Ja maar 11 eicellen waren ook gezien bij de vorige meting, maar zo'n 5 daarvan waren woensdag nog tussen de 12 en 15 mm, dus of ze nu rijp waren...dat kan ik me haast niet voorstellen maar ik hoop op in ieder geval een paar goede! Ik moet zowel Utrogestan als Suprefact gebruiken vanaf morgen.
@sneeuwmees: ja vanmorgen werd me dus juist verteld dat je 11 dagen na een dag 5 transfer al mag testen! Dus 16 dagen na punctie al. Dus wie weet wat eerder een testje wagen ?
@Elize: het klopt dat je na 11 dagen al mag testen, maar omdat ik nog tot vorige week woensdag pregnyl heb gebruikt, mag ik pas 14 dgn na tp testen. Ik heb vandaag eens met het halveringspercentage gerekend en dan zou ik a.s. dinsdag nog 26 hcg hebben van de pregnyl en dat zou net nog genoeg kunnen zijn om de kruidvat vals positief te laten geven. En.... een nog belangrijke hindernis en uitdaging. Ik moet eerst de dinsdag eerst nog maar zien te halen zonder rode duivels. En daar heb ik nog steeds een hard hoofd in.
Mooie score Elize Ik duim voor mooie bevruchtingen. Hoe voel je je nu? Suprefact is 2dd 1 spray in neusgat..dus maar 1 spray in 1 neusgat?. Ja ik deed 's ochtends rechter neus gat en 's avonds het linker neus gat. Maar vraag het nog even goed na inderdaad. Monatoetje Superfact is om na de punctie nog steeds je eigen lichaam uit te schakelen. Dit is niet ipv utrogestan Miss76: Ik vond de FM in nederland wel fijn vooral het feit dat we niet 6 uur in de auto hoeven voor 5 min binnen. Vorige keer zijn we in totaal van 1e FM t/m tp in 8 dagen tijd 4 keer naar DD gereden. Kwam ook omdat ik een TP had 2 dagen na de punctie door maar 1 bevruchting. Nu zijn hebben we de FM in NL laten doen Nu heb ik al 4x een echo moeten laten doen + de uitgangs echo dus dat scheelt al 5 keer niet naar DD rijden. En het kon nu onder werk tijd. De vorige keren had ik gewoon mazel dat ik elke keer vrij was, maar nu was het elke keer op een werk dag. Purmerend is tenslotte een stuk dichter bij dan DD. De vorige keer hebben we het in DD laten doen omdat Dokter S dat graag wilde en vervolgens was hij er elke keer niet. Het was nu alleen de laatste keer vervelend met bellen en apotheek doordat ik op mijn werk was en het zo dicht bij het weekend zit. Als ik gewoon thuis had geweest hadden ze het recept kunnen mailen en had ik het gewoon op tijd kunnen brengen. Dokter S is niet zo voor om de hele cyclus te onderdrukken. De 1e keer heb ik alleen cetrotide 4 dagen gespoten van dag 8 t/m de punctie om de eisprong tegen te houden. Omdat ik zo weinig goede eitjes had heeft hij besloten om nu wel te onderdrukken met synarel. Ik vind het wel fijn dat hij "opmaat" werkt, of het gaat helpen is een 2e. Hij is geen tovenaar. De TP op dag 5 schijnt beter te zijn, want het ei doet er namelijk in de natuurlijke cyclus ook ongeveer 5 dagen over om in de baarmoeder te komen na bevruchting, dus alles eerder is het BMS nog niet gereed heeft Dokter S uitgelegd. Voor de punctie doen we een hotel, dan is er geen stress om op tijd te komen en je hoeft niet zolang nuchter in de auto. Miss gewoon al deze vragen opschrijven en volgende week aan dokter S stellen. Verder iedereen Zwaai ! ! !
