@Elize: ik heb ook wel eens gelezen dat je vooral lekker hetzelfde moet doen (na de punctie en tp) wat je anders ook doet. Het is helemaal niet nodig om rustig te doen of op de bank te zitten. Het schijnt juist beter te zijn om in beweging te blijven, omdat dan je bloeddoorstroming beter is (en dat weer bevorderlijk is voor een goede innesteling).
Ladies, Naar aanleiding van Elize heb ik ook een vraag: Hebben jullie ervaring met hardlopen tijdens de periode van de innestelling? Ik heb sinds vorige week niet kunnen hardlopen en wil zodra mijn buikklachten beter zijn, weer beginnen. Alleen vroeg ik me af of het in de periode van innestelling zoals volgende week kwaad zou kunnen? Ik ben heel erg bang zelf iets verkeerds te doen.....
@NinaD: zelf heb ik het niet meer aangedurfd om te hardlopen. Maar lees wel dat vrouwen het gewoon doen en het kan natuurlijk ook. Je moet goed op je hartslag letten, want die mag niet al te hoog zijn, weet ff niet hoe hoog niet goed zou zijn. Heb sinds de bevalling pas 3x gelopen, zie de lol er niet meer in haha
Nina ik weet dat lang staan mijn klachten verergeren maar ben niet flexibel als ik werk. Ik bedoel als ik sta te opereren kan ik moeilijk weggaan om even uitgebreid koffie te gaan drinken Hardlopen zou ik persoonlijk niet doen al was het maar om jezelf achteraf niets te kunnen verwijten... Sneeuwmees wij krijgen een jongen, maar laat dat graag bij iedere echo nog maar eens bevestigen. Nee het maakt ons totaal niet uit wat we krijgen, maar vinden het erg leuk om te weten!
@Dreamer: vervelend (en dat is nog zacht uitgedrukt) van je BI . Zeker gezien hoever je bent ! Mss een domme vraag, maar wordt het nou steeds erger of kan de pijn ook gelijk blijven of zelfs minder worden ? Heel goed in ieder geval dat je het aangekaart hebt en nu hulp ervoor krijgt. Denk aan jezelf en aan jullie kleine. Leuk trouwens een zoon voor jullie !!
Ik heb weer een vraagje. Dr. S. heeft aangegeven dat hij bij ons voor de embryoscope zou willen gaan. We moeten allemaal nog afwachten wat er bij de punctie en de bevruchtingen gebeurd. Die zekerheid hebben we nog niet. Maar ik vroeg me af hoe ze tellen bij een tp. Als ze het hebben over 5 dagen in de embryoscope, tellen ze dat dan de dag vanaf de punctie, of telt de dag van de punctie hier ook al bij. We zitten al een beetje te rekenen (sorry), hoe alles volgende week zou kunnen gaan vallen (en alle scenario's voor mijn man's werk aan het doornemen). Mijn man is toevallig net gevraagd of hij eind volgende week een paar diensten achter elkaar kan werken omdat er collega's vrij zijn. Dat heeft hij toegezegd, maar nu alles waarschijnlijk wat opschuift, schuift daarmee ook de evt. tp datum verder naar achteren.
