ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Missgin: succes met de tp vandaag! Laat je ons ff weten hoe het gegaan is?
    Ik hoop écht dat je man nog overstag gegaan is. Knuf!

Miss76, hoe gaat het nu met je? Heb je nog getest?
    En gaat het goed met de utro bollen? ;)

2. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, ook niet iedereen die een eenling zwangerschap heeft gehad kan vervolgens meteen achter de kinderwagen lopen pronken.
    En dat kon ik zeer zeker ook niet. Ik kon pas na 2 a 3 weken langer dan 10 minuten achter elkaar staan, door het vele bloedverlies, dus ik heb het zeer zeker niet makkelijk gehad.
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een denigrerende opmerking, die laatste. :(

3. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Anjav: ik denk dat Maartje bedoelt dat sommige vrouwen 1 kindje verliezen tijdens een tweelingzwangerschap, dus dat een tweeling krijgen niet alleen maar leuk is, maar ook heel risicovol!

4. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ allen: nogmaals onwijs bedankt voor jullie steun! Heeft me goed gedaan :)

@ Missgin: bedankt voor je lieve reactie. Onzekerheid is inderdaad killing, bah!

Wat fijn voor jou dat je de punctie weer achter de rug hebt! En wat een vreselijk moeilijk dilemma voor jou en je man. Ik ben het eens met alle argumenten die voorbij zijn gekomen, maar ja.. je kunt iemand niet dwingen een risico te nemen op een tweeling (want de kans bestaat nu eenmaal) als hij dat echt niet wil. Zijn jullie er uit inmiddels?

Wel typisch mannelijk trouwens om verbaasd te reageren dat je nog een 4e poging zou willen ondernemen, als dat nodig is. Alsof je het daar niet al heel vaak over gehad hebt, toch? :(. Die van mij is ook echt een man hoor. Zal niet uit zichzelf eens met me aan tafel gaan zitten, om te vragen hoe we ervoor staan of wat de mogelijkheden zijn. Dat vertel ik hem meestal tussen de bedrijven door en zelfs dan vraag ik me af of het blijft hangen. Ik heb me er maar bij neergelegd dat dit onze strijd is (van de vrouwen dus) en dat de meeste mannen alleen keurig voor de afspraken komen opdraven..

@ Sneeuwmees: dank je wel voor je lieve reactie! Je hebt ook helemaal gelijk. Het zijn maar getallen en op iedere regel zijn uitzonderingen. En nee, gelukkig nog geen enkel teken van bloedverlies. So far, so good dus! Het is alleen toch wel heel lastig om blij te zijn, als je zulk nieuws krijgt. Maar hopelijk komt er deze week dan echt uitsluitsel, dat zou fijn zijn!

Balen dat je zoontje koorts had. Heb je nog wel iets leuks kunnen doen in DD? Fijn dat je bent begonnen hoor, ik duim voor hele mooie follikels!!! En ik snap dat het heftig is om die eerste spuit weer te zetten. Dat gevoel van 'waar ben ik eigenlijk mee bezig', terwijl je van een afstandje naar jezelf kijkt, als je in de weer bent met die spuiten, ken ik maar al te goed! Het is een schril contrast met hoe je zoontje verwekt is, maar daardoor juist ook wel iets om nog dankbaarder voor te zijn, dat het bij hem wel op de natuurlijke weg gelukt is, denk ik?

@ Kitty: wat heerlijk dat je een buikje begint te krijgen! Daar wordt het wel steeds echter van he?

@ Aklina: Wij zouden ook heel blij zijn met een tweeling, hoe zwaar het ongetwijfeld ook is. Ervan uitgaande dat alles goed gaat, is het toch een heerlijke gedachte dat je nooit meer de mmm in hoeft? Als je het tenminste bij 2 wilt laten ;). Ook is een tweeling wel heel speciaal, zowel om te hebben als om te zijn, denk ik!

