Heb toch nu niks over acupunctuur gezegd haha. Doe deze keer al zoveel extra voor mijn gevoel. Maandag krijg ik het Intralipid infuus in de kliniek in DD. Dat is blijkbaar nieuw dat het kan bij de anesthesist. Ze wilde alleen dan wel zelf het zakje meenemen.. terwijl ik hier 10 zakken heb..zucht. Mag dan om 12:00 komen en ben waarsch 12:30 aan de beurt. Moet ook nog wat bloed weer onderzocht worden. Is hier niemand anders die Intralipid infuzen krijgt of heeft gehad? Behalve Maartje geloof ik..? Ik denk soms dat t misschien onzin is, maar als je googled lees je wel gelijk goede verhalen.
Heb er wel eens eerder over gelezen bij DD topic.... maar kan me niet herinneren bij wie. Zelf heb ik tijdens de IUI's en IVF 1 acupunctuur gehad. Maar ik vond de verplichte bezoekjes een te grote belasting. Ik was er op die manier te veel mee bezig. Toen we naar DD gingen heb ik wel weer getwijfeld, maar uiteindelijk gesloten om het niet te doen. En gelukkig is het resultaat er niet minder om!
Wij hebben het beide gedaan tijdens de 2e icsi poging, ook een uur na tp heb ik een behandeling gehad. Het was wel een goede poging qua eitjes en bevruchtingen, maar verder dus niet. Vond t ook wel een gevlieg steeds en zo saai om daar te liggen haha.
@Elize: wat een goed nieuws, meid! Ook ik heb dr. H. gehad en inderdaad in dat hele luxe kamertje met supersonische behandelstoel. Ze is inderdaad heel erg aardig en stelt je echt op je gemak. Een heel contrast met het kamertje van dr. S. Bij mij moest er ook even een ander slangetje aan te pas komen, maar toen ze die eenmaal had, was het ook zo gepiept. Op na een mooie tp! Waarvoor is dat infuus eigenlijk, als ik vragen mag. Ik zag het al in je onderschrift staan, maar heb nooit gevraagd waarom dat was. @Mona: ik heb bij de twee eerdere pogingen ook acupunctuur gedaan. Ik heb nu ook even getwijfeld, maar omdat het al een heel geplan was met werk, DD en alles, wilde ik niet eerst ook nog erover na hoeven denken hoe de afspraak met de acupunctuur evt. zou vallen en passen.
Elize, jij ook aan de intralipid, ik ook heb het tot nu toe steeds bij die vriend van dr P gehaald, maar zie dus dat de anasteist het ook wil geven? Dat is zeer fijn om te weten? Zei gisteren al toevallig tegen mijn man dat ik het anders er wel stiekem aanhang daar Heb jij nog veel zakken over? Anders wil ik ze wel overnemen van je? Ik heb gisteren gesprek gehad met dr S en hij was niet bepaald optimistisch, eerder gewoon pessimistisch over onze kansen. Hij begon over eiceldonatie wat ik heel schokkend vond. Had het totaal niet verwacht, had gedacht dat na afgelopen poging met 2 mooie embryos dat hij het nog wel zag zitten, maar hij verwacht dat al onze embryos (ben de tel kwijt geraakt hoeveel we er al hebben laten terugplaatsen) van minder goede kwaliteit zijn. Uiterlijk zien ze er top uit, maar van binnen waarschijnlijk niet. Hij wil nog een poging proberen als we dat zelf psychisch aankunnen. Ik ga nu om de dag 50 mg dhea slikken en de andere dag 75 mg. Hopelijk werkt dat en verder kon hij niks meer doen om de poging mooier te laten worden. Hij hoopt op 3 bevruchtingen die alledrie nog goed zijn op dag 3 waardoor we gaan proberen om ze tot dag 5 in de embryoscope te laten zodat we meer weten over de kwaliteit. Ben een beetje down door het nieuws, kwam wel hard binnnen. Ik had niet gedacht dat hij dit zou zeggen. Hij zei dat onze kansen al erg klein waren en statistisch gezien alleen maar kleiner worden. Het is een combi van alles wat hem negatief maakt: laag AMH, endometriose, slecht zaad en imuunproblemen. Het enige voordeel wat hij zag was mijn leeftijd, 31, maar verder kon hij niks bedenken Daarna ook nog gesprek met dr P gehad en die wil een hele hoop extra bloedonderzoek zodat we er dit keer eerder bijzijn mocht m'n lichaam weer in de aanval gaan en de prednisondosering daarop aanpassen. Ik reageer later weer op iedereen, heb er nu even geen puf voor, sorry!