@Miss; Pff, wat een situatie zeg.. Als het nog niet voor de volle 100% is uitgesloten blijf je toch altijd dat kleine beetje hoop houden.. Ik hoop op een wonder voor jou! @A1981; Ook al zulk kl/otenieuws Ook voor jullie ga ik hopen dat er toch nog mogelijkheden zijn! Je weet maar nooit, het kan best zijn dat er iets niet goed ligt daar binnen en dat een TESE de uitkomst biedt! Kan me voorstellen dat je je nu zo voelt en alleen maar kunt huilen hoor, wij zijn daar ook doorheen gegaan en bij ons werd er tenminste nog iets gevonden.. Je ziet gewoon je hele toekomst in elkaar storten, ookal zijn nog lang niet alle opties uitgesloten.. @Sneeuwmees; Jij veel succes morgen! Hoop dat het allemaal een beetje gunstig gepland kan worden. Ik heb verder -nog- geen verstand van de embryoscope e.d., dus daar kan ik helaas niets over zeggen.. @Hier; Vanavond weer een FM gehad, nog steeds niets te zien. Ben inmiddels alweer 14 dagen aan het spuiten, ik word er zo moe van. Nu komt het in dit geval misschien wel gunstig uit, want ik wil graag een pipelle laten doen. Misschien wel gunstig voor de komende IUI's, en anders wel voor een -hopelijk- TP in Dusseldorf. De pipelle moet 7 dagen na de eisprong plaatsvinden, dus nu er nog niets te zien is heb ik misschien wat meer tijd om dat allemaal te plannen. Maar goed, ik baal er toch van.. 14 dagen spuiten en niet eens 1 follikeltje.. Toen de echo klaar was bloedde ik verschrikkelijk, geen idee waar dat nu weer vandaan kwam. Arts schrok er ook van, vroeg 'of ik dat al had'. Nou, niet dus. Het kwam wel vaker voor, zei ze, en ik heb wel eens vaker een klein beetje bloedverlies gehad na een echo, maar dit was wel heel erg Nu moet ik doorgaan met 150 Puregon, ze wilde me niet omhoog zetten omdat ze bang was dat er dan teveel zou gaan groeien. Maandagavond moeten we weer terug, maar ik wil morgen bellen om te vragen of dat naar dinsdagmiddag verzet kan worden. Anders moeten we maandagavond naar Elsendorp, dan naar Oudenbosch om onze zoon bij mijn moeder te brengen, dinsdag naar Dusseldorf, dan weer naar Oudenbosch en dan naar Zoetermeer. Als we naar DD zijn geweest dinsdagochtend komen we op de terugweg naar Oudenbosch ongeveer langs Elsendorp, dus dat is een stuk handiger. Heb er sowieso weinig vertrouwen in dat er maandagavond wel ineens een ei op springen staat, dus volgens mij is een FM op dinsdagmiddag vroeg genoeg. Bah, ik ben zo klaar met Nederland! Blij dat we nog maar 6 daagjes hoeven te wachten! Iemand van jullie heel toevallig ervaring met een pipelle?
De tp is bij gebruik van de embryoscoop meestal op de vijfde dag na de punctie. Punctie is dus dag nul. Als dag 5 op een zondag valt is de tp op maandag. Ik kom later terug om ff uitgebreider te reageren want er is weer veel gekletst!
@ Schadixx.. Nee ik heb nog nooit een pipella laten doen.. Waar is dat goed voor?? @ Miss76, wat klote zeg die onzekerheid! Ik duim zo voor een mooi wonder voor jou! @ Dreamer, wat ontzettend vervelend dat je al zoveel last van je bekken hebt! Hopelijk helpt de therapie! Dikke knuffel! @ Sneeuwmees, succes vandaag! Ik ben ook wel benieuwd, want Dr S heeft het bij ons ook over de embryoscoop gehad... @ A1981: Wat een klote nieuws zeg! Duim voor je dat TESE gewoon mogelijk is en daar mooi zaad bij gevonden wordt! Nog maar paar daagjes en dan mogen we weer naar DD, ben heel benieuwd naar het behandelplan wat Dr S voor ons in petto heeft ! X
Sneeuwmees, Succes vandaag! Ik denk aan je! Ik hoop dat je met goed nieuws terugkomt Alkina heeft jouw vraag al beantwoord. Dr. S dat ze de emmies elke dag bekijken en aan de hand van de ontwikkeling ook een dag eerder of later wordt in overleg natuurlijk. Ik kom straks even bijlezen en reageren!