@ Monatoetje: Heftig voor je lieverd, dat je het gister zo zwaar had. Ik begrijp het helemaal hoor. Ik heb er zelf gelukkig niet heel veel last van, maar ik weet dat veel dames er wel verdrietig van worden, vandaar dat gedichtje gister. Ik moet zeggen dat ik daar wel van volschoot hoor, dus natuurlijk raakt het me wel als ik erover na ga denken. En Facebook was gister inderdaad niet een hele fijne plek, ik werd ook doodgegooid met blije moeders die hun tekeningen en cadeautjes met de wereld wilden delen. Wat ik overigens zelf ook zou doen denk ik ;). Hoe dan ook fijn dat we weer een jaar van deze confronterende dag af zijn!

Ik duim voor je dat je donderdag goed nieuws krijgt en dat je van start kunt! Is er trouwens reden om bezorgd te zijn over je AMH of is dit standaard geprikt?

@ Shaddixxx: nog even geduld tot vrijdag! Gaat het goed met stimuleren of doe je IUI in eigen cyclus?

@ Elize: hoe gaat het met je? Heb je al een startdatum?

@ Loontje: Dank je wel voor je berichtje aan ons allen! Logisch dat je druk bent met die kleine. Veel beterschap voor hem!

@ Jippiejee: wat lief dat je een ontbijtje op bed hebt gekregen! Doet je vriend goed, zo is het voor jou toch ook een speciale dag :). En ja, hondenkinderen zijn ook fijn om te knuffelen! Onze honden zijn afgelopen jaar allebei overleden maar we hebben nu een klein katje, dat ook om op te vreten is!

En super dat jullie dat tegen elkaar gezegd hebben over Moederdag. That's the spirit!

@ Ddees: dank je wel voor je reactie, meis. Jeetje, wat had jij een laat ei! Nog even geduld dus voordat je volgende cyclus begint.

@ Anjav: die duimen van jou moeten inmiddels wel zeer doen, denk ik? :D

Ik vind het super voor je dat jij nu zo'n andere Moederdag had als vorig jaar! Dat geeft ons hoop voor volgend jaar!

@ NinaD: dank je wel lieve schat! Ik ben inderdaad Utrogestan gaan gebruiken. Baat het niet schaadt het niet en mijn intuitie (en common sense!) zegt inderdaad dat ik wel wat extra progesteron kan gebruiken.

Spannend voor jou, woensdag je eerste fm! Hoeveel follikels had je ook alweer op je uitgangsecho? Ik ben benieuwd hoeveel mooie er woensdag zitten!

@ Maartje: dat is zeker dubbel voor jou, dat je man nu degene is die erop aanstuurt om door te gaan met behandelingen. Hoe voel jij je er nu onder?

Ik zou trouwens ook woest zijn om die opmerking over 2 rolstoeltjes onder de trap. We kunnen met z'n allen wel een boek schrijven denk ik, over de botte opmerkingen die we vanuit het ziekenhuis te horen hebben gekregen. Alsof we het al niet zwaar genoeg hebben :x

Update hier:
    ik ben vanochtend naar de huisarts gegaan in de hoop dat ik daar tussentijds een keer bloed mocht prikken. Ik heb geen zin om weer tot woensdag te moeten wachten, met name omdat ik inmiddels een bloedhekel heb aan die verpleegkundige en het eventuele slechte nieuws liever niet van haar te horen krijg. Helaas voor mij duurt het ongeveer 3 weken voordat de huisarts bloeduitslagen terug krijgt, volgens de assistente. Ik heb nog nooit zoiets ridicuuls gehoord! Jullie? De arts belt me later vandaag terug om te bespreken of er toch een snellere manier is. Maar zelfs de bloedbank hier in de buurt besteedt het uit, zei de assistente dus ook daar krijg je de uitslag niet op dezelfde dag. Ben dus bang dat ik toch op het VU aangewezen ben woensdag :(.

Ik heb net wel nog even zo'n clearblue test met weken indicator gedaan. Ik had niet verwacht dat 'ie al op 3+ weken zou staan, want een stijging van 334 afgelopen woensdag naar boven de 2000 vandaag zou wel een hele flinke stijging zijn geweest. Maar wie weet had mijn hcg wel een enorme sprong genomen, je weet het niet! Hij stond alleen nog keurig op 2-3 weken dus ik ben nog niet veel wijzer. Ik doe 'm woensdagochtend nog 1 keer, dan moet mijn hcg namelijk echt ver boven de 2000 zitten. Dat is de enige manier waarop ik alvast de zenuwen voor het bloedprikken een beetje weg kan nemen!

