Sneeuwmees, Natuurlijk mag dat! Ik had bij mijn laatste en tevens eerste tp alleen utro, cd 10 een licht positieve test en cd 11 spotting zoals in mijn gewone cyclus. Ik voelde toen heel duidelijk dat het vanaf die dg mis ging. Ik ben ook door utro heen ongesteld geworden op nod. Ik had zelf al in het Vu aangegeven dat ik 4-5 dgn voor nod spotting had en dat ik me zorgen maakte over mijn progestron in de tweede helft van de cyclus, maar zij vonden utro voldoende. Dit met dr S besproken. Hij zei dat wanneer je tijdens utro gebruik ongesteld wordt dat er dan meer ondersteuning na tp nodig is. Hij stelde zelf pregnyl voor. Heel veel succes morgen! Ik duim voor mooie folikkels ....duimen...duimen... Stiertje, Ik hoop dat de 20- wkn echo veel gerust stelling gaat bringen! Ik duim voor je! Kitty, Ik wil jouw zeker volgen! Loontje, Stiertje en Dreamer, Bedankt voor jullie positieve wensen voor ons! Miss en Dolfijntje, Ik moet ook steeds aan jullie allebei denken..... Zo dubbel, vandaag was een vreselijke dag voor jullie, terwijl het voor ons juist goed nieuws bracht. Sterkte meiden! Dikke knuffel Wij moeten ook zo gaan slapen, maar we zijn allebei toch een beetje gespannen. Ik dacht dat het goede nieuws wat ontspanning zou geven.....niet echt. Welterusten dames!
@sneeuwmees: volgens mij krijgen we gewoon ter plekke de uitslag. Zal blij zijn als het zover is! @Nina: dank je wel!
Miss, wat een prachtige foto's. Ik kan me voorstellen dat je het nu beter af kunt sluiten. En in de vu mogen ze hun ideeën lekker voor zich houden. Sterkte met de miskraam. Laat de traantjes maar komen. Dolfijntje, ik ben ook bang dat een nega test op de 14e dag niet veel goeds kan betekenen. Sterkte meis. Nina, succes met de tp vandaag!
Sneeuwmees, succes bij de fm vandaag. Hopelijk goed nieuws! We kunnen wel weer wat roze gebruiken hier dames! Hopelijk weer gauw positief nieuws. Stiertje jij deze week al de echo. Best spannend lijkt me. Ik heb 3 juni mijn 20 wk echo. Dus nog twee weken wachten. Leuk is dat ik sinds een paar dagen de kindjes al kan voelen. Maakt me zo blij. Heerlijk gevoel. Nu nog... Denk er straks wel anders over als ze mijn ribben tot moes schoppen.
Even snel vanaf de hotelkamer voordat we uit moeten checken. Vanmorgen weer een fm gehad. Er zijn er zo'n 6 die mee tellen, maar ze moeten toch nog flink groeien. Ipv een punctie op donderdag moet ik nog een keer extra terug voor controle. En dan is de punctie of op zaterdag of op maandag. Ik heb zelf al een beetje zitten rekenen en denk zelf eerder nog dat het maandag zal zijn ipv zaterdag. Maar wie weet verrassen mijn follikeltjes me nog wel de komende dagen. Ben op zich wel een beetje down, want je rekent je rijk met 8 follikels en ondanks dat ik heus wel in mijn achterhoofd wist dat die het nooit allemaal gingen redden, baal ik er toch van. Ook dat ze nog niet zo hard gegroeid zijn dat ik donderdag de punctie kan hebben. Er schiet dan weer van alles door m'n kop. Dus heb even moeite de motivatie te vinden (ondanks dat Dr. S. helemaal niets negatiefs heeft gezegd). Aan de andere kant ook wel weer 'blij' dat de punctie nu op een veel betere dag valt voor opvang voor ons zoontje te regelen. Zo heb ieder nadeel z'n voordeel! Nu weer even terug in het hotel. Zometeen spulletjes bij elkaar pakken en maar weer vertrekken.
Sneeuwmees, mijn follies groeide de laatste poging het langzaamst van alle pogingen en zie! Geweldige kwaliteit embryo's. Dus... geduld. Lekker broeden... ze groeien vanzelf! Succes!
