@Nina: wat een verhaal inderdaad! Zo te horen was je in lieve en goede handen! En twee mooie eitjes! Op naar goed nieuws van een mooie bevruchting. Zo'n belevenis als vandaag, verdient toch alleen maar een positieve zw.test over twee weken! Ik ga voor je duimen. Jij lekker je bedje in en dromen van wat komen gaat! @Ddees: Luxemburg met sauna en zwembad klinkt ook niet verkeerd! Hopelijk weer voldoende energie opgedaan voor de spannende tijd die weer komen gaat. @Shadixx: vreemd inderdaad dat er nu niets groeit. Een vriendin van mij had het ook dat ze op Puregon helemaal niet reageerde. Dus zij kreeg toen Menopur en toen groeiden er toch follikels. Dr. S. heeft vast hier een verklaring voor (en zeer zeker een oplossing).
Sneeuwmees, Ik was zeker in goede handen, daarom ook geen moment het geheel erg ofzo gevonden. Was wel even balen, maar wanneer ik straks zwanger ben, maakt het ook niet meer uit Ik heb goed geslapen, voel me veel beter, nog een beetje suf en zware hoofd. Gelukkig heel weinig napijn, weinig folikkles heeft ook voordelen Hoe is met jou? Gaat spuiten goed? Ddees en Monatoetje, Dank je wel! shaddixx, Thanx! Wat vervelend dat stimuleren niet lekker loopt. Het hoeft niet meteen een laag amh te betekennen hoor! Het kan ook zijn dat jouw lichaam even rust nodig heeft van die hormonen en wellicht ook andere hormonen. Gelukkig is jouw intake nu dichtbij.
@Nina: ja, ik heb nooit veel follikels gehad, dus voordeel was idd ook dat het vaak maar eventjes heel kort even pijn deed en dat ik ook zo weer klaar was. Wanneer word je gebeld?
Ik had aan de ervaringsdeskundigen hier nog een vraagje. Ik begreep dat als embryo's in de embryoscope gaan ze op dag 5 teruggeplaatst worden, maar ik las de laatste tijd hier wel eens een tp met 3 dagen in de embryoscope. Ik vroeg me af wat de reden is dat embryo's soms korter in de embryoscope gaan.
Ik weet niet of de mijne die ene dag in de embryoscoop geweest is, maar op de rekening stond van wel. Misschien hebben ze geen andere manier. En gebruiken ze voor alles de embryoscoop omdat dat toch goed is.
Embryoscope kan idd ook korter. Mijn laatste tp was dag 4 plus embryoscope. Zondag zou nl dag 5 zijn.
Nina, wat fijn dat je twee mooie eicellen hebt! Wat een verhaal over je roesje, hopelijk hoor je morgen dat je 100% bevruchting hebt. Met weinig eicellen hoor je soms super verhalen. Ik hoop dat jij straks zo'n verhaal zult mogen hebben!!
Om 11 uur (en moeten er dan dus om kwart voor 11 zijn), en jij? Zou wel grappig zijn als we meteen de eerste keer iemand uit het DD-topic tegenkomen! @Nina; Fijn dat je je weer beter voelt! Is het in DD zo dat er inderdaad een dag zit tussen de punctie en het moment waarop je hoort hoeveel bevruchtingen er zijn? Of kwam dat nu zo uit omdat het vandaag zondag is? @Stimuleren; Het is een gevoel wat er al heel lang zit. Natuurlijk hoop ik ontzettend dat er niets klopt van dat gevoel en dat mijn AMH gewoon prima in orde is! Maar goed.. Alle artsen roepen dat het op mijn leeftijd zo hard zou moeten gaan met stimuleren, maar dat gebeurt dus niet. Wat er tijdens ICSI met mijn eicellen gebeurde (van 9 naar 2 dus) 'hoorde alleen bij oudere vrouwen voor te komen'. Wat hebben oudere vrouwen? Een lager AMH.. Ik heb al 100 keer gevraagd of ze het wilden controleren, maar ze hebben elke keer een reden om het niet te doen. Ik ben jong, dus mijn AMH kan niet laag zijn en bloedprikken gaat bij mij zo lastig dat ze het me niet aan willen doen omdat ze de uitslag toch al kunnen voorspellen Of ze willen het niet controleren omdat ze 'toch niets met de uitslag kunnen in Nederland'. Maar goed, in DD kunnen ze hier ongetwijfeld iets mee en daar proberen ze in ieder geval de oorzaak te achterhalen. Ik hoop dat ik over een paar weken, net als al die andere vrouwen, kan roepen dat DD meteen zo ongelooflijk goed voelde en dat het zo compleet anders is dan in NL!
Nina, wat een verhaal zeg! Gelukkig dat je goed bent opgevangen en super dat er 2 eitjes gevonden zijn!!!! Sneeuwmees, ik heb de embryoscope tot dag 3 gebruikt. Dit omdat ik maar 2 bevruchtingen had dus er was geen sprake meer van "selectie". Ik wilde het zelf graag zo. Hier zit ik inmiddels op 20mg pred.nison, maar het lijkt te laat te zijn. Ik heb al flinke krampen en bruinverlies, dus m'n menstruatie zal morgen ofzo wel doorkomen. :'-(
Ik word morgen tussen 10:00 en 12:00 gbeld, omdat ze vandaag dicht zijn. Normaal bellen ze de volgende dag. Dinsdag is tp, wij hebben al aangegeven dat we 2 emmies willen. Ik weet niet of ze naast de embryoscoop ook een gewone oven hebben. Wij mochten voor embryoscoop kiezen, maar met 2 willen wij een snelle tp. Dr S vond het ook verstandig. Wij willen wel assisted hatching. Het fijne is dat je overal met hem kunt praten. Hij zegt ook wel wat hem het beste lijkt. Vandaag lekker een bank dag! Sneeuwmees, Misschien komen elkaar dinsdag toch nog tegen. Hoe laat hebben jullie afspraak? Wij om 11:40. Weten jullie al wat jullie willen voor de emmies? Dolfijntje, Je voelt natuurlijk het beste wat jouw lichaam aan het doen is. Zou het niet innesteling kunnen zijn? Dikke knuffel Shaddixx, Vervelend dat ze NL jou geen duidelijkheid geven. Gelukkig begin je al bijna in DD. Maak je geen zorgen, kan gewoon kwestie van de juiste schema zijn. Maartje, Ik moet weer bij lezen op jouw topic! Wij gaan ook voor 100%!
