Elize, ik had bij de laatste punctie verreweg de meeste follikels ooit. Ruim 25 dus ik heb toen de meeste pijn gehad en ook hevige overstimulatie een paar dagen later. Dus echt een goede vergelijking kan ik je niet geven.
@Elize: ik heb geen idee of het er anders aan toegaat bij de punctie. Dat vond ik ook wel het spannende. Ze zijn toch van binnen bij je aan het 'rommelen' en je maakt het zelf niet mee. Vervelend dat je zoveel napijn hebt gehad. Ja, de dag van het wachten op het telefoontje van het aantal bevruchtingen vind ik ronduit het meest vervelend. Op zich ben ik wel wat geruster dat ik 5 eitjes heb en het toch wel zou moeten kunnen dat er tenminste iets bevrucht is. Maar ja, zekerheden heb je helaas nooit.... @Aklina: jemig, zoveel follikels. Ik vond die 6 van mij op het laatst al niet prettig aanvoelen. Vraag me af hoe jij de laatste dagen voor de punctie je gevoeld moet hebben. Ik heb net de eerste utro weer gebruikt en (sorry voor diegenen die nog moeten ontbijten) het voelde van binnen enorm slijmerig aan en had ook een enorme klodder slijmerig bruin/rood bloedverlies. Kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keren heb gehad. Nou ja, het zal er wel bij horen.
Sneeuwmees, Gelukkig dat de punctie goed is gegaa. 5 eitjes....wauw dat is echt mooi! Lekker vandaag uitrusten en je laten verwennen. Wat slijm en bruinverlies is normaal hoor dag na punctie....no worries! Op naar mooie bevruchtingen.....duimen....duimen..... Kitty, Dank je wel voor jouw adviezen! Ik voel me nog niet lekker, zodoende wordt de keuze nu voor me gemaakt wie weet misschien dat een dikke vette positieve test me genoeg geruststelling geeft om wel weer durven hard te lopen Miss76, Mooie foto's en speciaal afscheid! Dikke knuffel Elize, Alles wat geen kwaad kan en wel zou kunnen helpen....go fore it! Alkina, Wauw 25 !!! Voor de helft zou ik het al een vreugde dansje doen Ddees, We zijn vriendjes! Ik en Sneeuwmees zullen de rose testjes weer opstarten als jullie beloven te volgen....
@Nina: dat zou mooi zijn! Het wordt inderdaad weer tijd voor goed nieuws. Doet dr. S. de tp ook zelf trouwens? Ik wil hem nog steeds vragen of hij nog eens na wil denken om mij evt. ook Pregnyl (of iets anders) voor te schrijven naast de utro. Maar gisteren vond ik het niet zo'n geschikt moment om achter zo'n gordijntje in de uitslaapkamer zulke dingen te bespreken.
Zo hier de eerste spuit er weer in. Ik wil niemand bang maken, maar ik had in DD de vorige keer ook de dag erna helemaal geen pijn eigenlijk, terwijl ik in NL wel ongeveer 3 dagen pijn had voordat het minder werd. Maar de dagen erna in DD werd de pijn alleen maar erger, dat heeft wel dik een week geduurd en ik heb een paar keer gedacht moet ik niet de HA bellen. Toch vind ik het wel vreemd 3x bijna geen pijn en die laatste keer wel veel pijn. Sneeuwmees fijn dat het goed gaat. Duim duim duim voor mooie emmy's
@Ddees: bij mijn vorige pogingen viel de pijn ook al snel mee (maar ik heb dan ook maar weinig follikels om aan te prikken), maar bij de tweede keer had ik ruim een week later ineens een soort van vervelende eisprongpijn leek het wel. Dat bleek ook nog een na-reactie te zijn (terwijl ik me na al die tijd geen link meer met de punctie had gelegd). Jij bent officieel dus ook weer van start gegaan? Is er deze poging nog iets veranderd in je behandelplan?
Net nog een echo gehad op cd 2 dus...en de cyste/blaasje whatever was nu toch wel 16 mm doorsnee. Is dit erg?? Toen ik vrijdag werd teruggebeld had ik het gevoel alsof ze niet echt goed mijn vraag nog wist. Toen was het 14 mm ongeveer. Is wat lastig in beeld brengen. Zal ik het noodnummer bellen of is dat niet de bedoeling? Wie heeft ervaring?