@Shadixx: wat een gedoe, hè, als die rotfollikels niet doen wat ze moeten doen. Is het niet handiger deze poging af te breken, of hebben ze er nog vertrouwen in dat er uiteindelijk nog wel wat gaat groeien. Ik zou zeggen of even meer spuiten, of afbreken, want deze onzekerheid lijkt mij ook killing. En het geplan met reizen, afspreken heel herkenbaar. Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt de afspraak te verzetten. @Aklina: dank je! Ik vrees zelf dat we nooit genoeg hebben voor de embryoscope, maar we moeten alle 'scenario's' open houden. Weten jullie trouwens het geslacht van jullie ukkies? (hoef je niet te zeggen, hoor, was alleen benieuwd). @Mona: voor jullie schiet het dus ook al op. Jij had je NOD toch ook begin juni, dus dan mogen jullie van start? Nou, meid, een spannende tijd breekt weer aan voor jullie. @Maartje: ze gaan de cystes dus met een punctie weghalen? Doen ze dat ook in DD of mag je dat in NL doen? Kun je daarna wel vrij snel weer verder? @Nina: dank je! Ik vroeg me inderdaad al af hoe dat kwam dat hij bij sommige minder dagen in de embryoscope doet, bij andere besluit een snelle tp te doen (al dan niet met assisted hatching). Hoe dan ook, het wordt dus toch nog spannend (en vooral onvoorspelbaar) de dagen na de punctie. Mijn man had vannacht nachtdienst en het zou allemaal zo mooi vallen omdat we toevallig pas vanmiddag in DD terecht konden. Maar ja, nu heeft mijn man een hele andere route gekregen, verder om moeten rijden en het nodige oponthoud gehad vannacht dat hij ipv ca. 5 uur om 8 uur thuis kwam. We moeten echt al wel om 12.30 uur in de auto zitten en dus kan hij hooguit een uurtje of 4 slapen. Ik ben zelf geen held op de weg en hij rijdt meestal. Maar we hadden nu al afgesproken dat ik zo ver mogelijk zou rijden en hij in Duitsland het laatste stuk (en Dusseldorf in) zou rijden. Zit me nu dus al enorm op te fokken, omdat ik het allemaal spannend vind zelf te moeten rijden en vooral ook of mijn man het überhaupt wel trekt. Grrr.... Had vanmorgen echt even een enorm dipmoment. Het is al spannend genoeg allemaal en dit soort gedoe/stress kon ik er echt even niet bij hebben. Had de neiging om de handdoek maar in de ring te gooien. Begin van de week is hij vrij, dus als de punctie maandag valt in ieder geval geen stress daarvan. Maar ja, de tp zal ook weer een uitdaging op zich gaan worden.
@ sneeuwmees: Ja schiet idd al aardig op.. Ik verwacht rond 3-4 juni mijn ongi... Moet je al gelijk op dag 1 beginnen met spuiten/snuiven?? Na hoeveel dagen moet je dan voor het eerst op controle? Kan ik dat een beetje uitrekenen hoe het zal vallen bij ons.. En ik rij ook niet graag, ben 1x alleen naar Maastricht gemoeten omdat mijn man het niet geregeld kreeg op werk, maar dat ga ik naar DD echt niet doen... Manlief rijdt ook meestal, ben geen held op de weg X
@Mona: je moet inderdaad op dag 1 beginnen met snuiven en dan op cyclusdag 3 beginnen met spuiten. Mijn eerste echo was op dag 8 en dan moet je meestal op dag 11 terug. Dan kunnen ze meestal ook aangeven wanneer de punctie gaat vallen, want die valt meestal op dag 13. Maar ja, dan heb je van die oude knarren zoals ik, met van die bejaarde eitjes en ja, dan valt de punctiedatum iets later. In mijn geval op dag 16 of 18. Doe jij de follikelmetingen in je eigen zkh? Dan valt het reizen mee, want dan hoef je (volgens mij) alleen voor de uitgangsecho en dan de punctie en tp. Maar omdat ik altijd wat langzaam reageer op de hormonen en ik bang was dat bij mij ook een punctie te vroeg gepland zou worden, heb ik er voor gekozen alles in DD te laten doen. Ja, een heel gedoe dat reizen. Merk dat het me nu even opbreekt, vooral omdat we vorige week vrijdag zijn geweest, afgelopen dinsdag, nu weer en dan volgende week nog 2 keer (als het allemaal meezit). Als je lekker fit bent allebei gaat het wel, maar als mijn man als een zombie achter het stuur zit en ik stijf van de hormonen, is dat geen goede combi.