Sinds zaterdag ben ik Utrogestan gaan gebruiken. Ik val in de risicogroep voor een te laag progesteronniveau (boven de 35, korte menstruatie en laag AMH) dus op advies van 1 van de dames op het forum (en naar aanleiding van de reacties op mijn nieuwe topic) ben ik het gaan gebruiken. Een vriendin had gelukkig nog voor 17 dagen liggen. Ik merk er gelukkig niet zo veel van (alleen na de eerste dosis misselijk en enorm aan de ...), al heb ik sinds gisteravond wel het gevoel dat ik mijn buik meer aan de rechterkant begin te voelen. Ik hoop niet dat dit wijst op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap! Ik weet namelijk dat mijn eitje uit de rechtereierstok kwam deze maand. Maar aangezien het VU geen echo wil doen, zal ik tot woensdag moeten wachten voordat er besloten wordt of ik een echo 'mag'.

Ik ga vandaag en morgen maar een beetje afleiding zoeken door een opzet te maken voor het boek dat ik wil gaan schrijven. Er zijn wat mij betreft nog te weinig boeken te vinden over het traject dus ik denk dat ik die maar ga schrijven! Ik moet toch iets nuttigs doen nu ik werkeloos thuis zit en de televisiewereld voorlopig op z'n gat ligt, nietwaar?

Laatste update (terwijl ik dit bijna wilde versturen): ik heb een echo geregeld bij een verloskundigenpraktijk! Moet er om 11.40u al zijn! Yes, eindelijk kom ik iets meer te weten. Vriendlief is alleen geirriteerd dat ik 40,- uit ga geven. Nou, ik ben geirriteerd dat hij niet snapt dat ik het gehad heb met wachten op het VU :x. Niet leuk dat hij zo reageert, maar ik sta achter mijn keuze. Het is mijn lijf, ik zit al weken in mijn eentje thuis, de dagen te tellen. Ik laat weten hoe het gegaan is!

Fijne, druilerige dag allemaal!

Liefs,

Miss

5. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Snap ik, maar er zijn ook genoeg vrouwen die zwanger van een eenling zijn, waarbij ze hun kindje verliezen.
    Bij een 2 eiige tweeling is de grootste complicatie een vroeg geboorte.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miss76: fijn dat je een echo geregeld hebt. Die 40 euro zou ik dan ook maar op de koop toenemen. Ik denk dat voor jou duidelijkheid nu even het belangrijkst is. Snap dat die onzekerheid killing is. En wat raar dat die uitslagen zo lang moeten duren. Volgens mij moet HCG dezelfde dag bekend kunnen zijn. Kan die vk-praktijk waar je naar toe gaat, hier niets in betekenen?
    En die utro geeft ook vaak wat druk/kramperige gevoel in de buik, hoor. Dus kan goed zijn dat het door die utro komt.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn opmerking was niet zo bedoeld zoals jij hem kennelijk interpreteert.
    Ik bedoel dat er helaas velen zijn welke zwanger zijn geweest van een tweeling niet een tweeling of zelfs maar 1 kindje mee naar huis kunnen nemen door extreem vroeggeboorte. Dat is waar ik bij een tweeling bang voor ben.
    Jij bent een supervoorbeeld van een tweelingzwangerschap welke wel goed is verlopen. Maar wat ik dus met mijn stukje wilde zeggen is dat er helaas vreselijk veel vrouwen zijn die minder geluk hebben bij een tweeling (of nog grotere meerling) zwangerschap. Ik vind het oprecht jammer dat je het zo interpreteert en een aanvallende reactie hierboven hebt neergeschreven, zonder ff te vragen hoe het bedoeld was, toen het bij jou lomp over kwam. In dit topic kraken we elkaar nl niet af maar steunen we waar mogelijk en wisselen we van mening. En dat alles met respect.

