Ik heb nog even een vraagje aan jullie. Als we willen starten in Dusseldorf, wat moet ik dan nog regelen met m'n zorgverzekeraar (CZ)? In Gent is de vergoeding namelijk hetzelfde als in NL, maar dat is in DD volgens mij anders. Heb ik nog een verwijsbrief nodig om de laatste IVF/ICSI in DD te doen of kan dat zonder? Moet ik nog toestemming vragen aan CZ om te starten in DD? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden of moet regelen?
@Mariska: wat ik van hem begrepen heb is dat Orgalutran de eitjes 'selecteert' en dat er door dat middel dus minder eitjes 'doorkomen'. Ik had bij die poging hetzelfde aantal follikels (4), maar er zaten maar 2 eitjes in. De eerste poging heb ik Decapeptyl moeten gebruiken en dat schijnt ook funest te zijn omdat dat alles 'te plat' legt. In mijn eigen zkh in NL mochten ze ook maar 4 vrouwen per week doorsturen voor een punctie en als je pech had, moest je dus een week langer doorspuiten met de Decap. Die pech had ik dus, dat ik dus uiteindelijk 5 wkn dat spul gespoten heb (ook omdat ik een 'slow starter' ben die langzaam en later reageert op de hormonen). Als je dan in DD hoort dat dat middel al helemaal het verkeerde is, laat staan dat je dat ook nog eens veel te lang spuit. Ik zit zelf bij PNO. Ondanks dat het de 3e poging is en ik recht heb op vergoeding, moest ik een speciaal formulier voor behandeling buitenland door dr. S. in laten vullen en opsturen. Ik weet niet wat CZ voor een regels hanteert. En lastig te bepalen welke keuze Gent of DD. Voor ons is de reistijd 1,5 uur en we hebben besloten ook de fm daar te laten doen omdat ik vaker gehoord had dat de punctie wel eens te vroeg ingepland wordt in DD. Dat betekende wel dat we in een week 2-3 keer naar DD moesten. Een hele aanslag, omdat we ook een zoontje van 3 hebben en mijn man ook nog eens een onregelmatig werkrooster heeft. Dat was dus een hele 'uitdaging' zullen we maar zeggen. Dus misschien dat ik bij een volgende poging toch de eerste fm in mijn 'eigen' zkh doe (en evt. een van de laatste fm in DD). Maar dat moet je allemaal eerst ervaren en vooral je moet doen wat goed voelt.
Wij hebben al tijdens de poging bij het geertgen een restitutiepolis afgesloten bij vz. Kost 5 euro meer per maand maar mag je je eigen zorgverleners kiezen. Wel een verwijzing nodig en in dd een toestemmingsformulier in laten vullen. IMSI hebben wij niet vergoed gehad en in totaal ongeveer 10 euro voor bloedonderzoeken niet =verschil tussen Nederlandse en Duitse tarief. Narcose moet je zelf betalen. Verder alles vergoed gehad. Medicijnen wel in Nederland gehaald.
@Sneeuwmees: oke, dus die twee moet ik laten schrappen uit een behandelplan als ik ze tegen kom? Ik ben elke keer helemaal overtuigd over wat de beste keuze is, maar de volgende minuut verandert het weer. Word gek van mezelf. Gent zouden we deze poging 100% vergoed krijgen en DD 75%. En ik hoor over allebei positieve en negatieve verhalen. Misschien deze poging dus Gent kiezen en alles vergoed krijgen en een eventuele vierde poging in DD doen als we het zelf moeten betalen. Maar wil iig wel even het gesprek van maandag afwachten en kijken waar ze mee komen. Zat ook al te denken om het behandelschema van Gent te mailen aan dokter S en te vragen wat zijn visie daarop is (vraag is wel hoe eerlijk hij daarin zal zijn). Heb iig wel aangegeven dat we nog twijfelen momenteel.
Bij wij moet je dan die verwijzing halen? En ik heb natuurlijk wel een verwijzing gehad voor IVF, anders had ik nooit mogen starten in het zhuis in NL. Maar dat liep toen volgens mijn 'IUI-ziekenhuis'.