Sneeuwmees we blijven duimen . . . Ene ik ben van de 4 keer maar 1x door de utro ongesteld geworden, dat is ook vervelend, elke keer denk je ja het is gelukt. Niet om je te ontmoedigen, maar om je te beschermen. Dikke knuffel
Wij gaan juli weer starten. Zijn hier ook meiden die zonder toestemming toch alles vergoed hebben gekregen bij pno? Op hun site staat dat het niet verplicht is namelijk. Vorige keer wel netjes toestemming gevraagd. Ben benieuwd.
@sneeuwmees: oja sorry was de pregnyl even vergeten. Ik duim voor je. @ddees en dreamer: ik voel me best goed, echt fijn. Was de vorige keren wel anders namelijk. Nu nog een goed telefoontje morgen Ik doe morgen eerst 1 spray in 1 neusgat (zo staat het er ook) en vraag het nog even na als ze bellen.
@Elize: mooie score. Duimen voor mooie bevruchtingen. @rest: zwaai ! Ik lees mee, maar er wordt zoveel geschreven dat ik dat niet kan bijhouden.
@Elles: ik heb geen idee of dat per poging moet. Ik zou voor de zekerheid even bellen, voordat je de poging afgerond hebt en ze zeggen, dat had u vooraf moeten vragen. Voor de 4e poging moet het volgens mij zeker. @Elize: succes met het wachten op HET telefoontje. Ik hoop dat je snel gebeld wordt. @Ddees: is het nu zeker dat jij je punctie a.s. maandag hebt? Of moet je vandaag nog voor een fm? Hier alles nog rustig. Ik had de laatste dagen vaker en sneller honger en vond dat zo hoopvol. Maar nu kwam ik er gisteren achter dat dat van de pregnyl kon komen. Stom, had ik natuurlijk kunnen weten.
@ Miss, wat fijn om weer van je te horen! En wat kun jij toch altijd goed op iedereen reageren! Super! Hier gaat het goed met het spuiten, het mengen van de menopur wordt al gewoon en is zo gepiept! Vanaf vandaag moet ik de puregon omzetten ipv 150E naar 75E.. Geen idee eigelijk waarom.. Maar ik voel al vanalles in mijn buik dus heb wel het idee dat er iets aan het gebeuren is! Hopelijk een mooi aantal! Vind het wel spannend de echo maandag! Ben ook nog steeds ongesteld... niet heel erg maar wel nog altijd bruine afscheiding... Zal mijn baarmoederslijmvlies dan maandag wel al netjes aan het opbouwen zijn?? @ Elles, geen idee of je toestemming moet vragen. Ik zit niet bij PNO.. Ddees, thanks voor je antwoord! Ben ik eens benieuwd wat hij mij gaat voorschrijven.. @ Elize, heel veel succes met wachten!! Ik duim! X
@Ddees: spannend dagje voor jou dus vandaag! Nou, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Mocht het niet maandag zijn, dan in ieder geval zeker dinsdag. Dan breekt ook voor jou weer een spannende tijd aan. @Mona: ik ben ook altijd bijna een volle week ongesteld, dus toen ik de CD8 echo had, was mijn menstruatie ook nog maar net voorbij. Eigenlijk niet op gelet hoe dik mijn bms toen was. Maar volgens mij gaat de bms ook juist vanaf die cd8 ineens goed groeien.
Nou, uurtje geleden gebeld met goed nieuws. Op 10 icsi toegepast en 5 bevrucht. 1 is ingevroren en 4 in de embryoscoop. Woensdag terugplaatsing, wel bij een andere arts helaas, dr H. Zal ook wel goed zijn toch ? Ik had dit ook gehoopt, ging er al vanuit dat er sowieso de helft af zou vallen ivm rijpheid. Dus super dat de andere helft dan bevrucht is! Maandag kan ik het Intralipid infuus krijgen in de kliniek. Hopelijk aansluitend na alle puncties, dus niet zo vroeg....ze belt nog terug. Misschien zie ik je dan wel Ddees! Succes met je fm, ik hoop dat je vanavond pregnyl mag zetten. Ik moet idd maar 1 snuifje per keer vd Suprefact. Ik voel me verder wel goed. Net een klein blokje omgeweest met hondje, maar dan krijg ik wel last. Maar in vergelijking met de vorige keer is het veel beter. De 1e keer was vergelijkbaar met nu,maar toen had ik veel minder eitjes. @monatoetje: ja volgens mij kan het bms best al een beetje opbouwen weer. Ik duim voor je a.s. maandag! De 1e fm is altijd erg spannend! @sneeuwmees: van pregnyl kreeg ik ook allerlei zw schaps kwaaltjes, irritant hè. Heb je vandaag nog bruinverlies?