Ik heb zelf een hele spannende zwangerschap gehad (een hematoom welke m'n hele baarmoeder innam, artsen die beweerden dat ik een miskraam zou krijgen, advies weer bij S. gevraagd. Hij opperde hematoom, terwijl de artsen er hier niets over hadden gezegd. Hij zei plat liggen, dan heb je een kansje. Artsen hier zeiden onzin: gewoon alles doen wat je anders ook zou doen, het zou hoe dan ook misgaan. Advies S. Opgevolgd en een dag later werd er door arts NL een hematoom ontdekt. Ik heb weken platgelegen.
    Met ruim 20 weken kreeg ik afstotingsverschijnselen toen ik afbouwde vab mn prednison, vreselijke krampen en hele harde buiken. Wederom plat en vanaf 23 weken niet meer kunnen werken. Ik heb dus alleen van 12 tot 23 week kunnen werken.
    Mijn dochter is al die tijd toch blijven zitten.
    Ik ben oprecht bang dat als ze samen met een broertje of zusje in m'n buik had gezeten ik nu niet aan het genieten zou zijn van mijn dochtertje, omdat mijn lichaam het vast niet had kunnen volhouden als het een meerlingzwangersvhap was geweest. En dat is niet zo'N irreële gedachte als je bedenkt hoeveel meer het van een lichaam vergt om twee binnen te houden, mijn lichaam had dat vast niet aangekunt met alles waar het al tegen moest vechten.

En toch, de wens is hier zo groot dat ik droom van een voorbeeldige, keurig uit het boekje, zwangerschap van een meerling.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En laten wij toch, indien we twee embryo's hebben (ja, ook blasto's) op dag vijf terugplaatsen. Onze wens is groter dan onze angst.

9. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maartje, het was ook mijn mening hoe die opmerking over kwam. Dus misschien dat het niet handig geformuleerd was.
    Ik liep namelijk ook niet meteen fluitend buiten, en heb het best moeilijk gehad. :)
    Ik ben zoveel bloed verloren dat ik nog kritiek heb gelegen na de ks.
    Daarom schoot die opmerking mij wat verkeerd. Sorry. :(

Ik begrijp je ook wel hoor.
    En mijn zwangerschap liep idd super. (maar ook omdat ik me netjes aan de regels van het zkh hield, en met 28 moest stoppen met werken en rust moest houden. Maar ik ben ook heel dankbaar dat ik ze zo lang binnen heb mogen en kunnen houden.
    Dus qua zwangerschap heb ik zeker geluk gehad.
    Maar jij bent zelf een voorbeeld dat ook een eenling zwangerschap risico's met zich mee kan brengen.
    Ik hoop voor een ieder hier echt het allerbeste, en hoop ook dat jullie net zo'n zwangerschap mogen meemaken als ik heb gehad.
    Maar dan wel graag met een andere bevalling. ;)

10. A1981

A1981 Lid

16 apr 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Missgin: Hoe is het gegaan vandaag? Lijkt me zwaar als je al in het traject zit en dan ook nog zit met dit dilemma waar je allebei net iets anders over denkt....

Miss76: Ik duim voor je meissie! En goed dat je actie onderneemt, stress is tenslotte sowieso niet goed.

Tja, het terugplaats dilemma, wij hebben het er al wel over gehad (en dat terwijl we nog helemaal niet weten of we voor behandeling in aanmerking komen... :(). Zoals we er nu over denken zou ik wel voor 2 terugplaatsingen gaan, heeft dat ook nog te maken qua risico's met je leeftijd e.d.? En wij hebben natuurlijk nog helemaal geen behandeling gehad dus mag het dan wel eens bij een eerste ICSI poging? (NL niet weet ik, maar omdat dit in DD is)

Hier nog steeds in de wachtstand, volgende week weten we hopelijk weer ietsje meer. Vanochtend weer zwangerschapsnieuws gekregen van 1 van mijn medewerkers op de afdeling, toch altijd weer even slikken maar ontzettend gegund natuurlijk. Hoe gaan jullie daarmee om? En hoe gaan jullie om met het wel of niet vertellen aan mensen dat je in de medische molen zit? Wij hebben het nu alleen aan onze beste vrienden, directe collega's en ouders/broers/zussen verteld. Maar soms krijg je dan nog wel es ellendige opmerkingen, niet expres natuurlijk, maar toch... En tegelijkertijd heb ik het idee dat je op een gegeven moment wel een beetje gehard wordt ofzo.. Ik heb drie jaar geleden met mijn vorige partner een miskraam gehad (9,5 week) dus voor mijn gevoel zit ik al 3 jaar in de "wachtstand" en heb je in de tussentijd al zoveel zwangeren, geboortes, kraamvisites en opmerkingen gehad dat je er een klein beetje aan "went".