@ Shadixx: Ik moet er de 28ste om 9uur zijn. Geen idee hoelang zo'n gesprek over behandelplan duurt maar hoop toch wel om 11u weer weg te zijn! Jammer was wel leuk om zo iemand van het forum tegen te komen @ NinaD: Succes dinsdag!! Mijn duimen draaien overuren @ Dolfijntje, ook voor jouw draaien mijn duimen! Hoop zo dat het niet doorzet!! Dikke knuffel! X
Nina: jeetje, wat een verhaal. Ik snap dat het wel ff heftig was. Maar wel fijn dat je er zelf zo weinig van meegekregen hebt. En 2 eitjes intact! Joehoe! Nu hopen op 2 mooie bevruchtingen, en dan dinsdag de tp van 2 mooie emmy's! Ik duim voor je! Dolfijntje: hopelijk is het bruinverlies snel weer weg, en zet je menstruatie niet door!! Wanneer zou je eigenlijk mogen testen? Ik duim ook voor jou meid!! Even ego; mijn vriendinnetje heeft positief getest vandaag! Ik ben zo blij voor haar!! Het is haar aller eerste positieve test. Ze zijn ruim 3 jaar bezig nu, dus ik ben zo blij dat het eindelijk gelukt is!! Zij heeft ook 2 emmy's terug geplaatst gekregen, dus ik ben heel benieuwd of ze er 1 of 2 heeft.
@Dolfijntje: ik hoop heel erg dat het oud bloed is van de innesteling en dat het niet is wat het lijkt. Een dikke knuffel. @Nina: ik vertrouw op het advies van Dr. S. Hij stelde zelf in mijn geval de embryoscope voor, maar dat is natuurlijk sterk afhankelijk hoeveel embryo's ik heb. Op zich zou ik dat wel willen (of assisted hatching). Als je wat ouder bent is het schilletje van het eitje wat stugger, dus alle hulp die we van buitenaf daarbij kunnen geven is meegenomen (dus of langer door laten delen in de embryoscope of assisted hatching). Maar ik laat me, als het zover is, graag voorlichten door dr. S. Wij moeten er dinsdag al om 9.00 uur zijn. En het is alleen een follikelmeting en waarschijnlijk de punctie afspreken. Ik vrees dat we elkaar dus niet zullen zien. Jammer! @Shadixx: als je ouder bent (zoals ik ), is de kwaliteit van je eitjes minder. Nog een klein weekje en dan zal dr. S. graag alle antwoorden op je vragen willen geven. Bedenk dus goed wat je allemaal wilt vragen (maak een lijstje) en bedenk ook dit soort dingen die je nu benoemt hebt. Hoe meer hij over jouw lichaam en cyclus e.d. weet, hoe beter hij een gericht behandelplan kan maken. @Anja: wat fijn voor je vriendin. Dat zal een bijzondere verrassing zijn om na zo'n lange tijd een positieve test te zien. Ik zou ook al bijna niet meer weten hoe zo'n test eruit ziet.
@NinaD: jeetje meid wat heftig. Ik duim voor 2 mooie bevruchtingen ! @Dolfijntje: hopelijk trekt het bruinverlies weer weg. Ik duim voor je, ondanks dat je je eigen lichaam het beste kent. @Anjav: wat een goed nieuws over je vriendin !! Vrijdag terug gekomen van een weekje vakantie. Ik zit op m'n telefoon dus uitgebreid reageren lukt me niet. Ik lees wel alles mee.
Beste lotgenoten, ondanks dat ik nieuw en onbekent ben, een dringende vraag. Mijn poging in Dusseldorf moet worden afgebroken, er zijn maar 2 follikels, maar nu wil mijn arts (Dr S) geen escape iui doen, want daar gelooft hij niet in!?! Zijn er hier mensen die wel een escape iui hebben gehad in Dusseldorf??
Altijd een IUI doen! Ik ben er op de valreep zwanger door geworden en mijn AMH is nog een stuk lager dan die van jou! Is er misschien ook een mannelijke factor, waarom Dr. S er niet in gelooft? Zo niet, vind ik dat jij als patiënt zelf mag bepalen of je een IUI behandeling wilt. Succes!
Dag miss76, nee er is geen mannelijke factor. Het probleem ligt echt bij mij, lage eicelvoorraad / slechte kwaliteit eicellen. Ja, ik begrijp ook niet waarom hij geen escape iui wil doen, behalve dat hij er niet in gelooft. Hij was er zo stellig in en er was amper tijd om over te praten omdat er nog tig wachtende waren (dusseldorf is een beetje soort van fabriek werk).... Maar als hij als arts weigert om het te willen dan, tja dan zit je dan mooi mee. Zijn schijnbaar meer dusseldorf gangers die geen escape iui hebben gekregen.... Beetje apart, maar ik ga morgen alles op alles zetten dat ik een escape iui krijg Bedankt voor je reactie!