@sneeuwmees: ik hoop zo dat je ongelijk hebt.. heb je nog cryo's? Weet het even niet meer. Misschien is Suprefact ook iets voor jou in de tweede helft? Omdat je al snel bruinverlies hebt enz. @dolfijntje: herkenbaar, dat van die afspraak . Kan me wel voorstellen dat ecd ver gaat.. maar goed als er geen andere mogelijkheden zijn...Maarja met die 2 goede embryo's van de laatste keer... ik heb ook niet de indruk dat dr S alleen maar wil verdienen hoor.
Dolfijntje eiceldonatie wat heftig. Wens je veel sterkte en wijsheid. Elize fijn dat het weer uitgepraat is maar moet je gelijk geven, ik vind ook dat dit iets is wat je samen doet. Moet zeggen dat ik de MMM wel drukt op je relatie. Buiten het enorme verschik tussen man en vrouw, heeft iedereen überhaupt zijn eigen manier van dingen verwerken. Ik vond de tegenslagen daarom heftiger dan verwacht en gehoopt. Ben blij dat we het uiteindelijk niet voor niets hebben gedaan. Hoop voor jou hetzelfde.
@Elize: het zal ongetwijfeld lastig zijn met het werk van je man, maar toch vind ik het mannenpraat. Veel mannen vinden het al heel wat dat ze hun spul in een potje moeten doen. Die van mij vond het ook maar niks dat ik naar DD wilde. Ben ook een keer in m'n eentje geweest voor een uitgangsecho omdat hij niet kon vanwege z'n werk. Maar ik heb ook wel gezegd: ik kan toch ook niet afzeggen omdat ik niet kan vanwege m'n werk? En wat moeten vrouwen allemaal wel niet doorstaan voor de MMM? Een paar weken geleden hadden we het er nog eens over, dat we toch naar DD zijn gegaan, en toen waren we het er toch wel over eens: als ik daar niet zo stellig in was geweest, was ik waarschijnlijk nu niet zwanger ... En daar gaat het uiteindelijk toch om ... Anyway: is er geen ZP voor mannen?? Zou wel wat zijn!
Hoi lieve meisjes, Vanuit de auto na een theateravondje... @ Intralipidstresss: eerst deed een hele lief persoon dit voor mij bij hem of haar (ik wil zijn of haar privacy 100 % waarborgen ) thuis. Dit was in het voorjaar helaas niet mogelijk wegens omstandigheden. Bovendien woont dit persoon ruim een uur tijden bij mij vandaan. Op en neer DD mag dan wel verder zijn: in een week waarin je al continue heen en weer sjeest is dat wel een extra belasting, al zijn die bezoekers ook steeds heel gezellig geweest. Maar vanwege niet in voorjaar mogelijkheid tot infuus aanleggen ben ik op zoek naar een andere oplossing gegaan. Mijn NL'se internist wilde niet meewerken. Net als de gyn. Net als de artsen uit andere ZH'en en klinieken uit de hoek van NL waar ik vandaan kom. Daarom aan diverse mensen laten weten dat we op zoek waren naar iemand. Niemand durfde het ivm de BIGregistraties aan... Een optie zou een kliniek in Amsterdam zijn. Echter is deze het afgelopen jaar al een poosje gesloten geweest vanwege niet aan bepaalde regels houden en dus door de inspectie op de vingers getikt: niet echt een betrouwbare indruk dat ik er van kreeg. Ik had een thuiszorginstelling gevonden die het wilde, maar daar zou ik ook aanzienlijk voor moeten betalen. Uiteindelijk zei iemand mij dat ik het aan m'n HA moest vragen. Altijd tijd was ik er vanuit gegaan dat dat geen optie zou zijn. Echter: gisteren hebben de schatjes op de praktijk mij van een (gelukkig niet gekoeld ) sojasapje voorzien. Misschien dat de mensen die nu op en neer reizen naar DD voor het infuus ook zoiets kunnen regelen??
Wat fijn dat je huisarts wel mee wilde werken zeg!!! Snap niet dat andere artsen etc daar zo moeilijk over doen.
Sneeuwmees, ik hoop dat je gevoel niet klopt hoor! Over de eiceldonatie, ik heb er heel concreet over nagedacht toen het nog niet echt aan de orde was. Toen stond ik er wel redelijk voor open, m'n schoonzus heeft het indirect aangeboden en toen dacht ik "waarom niet?" Maar nu dat het zo echt wordt wil ik het echt niet meer. Het is echt gevoel, ik kan het niet goed uitleggen. Maar wellicht over 5 jaar zien we het anders. Maartje, mijn huisarts wil gelukkig ook meewerken, de schat! Maar vor mij is het geen optie. Ik moet straks elke keer samen met het infuus de uitgebreide bloedtest doen, dus moet is sowieso richting DD. Ach ja... Weer een paar kilometers maken om binnen 20 minuten weer buiten te staan ;-(
@dolfijntje: begrijp wel dat het als het dichtbij komt het toch weer een stap te ver is... @maartje: ik moet sowieso komende keer ook een bloedonderzoek erbij doen. Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel zin heb om mijn huisarts te vragen haha voor de keer erna. Ik zou t kunnen proberen . Houden jullie je strikt aan 3 dagen voor en na tp? Ik heb t nu 2 dagen voor tp omdat het anders op een zondag valt. Erna zou op een zaterdag vallen..
