ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Hoe oud ben je Shaddixx? Fijn zeg dat je amh goed is! En het geeft ook wel rust dat je van tevoren wat kunt regelen, had ik tenminste ook (moest steeds lang wachten omdat het dan net weer verkeerd viel)

2. Ik ben 22..

Nog even; Je AMH wordt niet beïnvloed door de hormonen die je spuit, toch?

Ik belde net naar DD om te vragen of ze de afspraak in Mulheim smorgens wilden plannen, zodat we smiddags langs DD konden, gezien dr. S. had gezegd dat het handig zou zijn om mijn stimuleren gelijk te laten lopen. Als we eerst in Mulheim zijn geweest weten we wanneer de TESE is, dus dan konden we dat ook een beetje plannen.

Goed, toen ik belde kreeg ik de andere Nederlandse aan de telefoon, die zag dat de afspraak in Mulheim inmiddels al was gemaakt, op 9 juli om 16:30. Daarna nog naar DD was dus geen optie meer, dus vroeg ik of het daarvoor kon. Toen vroeg ze wanneer ik weer ongesteld moest worden.. Maar goed, met die cyclussen van mij is dat elke keer weer een verrassing ;) Toen wilde ze er een gesprek voor inplannen, van 40 minuten, maar daar is geen plek meer voor. Ze heeft 7 minuten 'Ehhh' en 'Hmmm' geroepen, om uiteindelijk te besluiten dat ze maar even moest overleggen :D Daar word ik dus nog over teruggebeld..

Elize, wat jij zegt, dat je even de tijd hebt om alles goed op een rijtje te zetten, is inderdaad erg fijn! Voorheen wilde ik alleen maar zo snel mogelijk doorgaan, maar ik moet zeggen dat de afgelopen 2 weken zonder stressen en afspraken best lekker waren! Nu kunnen we tot 9 juli sowieso niets, dus daar gaan ook weer 4 weken overheen. Aan de ene kant klinkt dat ontzettend lang en staat dat me ontzettend tegen, maar aan de andere kant is het ook wel lekker om weer even helemaal je eigen hormoonloze zelf te kunnen worden!

3. NinaD

NinaD Niet meer actief

Shadixx,
    Wat een mooie AMH....mag ik de helft? ;):D
    Wat een heerlijke geruststelling!

Ddees,
    Met zo'n mooie opbrengst kan het niet anders dan dat er genoeg mooie bevruchtingen zullen zijn!

Elize,
    Hoeveel TP's doen jullie?

Stiertje,
    Het kan zijn dat ik het gemist heb, aangezien ik achter loop met lezen..... weten jullie al meer over het niertje van jullie schatje?

Sneeuwmees,
    Volgens dr S had mijn test 3 dagen voor testdag nooit van pregnyl kunnen zijn, want die gaat veel sneller uit jouw lichaam dan de halveringstijd. Gelukkig hoor je al van de dames dat jouw klachten net zo goed van ZW kunnen komen. Spannend!

Alkina,
    Ben een beetje aan het bij lezen......gefeliciteerd met jullie mooie 20-weken echo! :) Wat fijn, blij voor jullie!

Leuk idee zo'n FB pagina!
    Mona, zodra ik een nieuwe FB met een andere naam heb aangemaakt, zal ik me melden bij jou.

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Elize, ik spoot om te controleren ook wel eens het eerste pufje in de dop om te zien of ie nog genoeg sprayde. Misschien heb je er dan meer vertrouwen in dat het ook echt je neus in komt?

Shadixx, wat fijn van je goede AMH! Nu nog even een paar weekjes rust en dan vol er tegen aan voor jullie beide. Spannend hoor!

Sneeuwmees, nog twee dagen spanning kan er ook nog wel bij. Ik heb ook ooit op de achtste dag na pregnyl een licht streepje hehad. Die was op de echte testdag alsnog verdwenen. Ik duim voor je hoor! Want ook ik heb enorm veel ongi krampen gehad tijdens de innestellingsweken!

Ddees, al wat gehoord over de bevruchtingen?

5. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    #3765 Elize84, 11 jun 2013
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
    @shaddixx: ik heb t zelfde aan dr S gevraagd omdat ik nog allemaal pregnyl had gespoten voor mijn amh bepaald werd. Ik was net ongesteld geworden na de laatste cryo. Volgens hem werd het daardoor niet beïnvloed. Wat heerlijk jong nog, al heb je vast vaak met dooddoeners te maken als 'jullie zijn nog zo jong' etc. :)

@ninad: we willen er deze keer graag 2 terug laten plaatsen, dus hopelijk kan dat ook! Wat rot dat je nog zoveel last hebt gehad lichamelijk. Gelukkig gaat het nu beter. En je hebt dus weer een gesprek om 'naar uit te kijken'.