Nee, op de formulieren van het GG staat achter A, B, C en D een *. Een stukje naar beneden staat dan; * Enkele sporadische zaadcellen gevonden. Wij zijn er altijd vanuit gegaan dat, omdat het er zo weinig zijn, ze geen procenten aan konden geven bij A, B, C of D, maar dat het zaad WAT er is wel goed is, zoals zij altijd hebben aangegeven. Geen idee of het de Spermfit is. Dr. S. noemde het een semenanalyse met IMSI, dus 6500x vergroten. @Mariska; Ohja? Ik heb eigenlijk alleen maar mensen gezien die voor ons naar binnen gingen.
@Shadixxx: Jullie kwamen uit de spreekkamer van dokter S en moesten toen nog even in de wachtkamer zitten (jij zat rechts en je vriend links van je) en daarna gingen jullie volgens mij nog ergens anders naar binnen. Ik was daar in m'n eentje en zat voor jou schuin rechts. Weet het niet zeker maar kreeg het idee toen ik je verhaal hier las.
Ik heb eigenlijk ook helemaal niemand gezien die alleen was Nu was ik na het gesprek ook niet zo meer bezig met de anderen in de wachtkamer. Wij hebben inderdaad wel zo gezeten, hij links en ik rechts. Ik was in het zwart en hij had een blauw tshirt aan, dus als dat overeenkomt waren wij het inderdaad
@shaddixxx: kan ik me voorstellen hoor. Zeker na zo'n heftig gesprek. Maar denk dat ik jullie dan idd gezien heb. Jij moet nu wachten op de uitslagen en mag dan starten?
Shadixx: Heb jij de uitslag van het sperma onderzoek ook al? Wij hebben daar vanmorgen de uitslag van gehad, en hebben het ook gisteren ingeleverd!! X
Hallo lieve dames, Wij zijn aantal dgn weggeweest, aangezien mijn man maandag met een nieuwe job begint en daardoor geen zomervakantie kunnen hebben. Tot nu is het wachten best makkelijk gegaan aangezien we geen tijd hadden om na te denken. Ik vraag me wel steeds meer af welke klachten bijwerkingen zijn en welke misschien iets meer.... Nog steeds buikklachten, moe en sinds 2 dgn pijnlijke tepels. Vannacht werd ik wakker van pijnlijke borsten. vingers crossed! Is er trouwens een verschil tussen bijwerkingen en echte klachten? Ddees, Thanx voor vragen, lief! Hoe gaat het met jou? Shadixx, Wat vervelend allemaal! Dr S kan soms te negatief overkomen, maar gelukkig kun je op hem rekennen dat hij alles uitzoekt en met mogelijke oplossingen komt. Dikke knuffel Sneeuwmees, Hoe is met jou? Eerste pregnyl spuit op de dag van tp, dan wel na de tp, tijd maakt niet uit. Tweede 3 dgn later. Er zit 2 dgn ertussen. Voor mij was tp op dins, tweede spuit vrij en derde maandag. Sorry, moet nog heel wat terug lezen, hoop dat er geen ernstige dingen aan de hand zijn. Zwaai naar iedreen
@Nina: fijn dat de eerste wachttijd lekker vlot is gegaan zonder veel gepieker over klachtjes. Ik duim me helemaal suf dat de kwaaltjes die je nu begint te krijgen echte zw.kwaaltjes zijn. Je mag volgende week al testen. Spannend!! Bedankt voor de uitleg over de pregnyl. Een hele geruststelling. Ging nog aan mezelf twijfelen of ik het wel goed begrepen had van de assistente, omdat (toen ik zat te googlen) overal last dat je al op de punctiedag had moeten beginnen. Vandaag weer een hotline met mijn man gehad. Mijn man kon vandaag de pregnyl ophalen, maar werd gebeld dat ze het toch niet op voorraad hadden en of hij het morgen kon halen. Hij weer naar mij bellen of dat een probleem is. Wat mij betreft dus wel, want het is al een drukke tijd dat we de snelweg op moeten, dus ik zit dan niet te wachten om eerst ook nog eens bij de apotheek in de rij te staan. Als we terugkomen is het ook weer hectisch omdat mijn man dan de nachtdienst in gaat. Ik dus maar gezegd dat ze maar even rond moesten bellen of het niet ergens vandaag nog te krijgen was (desnoods zelf ophalen). Mijn man dus weer gebeld. Ze zouden hun best doen. Gelukkig belden ze later op dat hij het na 4 uur op kon halen, want ze hadden nog een voorraadje bij een apotheek in de buurt gevonden. Nu belt mijn man net op dat ons zoontje in slaap gevallen is (en je weet nooit hoe lang hij slaapt). Nu dus maar weer naar mijn vader gebeld en die haalt het zo even op. Kortom, een hoop gebel en geregel voor 3 van die ampullen. Maar als het goed is, hebben we ze wel in huis straks.
