Miss76 hoop zo dat je gelijk hebt! Maar STEL dat het toch niet zo mag zijn en het bleek valse hoop dat dit laatste strohalmpje je toch heeft geholpen om in ieder geval zacht te landen met je beide benen op de grond en niet dat valse hoop je extra teleurstelt. Vooralsnog duim ik nog even door voor je dat dit bizarre verhaal maar een geweldig einde heeft.
@miss76: jeetje dat moet echt killing zijn zeg! Nu krijg je natuurlijk weer hoop. Ik hoop op een wonder en anders gauw duidelijkheid. Zoals t nu staat zal ik dit weekend beginnen met spuiten, als ik mooi op tijd ongesteld word. Ik heb voor de zekerheid nu al een uitgangsecho afgesproken in het ziekenhuis in mijn woonplaats. Dan hoef ik er niet over in te zitten als ik vrijdag pas ongesteld word en dan nog een echo moet regelen. Mocht ik later ongesteld worden en de echo laat geen cyste zien as vrijdag, lijkt me dat dan ook gewoon kan starten zonder nog een echo. @sneeuwmees: maak je niet te druk, ik reageerde ook vaak iets trager en wel top eitjes. Okee, er is verder niks van geworden qua innestelen maar dat lag daar niet aan hihi. Maar natuurlijk niks aan dat je nu weer moet wachten. Is toch zenuwslopend! @ninad: veel succes! Ik heb vandaag een grote tas medicatie gehaald (zonder enig probleem overigens). Heb nog geen utro gekregen op recept, zag dit pas later. Is dat normaal in DD? Of is dr S het vergeten en had het er gelijk bij moeten staan? Heb ook 10 zakjes infuusvloeistof...pfff. In totaal gewoon 1500 euro! Dan voel ik me wel 'dankbaar' voor ons gezondheidssysteem/verzekering ofzo..ook al heb ik er niet om gevraagd dat wij geen kinderen op normale wijze kunnen krijgen. Ik las ook de bijsluiter van Suprefact..niet best, staat niet geschikt voor vrouwen op en het is voor (tegen) prostaatkanker. Okee...leuk
@Elize: recept voor utro krijg je mee bij de punctie. Spannend dat je weer gaat beginnen! En ja, we leven in een 'rijk' land. Hoewel ik laatst wel baalde van mijn zorgverzekeraar, toen ze de Belgische bloedtest niet wilden vergoeden. @Miss: jeetje, rollercoaster!! Ik wens jou heel veel sterkte en geef je een digitale knuf! @apotheker: domme doos zeg, alsof jij niet genoeg aan je hoofd hebt.
Wel gek van de utro..daar moest ik normaal altijd op de dag vd punctie al mee starten. Lijkt me dan wat kort dag?
@Nina: volgens mij maakt het niet uit hoeveel follikels je hebt voor overstimulatieklachten. Het follikel zuigt zich weer vol met vocht en dat kan pijnklachten geven. @Maartje: bedankt! Ik vond het al raar dat deze doos nu ineens moeilijk deed. Haar andere twee collega's deden gelukkig niet moeilijk. @Elize: ik ben nog steeds blij met mijn 6 follikels. Het zijn er altijd meer dan ik ooit gehad heb. Maar knijp hem dan dat het straks zo'n afvalrace wordt (misschien) en de spoeling dan wel erg dun wordt. Toen ik mijn bestelling had gedaan, belde de apotheker op of het wel klopte dat ik dat allemaal nodig had (duidelijk een man ), omdat het zoveel medicijnen waren en zoveel geld (1300 euro). Heb hem toen maar uitgelegd dat ik dit helaas echt allemaal nodig ga hebben en nog wel binnen 10 dagen die tas leeg zou hebben. Hij dacht zeker dat ik voor de aardigheid nog een schap in de kast over had. Moest ook wel lachen dat toen ik de medicijnen op ging halen er als 'gebruiksaanwijzing' op stond 6 x daags 1 injectie. Die utro heb ik ook nog niet gekregen. Ga ervan uit dat ik dat ook bij de punctie meekrijg.
@Elize: wij hadden embryoscope, en ook nog een dag extra ivm zondag, dus genoeg tijd. Anders bel je nog even, ze kunnen het recept ook altijd mailen naar je.