@aklina: dat is ook een idee ja. Heb eergister wel een keer in de lucht gespoten en toen kwam er genoeg uit. Had me er misschien meer van voorgesteld, een soort bijtend goedje ofzo haha. Hoe lang kon jij met het flesje?

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja 4 bevruchtingen ! ! ! ! !
    Ben zo blij. Nu duimen dat ze de zaterdag gaan halen ! ! !

Elize je voelt inderdaad bijna niks met de suprefact, maar het is wel genoeg hoor. Vervelend dat je nog zo'n pijn in je buik hebt. Had ik de vorige keer ook. Heeft ruim een week geduurd voordat het beter werd.
    Ik heb nu nog geen last, maar volgens mij was het de vorige keer ook nog niet de dag na de punctie, maar kwam het later. Ik hoop dat het weg blijft. Volgens mij kan het geen kwaad voor de TP.

Shadixx Fijn dat je toch wat positief nieuws heb gekregen

Sneeuwmees we blijven duimen en hopen op een positieve test

Ninad blij dat je weer begint op te krabbelen uit het dal. Het is niet niks

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    DD-Meisjes:

Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Cozzen
    Ddees70 - ICSI 5 - 1e kindje
    Desire vd Beek
    Djuuzie - ICSI 3
    Dreamer82 - ICSI 2
    Druufke - ICSI 3
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Elles11
    FSK - IVF/ICSI 1 - 1e kindje
    Jolanda1971 - ICSI 8
    Karin75 - ICSI 7
    Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje
    Linbabylin - ICSI 3
    Maartje84
    Marija - ICSI 7 - 1e kindje
    Majo - ICSI 6 - 2e kindje
    Miss76 - IVF/ICSI 1 - 1e kindje
    MissGin - ICSI 3 - 2e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 2
    Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje
    Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tevka -ICSI 1 - 2e kindje
    Yj81
    Wishfulthinking - ICSI 2
    Juffie26

Agenda:

Juni:
    03: Ddees70 - 2e FM
    03: aklina - 20 weken echo
    04: NinaD - Testdag!
    06: Ddees70 - 3e FM
    07: Elize84 - Punctie
    08: Ddees70 - 4e FM
    10: Monatoetje - 1ste FM in DD
    10: Ddees70 - Punctie
    11: Shaddixxx - Telefonisch consult / Uitslag AMH
    12: Miss76 - uitgangsecho en uitleg behandelplan
    13: Monatoetje - 2e FM om 9.20u
    14: Stiertje - verloskundige
    15: Ddees70 - TP 10.10
    19: A1981 - Intakegesprek Dr. S

Juli:
    18: Stiertje - extra echo met 28 weken voor controle niertje, met kindernefroloog erbij

ZWANGER en uitgerekend op:
    08-10: Stiertje
    14-10: Dreamer
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    18-10: Aklina (tweeling)
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen Mila & Luka - AnjaV
    13-02-2013 Meisje Nina - Kippetjuh

8. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Super Ddees! Alle 4 in de embryoscoop? Ze zijn in goed gezelschap hoor :).
    Hoop ook dat je geen last krijgt. Bij mij neemt de pijn ook eerder toe dan af, gek genoeg. Nouja, het maakt me ook niet zoveel uit, als het deze keer nu eens lukt!

Ik hoop wel dat ik me net zo rustig voel als nu tijdens de wachtweken, geestelijk dus. Ik ontwikkel tijdens de wachtdagen altijd weer zo'n obsessie :p. Google alles met wachtdagen 1, 2 etc etc. Weet niet meer wat wel en niet goed is. Rust, beweging, bukken, tillen, koffie, hobbelwegen, stress...
    Ik wil gewoon lekker rustig zijn en me ontspannen voelen... wie weet lukt het deze keer :)

9. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    DD-Meisjes:

A1981
    Cozzen
    Desire vd Beek
    Djuuzie - ICSI 3
    Dreamer82 - ICSI 2
    Druufke - ICSI 3
    Elles11
    Jolanda1971 - ICSI 8
    Karin75 - ICSI 7
    Linbabylin - ICSI 3
    Maartje84
    NinaD - ICSI 2
    Yj81
    Wishfulthinking - ICSI 2
    Juffie26

Agenda:

Juni:
    12: Elize84 - Terugplaatsing 15:55
    15: Elize84 - Intralipid infuus DD
    23: Elize84 - Testdag!