Heftig gesprek geweest dolfijntje. Kan me voorstellen dat je daar verslagen door voelt. Wanneer zou de volgende poging kunnen starten? Hadden jullie zelf al ecd overwogen? Heftig hoor. Laat alles eerst maar eens even bezinken.
Ging net naar de wc en nu weer last van helder rood bloedverlies.... Zit nu op dag 6... Ben meestal wel een week ongesteld maar laaste dagen is dan veel minder... Nu dus niet.. Maar lees wel in de bijsluiter van de Synarel, dat je last kunt hebben van doorbraakbloedingen in het begin van het gebruik.. Zal het daarvan kunnen komen? Hopelijk heeft het geen invloed op het opbouwen van slijmvlies.... Pffffff X
@Mona: ik heb van mezelf altijd een paar dagen heftig bloedverlies. Dan een dag of twee bijna niets en dan aan het einde van de menstruatie ineens een dag weer even heel heftig. Zeker nu je andere medicijnen gebruikt dan anders, zou het inderdaad zo maar daar van kunnen komen. @Dolfijntje: ik kan me voorstellen dat dat heftig was om te moeten horen. Ik hoop dat deze laatste poging het gaat worden voor jullie. Hebben jullie zelf ooit wel eens over eiceldonatie nagedacht? Een hele dikke knuffel, meid!
Elize Mooie score. Ik ga duimen voor mooie emmy's Dolfijntje Jeetje wat een schok succes met verwerken en hopelijk kan je je nog opladen voor nog een poging. Dikke knuffel Ego: De punctie is maandag om 9.30. Wat was het vandaag een vriendelijke arts. Hij vond meer follikels dan de vorige op donderdag. Links: 1x17-1x11 Rechts: 1x26-1x19-3x17-1x15-1x14-1x11 En BMS 10 ! ! ! ben nog nooit verder dan 8 gekomen. Hopelijk zijn er nu genoeg rijp. Voor iedereen die maandag in DD is als je een witte Fiat 500 ziet dan lig ik er nog.
@sneeuwmees: Intralipid kalmeert het immuunsysteem, de regulatore t cellen gaan omhoog. Bij mij waren die aan de lage kant, dus ik accepteer niet gauw indringers . Dr. P. die immuunonderzoeken doet wist niet van de mislukte terugplaatsingen. Ga t gewoon proberen. @dolfijn: wat een rotnieuws zeg...pff dat moet je echt laten bezinken. Wat hebben jullie ook een geschiedenis al van icsi's enz. Ja de anesthesist doet het nu ook in de kliniek, maar als je het daar doet moet je blijkbaar een zak van haar gebruiken, dat is haar 'eis' zodat ze weet dat het goed is bewaard.. ik zal het nog navragen en neem mijn eigen spul mee. Als ik wat over houd mag je het best overnemen. Hoe lang duurt zo'n infuus? @monatoetje: vervelend dat je nog bloedverlies hebt! Je bms kan6 heel snel weer groeien hoor. Komt goed! Of heb je hier vaker problemen mee? @ddees: oh wat fijn zeg! Super dat het er nu zo goed uitzag. Alvast heel veel succes maandag. Ik denk dat ik je net mis, want ik moet er om 12:00 zijn. @all: net beetje woorden met mijn man gehad . Hij zit steeds te 'zeuren' over de lange reis, dat we nu dus maandag, woensdag en waarsch zaterdag heen moeten..en de combi met zijn werk. Hij weet niet of hij woensdag vervanging kan regelen. Maar goed, hij kan gewoon niet, we hebben terugplaatsing dus ja. En hij wist het ook al langer. Maar dan moppert hij erover waarom het niet allemaal weekends kan en dat het nu wel moet lukken want dit kan niet steeds zo. Vind ik echt stom want de enige die echt al jaren van alles moet regelen met haar werk ben ik. Maar nee, bij mij is dat dan uiteraard weer anders en gemakkelijker. Tsss. Snap best dat het lastig is voor hem, maarja wees ook blij dat we hierheen kunnen en überhaupt nog een kans maken en klaag niet over iets waar we niks aan kunnen doen! Helaas kon hij niet tegen deze opmerkingen hihi en heeft hij zich nu in de garage bij zijn motor 'verstopt'. Trots op mezelf dat ik me niet druk ben gaan maken. Geen zin om me gigantisch op te winden. Toch ook wat verdrietig, ik heb dan echt de neiging om te zeggen dat ik wel in mijn eentje naar Düsseldorf rijd voor beide infuzen, zodat hij er geen last van heeft, maar hallo...we doen dit ook samen . Edit..het is weer uitgepraat maar goed lastig blijft het!