Elize, het infuus werkt 6 dagen, dus vandaar dat het makkelijk uit te leggen is met "3 dagen voor en 3 dagen na TP" anders is het "2dagen voor en 4 dagen na" snap je? Dus dat moet echt geen probleem zijn hoor!
@Elize: ik heb geen cryo's meer, dus wat ik nu in mijn buik heb, is het ook waar ik het mee moet doen. Ik heb altijd een paar dagen voor mijn NOD van die vaginale jeuk (door hormoonschommelingen) en daar kreeg ik gisteren weer last van. Terwijl ik verder eigenlijk helemaal niets voel wat op een zwangerschap kan duiden. @Dolfijntje: snap wel dat als het heel dichtbij komt, dat je dan weinig voelt voor eiceldonatie. Maar het is 'fijn' dat er toch nog een optie is voor het geval dat.... @Maartje: ik vroeg me af wie de keuze maakt waarom je zo'n infuus zou moeten gaan gebruiken? Fijn dat je een privé iemand had die dat wilde doen voor je. Scheelt weer een flink aantal kilometers naar DD. @Stiertje: ja, de mannen van ons ook, hè. Die hebben het inderdaad erg zwaar....hihi.. Jammer dat onze cyclussen niet gelijk lopen, anders konden de vrouwen die nog onder behandeling zijn gewoon een bus huren en dan met zijn allen naar DD om alle afspraken te doen. Bij jullie is het wel extra bijzonder dat door jouw vasthoudendheid, je inderdaad nu wel zwanger bent. Tastbaarder kan het niet zijn.
@sneeuwmees: hmm tja jij kent je lichaam het beste. Ik heb zelf vaak van tevoren een wat branderig gevoel. Maar heb je nog bruinverlies? Ik heb een immuunonderzoek gehad vanwege alle mislukte tp's. Heb ik zelf naar gevraagd en dr S wilde eerst mijn amh onderzoeken. Toen dat goed bleek, stelde hij een hysteroscopie en immuunonderzoek voor. Dr. P, een immunoloog, voert dit uit en ik kreeg 6 kantjes tekst met de uitslag. Bij mij kwam er vitamine d tekort en verlaagd regulatore t cellen uit, plus nog wat met granulocyten. Hij geeft bijna standaard vit d en visolie advies, maar Intralipid dus niet. Sommigen krijgen ook prednison advies, maar ik dus niet.
@Elize: ik heb geen bruinverlies meer gehad. Ja, ik ken mijn lijf helaas goed. Al hoop ik nog steeds eens verrast te worden door mijn eigen lijf. Nooit bij stil gestaan dat er zoveel meer factoren bij kunnen komen waarom het zwanger worden niet wil lukken. Maar wel fijn dat ze daar wel verder kijken dan de neus lang is. Ik zit sinds de intake ook al aan hele hoge dosering vitamines. Alle beetjes helpen, hopelijk een keer.
Ja dr S noemde immuunproblemen wel exotisch haha dus het is niet iets waar je gelijk aan denkt. Maar vit d en visolie helpt ook al een heel stuk om je immuunsysteem te reguleren. Gelukkig heb je geen bruinverlies meer! Duim duim . Hebben jullie veel afscheiding van utrogestan? Ik ben er gister mee begonnen en heb t nauwelijks! Eerder altijd lutinus gebruikt, ook progesteron, maar dan speciale vaginale tabletten die vrouwvriendelijker moesten zijn. Nou daarvan had ik juist continue heel veel witte drab bah. Moest er ook nog een paar x flink voor bijbetalen. Maar had dus blijkbaar veel beter gewoon utrogestan kunnen gebruiken.... Heb nog wel best napijn vd punctie. Dacht gister wel even door t winkelcentrum te kunnen lopen..nou dat heb ik geweten. Rest vd dag op de bank zo'n beetje, nog pcm genomen toen we gingen slapen.. vandaag was douchen, de was in wasmachine doen, lunch maken en beetje rondlopen in huis al teveel. Zucht... is dit normaal? Ik kwam vorige week iemand tegen die zei dat ze een punctie niet zoveel vond voorstellen, dus dan voel ik me gelijk een aanstellen ofzo :s (voor alle duidelijkheid, ze heeft zelf ook 1 keer een punctie gehad in Nl).
Elize bij mijn functies in NL had ik minder last dan de laatste in DD. Eerste dag ging wel maar kreeg steeds meer last toen de week vorderde . Vanavond al naar DD en dan morgen om 9.30 de punctie
Ja hier ook 1e dag prima, maar nu toch meer last. Ach ja alles voor het goede doel. Heel veel succes Ddees!
Zal ik doen :-D Volgensmij zijn we morgen met z'n 3e daar... Elize moet ook toch? Ik heb om 11.45 de afspraak.... Xx
@niet bij de huisarts infuus doen vanwege bloedprikken: Ik laat via m'n huisarts op een hoop dingen prikken. Oke, geen regulatorische t-cellen... Maar wel andere dingen. En bij de lichtste afstotingsverschijnselen hoog ik zelf de prednison op Het is, in mijn ogen, ook op deze manier mogelijk... Maar iedereen moet doen waar zij zich veilig bij voelt. Voor mij voelt dit, ook vanwege ontbreken reis-stress fijn!!