Wat een goed nieuws Elize! Echt een goede kans op een top TP nu! Onze laatste (en gelukte) TP was ook door Dr. H. Hele vrolijke vriendelijke vrouw. We waren bij haar op een schitterende kamer met flatscreen tv met beelden van de oceanen en de bergen met rustgevend muziekje. Ik mocht na de tp ook even blijven liggen met een lakentje over me heen. Was echt een serene rust in die kamer. Heel anders dan in het hokje naast Dr. S. zijn kamer. Nu lekker alle rust pakken die je kan zodat je topfit naar de TP kan uitkijken!
Goed nieuws, Elize! Ik heb trouwens vlak voor en vlak na de tp acupunctuur gehad, ook in de kliniek. Werkte ook erg rustgevend. Gewoon omdat je even 20 minuten niets anders kunt doen dan je daaraan overgeven. Is mij goed bevallen.
Jeetje elize wat een goed nieuws! Trouwens andere dokter maakt niet zoveel uit toch? Terugplaatsing stelt niks voor. Ik heb net als stiertje acupunctuur gehad. Ergens voelde het als geldklopperij omdat het voor hun letterlijk nog geen minuut werk is terwijl ik zeker 80 euro kwijt was. Maar heb het gedaan op aanraden van de gynaecologen bij mij op het werk. Schijnt echt bewezen te zijn! Aangezien ik zwanger ben zou ik het een volgende keer weer doen!
@stiertje: Hmm ik zou er nog naar kunnen vragen..acupunctuur . Maar moet ook maar net kunnen. Wat fijn Aklina dat je dit even deelde, nu heb ik alle vertrouwen in dr H . Het klinkt heerlijk hoe je het beschrijft haha. @dreamer: bij mij is de tp vaak een beetje lastig omdat de baarmoeder erg naar achter gekanteld ligt. Dan moeten ze het slangetje met een bochtje inbrengen ofzo. Het schijnt trouwens best uit te maken waar en hoe een embryootje terug wordt geplaatst. Maar het is inderdaad ook geen hele ingewikkelde klus . Ik hoop jullie alle drie snel te volgen wat leuk eigenlijk dat jullie allemaal zo dicht op elkaar zitten in termijn.
@ Elize, wauw wat een goed nieuws!! Super meis!!! @ TP: Hoe wordt dat in DD gedaan? Gewoon op het kantoor van Dr S? In maastricht lag ik altijd dan in een kamer naast het lab zodat het slangetje met de embryo zo bij me was! @ Acupuntuur: Moet je daar in DD zelf naar vragen of is dat ook iets wat Dr S adviseerd? X
Acupunctuur moet je zelf even aankaarten (hoewel het wel op de website van de kliniek genoemd wordt) en ze moeten het ook inplannen. Je moet dan net iets eerder naar de kliniek komen en die mevrouw moet natuurlijk ook maar net kunnen. Ik heb ook de acupunctuur geheel vergoed gekregen van de verzekering (hangt natuurlijk van je polis af). TP was volgens mij ook in dat kleine kamertje naast het kantoor van dr. S. Bij mij is het ook altijd heel moeilijk om 'de weg te vinden'. Dr. S. had veel moeite om het speculum op de goede plek te krijgen, maar tot mijn grote verrassing dat daarna het slangetje (waarmee ze in het UMCG altijd minstens een half uur aan het frutten waren) er zo in! En het embryo dus ook. Elize, ik hoop ook dat je ons snel komt volgen!! En alle andere meiden hier ook!