ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: in het kamertje van dr. H. is het lab er vlak naast en als het moment daar is, komt er een vrouw met een doosje waar het rietje in zit. Net als in NL checken ze ook na afloop even of het rietje leeg is en roepen ze dat om door een telecom.
    Hoe het bij dr. S. gaat weet ik niet. Heb eigenlijk nog nooit een lab iemand met zo'n doosje door de hal heen zien lopen (wie weet is er wel een achterom route).
    In het kamertje van dr. H. stond ik me midden in de kamer uit te kleden, maar toen wees de assistente op een kleedhokje om het hoekje. Had ik de eerste keer dat ik er was niet gezien, maar dat was dus prima voor elkaar. De vorige keer stond ik bij dr. S. en toen had ik een inlegkruisje in en bij het omkleden wilde ik die weggooien, maar kon nergens een prullenbak vinden, dus die heb ik maar in een papiertje gefrommeld maar weer in mijn broekzak gestopt. Dus dat kamertje verdiend nog wel wat verbetering. Dat meisje met dat donkere haar is echt heel prettig en behulpzaam. Zo moest ik een vervolgafspraak maken voor de volgende fm en dr. S. was weer zo snel weg, dat ik niet wist hoe nu verder. Ik dacht dus dat ik wel door de NL assistente dan geroepen zou worden. We zaten dus al een behoorlijke tijd te wachten, maar er gebeurde niet veel. Tot dat meisje dus een paar keer langsliep en toen toch even kwam vragen waarom wij nog zaten te wachten. Toen bleek dat zij die afspraak ook kon maken en toen stonden we gelukkig snel buiten.
    Voor de puncties ga je de gang aan je rechterhand in en dan gaat er echt een wereld open (vond ik), omdat er nog zoveel kamertjes en kantoren daar zitten. Je moet dan wachten in een soort van huiskamer tot je geroepen wordt. Ik vond de punctie kamer er ook wat spartaans uitzien (vergeleken met NL), maar goed, het werkt dus toch blijkbaar prima voor hun.

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Elize,
    Wat een goed nieuws!!! Heel veel succes vandaag!!! wij duimen... :)

Mona,
    Kamer van dr.S ..... grappig dat het jou ook is opgevallen, hadden wij het laatste keer ook over :D In Duitsland hebben artsen nog behoorlijk veel aanzien, de grootte van hun kamer hangt samen met hun positie.
    Vervelend dat jij ook zoveel last hebt van de hormonen. Zoals je misschien weet, heb ik het ook elke keer. Wat mij een beetje hielp de laatste keer was te blijven sporten en veel water drinken. Hopelijk wordt dit keer jullie succesvolle behandeling!!!

Sneeuwmees,
    Hoe is met jou?
    ga je morgen thuis testen?

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @monatoetje: je wordt opgeroepen ( je man is vaak ondertussen zijn plicht aan het doen) en dan kom je in een spartaans hokje met een ouderwetse grijze stoel. Je moet je dan uitkleden en alles in een mandje doen met onderbroek bovenop. Ondertussen zijn de anesthesiste en assistente druk bezig. Ik voelde me beide keren dat ik er was wat verloren. Al zijn ze wel aardig hoor. Dan mag je gaan liggen, je krijgt een doekje over je en banden worden vastgemaakt voor je eigen veiligheid. Oja ze luistert nog longen enz. Knijper op je vinger. Infuus wordt aangelegd en dan wordt dr S opgeroepen. Als hij komt zegt hij nog net goedemorgen en dan wordt je onder zeil gebracht. Het volgende moment wat je je herinnert is dat je of wordt wakker gemaakt en dat je naar de kamer ernaast loopt of dat je voor je gevoel pas wakker wordt met je man naast je :).

@sneeuwmees: ik zag ze dus eergister met zo'n bakje over de gang lopen!
    Goed dat je het zegt van het kleedhokje op de kamer van dr H.
    Ben ook benieuwd hoe het met je is..maar misschien heb je geen zin om het erover te hebben?

Ik zit nu nog aan een gezonde salade met o.a. allemaal omega 3 vetten :p. Vanavond nog maar overdosis visolie, vit d en e enz. Man komt zo thuis als t goed is...gaat hij even eten en dan vertrekken!

4. Brr, ik vind het toch wel heel vervelend dat je man er niet bij mag zijn hoor.. Niet eens tot je onder narcose bent. Ik ben echt ontzettend bang dat ik al ga janken als ik een punctiekamer binnenkom, omdat alles van de vorige keer dan weer naar boven komt. Maar goed, hopelijk hebben ze een hele goede anesthesist die in 1 keer raak prikt, dan ben ik lekker snel weg!