@Elize: ik zou morgen even bellen. Geen idee of dit consequenties heeft. Bij mijn eerste poging had ik een grotere follikel waarbij ze het vermoeden hadden dat dat een cyste was en die is gewoon mee leeggezogen met de punctie. Maar die was pas ontstaan tijdens de stimulatie.
Ja synarel om de eigen cyclus tegen te houden. Dit werkt minder sterk dan decapeptyl. Vorige keer hadden we alleen rond de eisprong 4 dagen cetrotide. Wel weer 2x 225 IE menopur. Na de tp 3x 1500 IE pregnyl en 3x2 utrogestan. De vorige keer had ik na de tp 3x2 urtrogestan en superfact. Vorige keer had ik de duitse arts en die had me ook soort progynova voorgeschreven voor mijn baarmoederslijmvlies, maar dokter S gelooft daar niet zo in dus dat krijg ik nu niet. Dus ja wat anders nu. Zal wel nog vragen of ik na de tp ook nog superfact moet nemen.
Ja ik kan morgen nogmaals bellen..zou alleen s ochtends al de gonal f spuiten. Maar anders s avonds maar... Aan de andere kant..ze deden vrijdag dus niet moeilijk er over. Komt door de reactie vd gyn net, die deed zo ernstig! Maar hij zei ook: ben geen ivf arts. Zucht...
Wat is dit een mooi actief forum, helaas lukt het mij nog niet om goed mee te komen Ik heb onlangs mijn poging moeten afbreken, maar na wat discussie een escape-iui gehad en zit nu in de wachtweken (die ik wondebaarlijk tot nu toe als relax ervaar, moet nog maar een paar dagen). Beide artsen en ik denken iverigens dat het geen positief resultaat zal zijn, dus waarschijnlijk daarom zo relax.... Ik heb nu een escape-iui rekening gehad. Ik vroeg mij af of iemand weet wat de rekening ongeveer is als je beluit af te breken zonder iui? En....hoe ging dat met indienen bij de verzekering? Kun je bij jouw eigen verzekering ook de rekeningen vd man indienen mbt opslag ingevroren sperma? Verder, ik weet even niet zo snel meer wie het was, maar er was iemand vh forum die mij heeft geholpen dmv een reactie over wel/geen escape iui, terwijl het al s nachts was! Suuuuuper bedankt!!!!! Ik kreeg helaas mijn inseminatie al 22uur na de pregnyl, dus ben beetje ban dat het veel te vroeg was Hoorde dat gewassen zaad maar iets van 1200 uur werkt, terwijl je eisprong begreep ik pas 35uur later is na de pregnyl..... Waarom ze het zo vroeg gedaan hebben weet ik niet Groetjes
Elize dit is wel het nadeel dat we in NL de echo's doen. Niet meteen antwoord. Gewoon morgen meteen bellen. Succes
Elize, ik had altijd een cyste van 25 mm bij mijn linker eierstok. Het is nooit een reden geweest om niet door te mogen. Geen nood dus. Gewoon morgen even doorbellen. Overigens is ook deze bij de laatste punctie weg gezogen en niet meer terug geweest. Bij min 25 follikels kon ik nauwelijks meer lopen. Zo'n volle buik. Echt alsof je op knappen staat. Ik kon ook niet wachten tot ik verlost zou worden. Uit de 25 follikels kwamen 18 eicellen waar er maar 9 rijp van waren, wel allen bevrucht. Ik weet hoe gezegend ik daarmee ben hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar het was wel een grote afval race! 4 gingen er gelijk de vriezer in, 5 gingen er in de embryoscoop en daarvan heb ik er 2 terug gekregen en 1 alsnog ingevroren. Dit eindigde in mijn vmk. In de cryo poging zijn de 4 ingevroren bevruchte eicellen ontdooit en in de embryoscoop gegaan, twee terug gekregen, en nu dus zwanger. Ik heb er nu dus nog 1 blastocyst embryo in de vriezer liggen. Geen idee of wel ooit die nog gaan ophalen.