Juli:
    18: Stiertje - extra echo met 28 weken voor controle niertje, met kindernefroloog erbij

Geboren:

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Elize; Poeh! Ik weet dat ik aan 1 flesje niet genoeg had. Maar ik had mijn punctie pas op dag 20 en ik gebruikte het ook na de punctie nog ter ondersteuning.
    Wat betreft de wachtweken. Precies zoals je het zegt moet je het gewoon doen. Niet googlen, vertrouw op de natuurl. Je kunt toch geen invloed meer uitoefenen. Je raakt zwanger, of niet. Probeer heel bewust rustig te blijven. En geniet van het idee dat je in ieder geval een KANS hebt om zwanger te zijn. Dat werkte voor mij veel beter dan (wat ik ook heel veel ww eb gedaan) constant zoeken naar kwaaltjes en dan op internet checken etc etc.

Jeeejjjj Ddees, heerlijk groeien in de scoop! Duim zo voor minimaal twee prachtige blasto's!!

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    DD-Meisjes:

A1981
    Cozzen
    Desire vd Beek
    Djuuzie - ICSI 3
    Dreamer82 - ICSI 2
    Druufke - ICSI 3
    Elles11
    Jolanda1971 - ICSI 8
    Karin75 - ICSI 7
    Linbabylin - ICSI 3
    Maartje84
    NinaD - ICSI 2
    Yj81
    Wishfulthinking - ICSI 2
    Juffie26

Agenda:

Juni:

Juli:
    15: Aklina - 26 weken controle echo

Geboren:

12. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Heb jij nog iets anders gedaan dan anders Aklina? En ging je sporten, dronk je koffie, at je alleen maar gezond...
    Ik weet dat ik er niks meer aan kan doen, maar ik ben het vertrouwen een beetje kwijt door 7 tp van toppers. Op dit moment voelt het veiliger voor deze embryo's als ze gewoon daar in het lab liggen. Misschien kunnen ze daar ook een zwangerschap uitdragen :p. Je krijgt gewoon het gevoel dat je ergens iets fout hebt gedaan...

13. @DDees; Wat goed! Wij hopen natuurlijk met je mee!

@Elize; Ohja, verschrikkelijk! Heel veel mensen roepen dat je nog heerlijk veel tijd hebt als je jong bent, maar tja, het zaad wordt daar niet beter van, de kwaliteit van mijn eicellen ook niet. Het enige 'voordeel' wat ik heb aan het jong zijn is dat, mocht ICSI voor ons geen uitkomst meer bieden, we de tijd hebben om te sparen en ons te focussen op eiceldonatie, of eventueel adoptie. Ik hoop natuurlijk dat het nooit zo ver hoeft te komen!

Ik heb het ook altijd ontzettend irritant gevonden dat de artsen in de vorige kliniek telkens zo laag begonnen met stimuleren, omdat ik 'zoooo jong ben' en ze 'zoooo voorzichtig wilden zijn'. De eerste keer begreep ik dat wel hoor, de tweede keer ook nog, maar daarna niet meer. Er werd dan echt alleen maar naar leeftijd gekeken, en niet naar je persoonlijke situatie. Heel frustrerend!

Ik vond het ook zo vervelend dat ze er daar maar gewoon vanuit gingen dat ik niet zoveel nodig zou hebben om zwanger te raken. Ze hebben zelfs een keer gezegd dat ik zo lekker jong ben, ongetwijfeld snel zwanger zou raken en dat ik dus mooi de cijfers omhoog kon trekken ;)

Wat jij zegt over de wachtdagen.. Zo herkenbaar! De eerste week is nog te doen, maar de tweede.. Elk steekje wat je voelt wordt inderdaad gegoogled, twijfelen wat je nu wel en niet moet doen, ervan overtuigd zijn dat je zwanger bent en 5 minuten daarna absoluut zeker weten dat het niet gelukt is.. Verschrikkelijk!

@Nina; Ik zou willen dat we hier alles met elkaar konden delen! Mooie bloedwaardes, opbrengsten na de punctie, HCG..

Ik hoop dat jij je weer een beetje beter gaat voelen vanaf nu!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Elize: wij hebben thuis een broedmachine, waar we wel eens kippeneieren instoppen. Zoiets zou je toch ook met menselijke embryo's moeten kunnen doen! :D Ik was het vertrouwen in m'n eigen lichaam ook een beetje kwijt, maar die embryoscope is wel een goed ding hoor!