Elize Knuffel. Is je familie of goede vriendin niet op de hoogte van jullie behandeling? Dan zou je die kunnen vragen een dag mee te gaan. Het vergt ook wel heel veel aanpassing en reis tijd. En niet elke baas werkt ook mee. Hij bedoelt het vast niet zo rot als dat het z'n mond uit komt. Sterkte en probeer de vrede te bewaren. Wij hebben wel familie voor backup als het zo uit zou komen. Succes dikke knuffel
@Elize: herkenbaar de werkstress in combi met DD. De eerste paar keer gingen we fluitend ernaar toe, het viel de eerste paar bezoekjes ook perfect met ons werk. Maar ja, toen nam de frequentie toe van de ritten naar DD en ook de stress hoe het met het werk (voornamelijk van mijn man) zou vallen. Hij moest rond die tijd net wat extra werken omdat er veel collega's vrij waren. Een keer lag hij 's morgens om 8 uur pas in bed van zijn nachtdienst en om 12 uur, na 4 uurtjes slaap, moest hij er al weer uit, voor weer een ritje naar DD. Dat brak bij hem ook een beetje op en leidde bij mij ook wel eens tot stress of ergernis, omdat hij het zat was. Wij vrouwen staan daarnaast ook nog eens stijf van de hormonen en je moet overal op letten dat je op tijd je snuifje neemt of je spuit. Dan voelt het even onredelijk als je zelf zoveel moeite moet doen, dat de man dan zegt dat die ritjes de neus uitkomen en er wel klaar mee is. Knuffel, meid! Ik hoop dat het allemaal goed gaat vallen met het werk en dat jullie het snel weer een beetje bij kunnen leggen. Want inderdaad de kinderwens is wel iets van jullie samen.
We hebben het uitgepraat en gelukkig is de vervanging rond voor woensdag en maandag. Moet ook wel lachen om mijn man. Ik vroeg waarom hij het dan op mij af moet reageren, zegt hij lachend dat er even niemand anders was. Dus toen heb ik hem maar aangeraden ook een forum te zoeken haha. Hij heeft tot nu trouwens nog geen dag gemist voor zijn werk (kon dan dag ruilen), alleen nu was de woensdagmiddag wat lastig. Bij een terugplaatsing moet hij alleen toch wel echt zijn vind ik. Heb het wel eens alleen gedaan trouwens bij een cryo. Maar volgens mij moet de man er in DD zelfs echt bij zijn. Met die infuzen zou ik ook iemand anders mee kunnen nemen, maar het is op een maandag niet mogelijk ivm werk enzo. Het rijden maakt mij verder niet heel veel uit, ik rijd ook wel veel voor mijn werk, maar dit is wel erg lang en zo na een punctie..nog wel last van buik. Moeten maar even kijken hoe het met t 2e infuus uitkomt!
@Elize: fijn dat de lucht weer geklaard is. Ik moet zeggen dat de baas van mijn man ook echt super heeft meegewerkt. Hij heeft zelf een dienst van mijn man overgenomen, zodat we donderdagochtend de tp in alle rust konden doen. Dat scheelt zoveel als je mensen om je heen hebt die je steunen. Ik hoop dat er voor die andere twee afspraken ook een oplossing komt. Het is dat ik zelf geen ster ben in rijden, anders had ik je graag geholpen.