Maar vandaag was het toch weer even slikken... :(

Voor alle anderen hier, heel veel succes met alles, met onderzoeken, echo's, babytjes etc.!

Liefs!

11. A1981

A1981 Lid

16 apr 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat moet natuurlijk niet zijn 2 terugplaatsingen, maar 2 laten terugplaatsen... ;)

12. NinaD

NinaD Niet meer actief

Even een ochtend niet kunnen lezen en ik loop alweer flink achter.....:D

Sneeuwmees,
    DD doet helemaal niet moeilijk over herhaal recepten, zodra je ermee zit, gewoon vragen dan kun je vrijdag kijken of je het wilt inleveren.

Miss,
    Hoe is jouw echo gegaan?

Missgin,
    Je houdt ons in spanning!

Anjav,
    Wat heb je het zwaar gehad na de bevalling! Echt pittig! Voel je nu weer helemaal hersteld of heb je nog klachten?

Maartje,
    Je bent ons Wikipedia :D

Voor mij morgen eerst fm, spannend!

13. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miss76, wat raar dat de uitslag pas 3 weken later bij de huisarts... ik heb zelf op lab gewerkt en bij ons was de uitslag dezelfde dag klaar.. dus dat lijkt me sterk.... en de huisarts zou ook best op aanvraagform kunnen schrijven of ze hem de uitslag kunnen doorbellen ipv de post...
    Mijn amh is geprikt omdat Dr S mijn fsh te hoog vond (7.2)
    En wat goed dat je de Vk gebeld hebt en je mag komen voor een echo!! Ik duim op goed nieuws!!

X

14. @Miss; Ik hoop toch zo dat jij nog voordat ik dit bericht kan plaatsen al een bericht hebt geschreven met goed nieuws! Logisch dat je voor een echo kiest! Jammer van die 40 euro, maar als dat je uit de onzekerheid kan halen is het het toch meer dan waard?

Ik heb zelf geen eisprong en moet dus altijd stimuleren. Na clomid en Gonal-F ben ik nu voor het eerste met puregon bezig.. Wat een verademing! Ik heb pas 5 keer gespoten, dus misschien moeten de bijwerkingen nog komen, maar met clomid en vooral met Gonal was ik op dag 5 al zo verschrikkelijk labiel.. Tot nu toe erg blij met puregon dus!

Nu maar hopen dat het ook het gewenste resultaat gaat opleveren. De arts wilde dat ik vanaf het begin af aan een hogere dosering zou gaan spuiten, in de hoop dat er 2 of 3 eitjes gaan groeien, zodat we meer kans hebben. Ben heel benieuwd! Eigenlijk vind ik het nog vrij laag, maar ik hoor van veel mensen die eerst Gonal gebruikten dat het met Puregon ineens een stuk harder ging.. Ik denk dat ik sowieso blij mag zijn, want normaal gesproken beginnen ze altijd over dat ik 'zoooo jong ben' en dat ze 'zoooo voorzichtig met me willen zijn'. Maar goed, nog even afwachten tot vrijdag inderdaad!

@A1981; Ik zie dat jullie ook naar een uroloog gaan.. Is dat ook om te zien of er eventueel nog iets aan het zaad gedaan kan worden?

Mijn vriend is zo'n 18 jaar geleden geopereerd aan niet-ingedaalde teelballen. Hij was toen al 10, wat vrij laat schijnt te zijn. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat zijn zaad zo ontzettend slecht is. Nu heb ik ergens gelezen dat het eventueel nog zo kan zijn dat er door het vastzetten van de teelballen een 'leidinkje' verkeerd kan lopen, waardoor het zaad wel aangemaakt wordt, maar niet naar buiten komt. Wij hoopten dat een uroloog ons daar meer duidelijkheid over zou kunnen geven.. Hij heeft op 29 april z'n echo gehad en alles zag er normaal uit.. Het was goed doorbloed en de grootte was ook normaal volgens de radioloog, maar de officiele uitslag krijgen we 21 mei van de uroloog zelf. Stiekem hoop ik echt heel hard dat er nog iets te doen valt.. Al kwamen er maar 10 zaadjes bij, dat zou al een enorme vooruitgang zijn.. Maar goed, afwachten!