@Sneeuwmees; Jammer Maar.. Als uit die 6 follikels ook 6 mooie eitjes komen is dat natuurlijk hartstikke goed! @Nina; Hoe is het gegaan? Wij zijn vanmorgen weer bij de uroloog geweest en nu zit ik met een vraag. Heb er al een topic over gepost bij de 'Vruchtbaarheidsbehandelingen', maar misschien weten jullie hier ook wel iets over; Vandaag zijn we weer bij de uroloog geweest. Mijn vriend is 20 jaar geleden geopereerd aan niet-ingedaalde teelballen, dat is ook de oorzaak van zijn ontzettend slechte zaad (6 tot 10 levende zaadcellen). Nu las ik een tijd terug op internet dat het nog zo kan zijn dat er een blokkade zit of een leidinkje verkeerd ligt, waardoor het zaad wel wordt aangemaakt, maar niet naar buiten kan. De uroloog gaf aan dat dat inderdaad zo kan zijn, en daarom wilde hij graag het LH en FSH van mijn vriend controleren. Nu lees ik op internet dat het FSH van een man tussen de 2 en 10 U/l moet liggen. Hebben jullie enig idee hoe hoog het FSH bij mannen is als er inderdaad iets mis is met de productie? Kan het eventueel ook zijn dat het slechte zaad wordt veroorzaakt door een te laag FSH? En weten jullie wat eventuele opties zijn als het FSH prima in orde blijkt te zijn?
Ben ik weer! Ik heb zojuist een email gekregen van m'n zorgverzekering waarin ze aangeven dat ze akkoord gaan met de follikelmetingen in Nederland terwijl de rest van de behandeling in Dusseldorf plaatsvindt. Ze schrijven; ´De follikelmetingen mogen in Zoetermeer plaatsvinden. Wij geven u hierbij toestemming voor de follikelmetingen om deze in Zoetermeer te laten plaatsvinden. Echter mag het ziekenhuis alleen deze metingen in rekening brengen. Dit kan niet in combinatie met een DBC voor een volledige ICSI behandeling.´ Is een DBC een code of type behandeling die ziekenhuizen moeten opgeven als ze rekeningen declareren bij een zorgverzekering? Ik heb het ziekenhuis ook al gemaild, maar dacht dat er hier misschien ook iemand zou zijn die het weet.. *Edit* Googlen is soms best handig Toen ik eerst alleen op 'DBC' zocht kwam ik op websites over onderhoud e.d., maar toen ik op 'DBC ziekenhuis' zocht kreeg ik m'n antwoord wel.. Andere vraag dan; Weten jullie misschien wat het ziekenhuis in Nederland als DBC op zou moeten geven? Kunnen ze daar gewoon 'follikelmeting' neerzetten ipv 'ICSI'?
@ Anjav en Ddees70: bedankt voor jullie lieve reacties! De foto's zijn inderdaad een mooi aandenken, Anja. Zo ver zijn we nog nooit gekomen dus dat geeft me al zoveel kracht voor de toekomst! @ Ddees70: hoe sta jij er voor? @ NinaD: natuurlijk leef ik ook met jullie mee, dat bestaat voor mij naast elkaar hoor. Dank je wel ook voor jouw steun! Heel lief dat je zo met me meeleeft. Hoe is het gegaan vandaag? Logisch dat je zenuwachtig was, het is ook allemaal ZO spannend!!! @ MissGin: wat vreselijk verdrietig voor jou dat je dit ook mee hebt moeten maken, maar dan NA het zien van een kloppend hartje. Wat lijkt me dat zwaar . Het is zeker niet eerlijk dat dit gebeurt als het al zo'n wonder is dat je uberhaupt zwanger wordt, maar helaas zijn wij niet gevrijwaard van miskramen omdat we het al zo zwaar hebben. Was dat maar zo! Bedankt voor je tips en steun. Hoe voel jij je vandaag? De steekjes/kneepjes klinken goed, die had ik ook vanaf 3 dagen voor NOD! @ Loontje85: dank je wel. Inderdaad gek dat mijn embryo nog wel flink gegroeid was, ondanks dat het hcg bijna stilstond. Zie hieronder mijn verhaal van vandaag! @ Stiertje73: dank je wel. Jij veel succes donderdag, als dan alles goed