Elize, ik heb die opmerkingen ook wel gehad inderdaad. Maar ik heb het zelf ook wel zo ervaren dat we er echt heel veel voor over hebben gehad. Wel vond ik het vervelend als ik opmerkingen kreeg als: kinderen zijn ook niet alles.
@ICSIchick, thx! Ik puzzel weer verder Mijn moeder zei dat ze niet had verwacht dat ik zo ver zou gaan. Op een of andere manier beschouw ik dat als compliment van doorzettingskracht. Dames, ik zie jullie lijstjes insturen met hoe ver iedereen is, hoe werkt dat?
Hoe durf je! :x Nee, natuurlijk vind ik dat niet erg! En inderdaad, we gaan hem hard nodig hebben! Met die Daewoo Matiz was overigens prima te doen hoor, qua rijden. Alleen aan het eind van de dag, na zo'n 600 kilometer, waren we echt gebroken van het opgevouwen zitten. Dan is een grotere auto met meer comfort toch wel heel erg lekker! @Elize; FBTO vergoedt maximaal het Nederlandse tarief voor ICSI. De FM's en medicijnen worden ook gewoon vergoed. Volgens mij zijn we enkel aan de ICSI zelf zo'n 500 euro kwijt. Voor zover ik weet worden extra mogelijkheden zoals IMSI of de embryscope niet vergoed, maar ik weet natuurlijk ook niet welke we daarvan nodig zullen hebben. Toen ik in september vorig jaar meeschreef in dit topic werd me verteld dat we moesten rekenen op ongeveer 3000 euro eigen kosten, dus daar hebben we voor gespaard. Daar hadden we alleen geen TESE bij ingecalculeerd.. Ik hoop echt ontzettend dat FBTO daar een heel groot deel van vergoedt! Lijstjes van mensen die dingen zelf hebben betaald zie ik overigens altijd graag! Wij hebben het zo gerekend; Eigen kosten ICSI; 500 euro Narcose; 300 euro IMSI; Max. 900 euro Van de embryoscope heb ik eigenlijk geen idee wat het kost (en op dit moment gaat mijn voorkeur daar meer naar uit dan naar AH). Dan de bloedonderzoeken die niet vergoed worden.. Op die 3000 euro zit je zo
Je zoekt het meest recente lijstje, je quote het. Dan haal je de quote weg en plaats je eigen gegevens er bij. Succes
@aklina: Ja natuurlijk hebben we er hier ook allemaal heel veel voor over, het helpt mijzelf alleen niet om daar frustratie over te voelen (had ik nog wel de 1e keer) en ik vind dat ik er niet teveel voor over heb. Ik geloof echt dat t het uiteindelijk allemaal waard zal zijn. Ik probeer er dus maar niet meer zoveel bij stil te staan. Maar anderen dus wel, ook omdat ze het zo sneu voor me vinden etc. Maar ik sta liever niet als sneu of zielig bekend... Oh die opmerking inderdaad, kinderen zijn ook niet alles.... of geniet er nu maar lekker van.. of: kun je je er niet beter bij neerleggen, misschien moet het gewoon zo zijn...
@shaddixx Het nl tarief voor icsi is dit jaar dus blijkbaar 2050 euro, dus dat scheelt weer. En de narcose is 230 euro. Embryoscoop 450 euro dacht ik, maar hangt ook weer af van aantal eicellen. Ze doen er ook niet alles in, als je veel hebt. Ik had ook rekening gehouden met 1500 euro bij betalen, dus wij zijn allang blij. Ook met de andere onderzoeken die tot nu toe vergoed zijn. Ben benieuwd of we het verder redden met 2 x Nl tarief omdat wij ook wat extra's hebben. Maar over imsi is niet gesproken.
Is het tarief in Duitsland niet ook omhoog gegaan dan? Sneeuwmees, ik had aan jou nog een vraagje; Hoe oud is jullie zoon en namen jullie hem wel eens mee naar DD? Onze zoon ging naar het GG altijd gewoon mee. Duitsland is ongeveer 40 minuten langer rijden, dus wat de reistijd betreft hoeft dat niet heel veel problemen op te leveren, denk ik. Hij kan over het algemeen prima z'n mond houden als wij een gesprek met een arts moeten voeren.. Ik heb alleen in DD geen enkel kind gezien in de 3 uur dat wij er zijn geweest, dus ergens voelt het een beetje bezwaard om hem toch mee te nemen, ondanks dat er wel een speelhoekje in de wachtkamer is en het dus best vaker voor zal komen..
