ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    @Sneewmees bij mij belde de anesthesist pas om half negen. Ja heb vandaag mijn1e dag. Begin vanmorgen begonnen met de synarel. Zondag de eerste spuit menopur
    Sterkte morgen

2. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    MissGin; wat enorm kl*te dat de poging niet is gelukt! :( :( :(
    Heel veel sterkte meid.

Miss76; wat schrijf je dat toch mooi allemaal. En wat "fijn" dat jullie je kleintje zo toch nog gezien hebben. En super lief dat je het op zo'n waardige manier laat gaan.
    Dikke knuffel!

Nina; doe je wel rustig aan meid?! Goed broeden op je emmy hè!

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @ddees: dan lopen wij dus zo ongeveer gelijk op :) ik hoef alleen geen synarel. Maar op dag 3 beginnen met Menopur en gonal F. Dat laatste heb ik nog nooit gebruikt.
    @sneeuwmees: de anesthesist belt volgens mij altijd s avonds pas. Volgens mij mag je iig 8 uur van tevoren niets meer. Dus je kunt best nog wat eten denk ik.
    Ik moest om 8:15 en ik mocht na 12en niets meer.

4. NinaD

NinaD Niet meer actief

:)Vraag:

Vanmiddag even geslapen en nu ben ik eigenlijk alweer slaperig......het is echt erg......word al slaapkop genoemd ;):p
    Mijn buikklachten veranderen door de hele dag, dus daar let ik niet op. Maar sinds vanmiddag beetje last van mijn onderrug, dit heb ik alleen paar dgn voor ongi :)
    Ik begin me een beetje zorgen te maken. Kun je met utro en pregnyl toch nog jouw eigen ongi klachten krijgen?

Sneeuwmees,
    Zij belde mij rond 21:00, mocht tot 24:00 eten en tot 07:00 drinken.

5. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ninad geen idee weet wel dat je van utro buikkramp kan hebben. Sterkte

6. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Loontje85 jij vroeg naar de klachten bij bekken instabiliteit. Ik heb echt wel goede dagen hoor. Afgelopen drie dagen voelde ik me prima. Voel de punten als iets pijnlijk, maar loop wel normaal. Vandaag was echter weer een mindere dag. Begin dan eerst ergere pijn te krijgen en al snel niet meer normaal lopen maar meer waggelen. Uiteindelijk als het nog erger wordt op een dag dan kan ik nauwelijks nog bukken lopen zitten of staan. De enige oplossing is dan in bed liggen. Al heb ik ook al twee keer gehad dat dat dan zelfs niet fijn was aangezien ik me niet meer kon draaien/bewegen. Als er zo'n dag is geweest ben ik er de volgende dag nog zoet mee. Terwijl na een dag als vandaag ik er van uit ga dat het morgen weer goed te doen is. Het wisselt heel erg. Die pijn is absoluut niet fijn. Ben zelfs al twee keer op het werk in janken uitgebarsten omdat het zo'n zeer deed. De laatste keer heeft zelfs een collega mij moeten helpen met omkleden omdat ik dat zelf echt niet meer kon. Maar ben zo blij dat het niet chronisch is en ik ook dagen heb waarop het echt goed te doen is!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    De anesthesist heeft om 18.30 uur gebeld. Heb mijn man maar even laten opnemen, omdat mijn Duits echt te beroerd is om een gesprek te voeren (voor mijn gevoel). Ik mag inderdaad tot 12 uur vanavond nog eten en drinken en om 7.00 uur morgenvroeg nog water of thee. Dus er zit dus niet geen verschil in met jullie (en het tijdstip van de punctie maakt daarin dus niet uit).

@Ddees: succes weer deze poging! Hopelijk met succes, we kunnen wel weer wat roze nieuws gebruiken!
    @Nina: geen idee, maar weet wel dat je van die utro ongi-krampen kan krijgen, dus het zou me niet verbazen als je ook rugpijn ervan kan krijgen. Wie weet nestelt kleine uk zich wel lekker in en heb je daar wat rugpijn van.
    @Elize: jij kan dus ook weer beginnen? Wat moet jij gebruiken voor het 'platleggen'? Moet je ook snuiven?

8. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    NinaD: ik had altijd wel mijn gewone klachten, maar het kan ook een goed teken zijn!

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @klachten: ik wist zeker dat onze meest recente poging mislukt was en dat ik ongesteld ging worden. Had precies al die klachten en daar ook al heel wat tranen om vergoten. Zie mijn banner voor de rest ...
    @Nina: van utro kun je heel moe en slaperig worden. Het beïnvloedt ook je reactievermogen. Bij mijn ICSI werd ik gewoon ongesteld na pregnyl en utro. Bij de cryo tp met progynova en utro werd ik niet ongesteld (maar testte ik negatief, vond ik ook heel erg).

10. NinaD

NinaD Niet meer actief

#3250 NinaD, 25 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2013
    Ddees,
    Thanx!
    Succes met jouw poging!