@Elize: ze doen in DD wat makkelijk met medicijnen. Ik denk dat ze zich er niet altijd van bewust zijn dat er soms (bij ons) een dag tussen zit voor je het in huis hebt. Ik had Menopur tot en met vandaag. Toen ik vrijdag hoorde dat ik vandaag terug moest komen, vroeg ik gelijk hoe we dat gingen doen met de medicijnen omdat ik maar t/m vandaag had en ik vandaag terug moest voor de fm. Toen zei dr. S. dat ik dan dinsdag een nieuw recept mee zou krijgen. Toen zei ik dat het een dag duurde omdat alles besteld moest worden en toen zei hij dat ik dan maar gewoon een uurtje later moest spuiten. Blijkbaar zijn ze er wat minder streng mee, om een dagje of uurtje later met iets te beginnen. Voor mij nu even een gedoe, omdat ik morgen dus vanaf mijn werk eerst weer naar de apotheek terug moet, moet spuiten en dan weer terug naar mijn werk moet.
@stiertje begon jij pas met de terugplaatsing dan? @sneeuwmees ja t is wel een gedoe he, met die medicatie. Ik begrijp heel goed hoe je er in staat. Ik duim voor veel goede bevruchtingen!
@Elize: mocht je het vervelend vinden geen utro in huis te hebben, onthoud dan dat ik veel (nieuwe) doosjes nog heb liggen. Ik stuur met alle plezier een doosje toe.
Heb geen grote forum zin vandaag, ben sjaggie, maar over de utro: Vraag gewoon bij je FM vast een recept voor de utro, of al eerder bij de recepten te krijgen. Als je zegt dat jouw apotheek het niet op voorraad heeft krijg je dat gewoon mee. Ik heb het liever ook tijdig in huis en ben liever niet alleen thuis op de dag van de punctie.
@NinaD: Top ! Lekker gaan broeden nu. Ik duim heel hard voor jullie ! @Miss: Sterkte/succes vandaag. Ik had eigenlijk nog wel een klein beetje hoop na het zien van je echo's. Vreemd dat je hcg nog het zelfde is, je zou verwachten dat als het mis is het wel gaat dalen !? Ik hoop dat je vandaag eindelijk echt weet waar je aan toe bent. @Aklina: wat geweldig dat je de kleintjes al voelt ! @Sneeuwmees: Snap wel dat je baalt, maar 6 follikels is hartstikke mooi. Nu moeten ze nog ff lekker gaan groeien. Wanneer moet je weer voor controle ? (of mss had je dat al verteld ...) @Shadixx: Ik kan je helaas niet helpen met je vragen. Wanneer krijgen jullie de bloeduitslagen ?
Aklina, wauw, bijzonder dat je ze voelt! Gaat alles goed met je? En gaat je buikje al groeien? Stiertje, morgen de GUO! Het komt vast helemaal goed, ondaks je bloeduitslag. Ik duim voor je! Ook wel spannend, omdat je dan krijgt te horen of het een jongen of meisje wordt... Dreamer, ook alles goed met jou? Miss76, ik heb het met je te doen! Ze geven eerst hoop, dan zeggen ze het is over, wat is het nou? Ik zou helemaal gek worden! Ik hoop voor je dat je snel een antwoord hebt, want hier wordt je super onzeker van! Elize, ik moest altijd een dag na de punctie beginnen met utro. Eerst afwachten of er bevruchtingen zijn, waar we natuurlijk wel vanuit gaan, maar helaas een keer heb meegemaakt dat dit niet het geval was. Shadixx, ik kan je helaas niet helpen met je vraag. Sneeuwmees, je zei toch al eerder dat je een slow starter was? Maak je niet druk, komt allemaal wel goed. Moet je komende donderdag terug voor de 3e meting?
Loontje, Dank je wel! Ik doe mijn best Hoe gaat het met jouw en jullie kleine? Hebben jullie al plannen voor de tweede? Sneeuwmees, Ik ben jaloers op jouw 6 mooie folikkels..... Wauw...met 6 heb je gewoon goede kans op 3-4 mooie bevruchtingen! Ik snap de spanning en hoop op een zo goed mogelijk opbrengst al te goed. Je doet je best en je wilt dat alles zo goed mogelijk gaat. Heb vertrouwen!!!! In DD zijn ze zich niet bewust van hoe het in NL gaat. De meeste apotheken daar zijn 24-uurs en alles op voorraad. Ik heb ook mijn recepten steeds eerder gevraagd. Dat vonden ze echt geen probleem. Voor de utro heb ik nu ook een extra recept mee gekregen, omdat assistent C onthouden had dat mijn apotheek er steeds 1 dg voor nodig heeft. Je kan het ook per e-mail vragen. Ik wist trouwens niet dat je met weinig folikkels dus ook hyperstimulatie kon krijgen. Weer wat geleerd! Miss, Ik blijf aan je denken meid! Ik vind het zo vreselijk dat je steeds tussen emoties geslingerd wordt. Ik hoop dat je nu echt snel duidelijkheid hebt. Knuffel Dolfijntje, Waar ben je? Hoe gaat het met jou? Knuffel Alkina, Wat gaaf dat je ze voelt bewegen! Ik kan me heel goed voorstellen dat je spontaan blij van wordt om jullie kindjes te voelen. Je hebt er ook lang op moeten wachten. Geniet ervan! Ik heb gisterenavond flink veel water gedronken en lag vroeg in bed. Het duurde best een tijd dat de pijn wat zakte. Vanochtend gaat het gelukkig beter. Ik heb gelukkig kunnen regelen om deze week halve dagen te werken en volgende week neem ik vrij. Mijn manager begrijpt het gelukkig. Ik denk dat de combinatie van pregnyl en utro de oorzaak is van dat ik me belabberd voel. Zolang het allemaal resulteert in 2 mooie strepen, zijn alle klachten welkom!