@sneeuwmees en @marieke In mijn reactie gaf ik aan "minimaal nld tarief" waarmee ik wil zeggen, dat je iig dát vergoed krijgt. Heb je een goede verzekering en of zoals marieke aangaf, heeft je zh een contract kan eea anders zijn, maar het nld tarief krijg je iig áltijd vergoed. Mijn zh heeft contract met Gent, met DD niet. Gent mag niet rechtstreeks declareren bij mijn verzekering, met DD hebben ze geen contract. Ik krijg ongeacht welk zh ik ga, een x bedrag vergoed voor een icsi poging (zit verschil in prijs tav of ik ivf of icsi doe). Daarnaast worden iui, tp's, cryo tp, etc etc ook vergoed en heb ik een lijst met vergoedingen gekregen. Alles is gelukkig meer dan de minimale nld prijzen (te vinden op nza site). Denk dat we hetzelfde zeggen, maar eea anders gelezen is. @sneeuwmees, wauw 2x nld tarief!! Dat is écht heeeeel veel én goed zeg!! Hier een link naar internetsite waar je de dot/ dbc codes kunt vinden, incl welke behandeling eronder valt en de prijzen. Dit is het bedrag wat zh'n krijgen vd verzekering als ze declareren NZa Zorgproducten Tariefapplicatie Stand van zaken na iui. Ik heb mijn menstruatie nog steeds niet gehad. Ik zit op dag 12 incl dag inseminatie meegeteld. Nog steeds noppes niks aan sympt. Formeel mag ik dinsdag testen, maar kheb er niet heel veel vertrouwen in, omdat ik hier noppes niks voel zie gebeuren..... Ik denk dat utrogestan heel erg mijn menstruatie tegenhoudt. Maarrrrr we gaan het beleven deze aankomende dagen.... Ik ga morgen na het werk maar ff een predictor early test kopen, ga ik maandagochtend testen, 1 dag voor formele testdag als ik tenminste nog niet ongi ben.
@shadixxx tav keus embryoscope of AH. Als je 5dg embryoscope doet en je embryo haalt dit, dan doen ze vaak geen AH meer. Begreep van de dokter dat indien de doordeling na 5 dagen zó goed gaat dat het een bepaalde stadium heeft bereikt, dan is de schil al zo enorm dun oid, dat er geen "gaatje" meer in gebrand hoeft te worden. Als je bv maar 3dagen embryoscope wilt doen, dan is het waarschijnlijk nog wel mogelijk.
F vraagje, heb het gevoel dat ik ongesteld ga worden.. Stel dat ik dat nou morgen wordt dan kan ik natuurlijk niet bellen voor de fm op dag 8 ofwel? En dan valt mijn dag8 op zondag dan doen ze geen FM toch? Xx
@ shadixx. Toen wij er waren zaten er beide keren kinderen in de wachtkamer... dus het gebeurd wel vaker.... X
@monatoetje als je morgen je menstruatie hebt en dus je eerste spuit/pufje ofzo gaat plaatsen (weet niet welk behandel plan je hebt), dan kun je gewoon maandag bellen en dan duidelijk aangeven dat je zondag begonnen bent! Je zou zondag ook een mail kunnen sturen en dan maandag er achteraan bellen.
@shadixxx ja, ik heb er wel eens kinderen gezien. Ik ben heel eerlijk dat ik zelf dat best lastig vind als men kinderen meeneemt naar een kliniek waar alles draait om vruchtbaarheidsbehandelingen. Net als wanneer ik zwangere dames zag in dezelfde wachtkamer.... Aan de andere kant denk ik ook, tja, als ik door de appie boodschappen doe dan kan ik ook niet zeggen, graag even de kinderen in de auto laten Dus gewoon doen wat je zelf wilt meid, het is zeker niet raar en het kan gewoon!! Tegenwoordig is het wel mega mega druk in DD, ik weet niet of je kindje daar tegen kan, zoveel mensen in kleine ruimte, maar dan kun je daar rekening mee houden (ipad, boekje oid meenemen)
Ik heb ook meerdere keren kinderen daar gezien hoor. Vind ik geen probleem. Ik heb ook gewoon de narcose en embryoscoop ingediend bij zilveren kruis (zit nu bij pno maar punctie was vorig jaar) en gewoon vergoed gekregen. Niet alles, omdat ik over het maximale bedrag heen was, maar heb wel alle bonnen opgestuurd. Succes met testen icsichick. Ik duim voor twee streepjes!