Elize, fijn dat jullie het uitgepraat hebben!! Gelukkig doen ze op het werk van mijn man ook niet heel moeilijk, en krijgt hij alles goed geruild of regelen ze voor hem dat hij vrij is.. Dat is wel erg fijn hoor... Ik heb nooit last gehad met de opbouw van mijn baarmoederslijmvlies, maar in AZM spoot ik eerst 2 weken decapeptyl dus dan was mijn ongsteldheid alweer over als ik begon met de hormoon spuiten, Maak me gewoon beetje zorgen waarschijnlijk om niks hihi! Vind het ook allemaal spannend.. Maar nog f geduld en dan is het al maandag... X
Mijn man heeft sinds januari weer een baan na paar maand ww, hij runt een filiaal en vervanging is erg lastig. Hij heeft een naaste collega ingelicht waarmee hij vervanging moet regelen, gelukkig heeft deze veel begrip. Zijn baas heeft hij niks verteld, omdat hij denkt dat deze geen enkel begrip zou tonen? Tja.. Begrijp t ook wel, hij wil niet lastig zijn, tegenwoordig mag je al in je handen knijpen met een baan! Aan de andere kant is dit iets buiten onze schuld om... Ik ben er op mijn werk wel open over, dat scheelt wel veel. Maar ik heb dus zelf vrij genomen deze week. Op het laatst vervanging regelen is altijd vervelend. Heel lief je aanbod om te helpen Sneeuwmees @monatoetje: ja heel begrijpelijk hoor. Nog even afwachten en dan weet je meer! Hoe dik was je bms bij de uitgangsecho?
@ Elize, daar heeft hij niks over gezegt, alleen dat alles er ok uit zag! Maar ik zat toen nog 6 dagen voor mijn menstruatie dus zal nog wel dik geweest zijn... Manlief heeft veel collega's en ze zijn op het werk op de hoogte, werken in de zorg.. Dus daarom is het zo makkelijk.. maar kan me goed voorstellen dat niet iedereen het zo makkelijk geregeld krijgt... X
Ddees wat fijn dat de fm zoveel beter was en je bbms goed dik, je lichaam is er bijna klaar voor! Mona, raaaaaaare lichamen hebben we toch soms en hormonen doen raaaaare dingen met je jammer genoeg. Hoop dat het snel weer over is. Elize, goed dat jullie het gelijk weer hebben uitgepraat. Het is ook zo verrekte vervelend al dat heen en weer gereis, je bent echt zo een dag kwijt voor 1 fm. Mijn man had vorige poging ook best wel moeite om het allemaal geregeld te krijgen op zijn werk. Hij vroeg ook een keer of hij maandag een belangrijke afspraak kon plannen. Wist ik veel? Als ik helderziende was kon ik het misschien wel weten, maar anders?! Best irritant! Sneeuwmees jij mag toch bijna testen of heb ik ergens overheen gelezen? Eiceldonatie is voor ons beiden een brug te ver, dus dat is nu geen optie voor ons. Ben op zich wel blij dat dr S zo eerlijk was. Was toch een beetje bang dat door de privé kliniek hij toch door wilde gaan tot in den treure zodat hij geld kon verdienen. Geeft me dus wel een goed gevoel dat hij dus niet zo is.
@Dolfijntje: snap dat eiceldonatie een brug te ver is, maar wie weet over een tijdje wel. Het kan maar zo zijn dat een dierbaar of vertrouwd iemand het ineens aanbied, zodat het voor jullie in een ander daglicht zou komen. Ik zou dat zelf ook moeilijk vinden, hoor! Maar ik had het er een tijdje geleden een keer met mijn zus over, dat mijn eitjes slecht zijn, en toen vroeg ze of ik haar eitjes wilde hebben. Ze is nog ouder dan ik, dus het zou nog niet eens (meer) kunnen, maar het feit dat ze het aanbood, deed me toch meer dan ik zou vermoeden. Ik mag donderdag testen, maar voel dat deze poging niet gelukt is. Over de testdatum hoef ik me dus niet te verheugen. @Ddees: had nog niet gereageerd op jouw punctie. Fijn dat je nu weet wanneer het gaat gebeuren en super dat deze arts er zelf nog meer vond. Een bonus zo aan het einde. Heeel veel succes maandag! (en natuurlijk de spannende dagen erna).