is, kun je echt volop gaan genieten van de 2e helft van je zwangerschap! Ik duim voor je dat er niets bijzonders wordt gezien, behalve natuurlijk een heel bijzonder mooi kind @ Kitty17: dank je wel lieverd! Gaat alles goed met jou? @ Dreamer82: wat mooi en bijzonder dat mijn verhaal je zo raakt. En wat lief dat je dat met me deelt. Dank je wel daarvoor! @ Sneeuwmees: dank je wel voor je berichtje! Jij dus ook al zelf een echo geregeld destijds. Wat is dat toch met die ziekenhuizen, dat ze je zo in onzekerheid laten zitten? Kleine moeite toch, om een echo te maken? We krijgen er genoeg voor al die follikelmetingen en als je dan eindelijk zwanger bent, is het ineens een te grote moeite? Echt bizar! Balen voor jou dat je minder follikels hebt dan je dacht en dat ze zo langzaam groeien, maar wat Aklina ook zegt: bij haar was dat de poging die resulteerde in een zwangerschap (en wat voor 1!) dus misschien is rustig broeden ook wel jouw succesformule! @ Elize84: dank je wel meis! Wanneer ga jij van start? Kan het even niet vinden! @ Aklina: dank je wel voor je lieve woorden. Zie hieronder mijn verhaal over het VU van vandaag! Wat heerlijk dat jij je kindjes nu goed kunt voelen! Lijkt me ook magisch! Straks wordt het wel erg krap inderdaad, dus geniet er nu maar even van dat het nog lekker voelt @ Shaddixxx: ik kan je niet helpen met je vragen over LH en FSH bij je vriend! Mooi dat je verzekeraar de follikelmetingen in NL vergoed. Ik moet daar ook achteraan bellen binnenkort. Dus bedankt voor de reminder! @ allen: ik heb gister veel gehuild, het hakte er toch harder in dan ik had gedacht. Het was zo mooi om die echo te zien en tegelijkertijd zo verdrietig om te weten dat het vruchtje is gestopt met groeien. Althans, daar ga ik vanuit... Er gebeurde vandaag namelijk zo iets geks! Ik heb vanochtend weer bloedgeprikt en de hcg waarde was ongeveer gelijk gebleven, dus geen groei sinds vorige week. Wat klopt met de gedachte dat er een miskraam aan zit te komen. Maar wat gek is, is dat je met mijn lage hcg waarde volgens het ziekenhuis ECHT niets zou moeten kunnen zien op een echo. Ze hebben mij vanmiddag uitgebreid besproken in het artsenoverleg (ik had mijn echo's meegenomen dus daar heeft de verpleegkundige kopietjes van gemaakt) en staan voor een raadsel waarom ik zulke mooie echo's krijg met mijn hcg waarde. Ook was het embryo op de echo enorm gegroeid sinds de echo van vorige week, terwijl het hcg al 2 weken bijna stilstaat. Het verzoek is dan ook om morgenochtend voor een echo te komen! Zou het dan zo kunnen zijn dat mijn hcg waarde moeilijk te traceren is in mijn bloed maar dat mijn embryo intussen (met een week achterstand, maar misschien is dat veroorzaakt door een hele late innesteling?) gewoon aan het groeien is? Als het heel laat is ingenesteld, zou het best kunnen kloppen dat we gister nog geen hartje hoorden. Het bloedverlies is ook nog heel minimaal en dit komt wel vaker voor in een gezonde zwangerschap. Pfff.. dit is toch om gek van te worden? Enige reden dat ik zeker denk te weten dat ik een miskraam krijg, is dat mijn temperatuur vanochtend kelderde en dat gebeurt altijd vlak voor mijn menstruatie. Ik zal blij zijn als ik morgen die echo heb gehad! Als je zeker weet dat het niet goed is, kun je het afsluiten en verwerken maar ik word nu toch weer een beetje hoopvol, tegen beter weten in... Ik hou jullie op de hoogte! x Miss