15. #3775 Shaddixxx, 11 jun 2013
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
    DD-Meisjes:

A1981
    Cozzen
    Desire vd Beek
    Djuuzie - ICSI 3
    Dreamer82 - ICSI 2
    Druufke - ICSI 3
    Elles11
    Jolanda1971 - ICSI 8
    Karin75 - ICSI 7
    Linbabylin - ICSI 3
    Maartje84
    NinaD - ICSI 2
    Yj81
    Wishfulthinking - ICSI 2
    Juffie26

Agenda:

Juni:

Juli:
    9: Shaddixxx - 10:15 Uitgangsecho?
    9: Shaddixxx - 16:30 Gesprek TESE Mulheim
    15: Aklina - 26 weken controle echo

Geboren:

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: het is inderdaad lastig, omdat je graag alles wilt doen om zwanger te raken na de tp. Ik heb wel eens begrepen dat normaal en lekker bewegen juist goed is, omdat je bloedsdoorstroming dan optimaal is en een goed doorbloede baarmoeder een innesteling bevorderd. Verder geloof ik echt dat er naast alles wat je kan doen, gewoon een enorm portie geluk bij komt kijken. Zware dingen tillen heb ik niet gedaan. Niet omdat het niet zou mogen, maar omdat het onnatuurlijk voelt om te doen als je net je embryootjes on board hebt.
    @Shaddixx: fijn dat de afspraken gemaakt zijn. Geeft geestelijk toch wat rust dat er nog ijzers in het vuur zijn (en voor nu even lekker genieten van de hormonenvrije periode). Ik vond je amh waarde goed klinken en snapte al niet dat dr. S. dat laag vond, maar wist niet dat je 22 was. Dus vandaar dat hij het misschien liever hoger wilde hebben (maar ik zou er nog steeds voor tekenen voor zo'n waarde). Hebben ze je overigens nog gebeld toen je op het schoolplein stond...;)
    @Ddees: wat een goede score! Inderdaad nu lekker broeden in de embryoscope en straks natuurlijk de komende 9 maanden lekker verder in jouw buik.
    @Nina: wist niet dat de pregnyl al uit mijn lijf kan zijn. Maar ga het lot maar niet tarten. Vind uberhaupt het idee van testen al doodeng. Dat is de afgelopen 2 jaar ook nooit meer nodig geweest. Denk dat ik maar gewoon afwacht. Als ik dikker wordt over een paar maanden, zal ik wel zwanger zijn...hihi... Grapje, hoor! Maar voorlopig nog maar even een paar dagen doorbikkelen (en de poorten gesloten houden voor de rode duivels).
    @Stiertje: mijn man vergelijkt de ivf ook altijd hoe het er bij koeien aan toe gaat. Er zijn blijkbaar veel dwarsverbanden met de dierenwereld. Dus wie weet is het het uitbroeden van de embryo's in onder de broedlamp ook wel de toekomst! Hoe is het met je hond(je)?

17. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    NinaD: Je kunt je gewoon met je eigen naam bij me melden voor FB hoor, tis een geheime pagina en je vrienden krijgen geen melding dat je je daar aan hebt toegevoegd.. ;)

18. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees, wat een super nieuws! Ik ga duimen hoor!!

X

19. Werd net teruggebeld.. Ze willen toch gewoon een uitgangsecho maken om te zien hoe het ervoor staat, tegen die tijd. Het eerste plan was om een afspraak te plannen als dr. S. terug was van vakantie.. Op 7 augustus :$ Nu schreef ik het net al; de rust is best lekker, maar 7 augustus is wel HEEL ver weg!

Nu hebben we toch een afspraak op 9 juli gepland. Als ik die bloeding van vorige week als menstruatie tel (ik zou niet weten wat het anders geweest moet zijn) zit ik dan op cyclusdag 31.. Maar goed, mijn cyclus loopt -zonder hormonen- van 35 dagen tot 65 dagen, dus er valt echt niets te zeggen over hoe het er tegen die tijd voor zal staan.

Nu vroeg ik me later eigenlijk af hoe verstandig het is om de TESE en de punctie rond dezelfde periode plaats te laten vinden. Na een TESE moet je sowieso een week rust houden. Ik vind het al vervelend dat mijn schoonmoeder ons moet rijden als m'n vriend de TESE heeft, maar ik zie het echt NIET zitten dat hij nog veel pijn heeft tegen de tijd dat mijn punctie plaats moet vinden en dan ook nog geen auto kan rijden!

Goed, we wachten eerst 9 juli maar even af. We moeten om 10:15 in DD zijn en om 16:30 in Mulheim. Als we om 11 uur weer buiten staan in DD, hebben we dus ruim 5 uur niets te doen.. Hebben jullie enig idee wat we in de tussentijd kunnen gaan doen, in de omgeving van DD?

@Sneeuwmees; Haha, nee! Dr. S. belde om 9 uur, de assistente om 10:45 en nu net dus. Precies overal tussendoor!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: betekent dat dat je, als dr. S. met vakantie is geen behandeling kan doen. Als deze poging mislukt, zou ik ook in juli weer moeten gaan starten. De maand erna wordt lastig omdat we dan eind augustus met vakantie gaan.

Deel Deze Pagina