@NinaD: Verstandig dat je halve dagen gaat werken. Rustig aan doen is heel belangrijk. Gelukkig begrijpt je manager je goed. Zit je ook aan de granaatappelsap ? sokken aan in bed ? en noem maar op Hier gaat alles goed. Kleine is vandaag alweer 5 maanden, gaat echt zo ontzettend snel. En een 2e !? Tja ik denk er wel heel veel over na, maar weet niet wat ik (we) wil. We blijven er nog ff goed over nadenken. Lief dat je het vraagt.
@Loontje: ik mag morgen weer voor een 3e follikelmeting en dan hoor ik wanneer de punctie zal zijn. Wanneer moet je overigens met die granaatsap beginnen. Vanaf de punctie? @Kitty: ik ben ook een slow starter. Maar de vorige keren had ik de eerste keer minder follikels en dan bij de tweede waren er meer in beeld. Dus daar zat meer mijn 'teleurstelling' in. Ook omdat het nu weer even gedoe is (voor mijn gevoel), om de datum van de punctie af te spreken. Aan de ene kant de angst dat zaterdag te vroeg is, maar ook de angst dat maandag weer te laat is. Nou ja, het is de bekende stress van de aanloop naar de punctie. @Nina: fijn dat je je al beter voelt. En ik mag wel 6 follikels hebben, dat zegt niets, hè. Ze moeten allemaal rijp genoeg zijn en een eitje bevatten en dan ook nog de bevruchting. Dus nog voldoende spannende stappen te gaan. Even een vraagje. Wat is de min. en max. grootte van follikels om mee te kunnen doen voor een pucntie. Zoals tegen Kitty gezegd vind ik het weer spannend dat de punctie zaterdag te vroeg is en maandag weer te laat zal zijn. Ik ben vanmorgen later op mijn werk begonnen omdat ik eerst de medicijnen bij de apotheek op moest halen. Dat duurde even want het zat nog in het krat van de bestellingen die binnengekomen waren. Deze vrouw aan de balie leek wat behulpzamer dan gisteren. Toen ze de medicijnen uiteindelijk had, zei ze dat ze even navraag moest doen, want die trut van gisteren had een factuur erbij uitgedraaid en zij moest navragen of dat de bedoeling was. Nee, dus, want dat moet gewoon naar de verzekering. Dus ik vroeg haar of het nu dus geregeld is dat ik die medicijnen gewoon kan inleveren. Ze zei in eerste instantie dat dat kon en toen even later dat ik geen recepten van buitenlandse ziekenhuizen in kon leveren. Dus weer uitgelegd dat ik al 2 keer eerder een recept had ingeleverd en toe zei ze dat die er dan per ongeluk 'doorheen' geglipt waren, want het kon en mocht niet. Ik zei dat ik zelf wel even met de apotheker contact op ging nemen. Ik had geen zin in weer een discussie en ik was al laat voor mijn werk. Toen dus naar het werk. Toen ik aankwam, werd ik gelijk al door iedereen in de nek gesprongen. Uiteindelijk om 9 uur dus een vergaderkamer in gedoken. Maar dat was nog een heel gedoe. We zitten dus in een kantoortuin (met zicht op deze vergaderkamer), dus je kan nooit ongemerkt je even terugtrekken. Dus ik stiekem onder mijn bureau alle benodigde flesjes en spuitjes bij elkaar gepakt en in een envelop gestopt en met die envelop de vergaderkamer in. Daar dus de deur van binnenuit op slot gedraaid, maar ja, dat hoort dan ook iedereen. Vervolgens (te) snel alles opgezogen en gespoten. Maar toen ik klaar was, bleek ik me gesneden te hebben aan het flesje vloeistof wat je breken moest. Dus toen weer alles bij elkaar geraapt in de envelop gestopt en met een pokerface terug het kantoor in. Wat natuurlijk vreemde blikken opleverde. Ik voelde me even zo k*t. Toen natuurlijk geen pleister kunnen vinden en weer naar de receptie voor een stukje pleister. Dus een uurtje later dan gepland, met klotsende oksels, hartkloppingen, de tranen hoog en een bloedende vinger, de spuit kunnen zetten, maar vraag me niet hoe. Dat doe ik dus ook nooit meer.