Hallo dames, Dank je wel voor jullie mede leven! Wij hebben een "super emmy" on board! Alles liep weer uit waardoor ik een uur langer met een volle blaas moest zitten wachten, maar toen we eenmaal hoorden dat het een topper was en volop aan het delen, was ik alles vergeten. Zelfs dr S was helemaal blij voor ons, aangezien hij mij vorige week huilend aan de telefoon had. Ik heb nog steeds een gevoelige buik en voel me nog niet top. Zodoende moet ik de komende dgn meer rust nemen. Moet dus morgen iets met werk gaan regelen. Voel nu ook helemaal op na de lange reis van vandaag. Wij zijn bijna thuis, straks even lekker op de bank! Ik hoop dat het goed gaat met jullie! Ik kom morgen alles weer bij lezen en reageren. Xxx Sneeuwmees, 6 is heel mooi! Maak je geen zorgen! Knuffel Miss, Toch weer spannend! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Knuffel
@Miss76: logisch dat je verdrietig bent, meid! Het is toch een verlies waar je een plekje voor moet vinden. En jij zit ook in een enorme rollercoaster, zeg! Ik hoop dat je morgen dan toch echt duidelijkheid gaat krijgen. In ieder geval toch nog een echo, alleen een beetje laat. Sterkte en een knuffel! @Shadixx: ik kan je ook net helpen met de fsh, helaas. Ik hoop dat je je antwoorden snel van iemand zult krijgen. Ook geen idee hoe het met de codes zit. Ik ga ervanuit dat als Zoetermeer weet dat ze alleen de fm hoeven te doen, ze daar ook de juiste code voor de verzekering voor op zullen geven. Heb er zelf nooit zo bij stilgestaan hoe dat dan in zijn werk ging. Mijn zkh wilde bijv. wel de follikelmetingen doen, maar zullen geen opdracht geven voor bloed prikken (als DD daarom zou vragen). Dat was een financiële kwestie, blijkbaar, maar lag erg gevoelig in mijn zkh merkte ik. @Aklina: bedankt voor je geruststellende woorden. Ik hoop dat het zelfde voor mij ook op zal gaan. Al vind ik een wondertje wel genoeg ipv twee, hoor....hihi... @Nina: yes, een mooie topper on board! Ik vroeg me al af of ze in DD ook een tp doen bij een volle blaas en dat was dus zo. Ik vroeg me vanmorgen nog af of hij de tp, de puncties ook allemaal zelf doet. Ik snap echt niet waar die man de tijd en energie allemaal vandaan haalt. Nou, meid, lekker broeden en op naar een positieve test over 2 wkn!!! Hier vandaag weer een recept voor wat extra Menopur bij de apotheek afgegeven. Ik had tot en met vandaag meegekregen en kreeg nu een receptje voor t/m donderdag. Toen ik het inleverde bij de apotheek, deden ze ineens moeilijk. Dit recept konden ze niet aannemen, want het was van een buitenlandse arts en dat mocht wettelijk gezien niet. Ik zei dat dit al het derde recept was dat ik bij hun inleverde en dat het de vorige keren ook geen probleem was. Ze ging het toen wat gepikeerd navragen en kwam even later terug dat de hoofd apotheker het af en toe blijkbaar toestond. Dus ze ging het wel bestellen. Ze zei dat ik het de volgende keer het beste gelijk bij een Duitse apotheek kon gaan halen. Nou, mooi niet. Dat maak ik zelf wel uit. Mijn lontje was al niet al te lang vandaag, dus had even geen zin in gedoe, maar als ik de hoofd apotheker zelf een keer zie, dan wil ik het toch even met hem bespreken. Heb geen zin in discussies elke keer of het maar moeten afwachten wie je treft aan de balie of ze het wel of niet willen bestellen/meegeven. Het moet in ieder geval besteld worden en dan is het er morgen. Maar morgen is mijn werkdag. Moet nu dus eerst naar het werk, dan weer terug naar de apotheek in mijn woonplaats, dan spuiten en weer terug naar het werk, of de spuitspullen meenemen en op het werk spuiten. Een heel gedoe weer.
