zwanger raakte van mijn zoontje. Maar goed, het zij zo en het is volgens mij allemaal gelukt, al had ik toch iets meer tijd nodig dan ik gedacht had. Maar hij zit er in. Nog maar een stuk of 20 te gaan. Pfff....:(:cool:

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goedemorgen!

Sneeuwmees Spannend, voor jou is het nu ook eindelijk begonnen!
    Ja Menopur is even wennen, maar na een paar keer is het ook weer gewoon haha! Succes!

Miss76 Ook mijn duimen blijven draaien voor je! Volgens mij kan Utro idd geen kwaad als je dat op eigen initiatief gaat gebruiken. Succes!

Shaddixx ja voor jou gaat het nu ook opschieten!

Nou hier gisteren niet zo'n gezellige dag! Flinke ruzie en vriendlief blijft bij 1 terugplaatsen. Maar ik geef niet op...ik,ga er vandaag weer over beginnen en hopen dat hij overstag gaat!
    Toen ik gisteren zei "Nu moeten. We al zoveel moeite doen om embryo's te krijgen, en dan wil jij er gewoon 1 weggooien!"
    Toen zei hij dat ik niet op z'n gevoel moest spelen, dus ik hoop,dat ik hem er vandaag van kan overtuigen!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Missgin: heftig, meid! Ik zie dat je morgen de tp hebt, dus je hebt nog 1 dag om hem te overtuigen. Heeft dr. S. nooit in een gesprek een advies gegeven (vreemde ogen dwingen vaak). In ons gesprek heeft hij het wel echt aangeraden 2 terug te plaatsen en het risico op een tweeling te nemen ivm mijn leeftijd. Mijn man had in eerste instantie ook zoiets van, doe maar 1. Maar toen hij de voors- en tegens- hoorde was hij toch snel om. Ik hoop echt dat je man nog van gedachten veranderd. Geeft anders toch een beetje een smet op een speciaal moment die een tp toch weer is. Succes en een dikke knuffel!

16. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #2896 Miss76, 12 mei 2013
    Laatst bewerkt: 12 mei 2013
    Lieve meiden,

Ook voor ons mama's die in ons hart allang moeder zijn, maar helaas nog steeds met lege handen staan:

Een hele fijne Moederdag! Hopelijk zijn wij volgend jaar of het jaar erna ook aan de beurt om in het zonnetje gezet te worden!

Ik zag op Facebook dit prachtige gedichtje en vond het zo lief dat iemand aan ons heeft gedacht, dat ik 'm ook met jullie wil delen. Ik moest er zelf wel even een traantje om laten. Hoop niet dat ik jullie er onnodig verdriet mee doe, maar dat het je steunt dat wij niet vergeten worden.

Veel liefs,

Miss

ps en aan alle mama's natuurlijk ook een fijne Moederdag. Ik hoop dat jullie mooie knutselwerkjes en ontbijt op bed hebben gekregen :)

17. NinaD

NinaD Niet meer actief

Miss76,
    Wat een mooie gedicht! Goed idee van jou!
    Heb je trouwens nog getest of niet meer?

Jij ook een hele mooi dag vandaag!:)

Sneeuwmees,
    Het wordt beter hoor! Eerste keer vond ik het klaar maken van de spuit vreselijk. Ik dacht dit gaat niets worden;), maar tweede keer ging stuk beter en gisteren vond ik mezelf een pro :D
    Ik denk dat punctie op maadag valt, maar dit is de eerste keer met in totaal 450 eenheden hormonen, wie weet groeien de follikels sneller of juist langzamer. Mijn eerste fm heb op cd 9 gezet (woensdag) en hoop dan al meer te weten.
    Ik denk dat jullie na de eerste fm ook makkelijker kunt beslissen wanneer naar DD te gaan.
    Fijne moederdag!

Missgin,
    Hij zegt dat jij niet op zijn gevoel moet inspelen, maar waar blijft de aandacht voor "JOUW GEVOELENS" dan? ;) Ennnn trouwens vorig keer heb je hem zijn zin gegeven, terwijl jij degene bent die alle hormonen met bijwerkingen moet spuiten, punctie ondergaan enz. Hij houd van je en daarom zal hij zeker aandacht hebben voor wat jou gelukkig maakt! :)
    Sterkte meid! Ik hoop dat jullie vandaag samen hier uit zullen komen. Dikke knuffel

Lieve dames,
    Hele fijne dag vandaag!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: fijn dat er nog hoop is! Voelde me zo'n kluns vanochtend. Ben benieuwd wanneer jouw punctie gaat vallen. Het schiet al op. Straks zien we elkaar nog op maandag.;) Jij voor de punctie, ik voor de fm. Mijn eitjes komen altijd wat moeizamer op gang. Ik verwacht dus niet al te veel van de eerste follikelmeting a.s. vrijdag. Had dr. S. ook al gezegd dat ik wat moeizaam op gang kwam tijdens stimuleren, om hem vast geestelijk voor te bereiden.;)
    @Miss76: mooi gedicht, meid! Kan me voorstellen dat Moederdag niet voor iedereen een makkelijke dag is.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @MissGin: heeft dr. S inderdaad geen advies gegeven over 1 of 2? Wij hebben het zelf telkens een beetje in het midden gelaten (ik was ook degene van ons die het liefste 2 wilde) en toen we voor de tp kwamen, kregen we de mededeling: er zijn er 2 overgebleven in de embryoscope en die gaan we nu allebei terugplaatsen :D Dilemma opgelost! Bij ons dus 2 teruggeplaatst, en 1 ingenesteld. Kans op een tweeling is echt niet zo groot hoor! Hoop dat jullie er uitkomen!!

20. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Missgin, jeetje wat moeilijk zeg zo'n strijd vlak voor de tp. Ik begrijp dat je 2 wil, maar jullie moeten er wel samen achter staan. Zitten de emmies in de embryoscoop? Kan je ze niet een dag of twee door laten delen om te kijken wat de beste is en die dan terug plaatsen? Ik geloof dat de zwangerschapskans bij een blasto bijvoorbeeld niet groter is of je 1 of 2 terugplaatst, zo krijg je misschien meer kans op een zwangerschap en minder kans op een tweeling.... Wel een risico dat ze het dan beide niet halen, dat is natuurlijk ook wel weer erg zuur!

Verder kan je misschien nog even uitzoeken wat de kans op een tweeling is in jullie geval en de kans en de kans op een zwangerschap ertegenover te zetten, ik geloof dat de 2-ling kans maar een paar procent is. Ik kan me ook wel voorstellen dat je man dit niet wil, jullie hebben al een kindje en hij is vast zuinig op de moeder van zijn kind. Vraag hem es in alle rust en redelijkheid wat het probleem is, waarom hij het niet wil. En als hij bij zijn standpunt blijft, tja dan blijft het zijn keus, je kan niet iemand dwingen... Dan moet je als het niet lukt nog een keer. Misschien kan je ook de kosten hiervoor opbrengen als argument? Ook al is geld maar een middel in deze kwestie, je hebt het wel nodig.

Jammer dat jullie dit niet eerder hebben besproken, het is weer erge stress zo op de valreep van de tp! Hopelijk leren we hier op het topic van, ik heb et thuis in ieder geval nu al besproken wat als en 2 blasto's over zijn? Hij wil dan wel 2 tp-en, maar we gaan dan ook voor onze eerste, denk wel dat dat anders is...

Heel veel succes en sterkte bij dit zeer moeilijke probleem!

lfs

Deel Deze Pagina