@aklina: ontzettend bedankt voor je reactie. Ik dacht dat ik heel ontspannen was, maar ik ben sinds de echo verre van dat. Wil gewoon zo graag starten en heb alles zo mooi geregeld met werk e.d. Natuurlijk kan er altijd iets anders lopen, maar dit is wel erg stom. Nu had ik vrijdag al groen licht met een cyste van 12-14 mm, maar vanmorgen mat hij 16 mm. Nu is het ook maar net hoe het in beeld komt denk ik zelf. En hij was volgens dr S na de eisprong ook wel erg groot voor een geel lichaam. Dus zo snel krimpt het dan vast ook niet. En het bms was wel netjes van 12 naar 5 mm gegaan, ben nu 2 dagen ongesteld. Misschien hoef ik wel niet eens te bellen gezien vrijdag. Maar omdat het nu 2 of 4 mm groter leek, ik zeg leek, want je ziet het moeilijk bij mijn gekantelde eierstokken... Aaargh. Ik bel wel.
Zijn ze nou vanaf 8 uur tel. bereikbaar? @icsichick: ik heb helaas geen antwoord op je vragen. Al denk ik dat rekeningen voor je man, wel echt gedeclareerd moeten worden bij zijn zorgverzekering.
@Ddees: wist niet dat je na de tp ook suprefact kon gebruiken. Ik wil hoe dan ook nog wel aan hem vragen of ik nog iets anders kan proberen naast die utro. Alle info die ik hier lees, sla ik even op in mijn achterhoofd. @Elize: als ik Aklina zo hoor, kan het dus geen enkele kwaad. Maar ik zou het morgen even navragen (voor je eigen geruststelling). Niet dat ze later zeggen, had maar gebeld... @ICSIchick: ik denk ook dat deze rekening echt bij je man's verzekering ingediend moet worden. En wie weet waar je relaxte gevoel wel goed voor is.... Je zal niet de eerste (en laatste) zijn, die zwanger bleek op het moment dat je het het minste verwacht had. @Aklina: ja, ondanks dat het nog steeds een fantastische score is, kan ik de teleurstelling van de afvalrace wel begrijpen. Gisteren was het stel na ons ook aan het bijkomen op de uitslaapkamer toen dr. S. kwam. Ze had 8 follikels en 'maar' 4 eitjes hieruit. Dus de teleurstelling was voelbaar. De man ging nog in discussie met dr. S. over medicatie e.d., maar dr. S. vond niet dat er iets 'misgegaan' was. Hoe gaat dat overigens met de embryscope? Ze gaan daar in principe 5 dgn in. Wordt je dan op dag 5 nog een keer gebeld of er een tp is, of is geen bericht, goed bericht.
Soo, ik lees ook effe anderhalve dag niet mee . Even een paar reacties: @icsi-chick: er staat toch gewoon een naam (van de man of van de vrouw) op de rekening? Bij die zorgverzekering moet je de rekening indienen lijkt mij. Bij ons kwam er 1 rekening voor mijn vriend, van het bloedonderzoek. Die hebben we opgestuurd naar zijn zorgverzekering en die is gewoon vergoed. Kan wel zijn dat ze vragen om het toestemmingsformulier van jouw zorgverzekeraar (deden ze bij ons tenminste wel; ik zit bij PNO, vriend bij Menzis). @sneeuwmees: goede score, meid! Nu duimen voor mooie bevruchtingen! Bij mij deed dr. S. ook de tp. @Miss: heb jou een vriendschapsverzoek gestuurd. @punctie onder narcose: ik heb het gevoel dat het er wel iets ruiger aan toegaat. Ik heb 2 dagen krom gelopen van de napijn. Had ik bij de 1e poging (in NL, zonder narcose) niet. Toch zou ik voor geen goud ooit nog een punctie zonder narcose willen! @maansteen: heb ik ook een tijdje gedragen. Nou, verder kan ik het niet meer bijbenen hoor!
Mijn eerste punctie zal ik fluitend weer over doen, ook wbt napijn, maar de 2e (ook in Nederland) was wel even andere koek. Ik had nagenoeg hetzelfde aantal follikels en uiteindelijk ook bijna evenveel eitjes. Dus weet niet hoe het gaat zijn in DD maar de ene punctie is ook gewoon de andere niet. Narcose lijkt me heerlijk eerlijk gezegd heb a even kunnen proefdraaien met HSK, dus ik ga lekker ontspannen slapen!
@sneeuwmees, klinkt dat je een goede punctie hebt gehad en mooie opbrengst! 5 van de 6 is echt mooi! Ik hoop dat je morgen heel goed nieuws krijgt!