Even een knuf voor Sneeuwmees. 't Is zwaar he! Ik herken het gevoel van overlopen, er niets meer bij kunnen hebben. Ik hoop van harte dat het straks allemaal de moeite waard blijkt te zijn geweest!
@Stiertje: ik wilde net mijn laptop weer opstarten om jou heeeel veel succes te wensen voor je GUO vandaag. Ik hoop dat je die onzekerheid en spanning van de afgelopen tijd nu echt helemaal achter je kan laten en vollop de tweede helft vol kunt genieten. Ik denk aan je. Ja, stom is dat. Ik bedacht me vorige week nog hoe 'makkelijk' ik er doorheen rolde en zo weinig bijwerkingen had. Maar dan komt toch ineens de man met de hamer.
Hey dames, vluchtig bijgelezen, het blijft er een beetje bij nu ik een pauze heb ingelast in de MM, na de zomer beslissen we of we toch nog een poging gaan doen in DD..Voel me een stuk beter eerlijk gezegd nu ik er al een tijdje niet mee bezig ben.. @ Miss76, jeetje wat slopend die onzekerheid waarin je zit..ik duim voor een wonder, hoe klein die kans ook is.. Ontzettend veel sterkte! @ NinaD, wauw, jij hebt intussen een mooie emmie in je buik. Ik ga heel hard voor je duimen. 2 dagen na de punctie sportte ik wel weer, maar na de tp durfde ik het toch niet aan...Succes deze wachtweken in ieder geval! @ Shadixxx, wat naar dat er nog geen follikel te zien is en dat je zo bloedde na de echo? Had de gyn.daar een verklaring voor? Ik heb in DD de laatste poging pipelle laten doen, een klein krasje in baarmoederslijmvlies gemaakt, ingreep stelt weinig voor. Helaas zonder resultaat want had niet eens een tp...Hoor je nu dinsdag meer hoe verder met deze poging? Succes... @ Monatoetje84, voor jou komt het behandelplan ook in zicht! @ Ddees70, als ik het goed heb zit je nu ook midden in een poging, toi toi toi. @ Stiertje73, duim voor een goede echo vandaag! Spannend voor jullie! @ Sneeuwmees, spannend vandaag.. heel herkenbaar hoe je je voelt zo aan het eind, als de punctie in zicht komt en je zo klaar bent met de medicijnen..en wanneer er dan ook nog dingen tegenzitten...ik rijd ook niet graag in duitsland.. Duim voor een mooie opbrengst straks. Bij min. 3 gaan ze in de embryoscoop normaal gesproken, maar de laatste keer bleven bij ons 2 over en bij uitzondering zijn die toch de embryoscoop ingegegaan hoor, dus gewoon overleggen. Ik had dit eerder gelezen op het forum. Als je zaterdag de punctie hebt en ze gaan embryoscoop in, dan zal je donderdag de tp hebben, heb je maandag punctie, zaterdag tp. Alle andere meiden ook succes in de MM....