@Sneeuwmees: Jeetje wat een gedoe zeg ! Weet het niet 100% zeker maar volgens mij moeten follikels minimaal 18 mm zijn en maximaal 22mm !? Hoe groot waren je follikels gister ? (nogmaals sorry als je het al verteld heb, maar kan op mn werk niet zo uitgebreid terug lezen ) Ik ben dacht ik na de punctie begonnen met de granaatappelsap, als je het maar drinkt als je de tp hebt gehad.
@Loontje: het was gisteren weer een turbo-fm in DD. Maar ik dacht in de haast begrepen te hebben dat de grootste 14 mm was en de rest zo tussen de 11-13 mm. Dus vandaar mijn vraag. Ben benieuwd hoe ze morgen gegroeid zijn bij de volgende meting, dan kan ik hopelijk beter uitrekenen hoe snel ze groeien en wat wijsheid is met de punctie afspreken. Voor mijn gevoel lijkt zaterdag nog steeds te vroeg.
@Sneeuwmees: Inderdaad even afwachten hoe groot ze morgen zijn en dan je angst voor een te vroege punctie neerleggen bij Dr. S. Alvast succes morgen.
Goeiemorgen dames! Ik ben net terug van de echo. Het beeld is hetzelfde als maandag: geen hartslag en het embryo loopt achter in groei. De arts kon niet verklaren waarom je alles zo goed kunt zien op de echo terwijl dat met mijn lage hcg theoretisch gezien niet mogelijk is. Ook begrijpt ze niet waarom het nog wel gegroeid was terwijl de hcg waarden stil bleven staan. Ondanks deze wonderlijke natuurverschijnselen, ziet het er niet naar uit dat het embryo levensvatbaar is. Om hier helemaal zeker van te zijn, adviseerde ze me om het nog een week aan te kijken. Komt de miskraam vanzelf op gang, is het duidelijk. Gebeurt dit niet, dan doen we over een week nog een echo om te controleren of het embryo toch is blijven groeien/een hartslag heeft ontwikkeld (ze geeft het nog een kans van 2%). Zo niet, dan mag ik als ik dat zou willen pillen nemen om het op te wekken. Als het volgende week nog wel leeft en groeit, ben ik natuurlijk blij maar ook wel heel bezorgd over zijn/haar gezondheid met al deze problemen tijdens de start! Maar daar maak ik me wel zorgen om als het zover is. Mijn eigen gevoel? Vanochtend was mijn temperatuur weer laag en ook begint het bloeden iets toe te nemen. Tel daarbij op dat de echo er niet goed uitziet en het lijkt mij duidelijk dat dit echt een miskraam gaat worden. Wat mij betreft mag het snel komen, ik ben het inmiddels wel beu om zo in onzekerheid te zitten en ik wil dit graag afsluiten en vooruit kijken! Mag ik jullie WEDEROM bedanken voor jullie geweldige steun? Ik vind jullie allemaal moordwijven Liefs, Miss
Sneeuwmees, Wat een gedoe zeg.... Ik vind het heel erg voor je! Ik kan me zo goed voorstellen dat je eigenlijk wilde gaan zitten huilen. Het heeft zo niet mee gezeten. Zo vervelend dat je op werk ook niet even rustig jouw tijd kon nemen. Je hebt het gelukkig gered! Rijpheid folikkels kun je overleggen met dr. S, zodat je er zelf niet over hoeft te stressen. Je hebt echt wel even de tijd, wanneer zaterdag te vroeg is, dan is maandag echt niet te laat. Toen mijn ene follikel 20 was, was de tweede 12. Bij de punctie waren ze allebei rijp en goed. Hij denkt echt met je mee! Ik snap jou zorg al te goed over de die folikkels. Wanneer jouw baarmoederslijmvlies mooi aan het groeien is, geeft het ook aan dat er eitjes zitten in de folikkels die hormonen produceren. Ik vind die apotheek gedoe echt belabberd voor je. Als je wilt, kun je mij via pb sturen de plaats waar je woont dan ga ik vanmiddag voor je uitzoeken welke ander apotheek dichtbij jou "Normaal" doet. Dan hoef jij er niet meer over na te denken. Dikke knuffel Loontje, Ja, ik ben ook erg blij dat ik nu even niet hoef te stressen over werk! 5 maanden alweer.....dat gaat echt snel! Ik weet nog toen ik een mee lezer was en zag dat je zwanger was. En nu ben je een trotse mama van een schatje! Wat fijn dat het zo goed gaat! Geniet ervan!