Wat zwangerschappen betreft.. Van de een kan ik het beter hebben dan van de ander. Ik vind het van de mensen die ik het gun een stuk minder lastig om te horen dan van iemand die klaagt over '2 hele maanden bezig zijn geweest en eeeeindelijk zwanger zijn', bijvoorbeeld. Mijn vriend moest een paar weken terug onverwachts een ochtend vrij nemen omdat de IUI toen gepland werd. We hoorden op zaterdag dat de IUI maandagochtend zou zijn, dus hij kon z'n baas niet meer bereiken. Het was razenddruk op z'n werk en niemand mocht vrij nemen.. Hij heeft een enorm lange mail gestuurd naar z'n baas, waarin hij vertelde hoe lang we bezig zijn en dat dit echt niet anders te plannen viel. Z'n baas is een ontzettend k/utwijf, maar reageerde zo lief. Ze begreep het, het was helemaal niet erg, blablabla.. Wij waren ontzettend verbaasd door haar reactie. 's Middags is m'n vriend naar z'n werk gegaan, komt ze vertellen dat ze zwanger is. Van een tweeling. Dat ze eerst niet wist hoe ze dat in godsnaam moest gaan doen en dat ze het eigenlijk heel erg vond dat het er twee waren. De volgende dag ging ze, een bureau achter m'n vriend, met een andere manager over babyspulletjes zitten praten..

Dat zijn de mensen die ik het, en dat is misschien heel erg, niet gun. Die mogen van mij nog wel wat langer wachten. Geef dan eerst ons, en alle anderen die er zo hard voor vechten, maar een kindje om voor te zorgen.

Gelukkig heeft hij sinds 1 mei een andere baan en is hij weg bij dat gruwelijke mens! :)

15. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Haha, wat zijn jullie toch allemaal lief!!! Had 2 vriendinnen achter elkaar aan de telefoon, vandaar dat het even duurde..

Zie hier het resultaat: er zit een prachtig embryo in een vruchtzakje in mijn baarmoeder :D

De echoscopist kon alleen het dooierzakje niet goed in beeld krijgen dus dat kan 2 dingen betekenen. Of er is geen/een te klein dooierzakje en aangezien dat de voeding is van het embryo, zal het embryo het waarschijnlijk niet redden tot de navelstreng wordt gevormd in de 8e/9e week. Of het is allemaal nog net te klein om goed in beeld te krijgen en dan is er niks aan de hand!

We konden nog geen hartslag zien/horen omdat hij het beeld maximaal moest opblazen en dan pikt het apparaat geen geluidsgolven meer op. Maar hij dacht wel vaag iets te zien.

Zijn conclusie: ik ben zeker niet negatief maar geef je ook nog geen garantie dat het goed zit. Het is heel goed mogelijk dat je een paar dagen minder lang zwanger bent dan je denkt, door een late innesteling. Dit komt volgens hem zeer vaak voor en zou het lage hcg en het kleine embryo ook meteen verklaren.

Hij vond het trouwens schandalig dat het VUmc mij naar huis stuurt met de mededeling 'ik werk hier al 100 jaar en dit loopt zelden tot nooit goed af' en dat ze er vervolgens niets aan doen om je gerust te stellen door een echo te doen, wat allang had gekund volgens hem. Omdat hij graag wil weten hoe het afloopt en omdat hij met me meeleeft, zei hij dat ik volgende week gratis nog een echo mag komen maken als het VU zo moeilijk blijft doen. Wat een topvent hè?

Ik ben dus weer een klein stapje verder. De zwangerschap zit IN de baarmoeder, dat is een hele geruststelling. En hopelijk loopt het embryo iets achter door een late innesteling. Maar het kan nog alle kanten op dus de volgende stap is de bloedtest woensdag bij mijn 'vriendinnen' in het VU.

Veel liefs van een vooralsnog opgeluchte Miss!