Ik vind dat meisje met dat donkere haar ook heel aardig, voor zover we haar hebben gesproken. Wij vonden het vooral heel grappig dat ze elke keer een deurtje in gaat, en daarna uit een hele andere deur weer naar buiten komt. Alsof er een soort doolhof zit daarbinnen :D

Ik heb net een rekening van DD gekregen, maar kan niet helemaal plaatsen waar het nou om gaat.

'Im Auftrag von Dr. S. wurden folgende Laboruntersuchungen durchgefuhrt. Wir erlauben uns daher zu berechnen: 26,81 euro

Legende: Sperma, Gesamtstatus

Die 26,81 kan toch nooit voor het hele onderzoek zijn? Is dat alleen voor het potje of het formuliertje uitdraaien ofzo? :)

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: ja, het is lastig omschrijven hoe het met me gaat. Mijn emoties zijn zo'n 8-baan. Heb meer trek, maar las dat dat ook van de pregnyl kan komen (weet alleen niet hoe lang het duurt voordat je echt kan zeggen welk klachtje nu nog van de pregnyl is of van een zwangerschap). Heb nog wel af en toe wat jeuk 'van onderen', wat bij mij meestal een ongesteldheid aankondigt. Maar dat is ook af en toe weer weg. En ik heb hoofdpijn, waar ik ook niet van weet of het nu van het een of het ander veroorzaakt wordt. Aan de andere kant zit ik nu op wachtdag 13. Wat mij nog nooit gebeurd is. De vorige twee pogingen werd ik resp. op dag 8 en 9 ongesteld. Maar ja, aan de andere kant weet ik ook weer dat dat geen garanties geeft. Kortom, uit mijn onsamenhangende verhaal moge het duidelijk zijn, dat ik lichtelijk in de war ben.
    @Shadixx: bij ons is voor de punctie het bloed op hiv en nog wat meer dingen getest. En op de factuur stonden per onderzoek verschillende bedragen (van ca. 20 euro per ding wat onderzocht is). Dus het kan zijn dat dit een rekening is voor een van de dingen die onderzocht is.

Ik heb inmiddels de rekening voor de ivf van 1300 euro binnen, maar nog niet die van de embryoscope. Verder heb ik de afgelopen weken nog zeker 3-4 follikelmetingen gehad, waar ik nooit een rekening voor gehad heb. Of het is 'service van de zaak', of gewoon vergeten. Wil het liefst in een keer alles declareren bij PNO, maar wil ook niet onnodig slapende honden wakker maken.

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Shadixx gewoon roepen tegen de anesthesist dat je bang bent. En anders van te voren al bespreken met de nederlandse assistenten die brengen dat dan over naar de anesthesist. Je krijgt vlak voor de punctie nog even gauw een gesprekje met een nederlandse assistent om allerlei formulieren te ondertekenen. Dan kan je het nog eens extra benadrukken.

7. @Sneeuwmees; Wij hebben dus ook de rekeningen van het bloedafnemen (gaat het onderzoek apart of zit dat er bij in?) van 65 euro, die kwam vorige week al, en nu net de rekening van het spermaonderzoek van 27 euro. Die van het intakegesprek hebben we nog niet binnen, terwijl dat toch ook op dezelfde dag is gedaan..

@DDees; Lief dat je meedenkt, fijn dat dat zo kan. Ik wist niet dat er Nederlandse assistentes waren. In eerste instantie dacht ik dat er een heel Nederlands deel in de kliniek zou zitten :) Dat bleek dus niet zo te zijn, met de verpleegkundiges die wij hebben gezien moest alles in het Duits. Ik ging er dus ook vanuit dat de assistentes bij de punctie Duits zouden zijn.

8. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shadixxx. Ik heb bij het intake gesprek moeten bloedprikken, toen krijg ik ook een rekening voor het intake gesprek en voor afname van het bloed, daarna kreeg ik nog een rekening van 125,- voor de testen die ze gedaan hebben. Dat was ook een ander rekeningnr dus kan best zijn dat je nog een rekening van het lab krijgt voor het onderzoeken van het sperma..
    Wanneer heb jij dat onderzoek gehad..
    Mijn man heeft ook sperma onderzoek gehad en nog geen rekening..

@ Sneeuwmees, misschien zitten de follikelmetingen wel in het standaardpakket voor ivf zeg maar... dus dat dat in die 1300,- zit!
    Wanneer mocht jij nu ook alweer testen?? Sorry f vergeten! Ik duim voor je!