Ik heb voornamelijk vragen rondom de planning! Ik heb zelf eigenlijk geen cyclus en ook met hormonen duurt het blijkbaar weken voor er een eisprong is Nu heb ik net het ziekenhuis gebeld. Normaal gesproken moet de pipelle op CD21, wat bij een cyclus van 28 dagen 7 dagen na de eisprong is. Mij leek het het meest logisch om mijn pipelle dan 7 dagen na mijn eisprong te plannen en het niet van cyclusdagen af te laten hangen. De assistente wist het niet en moest overleggen met de gynaecoloog, ik kan morgen pas weer terugbellen. Weet jij dit toevallig? Hoe heb jij de behandeling ervaren? Veel succes met je echo! Sneeuwmees, jij succes met rijden! En Stiertje, jij succes (en veel plezier!) met je echo! Weten jullie toevallig hoe lang een intake + bloedprikken in DD duurt? Ik heb net de kliniek gebeld om de afspraak van maandagavond naar dinsdagmiddag te verzetten. We moeten om 10:45 in DD zijn, en om 15:30 in de kliniek. Het is van DD naar de kliniek een uur en 9 minuten rijden. Nu had onze favoriete arts in de kliniek om 14:20 nog tijd, maar ik ben bang dat we dat niet redden.. Hoewel we dan, als we om 13:00 zouden vertrekken vanuit DD, nog genoeg tijd zouden hebben Het lijkt me dat de intake + bloedprikken geen 2 uur duurt, toch? *Edit* Karin, inderdaad heel vervelend! Bedoel je een verklaring voor het bloeden? Ze zei dat alles wat gevoeliger en beter doorbloed is als je hormonen spuit Maar goed, ik heb echo's gehad waarbij ze veel harder moesten duwen en die veel pijnlijker waren, waar nooit een spoortje bloed te zien is geweest. Het heeft alleen gebloed na de echo trouwens, toen we thuis kwamen was er gelukkig al niets meer te zien. We moeten maar zien wat de follikelmeting dinsdag zegt! Als er maar 1 eitje zit ga ik sowieso voor de pipelle. Als er 2 of 3 zitten ga ik denk toch voor de IUI en dan misschien de maand daarna de pipelle.. Fijn om van jou te horen dat de ingreep zelf niet zoveel voorstelde in ieder geval! Wel vreselijk dat er bij jullie geen TP was.. Wij hadden bij onze eerste ICSI-poging ook geen enkele bevruchting.. Je wereld stort gewoon compleet in elkaar als je zoiets hoort. Alle moeite voor niets geweest.. Fijn dat je je ook goed voelt bij jullie pauze! Even ademhalen is soms wel lekker!
@ Shadixxx, de intake en bloedprikken duren zeker niet 2 uren, het gesprek een half uur, heb je veel vragen dan kan het uitlopen tot 3 kwartier. Het bloedprikken is zo klaar. Maar het is er vaak erg druk dus de afspraken lopen vaak uit...na 4 pogingen in DD hebben gehad, heb ik echt gemerkt dat het er steeds drukker wordt en het komt dan ook vaak voor dat je pas een half uur tot uur later ad beurt bent voor het gesprek...voor het bloedprikken hoef je eigenlijk nooit te wachten, dat is zo gepiept... ik had de pipelle op CD22 (heb normaal gesproken een cyclus van 28 dagen) en stelt echt weinig voor, ook niet pijnlijk ofzo... Gelukkig dat het bloeden alleen even na de echo was... succes! Hoop dat jullie deze poging toch door kunnen zetten...
@ shadixx, bij mij duurde de intake ongeveer 45min.. Hadden om 16u de afspraak en werden om 16.15 binnen geroepen. Bloedprikken was bij mij zo gedaan.. Zaten om 17.15 weer in de auto terug.. Maar je zult net zien als je het krap pland dat het dan heel erg uitloopt... @ Sneeuwmees, ik ga de echo's gewoon in DD laten doen, is voor mij niet zover rijden.. Woon er 40 min vanaf! Vind ik toch prettiger als Dr S het zelf ziet ipv het doorbellen... Maar kan me voorstellen dan mensen die er ver vanaf wonen het liever in een ziekenhuis in de buurt doen! Stiertje, heel veel succes met de echo vandaag! Ik duim! X