Sneeuwmees,
    Ik hoop dat je gelijk hebt! :)
    Ik had gedacht dat jij ergens 's nachts wel wat had mogen eten. Gelukkig gaat de tijd snel, meteen na de punctie kun je alweer eten en drinken. Heel veel succes! Ik zal om12:30 extra hard duimen voor je!

Stiertje,
    Wat vreselijk, wanneer je niet ongi wordt, is het dubbel zo zwaar om een negatieve test te hebben. Gelukkig zijn jullie nu wel zw!:)
    Goed om te horen dat het beide kanten op kan gaan. Ik was al begonnen met negatief verklaren van alles. Minder reactievermogen heb ik gisteren gemerkt.....was erg opletten in de auto.
    Hoe is het met jou? Heb je het nieuws over haar niertje wat meer een plek kunnen geven?

Miss76,
    Hoe gaat het?
    Ik blijf aan je denken! Ik vind het zo heftig zwaar wat je de afgelopen weken hebt door gemaakt. Wel fijn dat je een soort afsluiting hebt gehad.
    Hopelijk binnenkort een gezonde zwangerschap! :)
    Wij zijn vriendjes!

Elize,
    Ik heb de neiging alles negatief uit te leggen voor mezelf. Ik hoop zeker dat het een goede teken is.
    Succes met de poging!

Dreamer,
    Gelukkig dat je ook goede dagen hebt. Het blijft erg zwaar zo te horen. Helpt Ftherapie? Sterkte!

@Hardlopen
    Loontje, Dreamer, Sneeuwmees en Miss76,
    Dank je wel voor jullie mee denken en adviezen over hardlopen. Ik heb er zelf ook op de een of ander manier slecht gevoel over, gezien wat julle zeggen, doe ik het maar even niet. Hardlopen is al jaren echt mijn ontspanning, maar Loontje wie weet wanneer wij een kleine hebben, praat ik ook anders :D
    Ik voel me vanochtend trouwens in een keer iets beter. Buikklachten zijn iets minder en voel me sinds dagen ook wakker wakker :)

Prettig weekend ladies! Xxx

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: fijn dat je je weer wat beter en fitter voelt en de buikklachten ook minder worden. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en als je hardlopen even te spannend vindt, dan moet je dat maar even laten. Maar een stukje fietsen of wandelen kan ook lekker zijn! Ik heb donderdag hopelijk een tp, maar dan ook een avondje bowlen met mijn werk. Het zal allemaal geen kwaad kunnen, maar het voelt voor mij niet goed om net een tp gehad te hebben en dan met die zware bowlingballen te lopen gooien en sjouwen. Moet nog een tactisch smoesje verzinnen hoe ik daar onderuit kan komen.

Hier om 10 voor 12 gisteren mezelf nog maar even getracteerd op een boterham met pindakaas ;) en vanmorgen de wekker gezet voor een heerlijke grote beker thee. Daar moet ik het voorlopig dus even mee doen.
    Over een uurtje gaan we vertrekken. Denk dat ik zelf maar een flink stuk ga rijden, zodat ik voldoende adrenaline heb om niet aan mijn honger- en dorstgevoel te hoeven denken. Begin hem nu toch wel te knijpen.:)

12. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Heel veel succes sneeuwmees!!!

Nina, ik heb vage ongi klachten gevoeld na 5 dagen na de tp. Tot ongeveer twee weken na de posi test. Zelf bloedverlies, ook helder rood met krampen. Dacht echt dat het een miskraam was. Maar was toch echt een innestelingsbloeding. Ik heb geleerd dat alles wat je voelt een dubbele betekenis kan hebben. Probeer er dus geen conclusies uit te trekken hoewel ik weet hoe moeilijk dat is.

13. NinaD

NinaD Niet meer actief

Alkina,
    Ik was alweer vergeten dat jij destijds zelfs een bloeding had. Gelukkig was het een positieve bloeding!:) Je hebt gelijk hoor! Ik moet er niet over nadenken.....gewoon afwachten! Mijn angst neemt af en toe de overhand...;)

Sneeuwmees,
    Dat is waar hoor....wandelen en fietsen zijn ook prima voor bewegen. Het is dat hardlopen een beetje een verslaving is :D Maar voor een bebe heb ik alles over hoor! Ik heb vanochtend een uurtje gewandeld, was ook fijn.
    Ik heb trouwens tot 2 uur voor de punctie paar keer een slokje water genomen en dan net voor de punctie naar de wc. Goede reis!

14. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    NinaD die wachtweken zijn nog erger dan de behandeling zelf ! ! !
    Sneeuwmees succes !