X

9. Wij hebben alles op de 28e gehad, daarom vond ik het ook vreemd dat die van het bloed afnemen er vorige week al was, die van het zaadonderzoek nu pas en die van de intake nog helemaal niet. Las altijd dat ze in Duitsland zo snel waren ;)

Fijn om te weten dat die 65 euro alleen voor het afnemen is en dat er nog een aparte rekening van het lab kan komen. Tenminste, 'fijn', ik ben dan in ieder geval voorbereid en hoef niet te schrikken als er nog 2 extra rekeningen binnenkomen!

10. NinaD

NinaD Niet meer actief

Shadixx,
    Wanneer je echt zorgen maakt over jouw zenuwen, kun je ook vragen om een kalmerings tabl te krijgen voor de avond ervoor.

Sneeuwmees,
    Wij krijgen ook alle rekeningen verspreid en apart. De rekening voor de ICSI kwam als eerste binnen meteen de week na de punctie.
    Het is in ieder geval heel positief dat jouw wachtweken dit keer zeker verschillen van de vorige keren :)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: ik heb voor de intake een aparte rekening gehad van 65 euro, maar dat komt ook omdat wij 2 wkn voor de intake het bloed al hadden laten prikken, dus die rekening hadden wij amper 3 dagen daarna al in huis.
    @Mona: ik heb volgens mij wel voor die cd8 een rekening gehad van de echo die toen gemaakt is (en ook die uitgangsecho daarvoor), maar daarna niet mee. We gaan er dus maar uit dat het 'all inclusive' is bij die 1300 euro. Heb geen zin daar nog achteraan te bellen. Dat van dat rekeningnummer kwam ik ook later achter. Ik had dat nummer in mijn bank ingesteld en dus steeds gebruikt. Ik heb overigens nooit een herinnering gehad, dus blijkbaar hebben ze het intern zelf doorgesluisd.
    Ik mag morgen testen, maar denk dat ik liever nog maar een beetje verder doordroom, uit angst voor een witte test. :)

12. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Elize, succes vanmiddag!!!

Sneeuwmees, nog 1 nachtje slapen en dan weet je het! knap hoor dat je het niet-testen hebt volgehouden!!
    En inderdaad, de fm's zitten 'bij de prijs inbegrepen'.
    Alleen als je de fm's in een nl ziekenhuis laat doen wordt er geen korting gegeven op de prijs ofzo. En het nl ziekenhuis declareert rechtstreeks dus daar heb ik ook geen rekeningen van gezien.

Punctie: klein kamertje inderdaad. Maar anesthesiste is zo aardig! Ze belt je de dag van te voren (bij mij pas 's avonds) en dan kun je natuurlijk ook aangeven dat je erg bang bent. Ze prikt het infuus heel kundig en snel. Ondanks dat ik moeilijk te prikken ben!
    De assistent heeft me toegedekt en de banden vast gemaakt. Ik was erg op mijn gemak omdat ik wist dat ik er niks van zou voelen. Toen Dr. S. binnen kwam was ik blij en zei nog: "zet hem op!"
    Er waren 25 follikels aangeprikt en ik had erg veel napijn. De anesthesiste heeft twee keer in de uitslaapkamer nog wat extra pijnstilling gegeven. Zo fijn dat je goed gecontroleerd wordt!
    Je hoeft dus echt niet bang te zijn. Ze houden je goed in de gaten en zijn allemaal erg vriendelijk!

13. Ik hoop inderdaad zo ontzettend dat een anesthesist mij ook goed kan prikken.. Ik heb natuurlijk al een paar keer voor me gezien dat het in DD ook niet lukt en dat het daar ook zonder verdoving moet.. Of dat ze zelf weigeren dat te doen, en dat het dan niet door kan gaan ;)

Maak ik uit jullie verhalen nou op dat je helemaal naakt gaat? Nee toch? Alleen onderkleding, toch?

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Aklina: ik kan het niet-testen prima volhouden. :D. Als het moet de komende 8 maanden....hihi... Heb ook geen enkele drang om dat morgen te doen.
    @Shadixx: wat Aklina zei, die anesthestist is inderdaad ontzettend aardig en stelt je echt op je gemak. Ik zou het de avond ervoor zeker aangeven dat je bang bent en moeilijk te prikken. Ik had mijn man het telefoontje laten beantwoorden omdat mijn Duits niet optimaal was, maar toen ik de punctie had, vroeg ze ook dingen in het Engels. Ze kunnen het maar beter weten als dat je daar gaat hyperventileren of wat dan ook. Maar je bent echt in goede handen bij deze vrouw en weet zeker dat jij straks een prettig(er) herinnering aan de punctie zal hebben.

15. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Shadixx de assistentes bij de punctie zijn niet nederlands, maar bij het kleine gesprekje daarvoor is ze wel nederlands. En zij geeft het dan door aan de anesthesist.
    Nog geen zorgen om maken (makkelijker gezegd dan gedaan) Maar wel aangeven tzt.
    Inderdaad alleen onderkleding uit. Sokken aanhouden :)

Dikke knuffel

16. Wat betreft de kleding; Gelukkig maar! :D Zal wel komen doordat ze ook Elize's onderbroek aan hadden gehad, dat ik zulke dingen ging denken ;)

Heerlijk, al die geruststelling!

En Sneeuwmees, ik vind het knap hoor!

17. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Elize: hoe ging het vanmiddag? Ik hoop dat je emmy/emmies lekker in je buik zitten en BLIJVEN zitten de komende 8,5 maand!!!

@ allen: vanochtend mijn behandelplan besproken en de uitgangsecho gehad. Er lagen 4 of 5 follikels klaar. Ik krijg 450 iu Menopur, 2 pufjes Synarel per dag en na tp 3 x 1500 iu Pregnyl en Utrogestan. Precies hetzelfde als jij, toch Ddees? Het wordt zeer waarschijnlijk ICSI ipv IVF omdat we met mijn weinige eitjes geen risico willen lopen. En hij begon zelf over 2 embryo's terugplaatsen als we de luxe hebben dat er 2 zijn. Invriezen zou dan zonde zijn.

Ik moet zeggen dat ik blij ben met alles wat hij heeft bedacht, zo had ik het ook in gedachten namelijk. Maar toch is het ook wel confronterend om meteen met het zwaarste geschut aan de slag te moeten. Zo slecht ziet het er blijkbaar uit. Beetje dubbel gevoel dus, snappen jullie dat? :(

Kom morgen weer bijlezen en kletsen. Fijne avond!

Liefs, Miss

18. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miss: Wat fijn dat je je behandelplan hebt! moet je menopur 450e in 1x spuiten of ook verdeeld over 2x?
    Bij ons heeft hij helemaal niks gezegt met het behandelplan voor na de tp... ben benieuwd wat ik ga krijgen..
    Waarom krijg je 3x 1500 pregnyl?
    Wat hij wel een beetje optimistisch?

@ Elize, hoe is het gegaan meis?

X

19. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Monatoetje: ik moet inderdaad 2x 225 iu Menopur spuiten. En ik vroeg hem zelf naar de ondersteuning na de tp, vandaar! Geen idee eigenlijk waar de Pregnyl voor is na tp, dat weten de andere dames hier vast wel. Heb het een keer voorbij zien komen maar ben het vergeten en hij zei er verder niets over. Die uitleg volgt later nog wel denk ik, volgens mij liep ik soms wat op de zaken vooruit met mijn vragenlijstje ;)

Hij was niet optimistisch maar ook nog niet heel pessimistisch. Zei dat ik helaas het risico loop vaker miskramen te krijgen maar dat het ook net zo goed de volgende keer goed kan gaan. En hij durft niet te zeggen hoe ik ga reageren op de hormonen met mijn lage AMH. Die eerste fm vind ik dus wel heel erg spannend. Brrrr...

Jij morgen weer hè? Spannend! Hopelijk nu iets meer actie!

X

20. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat is er veel geschreven vandaag!
    Sneeuwmees wat super spannend en verwarrend, maar mijn gevoel zegt dat je super zwanger bent!
    Enne, follikelmetingen zitten gewoon in de prijs van de IVF of icsi.
    De embryoscope kreeg ik vandaag pas de rekening van en het is toch echt alweer 4 weken geleden dat we die nodig hadden, dus misschien toch gelijk de IVF declareren?
    Ik baal dat ik nog steeds mijn geld niet heb van izz, wel alle bloedonderzoeken etc, maar het allerbelangrijkste grootste bedrag à €2300 van de icsi nog niet. En dat terwijl ik wel toestemming had.

Ik meld me af voor de komende 3 weken want we gaan morgen op vakantie, even de afgelopen periode proberen te verwerken en gewoon lekker samen zijn. Ik hoop veel goed nieuws te lezen als uk terugkom!

Deel Deze Pagina