Ninad Fijn dat jullie ff een paar dagen weggeweest zijn. Klinkt goed dat je nu pas pijnlijke borsten krijgt, maar ja wat weet ik er van. Ik heb al zo vaak gedacht nu voelt het wel zwanger. We blijven door duimen en hopen! ! ! Ik voel me wel weer goed zo met al die hormonen. Lijkt wel of ik er niet meer zonder kan. Mijn depressieve gevoel is helemaal weg gelukkig. Shaddixxx Als ik jou verhaal zo lees zou ik stoppen met iui en wachten tot je verder kan in DD. Succes Sneeuwmees Succes morgen krijg je er 1 of 2 terug als er genoeg zijn ? ? (Waar we natuurlijk wel van uit gaan) Gelukkig is het gelukt met de pregnyl. Ga je nu pregnyl en utrogestan gebruiken of nog meer? Mariska11 succes met beslissen. Verder iedereen succes
Sneeuwmees, Dank je wel, heel lief van je! Graag gedaan! Ik was ook bang iets verkeerds te doen.....aan dr S zelf maar gevraagd. Vroeger deden ze 5x 5000 te beginnen 2 dgn voor de punctie. Veel succes morgen! Hoeveel tp doen jullie 1 of 2 ? Gelukkig dat je pregnyl al hebt, scheelt inderdaad hoop stress! Wat een gedoe met jullie apotheek Mijn duimen draaien...duimen....duimen.... Ddees, Blij om te horen dat het beter gaat met je! Wij hebben een soort haat en liefde relatie ontwikkeld met die hormonen.....kunnen niet met en ook niet zonder... Ik hoop dat dit "jullie poging" wordt! Duimen....duimen.... Die klachten.....ik had ook gehoopt dat pijnlijke (.)(.) rond deze dgn goed zou zijn, alleen vanavond iets minder pijnlijk.....
@Ddees: als het kan laten we er twee terugplaatsen. Op mijn leeftijd is dat eigenlijk standaard om nog een beetje kans op een zwangerschap te maken, maar dan moeten ze wel de embryoscope overleefd hebben. Ik zit nu inderdaad al aan de utro en straks dus nog 3x 1500 pregnyl erbij. Hopelijk is dit de 'lucky' aanpak. Goh, jij weer helemaal lekker in je vel. Lang leve de hormonen! Ik heb nu het idee dat ik weer een beetje uit mijn 'bubble' kom waar ik die weken in zat waarin die hormonen spoot. @Nina: ik was ook van plan het met dr. S. te bespreken tijdens de tp, maar toen hoorde ik dat hij er niet is en dat ik dr. H. morgen heb. Dus vandaar maar even telefonisch besproken of ik dit ook met H. kon bespreken. Maar toen heeft ze het zelf besproken met dr. S. Dus mijn gesprek over de pregnyl ging even via via. En dan heb je meestal na afloop pas de vragen. Als het goed is heb ik morgen de tp. Ik heb niets meer gehoord uit DD. Mag ik dan ervan uit gaan dat er een tp is? We moeten morgen al best vroeg vertrekken nl. Ik ben er maar vanuit gegaan dat als er geen enkel embryootje het overleefd had ze wel gebeld zouden hebben vandaag (of is dat te naïef gedacht).
Dr S zou eigenlijk gewoon niet op vakantie mogen Zij bellen inderdaad wanneer nodig. Geen nieuws is goed nieuws!