@Nina; Lekker, ff weg! Fijn ook dat dat voor afleiding heeft gezorgd! @Sneeuwmees; Jij heel veel succes morgen! Hopen dat er 2 teruggeplaatst kunnen worden! @Hier; Ik wist dit vanmorgen al, maar mijn vriend nog niet en het voelde niet goed om het op het forum te zetten voor hij het wist. Ik ben vanmorgen om half 10 gebeld en de uitslag was slecht. Met het zaad wat er gevonden is kunnen ze niks. Een TESE is de enige optie. Of ik meteen even een afspraak wilde maken in Mulheim Toen begon ik te stotteren e.d., we hadden er natuurlijk wel al op gerekend en gezien de IUI's (degene die een PBtje hebben gehad weten wat ik bedoel) zou dit misschien niet zo'n grote schok moeten zijn, maar we hadden er toch op gerekend dat we in DD 'gewoon' ICSI zouden gaan doen. Daar hebben we al die maanden naar uitgekeken. In ieder geval; Zij hoorde ook wel dat, ondanks dat we er wel rekening mee hadden gehouden, het me nogal van slag bracht, en ik kan zoiets natuurlijk ook niet beslissen zonder dat m'n vriend er uberhaupt van weet, dus toen heeft ze voorgesteld dat we het eerst zelf maar even door moesten laten dringen en dan mochten we of zelf Mulheim bellen, of hen bellen zodat zij de afspraak kunnen maken. Ik heb de hele dag niets tegen m'n vriend gezegd, ik wilde dat niet over de telefoon zeggen.. Dus de hele dag aan zitten hikken tegen het moment waarop hij thuiskwam. Maar goed, ik heb het idee dat hij het nogal licht opvat. Hij zegt; 'Jij moet een punctie doen, nu draag ik m'n steentje ook bij en staan we gelijk'. En tja, ik zie dat dus echt niet zo. Ik vind dat ook een belachelijke redenering en ik erger me daar echt kapot aan. Het is uberhaupt maar de vraag of die TESE wat oplevert. Ik ben echt razend op al die artsen die ons eerst hebben verteld dat het zaad prima in orde was, dat we best nog meer ICSI's konden proberen en dat de kansen daarvan prima waren, terwijl nu blijkt dat er met dit zaad NOOIT een bevruchting zal ontstaan.. En hij.. Hij maakt grapjes over hoe we na de TESE van Duitsland naar huis gaan rijden Als iemand anders dit zou schrijven zou ik zeggen dat het 'misschien zijn manier van verwerken' is of 'dat de klap nog moet komen', maar zo gaat dat hier normaal gesproken gewoon niet.. Maar goed. Weten jullie misschien hoe snel dokter Scholtes normaal gesproken reageert op een email? Ik heb hem vanmorgen gemaild of hij voor de verzekering op zou willen schrijven dat het behandelplan uit een TESE, de bepaling van m'n AMH en een ICSI bestaat. Natuurlijk is het nog niet zeker dat er ook een ICSI plaats kan vinden en op welke manier die behandeling gaat verlopen, maar dan heeft de verzekering in ieder geval iets om goed te keuren en weten wij of ze de TESE (gedeeltelijk) gaan vergoeden..
@ Sneeuwmees: heel veel succes morgen! Je kaarsje brandt weer hier @ Shaddixxx: getver, wat een k.lote nieuws!!! En wat moeilijk voor je dat je vriend anders reageert dan je had verwacht. Toch zeg ik nu tegen jou 'misschien moet de ernst van het verhaal nog tot hem doordringen'. Morgenavond, als jullie het nieuws allebei een beetje verwerkt hebben, misschien nog eens rustig over praten? Ik hoop zo voor jullie dat de TESE iets op gaat leveren! Heel veel sterkte en probeer vertrouwen te houden, hoe moeilijk dat ook is. Xx
You're welcome! Ik heb de laatste dagen alles een beetje los kunnen laten en voel me langzaamaan weer de oude worden. Dus dat is fijn! Ik kom morgen weer even met jullie bijkletsen
@Shaddixx: jemig, meid! Dat is niet het nieuws waar je op hoopte. Logisch dat je dat eerst even met je vriend wilde bespreken voor je het hier ging posten. Ik ging er ook wel vanuit dat ze zoveel technieken hadden dat er toch een oplossing moest zijn. Op zich is TESE daar ook een van, maar wel gelijk een heftige. Lastig als je vriend zo laconiek reageert. Laat alles inderdaad even bezinken, misschien dringt het toch door bij je vriend de komende uren. Lees je even goed in wat het inhoudt en maak dan de afspraak als jullie er aan toe zijn.
Meiden, bedankt voor de succeswensen. Over 3 uur (met waarschijnlijk weer vreselijke uitloop) gaat het dan toch gebeuren. Was vanmorgen al vroeg wakker met natuurlijke rare, korte dromen. Ben er toen maar uitgegaan. Over een 3 kwartier tot een uur gaan we rijden. Ik begin daar in ieder geval maar met mijn blaas vullen, want als ik het onderweg al doe, wordt het nog een lange tijd in de wachtkamer.