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hè meiden,

Even snel...we hebben een TP van 1 embryo gehad.
    Vriendlief was wel overstag gegaan om er 2 terug te laten plaatsen, maar toen ik DD belde om dat alvast door te geven, zei ze dat dat niet kon, omdat de andere zaterdag meteen is ingevroren.

Dus het lot heeft voor ons beslist :)

17. A1981

A1981 Lid

16 apr 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shadixxx:

Wij zijn door de huisarts doorgestuurd naar de uroloog vanwege de twee negatieve sementesten. Hier zat dus 0,0 in, echt helemaal niets. Zes weken verder voordat we naar de uroloog kunnen (22e nu), mijn vriend is ook als kind geopereerd, zelf heb ik het vermoeden dat er daardoor een obstructie is ontstaan waardoor er geen zaad uit komt (naar aanleiding van verhalen van anderen lijkt mij dat een logische reden maar wie ben ik...). Ons is verteld dat er tijdens de echo gelijk ook uitslag is, maar of dat nu daadwerkelijk de uitslag is of er een obstructie zit of dat er helemaal geen zaad aangemaakt wordt weet ik niet. Voor hetzelfde geld bedoelen ze met uitslag hetzelfde als bij jullie, of alles er wel goed uit ziet... :(

Ik ga er nu gemakshalve maar vanuit dat we richting TESE moeten en dan ICSI. Heb hier ook over gemaild met Dr. S. Voor mijn gevoel houd ik dan rekening met de slechtst mogelijke uitkomst van het onderzoek bij de uroloog, dat er dus niets aangemaakt wordt. Mocht dat wel zo zijn dan wordt het PESA. Enige "voordeel" van onze situatie is, is dat ik in een vorige relatie die miskraam heb gehad en dus weet dat ik zwanger kan worden...

Maargoed, voor jullie volgende week dus ook een spannende week!

Jemig, dat is wel helemaal een rotverhaal. Sommige mensen houden ook echt nergens rekening mee... :x. Wat dat betreft is het oneerlijk verdeeld, als je soms ziet hoe mensen met hun kinderen omgaan of helemaal niet op ze zitten te wachten... Tja, that's life blijkbaar :(.

18. A1981

A1981 Lid

16 apr 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Miss76: Dat ziet er (voorzichtig) positief uit! Hoop houden :).

@Missgin: En voor jou ook hopen dat ie lekker blijft zitten.

19. @Miss; Oh wat fijn! Eindelijk een beetje goed nieuws! Hopelijk kun je nu even een beetje ademhalen tot volgende week! Ik hoop echt dat je dat domme mens uit het VUmc over een paar maanden een geboortekaartje kunt sturen! 'Zie je nou wel, domme muts!'

@Missgin; Jammer dat jullie er nu net allebei achter stonden en dat het niet meer kon.. Maar misschien is het wel beter zo! Nu maar weer afwachten.. Hopelijk een mooie test over 2 weken!

@1981; Ik hoop dat de uroloog jullie iets positiefs kan vertellen! Ik vroeg na de echo nog aan de verpleegkundige of ze nu ook hadden kunnen zien of alle 'leidingen' goed liepen, of de arts daar uberhaupt naar gekeken had, maar dat wist ze niet. Ik heb het idee dat daar dus helemaal geen aandacht aan is besteed, maar zij zei dat de radioloog alles had bekeken wat hij met dit apparaat bekijken kon, dus het zal wel goed zijn.. ;)

20. A1981

A1981 Lid

16 apr 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shadixxx:

Hmmm, goed dat je het zegt dan kan ik er rekening mee houden als we daar zitten. Zoveel mogelijk vragen! Als ik het zo overal hoor moet je echt zelf goed je huiswerk doen en overal aan denken anders word je zo weer naar huis gestuurd...

Wat voor officiele uitslag krijgen jullie nu nog dan? De toelichting van de uroloog zelf omdat de echo door de radioloog werd gedaan? Wij hebben nu gesprek en echo tegelijk bij de uroloog zelf... Hoop ook op positief nieuws maar tegelijkertijd wil ik daar liever niet op hopen omdat het dan ook weer zo'n teleurstelling kan zijn :).

Deel Deze Pagina