Wat een onzekerheid miss! Echt een rollercoaster zo. Ben je net aan het idee gewend... krijg je toch weer hoop... ben heel benieuwd wat ze morgen in de vu van je echo zeggen. (wil je niet teveel hoop geven hoor... maar mijn moeder maakte ook nooit genoeg hcg aan in haar zwangerschap. Nu is de apparatuur wel dertig jaar beter geworden natuurlijk maar ja... haar bloedtest is nooit positief geworden bij mijn broer en bij mij niet...) Nina, wat fijn dat je een topper aan boord hebt. Zo blij dat niet alles voor niets was!!! Je hebt nu echt een goede kans!!!
Jeetje Miss, wat heftig allemaal en het is idd wel bijzonder dat het toch gegroeid is... maar uiteindelijk is zekerheid nu wel het allerfijnste natuurlijk. Hopelijk weet je morgen meer! Nina, wat fijn voor je!!! Super joh en nu maar duimen! Shaddix, ook geen idee... Wij hebben morgen onze eerste afspraak bij de uroloog, ben heel erg benieuwd.... Xx
Een vraag: Dr S had me al gewaarschuwd dat ik buikpijn kon krijgen aangezien ik nog klachten heb van de punctie en dat beste remedie rust + veel drinken is. Alleen had ik vandaag nog geen buikpijn verwacht. Ik heb sinds we thuis aangekomen zijn buikpijn. Niet ernstig, maar komt en gaat. Is dit normaal? Komt dit jullie bekend voor? Alvast beankt! Sneeuwmees, Alkina en A1981, thanx!
Heel snel: @ top tp's: super!! @ Duitse recepten: dikke onzin van apothekerstrutje. Vrijheid van personen, goederen en diensten!! Ik krijg ook medicijnen van Griekse recepten mee. 1 x deden ze moeilijk, heb toen door HA laten overpennen. Lokale ZH doet heel makkelijk. Sommige apotheken doen lastig, het helpt dan om je recept door je HA te laten overpennen. Maar eigenlijk zou dat niet hoeven. De tweede keer kreeg ik trouwens gewoon mee, heb een aantekening in de computer laten zetten door de apotheker dat ik voortaan het gewoon, zonder discussie, mee krijg.
@Ninad Ik heb de afgelopen keer ook hele erge buikpijn gehad terwijl ik dat de voorgaande 3 keer niet gehad had. Goed in de gaten houden. Ik het toen wel dik een week last gehad en vaak gedacht moet ik de huisarts niet bellen. Heb je nog een lijstje van symptomen van over stimulatie ? Zoals aankomen ed Sterkte @Miss76 Jeetje wat een onzekerheid voor je. Fingers crossed Hier temperatuur nog steeds hoog al denk ik dat komend weekend werk mijn menstruatie komt.
Bij mijn apotheek doen ze ook moeilijk. Ik betaal ze nu gewoon zelf en declareer ze. Anders moest ik allemaal formulieren invullen. En heb het al terug van de verzekering.
Nina ik herken het. Had precies hetzelfde. Haalde me al van alles in mijn hoofd van overstimulatie met opname als gevolg tot afstoten van het zojuist teruggeplaatste lichaamsvreemde embryo. Niks van dat alles. Ben toch echt zwanger geraakt!
Ddees, Thanx voor jouw reactie! Ik dacht niet dat je overstimulatie kon krijgen van 2 folikkels, daarom dacht ik dat deze buikpijn misschien iets anders was ofzo. Gelukkig wordt het niet erger. Hoge temp is altijd een beetje spannend! Fijne is dat je bij ongi begint aan nieuwe kansen! Sneeuwmees, Apotheek in waterland zkh en die bij ons in winkelcentrum hebben nooit een vraag gesteld. Ik kan mijn recept zelfs mailen aan ze. Je kan ook kijken of een ander apotheek normaler reageert. Deze periode is al spannend zat, je zit niet op dit soort dingen te wachten. Succes! Hoop dat je al beter voelt over jouw 6 fantastisch mooie folikkels!
Wat fijn dat jij het herkent en ook nog met positieve uitslag! Ik begon me ook een beetje zorgen te maken. Ik dacht het kan toch niet nu al over zijn. Bedankt voor de geruststelling! Voel me meteen beter!