Sneeuwmees: Heeel veel succes meis! Ben heel benieuwd! Maar dr zit zowiezo 1 mooie tussen anders hadden ze je wel gebeld toch!! Toi toi toi! @ Shadixxx: Wat een rotnieuws meis! Snap dat je er even helemaal vanaf bent.. zou ik ook zijn! En wat betreft mannen, tja dat is een slag apart.. pff ik heb thuis ook zo'n nuchtere man zitten en dat is even toe echt heel frusterend en dan bots soms ook enorm!! Ik heb nog nooit mail contact gehad met Dr S dus daar kan ik niet mee helpen!... @ Miss76: Fijn meis dat je je weer een beetje de oude voelt!! Gisteren mijn medicijnen opgehaald, pfff wat een gedoe zeg! Ik kreeg toen ik het recept ingeleverd had dinsdag een half uur later tel van de apotheek, of ik wist dat omdat het een buitenlands recept is ik het zelf eerst moest betalen en zelf moest regelen met mijn verzekering?? Nou nee dat wist ik niet en ik had eigelijk heel erg gehoopt dat zij dat zouden doen omdat ik dan denk ik meer kans maak dat ze het toch vergoeden... Enige wat ik kon doen volgens apotheek was een NL arts vinden die me het recept op zijn/haar naam wilde overschrijven.. Gelukkig heb ik dat bij mijn huisarts voor elkaar gekregen.. Nu heel benieuwd of ik het allemaal vergoed krijg via de verzekering... X
Hoi allemaal Mag ik ook bij de icsi club? 7 mei intake gehad in dd over 2 weken met de pil starten 25 juni krijg ik uitgangsecho en plan van aanpak.
@Mona; Wat een gedoe zeg, het lijkt wel alsof ze steeds moeilijker gaan doen over de recepten! @Mams; Grappig dat wij elkaar nu hier tegenkomen. Wij hebben in augustus 2012, nog voordat ik uberhaupt mijn eerste ICSI had gehad, ook al met elkaar gesproken. Jullie waren toen net begonnen volgens mij! Ik had de berichten even teruggezocht.. Bizar hoe positief ik toen nog was Ik zou willen dat ik nu nog met precies dezelfde instelling liep! @Sneeuwmees; Laat je weten hoe het ging? @Miss; Fijn dat je je weer een beetje beter voelt!
@ Shadixxx. Ja verschrikkelijk he! Al heb ik me de NL recepten ook altijd gezeik gehad, of ze hadden het niet optijd binnen, of er ging wat fout met de bestelling, echt verschrikkelijk! Maar we hebben f navraag gedaan bij het ziekenhuis, (was een tip van de doktersass van de huisarts) en daar hebben ze de medicijnen meestal op voorraad en wordt dus niet moeilijk gedaan over een duits recept! Dus daar gaan we de volgende keer maar gewoon naar toe.. Al hoop ik geen recept nodig meer te hebben hihi ! X
Nou gelukkig maar! Maar we hopen natuurlijk inderdaad op een receptloze toekomst! Ik had trouwens nog een vraagje aan jullie; Waar worden eigenlijk de terugplaatsingen en puncties gedaan? Is dat in een ander gebouw?
@shaddixxx; ja zo zie je maar weer he. Al heb jij al veel meer achter de rug dan mij zo te lezen. en toch nu op hetzelfde punt. raar hoe het kan gaan.
Waarschijnlijk overheen gekeken als je binnenkomt. Als je binnenkomt, meteen rechts, is een gang (klein hokje links moet je vaker bloed prikken ?). Als je die gang in gaat, gaat er een hele wereld open. Heel veel kamers en een wachtruimte die wat rustiger is. Daar worden vaker ook de gesprekken gehouden als je punktie gepland wordt en/of vragen voor punktie hebt.
Zo, net weer terug uit DD en we hebben onze kinders opgehaald. Ik heb er twee teruggeplaatst gekregen. De andere twee zijn helaas gestopt met delen. Dus hier zullen we het mee moeten doen. De terugplaatsing ging wel even lastig, want net als de vorige keer (dat was ik al weer vergeten), kunnen ze er blijkbaar moeilijk bij. En dus moest er een speciaal slangetje/kathether aan te pas komen. Door dat gewroet en gewurm daar van onderen en binnen, had ik na de terugplaatsing heel iets bloedverlies. Ik hoop maar dat dat geen kwaad kan. Vanavond de eerste pregnyl spuit zetten. Weten jullie toevallig of je de spuiten van de menopur hiervoor kan gebruiken? De apotheek had bij de pregnyl geen spuiten meegeleverd en voel er weinig voor om nog een keer daarheen te gaan. Nu even een rondje lopen met m'n zoontje. Ja, ook hij verdient aandacht!