Hoe zorg je ervoor dat je toch in stress raakt? --->Nou door opeens toch nog een test te doen..... Gisterenavond hebben we net voordat we gingen slapen toch nog besloten om een test te doen, want een OMO witte test zou dan ook duidelijkheid geven. Eigenlijk gehoopt op een vette positieve test natuurlijk. Vanochtend een clearblue digital eerst gedaan....gaf negatief. Daarna een kruidvat, maar ik was al helemaal klaar mee en ben meteen naar bed gegaan om uit te huilen. Mijn man ging toch maar wel even kijken en zag het onderstaande.... Vandaag is dag 6 na 1500 pregnyl......op internet wordt gezegd 1 dg na 1500 prenyl is hcg rond 10........ wat denken jullie?
@Shadixx: ons zoontje is zoveel mogelijk meegeweest (en we hebben vaker kinderen gezien). Ik wil niet hebben dat we hem zo vaak weg moeten brengen, omdat wij een kinderwens hebben voor een tweede kindje. Hij is nu al onderdeel van ons gezin en hij hoort (voor zover mogelijk) bij de dingen die we ondernemen. Daarbij komt dat veel van de afspraken eind van de week vielen en dat voor mijn ouders net de meest drukke dagen zijn, en ik ook niet wilde dat zij alles voor ons om zouden moeten gooien. Wel namen we altijd wat mee (een autootje die hij daar cadeau kreeg, een tablet, wat lego). Ging op zich altijd wel goed. En een van die assistentes heeft het altijd over haar 'schatsje' als ze hem weer ziet en gaat dan altijd koekjes voor hem halen. Heel lief. Moet ook zeggen dat ik nooit negatieve blikken of reacties op zijn aanwezigheid heb gehad.
oh Nina dat streepje is dat lang of kort na de test? ? ? Dikke knuffel Heb geen ervaring met een positieve test. . . . Ik heb wel gelezen dat de kruidvat al bij 25 hcg test en clearblue veel later. Sterkte ! ! !
@Nina: ik zie toch een heel vaag streepje. Ik zou hem overmorgen nog eens doen, want dan weet je of het van de pregnyl was, of als hij donkerder is van een zwangerschap. Snap je teleurstelling, zeker na die woorden bij de HAP krijg je toch hoop op een knaller.
@ICSIchick; Dat het of of was, was mij al bekend inderdaad, vandaar dat ik aangaf dat mijn eigen voorkeur uitgaat naar de embryoscope @Sneeuwmees; Fijn om te horen! Dat is precies hoe ik erover denk en daarbij komt ook dat het nog meer tijd en nog meer kilometers kost om steeds via de oppas om te rijden (wij hebben geen familie in de buurt wonen). Ik vind het altijd lastig, tegenover anderen. Ik voel me dan schuldig oid, terwijl dat eigenlijk misschien onzin is. Ik kan zelf best moeite hebben met baby's om me heen, laat staan hoe dat is voor anderen die nog met lege handen staan.. Juist omdat ik weet hoe moeilijk het kan zijn vind ik het lastig om anderen dan te confronteren met mijn kind. Maar goed, dat is inderdaad overal zo.. @Nina; Het kan helaas alle kanten op, maar ik hoop ontzettend dat de test donkerder gaat worden de komende dagen! Succes meissie!
@Nina: heb nog eens na zitten denken, maar zou de kruidvat uitslaan als je nog maar 10 HCG in je bloed hebt zitten. Dat is toch zelfs voor de kruidvat te weinig om een streepje te laten zien? @Shadixx: ik denk dat het altijd lastig is te bepalen of je er goed aan doet je kind mee te nemen. Als ik hem meeneem kan ik anderen voor het hoofd stoten. Aan de andere kant als ik hem thuis laat, zit ik daar met een rotgevoel. Maar we proberen wel zoveel mogelijk dus van alles mee te nemen dat anderen geen last van hem kunnen hebben. (Maar dat is eigenlijk overal waar we hem mee naar toe nemen). We hebben ook twee keer een hotel (moeten) boeken omdat we 's morgens al heel vroeg voor een fm moesten komen. Mijn zoontje vond dat fantastisch, die had steeds het idee op vakantie te gaan. Misschien voor jullie een tip als je ook een keer vroeg naar DD moet. @ICSIchick: spannend dat je op dag 12 nog geen menstruatie hebt. Ondanks dat je er zelf niet in geloofd, duim ik toch voor een mooie verrassing morgen met een positieve test. Hier op dag 3 na de tp. Had wel eens gelezen dat blasto's zich al na 1-2 dagen in konden nestelen. Ik merk alleen helemaal niets. Weet dat het niet alles zegt, maar je wilt toch een teken hebben dat er iets gebeurd daar binnen. Hoe zit dat eigenlijk met de zwangere van een blasto? Wanneer merkten jullie wat en wat was dat dan?