Inderdaad nu weer beginnen. Hopelijk zijn er voor mij die ook nog wat roze komen brengen in dit topic, jij bevoorbeeld ;)

15. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @sneeuwmees: heeeel veel succes! Ben zo benieuwd!
    Ik begin op dag 3 met Menopur en Gonal-f. Dan pas op dag 8 met Cetrotide erbij (onderdrukt eisprong). Na punctie snuif ik extra Suprefact en gebruik ik verder gewoon Utrogestan. Ben wel erg benieuwd omdat het zo anders is.
    In mijn eigen ziekenhuis vond de arts het best veel qua stimulatie, had daar de vorige keer alleen Menopur 225 eh en Decapeptyl. Daarmee had ik 10 eicellen. De 1e keer met 150 eh Menopur 3 eicellen. Daarom denkt dr S dat ik toen teveel onderdrukt ben en een slow responder ben, mijn amh is nl wel normaal.

@ninad: de bijwerkingen van utro zijn de 1e dagen het ergst, dat het nu wegtrekt is prima dus, was bij mij vaak ook. Ik begrijp goed dat je pijntjes negatief uitlegt, net iets voor mij. Het liefst zou ik direct iets compleet anders voelen als ik zwanger word. Hadden we maar de mogelijkheid om het zelf iets beter te kunnen volgen ipv 2 wk onzekerheid!

Ik zag precies om 11 uur eindelijk wat rood bloed en vannacht zette het door, dus lekker buikpijn gehad enz... maar goed vandaag dus officieel CD 1!
    Alleen dan zou ik dus volgende week zaterdag de 1e fm moeten en dan overleg DD.
    Kan dat op zaterdag?
    Verder hangt t vd arts af hier of je in t weekend mag komen. Zo mag ik morgen nog voor een extra uitgangsecho komen. Maar als ik bel met assistente denk ik dat ze zegt dat zaterdag niet kan...
    Denk dat op CD 7 echt nog niets te zien is..dan kom ik liever cd 10. Iemand ervaring hiermee?

Hoe laat spuiten jullie? Denk dat 's avonds het handigst is ivm overleg DD of niet?

16. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik had ook gonal en menopur.
    Ik moest het een 's ochtends en het andere 12 uur later spuiten. Zodat je het gelijk verdeeld over de hele dag. Maar weet niet meer wat ik nou 's ochtends nam en welke 's avonds.

17. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Elize de dag 8 echo wel doen hoor desnoods dag 7 want de 2e FM is dan op dag 11, maar ze werken in DD wel op zaterdag. (niet op zondag)

Ga je morgen nog voor de extra uitgangsecho of heb je met DD overlegt over je "cyste".

Dokter S vind dat de decapetyl de eigen cyclus te veel verstoord, en blijkbaar vind hij dat je toch iets meer gestimuleerd moet worden.
    Ik spuit 450 IE menopur verdeeld over 2x 225 IE 's ochtends en 's avonds.
    Heb nu synarel om mijn cyclus tegen te houden. De vorige keer alleen 4 dagen cretotide. Maar te weinig rijpe eicellen.

Wel fijn dat hij bij iedereen een andere behandelmethode heeft.

Leuk we gaan gelijk op. Succes

18. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Hmmm hij zei tegen mij dat het niet uitmaakte wanneer ik ging spuiten.
    Maar als je een FM had, moet je dan niet wachten met spuiten tot na overleg? De vorige pogingen mocht ik pas na de FM Menopur spuiten nl.

Ja heb overlegd en ik mag gewoon beginnen. Ze belde terug en had het over dag 8.. dus ik zei: dat betekent dus dat ik gewoon kan beginnen? Toen reageerde ze wat vaag, zo van alsof dat al geen vraag meer was... die echo morgen had ik al afgesproken, dus ga ik gewoon heen. Het geeft mezelf een goed gevoel als ik weet dat het blaasje weg is of dat we anders precies weten waar het zit en hoe groot het is bij start.

Ik zal wel even kijken hoe t nu uitpakt met CD8..anders overleg ik wel. Misschien reageer ik met dit schema inderdaad sneller. Maar de vorige keren was er op CD 10 voor t eerst een klein beetje groei te zien. Daarna ging t sneller.

Inderdaad leuk DDees! We gaan er voor :)!
    En Aklina ik hoop jou te volgen, hetzelfde resultaat is welkom! Had jij ook Suprefact? Ik twijfel nu wel een beetje qua spuiten. Van gonal F hoef ik maar 75 eh, anders doe ik dat s ochtends wel haha. Had jij daar ook hoofdpijn van ofzo?

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sneeuwmees, waarschijnlijk lig je nu even lekker onder zeil. (Die narcose in DD is echt een uitkomst.) Ik hoop dat er goede berichten zijn als je wakker wordt!!!

20. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Er brandt hier een kaarsje voor je lieve Sneeuwmees! Ik hoop ook dat je met mooi nieuws wakker wordt. Een poffertjes-vriendin was om 10u aan de beurt en had met een laag AMH 10 follikels! Het lijkt dus een vruchtbare dag te zijn in Dusseldorf!

Liefs, Miss

Deel Deze Pagina